Loading...
nl

Boodschappen van de Lichtwezens- De Transformatie

Beschermengel
Beschermengel mrt 30 '08
“Wat voor ons heel belangrijk is, nu, is jullie te doen inzien hoe heftig ieder leven op deze wereld beroerd wordt, welke sterke stormen ieder menselijk wezen bedreigen.


Op dit eigenste ogenblik zijn er energieën van heel lage frequenties die de wereld en het leven komen ontwrichten. Deze energieën maken niet enkel deel uit van jullie wereld .Zij komen overal vandaan en verstoren alles wat zich aan het vormen is, alles wat aan het muteren is. Om jullie tegen deze energieën te kunnen beschermen moeten jullie zonder ophouden jezelf opnieuw bijstellen; voortdurend je levensideaal verheffen, steeds je bewustzijn optrekken.


Hoe meer vorderingen jullie maken in het leven, tijdens de maanden en dagen die voor u liggen, hoe moeilijker het voor jullie zal worden om jezelf daarin te situeren. Er komt een ogenblik waarop jullie het onderscheid tussen goed en kwaad niet meer zullen beseffen, tenzij jullie reeds de buitengewone energie van de Liefde zouden gevoeld hebben. Het is deze energie die wij meer en meer op jullie zullen laten inwerken opdat jullie, eens dat het ogenblik gekomen is, niet in de war zouden gebracht worden door het valse licht van de duisternis.


Overal in deze wereld begint de verwarring te overheersen. Die verwarring zal zich uitstrekken over gans de samenleving, zowel op politiek vlak, op sociaal, spiritueel of religieus gebied. Op al deze niveaus zal de verwarring steeds groter worden. Deze zinsverbijstering is gewild, meer nog, is geprogrammeerd om de mens beter te kunnen misleiden. Ook dezen die verbonden blijven met de Liefdeskracht zullen beproefd worden door die vloedgolf van onzekerheid, maar voor hen zal dit maar van beperkte duur zijn. Zij zullen slechts in het begin even uit hun evenwicht gebracht worden.


De laatste ogenblikken van de heerschappij van het duistere zijn aangebroken, van het sombere licht. Het zijn wel de perioden die het moeilijkst te beleven en door te komen zijn voor alles wat op aarde leeft, jullie daarbij inbegrepen.”


Er wordt me ook het volgende gezegd:

“Wees waakzaam over al je gedachten, al je emoties, want je zou verrast kunnen worden door gedachten die je al lang vergeten was, door emoties waarvan je dacht dat je ze al lang van je had afgezet. In feite zijn deze gedachten en emoties niet meer van jou. Ze worden echter naar jou terug geleid door het duistere licht om jullie zo meer in verwarring te brengen.


Geraak niet in paniek als je soms duistere gedachten of weinig liefdevolle gevoelens hebt die je komen lastig vallen.


Zeg doodgewoon tegen jezelf: dat maakt geen deel meer uit van mijzelf, ik maak deel uit van het Licht, ik behoor tot de Christuskracht. Je zal zien, als men zich onmiddellijk zo instelt, dat al deze negatieve energieën zullen verdwijnen. Zij beseffen maar al te goed dat zij geen enkel vat zullen hebben op jou.


Het zal niet gemakkelijk zijn, voor jullie, kinderen van de Aarde, om bepaalde momenten door te komen, maar hoe heerlijk zal het dan niet zijn de eeuwigheid te mogen beleven in de volheid van de Liefde, en te beseffen dat jullie werkelijk bij de kinderen van het Licht behoren, en dit voor altijd.





Om dat doel te bereiken moeten jullie heel waakzaam zijn en beseffen dat bij iedere stap die jullie doen het duistere licht jullie beloert en probeert jullie erin te luizen.
Indien een van jullie afhaakt, negatieve ideeën heeft , indien hij niet is zoals hij zou moeten zijn op de gekozen weg, reik hem dan de hand met veel mededogen en Liefde, want jullie kunnen niet weten, op dit ogenblik van verwarring, of het niet juist de krachten van het duistere licht zijn die hem in de war brengen. Probeer je meer en meer af te schermen van alles wat geen Licht is, want je bent op de eerste plaats zelf Licht, een Kind van het Licht.


Waar dat jullie zich ook bevinden, op dit vlak of elders, jullie zullen Diegene zien die eens en voor altijd het licht zal brengen naar deze wereld, op zijn minst toch voor een zeer lange periode. Hij (Zij) is het die jullie oproepen in je hart, die tegenwoordig is en komt om jullie te helpen opdat jullie nog beter de Christuskracht zouden kunnen integreren in je leven.


Men zegt mij het volgende:
“ Ik zal mijn broeders van de Aarde nooit in de steek laten. Ik zal nooit de zuiveren van hart in de steek laten, diegenen die ten alle prijs willen opstijgen naar de Universele Liefde, zelfs als ze soms niet helemaal opgewassen zijn tegen wat ze geestelijk zouden kunnen zijn, zelfs als ze gekweld zijn door hun gedachten en hun handelingen. Hun hart is zuiver.


Ik zal met Mijn Liefde helpen, Ik zal helpen door mijn aanwezigheid bij alle Dragers van Liefde, al mijn Mensenbroeders. Ik zal geen enkel wezen vol goede wil verlaten, niemand, waar jullie zich ook bevinden op aarde. Jullie maken deel uit van de legioenen van het Licht, jullie zijn een deel van hen die de nieuwe orde zullen vestigen in deze wereld.


