Dat doen we ook zeker!
Therapie, neemt serieuze vormen aan.
Na het gesprek van vorige week waarin we het hadden over mijn lijf en haar gevoeligheden. En hoe ik regelmatig overdonderd word door lawaai en geur, maar ook over dingen voelen van anderen en dat overnemen.
De therapeute kwam zelf al met de term HSP.
Heel fijn!
Ze vroeg of ik dat al langer had. Ja! maar pas nu neem ik de tijd voor om daar naar te luisteren. Het gaat ook niet anders meer.
*wat ook in het boekje loslaten en vergeven stond, als je om nieuwe patronen vraagt, is er geen weg terug meer*
Ik heb m'n lijf veel te lang misbruikt, de signalen genegeerd.
Wat ik bijv. toen ik 19 was ging ik maar door en maar door. Erg handig als je HSP bent en makkelijk in de ernergie/ emoties van anderen mee kan gaan. Vermoeid, hoe kom je erbij. ALs het maar gezellig is haal ik daar energie uit. De volgende dagen zo brak als het maar kan, maar dat 'hoort erbij' 's avonds een vent 's ochtends een vent, opstaan uit bed en weer doorgaan. Dag in dag uit. Mijn lijf is moe, vraagt om heel andere dingen dat ik gewend ben,. Het lijstje met 'niet eten is niet goed voor je' word gestaag groter. Maar ook dat geeft weer een hele grote uitdaging.
Ik wist niet dat ik vis lekker vond!
Wij aten nooit vis thuis, vissticks ja, maar meer dan dat nee.
Ik ga gewoon weer op ontdekkingstocht
En toen kwamen we bij het stukje, ik weet dat ik heel veel in m'n mars heb. Maar wat doe ik er nu eigenlijk mee? Ik heb een complex Briggs-mayer profiel (INFJ voor de kenners) EN ik kan me daar heel goed in vinden, Maar wil er wat mee doen. Als ik de naam Gandhi of eleanor Roosevelt zie staan, schrik ik van de potentie die hun hebben ( in positieve omgeving) en dat ik hetzelfde profiel heb! Ik weet dat het erin zit en het schreeuwt om naar buiten te komen.
Ik ben niet meer te stoppen...
Wie er ook op m'n pad komt, wat er ook gebeurd, ik ben er klaar voor..
KOM MAAR OP!