Het is van weinig belang op welke manier jullie er deel zullen van uitmaken. Probeer niet te zeer alles te weten te komen want het bevindt zich buiten jullie voorstellingsvermogen. Het is zo wonderbaarlijk en subliem, van zo een onuitsprekelijke vreugde, van zo een onvatbare liefde dat jullie het onmogelijk kunnen aanvoelen, jullie menselijke beperkingen zijn nog veel te overheersend.


Mijn groot lichtschip komt iedere dag dichter naar jullie wereld toe. Mijn lichtschip zal Liefde, vrede en vreugde brengen in de harten van alle mensen die klaar zijn om die te ontvangen.


Mijn Licht zal verblinden en heel pijnlijk zijn voor dezen die nog niet gereed zijn om Mij te ontvangen. Zij hebben al hun energie gestoken in het duistere licht en al hun waarden gevestigd op dat duistere licht en hun leven gewijd aan dat duistere licht. Mijn Liefde echter is zo immens groot dat ik Mijn Licht zal versluieren opdat zij, die Mij nog kunnen aanvaarden, toch nog tot Mij zouden kunnen komen.


Jullie wereld, kinderen van de Aarde, bereidt zich voor op de meest gigantische omwenteling, hij bereidt zich voor om een voor jullie nog ongekende Liefde op te nemen en te beleven.


Deze Liefde zal alles doorschitteren, het licht zal anders zijn, iedere blik die de jouwe zal kruisen zal anders zijn. Het Licht en de Liefde zullen alomtegenwoordig zijn.


Om op deze nieuwe wereld te kunnen leven zullen jullie moeten werken, Liefde betonen in alles wat je doet en mededogen hebben met alles wat leeft op deze wereld, en dat voor alles wat je omringt, zowel je menselijke broeders als de dieren. Ik vraag jullie het meest totale respect voor het Leven, het is slechts zo dat jullie kunnen beleven wat voor jullie bestemd is: Ontzag, Vrede, Liefde, en Vreugde, want Ik zal deze Vreugde zijn.




Ik manifesteer Mij niet zo dikwijls maar ik ben dikwijls heel dicht bij jullie en vergeet dit niet: mijn broeders die jullie begeleiden zijn zoals leermeesters voor jullie. Jullie zitten in een moeilijke leerschool, want het is een school waarin jullie regelmatig met elkaar in botsing moeten komen om elkaar beter te begrijpen, elkaar beter te leren aanvaarden en zo meer open te staan voor elkaar.

………………

Alles wat plaats grijpt in je gedachten, in je relaties, in je gevoelswereld, is noodzakelijk voor je evolutie. Velen beseffen dat niet en zo gaan ze ook dit kostbare instrument niet gebruiken dat tot hun beschikking staan en dat we “ervaring” noemen. Jullie zouden eventueel kunnen zeggen “beproeving” maar dat woord ligt ons zo niet.


Alles in het leven is beproeven, ervaring opdoen, en jullie moeten zich dat heel sterk bewust zijn, vooral op het gebied van jullie relaties, van jullie gevoelswereld, van de visie die jullie hebben op jezelf, op de anderen en op het leven in zijn algemeenheid, overal doen jullie verrijkende ervaringen op.

Indien jullie jezelf en de anderen kunnen zien met dit scherp inzicht dan zal de echte omwenteling zich voltrekken in ieder van jullie.


Wij weten ook dat het een zware taak is die jullie torsen want je moet heel vaak jezelf geweld aandoen, de gespletenheid in jezelf aanpakken om vooruit te komen. Dat betekent dat je verder moet gaan dan je normaal voor jezelf zou willen en daardoor is er tweedracht, is er weerstand”.


Zij geven me de volgende uitleg:
“Het doel is uiteraard te slagen over gans de lijn, maar dat is heel moeilijk. Jullie bezitten nog niet alle gegevens om succesvol te kunnen opkuisen tot in het diepst van jullie oorsprong.


Het probleem dat je te neer drukt of zorgen baart leeft al sedert vele levens diep in jou. Het maakt deel uit van een geheugen, opgebouwd uit negatieve ervaringen. Dit geheugen nestelt in je ziel, een erfgoed dat er helemaal niet zou moeten zijn moest je meer bewust zijn van de werking van al deze negatieve energieën die je opstapelt en die steeds maar terugkeren, leven na leven.


Stel je voor dat, teruggeplooid in de diepste uithoek van je ziel, er zich een nevelachtige massa bevindt. Soms, door je gedragingen ga je die stimuleren en opnieuw leven inblazen. Vanaf dan overweldigt zij jou, doet je struikelen of brengt je uit evenwicht.


Om die nevelmassa zo goed mogelijk te bestrijden en te transformeren moet je de moed kunnen opbrengen haar zo goed mogelijk te kennen, tot in de minste details. Wanneer je haar goed geanalyseerd en begrepen hebt, laat haar inslapen heel diep in jou en let er vooral op haar niet meer te voeden.
Om zover te komen moet je alle nevelvlekken opsporen in je binnenste, en eens zover, ze duidelijk omlijnen, en wanneer je ze dus herkend hebt, ze laten inslapen. Indien je ze verder geen energie meer geeft zullen ze uitdrogen en afsterven.


Hetzelfde geldt voor je negatieve gedachten. Als je ze zonder ophouden aanwakkert zal je ze nooit kunnen vernielen. Je moet beseffen dat ze er zijn en ze vervolgens omvormen, met andere woorden, ze bewerken, opdat die troebele vlekken eens en voor altijd terugkeren naar de verste uithoek van je ziel en ze daar vergeten zodat ze nooit meer gevoed kunnen worden.

Is er een probleem dat u zorgen baart, probeer het niet te tarten, dat is de beste manier om het niet voortdurend nieuwe energie te geven.

Wij zeggen u dat, opdat u zou begrijpen hoe uw evolutieproces functioneert.

Iedere keer dat jullie die troebele massa in jullie ziel voeden zal zij jullie overweldigen. Om dat te vermijden moeten jullie de Goddelijke Kracht aanroepen, het Licht en de Liefde. Jullie kunnen de middelen vragen om de richting van deze duistere energie te veranderen en om volledig het bestaan van deze verstorende duisternis te kunnen negeren.
Jullie zullen daarin slagen na meerdere oefeningen, na meerdere keren gevallen en opnieuw mislukt te zijn, maar dan, op het ogenblik dat jullie erin slagen, zullen jullie grote vreugde ervaren omdat het gene je verstoorde en waarmee je zoveel moeite had, opeens gewoonweg niet meer zal bestaat.

Deze troebele energieën maken deel uit van de blokkeringen die jullie hebben ondergaan, en dit niet enkel in jullie huidig bestaan, maar ook tijdens vorige levens. Al die blokkeringen zullen eveneens verdwijnen, eens dat je die geïdentificeerd hebt.

Jullie eerste taak bestaat erin het Goddelijk Licht te projecteren op die nevelkracht en die te beminnen met gans je ziel. De tweede taak is nooit jezelf te veroordelen, wat je ook mag ontdekken in jezelf.

U moet begrijpen dat de nevelvlek geen Licht verdraagt, dat ze praktisch verdwijnt door het contact ermee

We vatten samen wat voorafgaat:


Je laat vanuit het diepste van jezelf naar boven komen wat je evolutie afremt. Je beschouwt het, herkent het, verlicht het, bemint het, en wat ervan overblijft laat je opnieuw los. Zo kan het terug keren waar het vandaan kwam en je laat het daar stilletjes uitdoven. Pas er echter goed op het niet opnieuw aan te wakkeren door het voedsel te geven of je mag van voor af aan herbeginnen, telkens je zo onvoorzichtig bent geweest.


Vergeet niet zuiver te blijven, met uw evolutie-ideaal voor ogen, gecenterd op en gericht naar dit ideaal. Blijf in die sfeer, die energie van een reële vooruitgang, en dan zal je steeds nieuwe verrassingen ervaren, want de transformaties zullen elkaar steeds vlugger opvolgen.

…………

De trillingen zullen veel lichter zijn en ieder van jullie moet proberen zich die trillingfrequentie eigen te maken, het komt er op neer dat zeer binnenkort je jouw lichaam als veel lichter zult aanvoelen,en veel alerter zal zijn in je gedachtegang, alsof je de dichtheid van de materie anders aanvoelt. Wees niet verbaasd en zeker niet bang voor deze veranderingen in je lichaam en in je gedragingen.


Blijf steeds gericht op je krachtencentra, op het gevoel van vrede dat in jou moet leven. Wij herhalen het nog eens: alle beproevingen die jullie beleven maken deel uit van een inwijding, van uw nieuwe vorm, en wij dringen er op aan dat je ze aanvaardt vol moed en zelfs liefdevol.

Wij zeggen jullie nogmaals, want het is van primordiaal belang: blijf verbonden, blijf aaneen in jullie groepen, blijf openstaan tegenover jezelf en de anderen, houdt van elkaar en jullie zullen een zuil van Licht zijn aan wie een belangrijke opdracht toevertrouwd zal worden. Zoek daarin niet naar een taak volgens aardse begrippen, denk eerder aan een occulte opdracht waarvan jullie nu nog geen weet hebben. Vermijdt elke tweedracht in jezelf, in jullie gezinnen en in jullie groep. Dat zou jullie afremmen, en nu hebben jullie daar geenszins behoefte aan. Integendeel, jullie moeten er een beetje haast instoppen, zoals jullie dat zeggen op aarde.

Het Goddelijk Plan is dat jullie, dag na dag, meer toegang krijgen tot de Wijsheid, het Licht en de Liefde. Wij weten dat dit jullie vurigste verlangen is, dat jullie hart er open voor staat, en wij zullen jullie helpen om dat te verwezenlijken, in de mate van het mogelijke rekening houdend met de evolutie van ieder van jullie.

Ik zie nu een groot licht boven ons, en wezens die het volgende komen zeggen:

“Wees helemaal niet bang, heb vertrouwen. Weet dat het leven vluchtig is en dat het leven op jullie wereld slechts een illusie is. Jullie moeten deze illusie beleven want ze is noodzakelijk voor jullie vooruitgang. Wees altijd vol vertrouwen, verwijder alle angst uit jullie hart, uit jullie geest.


Indien jullie maar enigszins beseften hoe ieder van jullie beschermd wordt! Wij kunnen jullie natuurlijk je ervaringen niet ontnemen, maar wij gaan zo te werk dat ze zo goed mogelijk plaats vinden in het raam van je levensplan.


Leer zo goed mogelijk meer Vrede en Vreugde in uw dagelijkse leven te integreren. De werelden die verder geëvolueerd zijn dan die van jullie zijn werelden waar Vrede en Vreugde overheersen. De eenheid is er volmaakt, zoals het ook eens zal zijn op jullie wereld. Jullie moeten die ideale toestand proberen te creëren in jezelf en eens dat dit vorm zal gekregen hebben, zal je van niets meer bang zijn, noch van het leven, noch van de dood en het afscheid, want je zal beseffen dat het afscheid in feite niet bestaat.


…………….


Wij hebben jullie reeds dikwijls het waarom uitgelegd van het lijden, van smart, van jullie moedeloosheid. Wij gaan het jullie nogmaals herhalen omdat alles duidelijk zou zijn en er geen opstandige gevoelens zouden ontstaan over jullie zijnsveranderingen.


De Aarde is zich nu in grote mate aan het transformeren, veel meer dan jullie het kunnen waarnemen, want jullie bezitten slechts een beperkt waarnemingsvermogen van haar totaliteit, van wat er zich niet enkel afspeelt aan haar oppervlakte maar ook in haar inwendige. Zij is haar grote gedaanteverandering begonnen, zoals jullie ten andere, en zij moet evenveel beproevingen doorstaan als jullie, jullie lijden, jullie toestanden van on-vreugde (wij verkiezen die term boven die van depressief.) Zij is net als jullie begonnen aan het stadium van de grote transformatie.


Jullie toestanden van vermoeidheid zijn grotendeels te wijten aan die transformaties, want zij grijpen plaats op het niveau van de trillingen, op het niveau van de cellen, op het niveau van de subtiele materie, van jullie subtiele lichamen.


Wat wij jullie vragen, voor de meer moeilijke momenten, deze die voorbij zijn en deze die nog zullen komen, is van volledig de belangstelling ervoor los te laten. Van weinig belang zijn de tegenkantingen die u dagelijks kan tegenkomen en die niet overeenstemmen met uw levensvisie, en waaraan jullie zich ergeren. Het is hoogstnodig dat jullie zich daarboven kunnen stellen.


Jullie zullen nog momenten kennen waarop jullie zich moreel en lichamelijk uitgeput zullen voelen, ogenblikken van geprikkeldheid, het zich niet begrepen voelen en momenten van twijfel. Dat is normaal in deze periode van vormverandering die jullie doormaken.


Wat je moet doen in dergelijke situaties is zo compleet mogelijk te rusten en vooral van alles van je af te zetten en goed te beseffen dat je leven hier slechts een afspiegeling is van het echte leven. Jullie echte werkelijkheid wordt nu geboren en manifesteert zich steeds meer. (Wij zeggen “probeert zich te manifesteren” want wij willen je niet dwingen, niet iedereen heeft dezelfde mogelijkheden op dat gebied.) Je kan deze andere werkelijkheid van jezelf nog niet bevatten en onbewust ben je er nog bang voor, waardoor je haar niet toelaat te groeien en zich te ontwikkelen zoals het zou moeten.

……………..

Indien jullie nu meer gezondheidsproblemen hebben dan voordien is dat hoofdzakelijk te wijten aan die geweldige omwentelingen die het lichaam moet ondergaan. Daarom ook dringen wij erop aan slechts gezond voedsel te gebruiken, alcohol te vermijden, alles wat vlees is te vermijden en jullie zoveel mogelijk te voeden met fruit, gedroogde vruchten en groenten, want zo vergemakkelijk je het lichaam de transformatie te beleven.
Wij zijn er echter helemaal niet tegen dat je van tijd tot tijd geniet van een goede maaltijd, jouw manier van functioneren heeft dat nog nodig. Waak er toch over dat je dagelijks voedsel gezonder wordt en dat je één liter water per dag drinkt. Dat zal de energieën helpen hun juiste plaats te vinden en zal het je lichaam gemakkelijker maken de transformatie te verdragen.

Jullie zullen meer en meer heen en weer getrokken worden tussen twee dimensies, en steeds meer uw dagelijkse handelingen uitvoeren alsof jullie afwezig zouden zijn van de eigen realiteit. Een deel van jezelf zal nog vertoeven in de derde dimensie terwijl een ander deel zich reeds in de vierde dimensie ophoudt. Je zal geleidelijk beseffen dat je gemakkelijker afstand kan nemen van geld en aardse bezittingen, alles wat je vroeger in beslag nam en zelfs boeide, maar uiteindelijk niet verrijkend was voor je zielenleven. Er zal zich een los maken voor doen van alles waarvoor je vroeger belangstelling had.

Wat wij jullie aanbevelen is zoveel mogelijk de inwendige beroeringen die zich zouden kunnen manifesteren, te matigen. Wij hebben het over jullie woedes, zowel uiterlijk als inwendig, want in een periode van grote verandering zou een simpele woedeaanval, zelfs ingehouden, je lichaam aantasten. Wanneer jullie zich in een staat van inwendige toorn bevinden, zenden jullie negatieve energieën uit die meer kwaad dan goed doen voor iemand als jullie die zich in een overgangsperiode bevinden.

………………

Niet alle kinderen van jullie wereld hebben zich ontvankelijk opgesteld voor de spirituele weg. Diegene die niet de minste notie hebben van deze spirituele uitweg zullen inwendig heel sterk geschokt zijn.

Binnen in jou bevinden zich de basisenergieën die je al vele incarnaties lang vergezellen en die er niet aan denken zich zo maar te laten transformeren want zij zijn helemaal doordrenkt van je KLEINE IK,
van de persoon gebonden eigenheden en de ervaringen uit vroegere levens.
Nu moeten al deze energieën omgezet worden want van al je ervaringen uit vroegere levens mag je slechts het essentiële behouden, met andere woorden enkel dat wat je hogerop gebracht heeft. Alles wat verbonden is met het emotionele uit een verleden, zowel in dit bestaan als in de vele vorige levens, moet definitief uitgeroeid worden. Je mag slechts het essentiële uit je ervaringen behouden en zeker niet de herinnering aan het lijden dat ermee verbonden was.

Velen van jullie zijn ongeduldig om deze veranderingen te zien gebeuren. Wij zeggen je enkel: je mag ongeduldig zijn maar alleen voor veranderingen die je persoonlijk aangaan. Werk verwoed aan je eigen transformatie, en kom niet te zeer in opstand omdat de wereld zich niet voldoende vlug aanpast aan je persoonlijke groei. Eens dat het ogenblik van de transformatie zal gekomen zijn zal alles veel vlugger gaan dan jullie het zich voorgesteld hadden en zullen jullie dan misschien met heimwee terugdenken aan de rustige tijden die jullie nu beleven.

Meer dan jullie zich nu kunnen inbeelden zullen jullie allerhande soorten gebeurtenissen mee beleven, zowel op het niveau van de eigen menselijke persoon, als op het niveau van de planeet en de totale massa van de wereldbevolking.


Indien jullie een zeer zware vermoeidheid zouden voelen ofwel depressief zouden zijn, is het omdat jullie zich niet altijd bewegen in de zin van de evolutiestroming. Het kan ook omdat jullie de deur open laten voor zekere energieën die hulp verlenen aan de krachten van de involutie. Die krachten willen niet geabsorbeerd worden door het Licht. Transformatie en omzettingswerk is heel wat moeilijker wanneer er een uitwendige hulp is die deze involutiekrachten bijstaat.

……………….


Uw wereld is in beweging, een onontkoombare opgang naar een belangrijke verandering, zowel zichtbaar als onzichtbaar. Jullie zijn de bewerkers van die verandering. Wij gaan nogmaals herhalen, tot het klikt in jullie: jullie hebben nu niet het minste besef van het werk dat jullie kunnen verzetten, jullie hebben nu niet de minste notie van wat jullie zijn. Maar beetje bij beetje zullen er zekerheden ontstaan. Die zekerheden kunnen jullie slechts verkrijgen in een toestand van volkomen nederigheid.


Hoe meer de Liefde zich zal kenbaar maken in jullie en er zich ontplooien, hoe meer jullie er een getuigenis zullen van zijn, en dat in volkomen eenvoud. Het ordewoord in zekere zin (wij willen u geenszins bevelen geven, maar gebruiken hier toch die aardse term) is: verlichten, niet verblinden, beminnen zonder iets terug te verwachten. Dat moet jullie steeds beseffen.

…………

Wij hebben jullie nog niet zolang geleden gezegd dat jullie zich in het centrum van een tornado bevinden, een tornado die alles omvormt. Vele menselijke wezens ondergaan die veranderingen met volle kracht, als van een zweepslag, en verliezen er hun aardse leven door.


Die transformatie gebeurt op meerdere bewustzijnsniveaus en op de verschillende lichamen waaruit jullie bestaan. Op jullie fysieke lichaam manifesteert ze zich door pijnen en gevoelens van onbehagen. Reële veranderingen gebeuren in jullie metabolisme op het niveau van de cellen. Die verandering gebeurt in jullie fijnestoffelijke bestanddelen op een even ingrijpende manier als op het materiele vlak. Zij grijpt ook in op het niveau van jullie moeder Aarde en op het niveau van alles wat er op leeft.


Wij zouden jullie willen zeggen dat jullie op geen enkel moment mogen stoppen met het belangrijk werk dat zich aan het voltrekken is in ieder van jullie, en waarvan jullie zich nu bewust zijn. Door dit tenvolle bewust te zijn kunnen jullie je lichaam en zijn cellen helpen bij het voltrekken van de transformatie.


Wij willen jullie ook zeggen dat de tijd steeds meer zal versnellen, want jullie zijn steeds meer en meer verdeeld over de twee dimensies, totdat jullie uiteindelijk en voorgoed in de vierde dimensie zullen vertoeven.


Al de arbeid die jullie verwezenlijkt zullen hebben in de derde dimensie, zoals het werk van bewustwording, het liefdeswerk, al de inspanningen van aanvaarding en loslaten, zal jullie naar de Wijsheid leiden. Die voltooiing zal je als heel kostbaar aanvoelen wanneer je in de vierde dimensie zal zijn, want je zal je op de hoogste harmonische trap ervan bevinden.


Net zoals in uw driedimensionale wereld zijn er meerdere bewustzijnsniveaus in de vierdimensionale wereld. Die komen dan ook overeen met de eigen bewustzijnsgraad van de wezens.


Jullie moet dus nog heel wat stormen en aardbevingen doormaken, zowel inwendig als uitwendig, voor jullie kunnen herboren worden in die nieuwe realiteit. Jullie zullen ook recht hebben op momenten van rust, want een aanzienlijk werk vereist ogenblikken van rust. Eens dat die voorbij zijn moeten jullie opnieuw aan de slag met uw transformatiearbeid opdat jullie klaar zouden zijn om ook anderen te helpen, op alle niveaus en iedereen die er behoefte zou aan hebben. Wij zullen die mensen heel dikwijls op jullie weg plaatsen.


De aarde passeert door een omvangrijk energieveld De gordel van lichtkwanta (fotonen) is de oorzaak. Daardoor is er een versnelling van jullie aards tijdsbegrip en een activering om over te gaan naar de vierde dimensie.


Zelfs als jullie niet beseffen op welk niveau jullie zich nu bevinden, zullen jullie deze ladder beklimmen, en opeens, op zekere dag zullen jullie verbaasd merken dat jullie in een nieuwe wereld zijn aangekomen!
Diegenen onder jullie die bewust waren welk werk moest gedaan worden en die al hun moed en wil in de weegschaal geworpen hebben om die transformatie te bewerkstelligen zullen plots de indruk krijgen wakker te worden in een andere dimensie van het leven, een leven dat op een gans andere basis geschoeid zal zijn en waarvoor een gans andere manier van denken nodig zal zijn. Die aanpassing zal geleidelijk aan gebeuren, want jullie persoonlijke transformatiearbeid zal zijn vruchten afwerpen.

Wij zullen jullie wereld niet in afzonderlijke gebieden verdelen, en wij kunnen jullie ook niet zeggen of jullie meer of minder zullen getroffen worden, hier of in een ander land. Daarentegen mogen wij jullie bevestigen dat, indien jullie doorgaan met jullie innerlijke evolutie, dat de gebeurtenissen jullie weinig of niet rechtstreeks zullen treffen, wat er ook mag gebeuren met jullie wereld.


Jullie hebben heel wat moed en onthechting moeten opbrengen, en daarvan zal er nog heel wat nodig zijn voor jullie transformatie zal voltooid zijn. In zekere zin beleven jullie de grote inwijding, de inwijding tot het leven, maar op een superieur bewustzijnsniveau.

Die initiatie gebeurt in meerdere episodes: wanneer jullie bepaalde gegevens voor je transformatie volledig zullen geassimileerd hebben, zullen jullie onderworpen worden aan een soort overgangsexamen om te mogen verder gaan. Zolang jullie die test niet gepasseerd zijn, blijven jullie verder werken in de vroegere dimensie, jullie oude klas, jullie bestaande bewustzijn.

Jullie moeten je zoveel mogelijk richten op de wereld die wij jullie beloofd hebben, dat is onze vurigste wens. Het heeft niet zoveel belang wat er nu in jullie wereld allemaal gebeurt, probeer ermee te leven, en probeer jullie aandacht zo veel mogelijk te richten op die idyllische toekomstige wereld. Hij kan nooit liefdevol genoeg zijn en jullie moeten hem creëren, mentaal, zodat hij werkelijkheid kan worden en vorm aannemen.


………………


Om jullie last lichter te maken binnen wat jullie moeten worden en beleven (met beleven wordt enkel jullie transformatie bedoeld) zou het goed zijn moesten jullie minder in beslag genomen worden door alles wat jullie omringt, zoals werk, materiële beslommeringen, relaties.

Natuurlijk moeten jullie je werk zo gewetensvol mogelijk uitvoeren, maar dit werk, dat je nodig hebt om te leven, mag niet alle plaats innemen in je bestaan, in je denken. Met geld is dat eveneens zo. Geef het zijn belang, de plaats dat het moet hebben in jullie maatschappij maar fixeer je er niet op. Er zal een moment komen dat het gewoonweg niet meer bestaat.

Om die grootse op til zijnde transformatie van wezens en dingen te kunnen doormaken moeten jullie zich van zoveel mogelijk lasten ontdoen en om het leven dagelijks intens te kunnen beleven. Vergeet vooral niet het contact door te bidden of te mediteren en dit ten minste eens per dag, minimaal één kwartier.

Wat het bidden betreft is een gewoon gesprek met je hemelse Vader, met je Lichtbroeders of met je Gidsen reeds een heel mooi iets. Ook is meditatie, door het feit dat je een leegte creëert in je geest, zeer lovenswaardig en nuttig. Zo word je volledig beschikbaar voor de energieën en kan je ze beter assimileren.

Kinderen van de Aarde, jullie gaan allemaal opgenomen worden in een grote draaikolk en de enige manier om er heelhuids uit te komen is door de Liefde. Wat er uitwendig gebeurt, heeft ook plaats in je binnenste. Vergeet dat nooit.





Werk zonder te verzwakken opdat je de Universele Liefde, de Liefde van Christus zou kunnen opnemen. Hoe meer je aan de visualisatie ervan meewerkt, hoe beter je die energieën kunt opnemen en je van nutteloze lasten ontdoen en je hart openstellen. Alles zal jullie dan veel lichter vallen tijdens de komende maanden.
Maak je niet te veel zorgen over je werk, over wat er je in de toekomst te wachten staat. Wees niet bezorgd over geldgebrek of over wat je graag zou willen doen maar niet kan of mag. Leef lichamelijk zo gezond mogelijk. Kies voedsel dat licht is en gezond. Laat geen destructieve gedachten binnendringen in uw geest. Negatieve meningen over jezelf of over anderen moet je vermijden.


Jullie kunnen beroep doen op onze hulp en jullie zullen steeds meer onze aanwezigheid voelen, soms bijna fysiek, tot op het ogenblik waarop jullie ons eindelijk zullen kunnen waarnemen. Dat ogenblik ligt niet meer zo ver af, maar nu zijn jullie nog niet helemaal gereed op trillings - en bewustzijnsniveau. Jullie moeten ook, iedere dag, werkzaam blijven in jullie wereld, Liefde en Licht geven aan alle volkeren op jullie wereld die wanhopig zijn, honger hebben en die de Liefde en het Licht zo nodig hebben. “


Het is vreemd, maar alles verandert rondom mij, het is alsof er een onmetelijk grote draaikolk van energie is. Onze hemel is anders dan normaal, heel verschillend maar ik kan hem niet beschrijven. Ook onze aarde is anders geworden.


“Nu is ze (de aarde) nog vredig, alhoewel ze erg lijdt, maar weldra zal ze tot leven komen. Je zal haar voelen leven, je zal haar onrust voelen, je zal voelen hoe ze bemint.


Wij zouden ook willen dat jullie zich toeleggen op het leren aanvoelen van alles wat jullie omringt, liefst zo vlug mogelijk. Daarmee bedoelen we dan de dierlijke en de vegetatieve wereld. Hou ervan en leef er zo veel mogelijk mee samen in harmonie. Voor het leven in het minerale, probeer een wisselwerking met wat jij bent en die wereld, en zie wat het je kan bijbrengen. Het leven zal ook evolueren voor de dierlijke wereld maar op een ander bewustzijnsniveau. Leer naar dieren te kijken met een andere blik, probeer de Liefde te voelen die ook zij beleven. Zij ontwikkelen zich juist zoals jij je ontwikkelt. Zij hebben jou liefde nodig, juist zoals jij hun liefde nodig hebt.


In de moeilijke tijden van de transformatie moeten jullie hecht verenigd blijven, hou steeds meer van elkaar en accepteer elkaar zoals jullie zijn. Vergeet niet dat het de Liefde is die zal dienst doen als beschermend schild tegen alle nare gebeurtenissen.


Blijf verenigd in jullie gezinnen, blijf te samen als koppel, wees verenigd in jullie vriendschappen en vriendenkringen. Werk zonder ophouden aan eerbied, vriendelijkheid, tederheid, aanvaarding, liefde en mededogen.


Wij weten dat jullie daartoe gemakkelijk in staat zijn. Indien het niet zo is komt het doordat jullie veel te zeer opgeslorpt zijn door andere zaken en meestal zonder resultaat. Vergeet niet wat wij jullie vragen, het is toch zo belangrijk.


Laat altijd een miniem deeltje van jullie geest beschikbaar zodat jullie op het gepaste ogenblik onze boodschap kunnen opvangen. En die boodschappen, die komen er, wees daar zeker van.


Wat wij echter helemaal niet zeker zijn is of jullie op het gepaste moment in staat zullen zijn onze boodschappen te ontvangen. Daarom is het nodig dat jullie iedere dag klaarstaan en dat kan je door te blijven leven in die energiesfeer van Liefde, vrede, vreugde en sereniteit.



In deze overgangsperiode is het moeilijk om op een gelijkmatig, steeds even hoog trillingsniveau te blijven. Je lichaam en je energieën zijn in volle verandering. Soms heeft deze verandering een zeer krachtige werking, ontneemt ze je veel energie waardoor je trillingsniveau daalt. Hierdoor word je hoofdzakelijk op het derde dimensievlak gefixeerd wat een gevoelige trillingsdaling veroorzaakt.

………..

Wanneer jullie zich op het vierde bewustzijnsvlak zullen bevinden, namelijk het spirituele, dan worden jullie automatisch gestabiliseerd in hogere energieën. Vanaf dan wordt er geen invloed meer uitgeoefend op je fysieke lichaam, op je energielichaam, op je lichaamscellen. Er zijn echter wel perioden waarop alle werk ondoeltreffend is want jullie kunnen niet permanent die transformatie ondergaan van je wezen, je lichaamscellen, je energieën. Jullie zouden het noch lichamelijk, noch emotioneel, noch psychisch kunnen verdragen.

De transformatie wordt dus in fasen uitgevoerd. Dat kan gebeuren tijdens je slaap, maar ook tijdens het wakker zijn. Die transformatiefasen zijn zeer beperkt in de tijd opdat jullie ze goed zouden kunnen integreren en verwerken. Tijdens die perioden bevinden jullie zich in lagere fasen van trilling (niet in lagere trillingen maar in lagere fasen van trillingen)


Het gebeurt dat jullie het lastig hebben om te mediteren. Dat komt ook door de trillingswijzigingen die samengaan met de intensieve transformatiearbeid van dat ogenblik. Iedereen beleeft deze ogenblikken los van die waarop vriend, broer, levensgezel of buur die beleeft. Die transformatiemomenten gebeuren niet systematisch voor ieder van jullie op hetzelfde ogenblik.


Wat we hier zeggen is heel belangrijk voor de weg die jullie gekozen hebben, in verband met jullie vraagstellingen en jullie zijnsverandering. De ogenblikken dat jullie zich depressief voelen komen meestal overeen met momenten van belangrijke veranderingen op het fysieke, emotionele en psychische vlak, maar niet op het spirituele niveau.


Dat verklaart waarom jullie aan zo sterk wisselende stemmingen onderhevig kunnen zijn. Soms leven jullie in een fase van welbehagen, dat zijn dan perioden waarin je trillingen zeer hoog zijn. Alles is vreugde, sereniteit en Liefde. Maar op andere ogenblikken bevinden jullie zich in een dal van totaal andere trillingen. Dat maakt deel uit van het veranderingsproces naar de hogere levensdimensie.


Je kunt geen invloed uitoefenen op de sterk wisselende stemmingen die jou overvallen om zo rekening te kunnen houden met de mensen uit je onmiddellijke omgeving. Men moet er mee leren te leven. Probeer niet het onbeheersbare te beheren. De mensen rondom jou moeten genoeg Liefde kunnen opbrengen om je transformatieperioden te verdragen.


Het zal natuurlijk veel gemakkelijker zijn om alles serener te beleven als je op de hoogte bent van deze ‘neveneffecten’. Probeer vooral niet situaties naar je hand te zetten die onmogelijk te beheersen zijn, dat maakt geen deel uit van jullie mogelijkheden. Het is een beetje alsof jullie vat zouden willen krijgen op immens grote stroomstoten die door jullie lichaam zouden gaan.


Jullie moeten voldoende Liefde kunnen opbrengen om die wisselende stemmingen te kunnen aanvaarden, niet enkel voor jezelf maar ook voor de mensen uit je omgeving. Je zal het ook moeten kunnen, eens dat je geconfronteerd wordt met dezelfde verschijnselen bij hen.

………….

Eens dat jullie je hart open gesteld hebben voor de Energie Liefde, eens dat de deur naar de transformatie open staat, kan niets deze overgang nog tegen houden.

Sommigen zullen zich vlugger dan anderen in de vierde dimensie kunnen beleven en zullen deze werkelijkheid dus veel vlugger kunnen opnemen. Anderen zullen heel wat tijd nodig hebben om die hergeboorte te kunnen beleven. Maar dat is niet van zo groot belang. De tijd is eeuwig en jullie krijgen al de tijd die nodig is.

HET VOORNAAMSTE IS DAT JULLIE HET PROCES VAN DE VERANDERING BEGONNEN ZIJN.
Eens dat je zover bent is de tijd die je zal nodig hebben om dat proces te voltooien van minder belang. Wij kunnen zeggen dat naast jullie er heel veel mensen over gans de wereld de eerste stappen gezet hebben in dit transformatieproces, zelfs als ze zich dit nog niet bewust zijn.

De overgang voor deze wereld uit de derde dimensie is sedert kort begonnen en zal doorgaan tot gans de mensheid, hier of elders, uiteindelijk klaar is voor de overstap naar de vierde dimensie.

Als we het hebben over hier of elders is dat omdat de mogelijkheid bestaat dat jullie moeten geëvacueerd worden, weg van deze wereld van de derde dimensie, naar een om het even welke andere plaats.

Als jullie naar een andere dimensie gaan dan van de Aarde zal het transformatieproces daar veel vlugger en gemakkelijker verlopen. Maar als jullie hier op Aarde blijven om redenen te wijten aan jullie werk en vooruitgang, zal die overgang uiteraard ook plaats grijpen, maar dan veel langzamer.


…………….

Heb vertrouwen. Niets zal jullie overkomen, waar jullie ook naartoe gaan. Indien jullie verder blijven geloven, dan zitten jullie goed. Eens dat het ogenblik zal aangebroken zijn, dan komen we jullie halen, jullie en je gezin, waar jullie zich ook zullen ophouden.

Vergeet nooit dat de enige manier voor ons om jullie te recupereren, als het nodig mocht blijken, (zowel in de stad als op de buiten), zal dat zijn door het opvangen van je trillingsresonantie, door de klank die van je persoon zal opstijgen.

Daarom herhalen wij steeds: overwin jullie angsten, ontwikkel de Liefde Het is de enige manier om te kunnen vibreren en de weerklank uit te stralen die we kunnen opvangen en ons dus toelaat jullie op te halen, waar je ook bent.

Ontdoe jullie van de schrik voor het onbekende, heb vertrouwen in jullie bekwaamheid om andere bewustzijnsniveaus te doorzien en besef zo jullie buitengewone vaardigheid anderen te kunnen helpen tijdens hun transitieperiode.


Ieder van jullie heeft heel specifieke vaardigheden, inherent aan zijn mogelijkheden en middelen. Jullie moeten perfect weten tot wat jullie in staat zijn om je nuttig te kunnen engageren tijdens de grote overgangsperiode van de mensheid naar de vierde levensdimensie.


Wij herhalen nogmaals dat die overgang op verscheidene manieren zal gebeuren. In het begin zullen velen het heel moeilijk hebben want zij zullen die overgang beleven in een sfeer van angst, zelfs van ontzetting, weigering, opstandigheid. Evenwel zal iedereen die overgang moeten kunnen aanvaarden.


Wij willen jullie niet op dezelfde lijn stellen als het gros van de mensen, maar voor het merendeel van hen zal het zo zijn.


Jullie moeten dus jullie angsten en beperkingen proberen te overwinnen. Eens dat jullie zover zullen zijn zullen jullie geen vragen meer hebben. Dan zullen jullie beseffen wat jullie hier op aarde zijn komen doen, namelijk het schenken en uitstralen van Liefde en jullie zelf ontwikkelen zodat jullie anderen kunnen helpen, namelijk zij die het moeilijk hebben die overgang naar de vierde ‘graad’ te realiseren.

Dat is het wonderlijke taak die voor jullie is weggelegd, voor ieder met zijn gaven en eigenheid. Het is een prachtig project dat geboren is in jullie en dat zich steeds meer ontwikkelt, tot het de lichtbaken in jullie leven wordt
Eens dat je werkelijk begrepen hebt wat het doel is van je komst op deze wereld, wat je opdracht is, dan zullen angsten en onzekerheden verdwijnen om plaats te maken voor de zuivere Liefde, om plaats te maken voor het verlangen te helpen, om ruimte te maken voor een heftige bezieling naar elke levensvorm

http://assoc.wanadoo.fr/ciel-a-la-terre
Delen:
admin
admin mrt 30 '08
Dit komt op het perfecte moment!

Dank lief engeltje!
Beschermengel
Beschermengel mrt 30 '08

Ooh mooi! ik ben blij iets voor je te kunnen doen

es
es apr 1 '08
Dit is echt geweldig, goed om te lezen.
Ik merk echt dat er dingen veranderen, fijn om te lezen dat ik niet maf aan het worden ben.
Maar ik ben wel heel benieuwd wie er gisteravond in mijn oor boerde toen ik in bed lag. Het moet niet gekker worden, hahaha!!
Beschermengel
Beschermengel apr 1 '08


Ja is goed he wat er allemaal staat, ik ben er zelf ook blij mee ..er staan dingen in wat erg bevrijdend is voor me.

Boerde er gisteren iemand in je oor? je kunt voor dat je gaat slapen vragen of je beschermd word..dus geen negatieve energieen bij je zijn...bv wit licht visualiseren of vragen of je gids zijn vleugels om je heen slaat voordat je gaat slapen.

Ja er gebeuren soms rare dingen ik weet het, vandaar ik me altijd afscherm.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki