Ik wil even iets kwijt over wat ik nu doormaak en nog ga doormaken.
Eind januari begin februari is het begonnen m'n vader begon pijn in z'n rug te krijgen, had ontzettend veel last van oorpijn en last van z'n hoofd en voelde zich niet lekker.
door zijn pijn in de rug ging hij overdag wat vaker naar bed om even te gaan liggen, ook wel begrijpelijk voor een man van 66 jaar, na 4 weken kwam hij zijn bed helemaal niet niet meer uit hij weigerd te eten en vermagerd daardoor zeer sterk.
Ik moet er ook even bij vertellen dat hij jaren lang met doofheid rondloopt en er niks aan wil laten doen bv een gehoorapparaat hij schaamt zich ervoor.
Vanaf die tijd dat hij op bed ligt en er niet meer uitkomt en niet meer wil eten is hij ook aan het dementeren, ook lijkt hij nu heel duidelijk te kunnen communiceren met de gene-zijde.
Voorbeeld: hij roept m'n moeder of ze even wil komen, en zegt dan: Hij wil graag een krentenbol hebben, dus vroeg ik me af of ik er ook een mag hebben. Geen idee of het heeft te maken met dat ie dement aan het worden is, of dat het daadwerkelijk zo is.
Maar goed dat even ter zijde, we hebben de huisarts er ook al bij laten komen en hij heeft een bloedonderzoek laten doen, we zijn nog steeds in afwachting van.
Maar mijn gevoel zegt dat het niet meer goed gaat komen en dat we binnenkort afscheid moeten gaan nemen van hem. (begrijp me niet verkeerd, maar als hij dan toch moet gaan dan liever zo snel mogelijk dan is die man van zijn leiden verlost, dit heeft ie niet verdiend).
Het is nu een zware tijd voor ons ivm dat hij heel erg hulpbehoevend is, wij kunnen hem dat NIET geven, we zijn uitgeput we slapen bijna niet meer, krijgen geen kans meer om rustig gaan zitten of iets voor ons zelf te gaan doen.
En het klinkt hard maar miscchien is het beter voor ons allemaal dat hij naar een verzorgingtehuis gaat waar hij de hulp krijgt die hij behoord te krijgen, dan krijgen wij tenminste weer wat rust en krijgt de hulp die hij nodig heeft.
Wat ik wil zeggen is, ik herken m'n eigen vader niet meer, het lijkt een compleet andere man te zijn geworden, dit kwam bij mij aan alsof ik een keiharde klap in m'n gezicht kreeg, maar het is de realiteit (helaas)...ik vrees dat het leven voor hem voorbij is en dat ik en m'n moeder samen verder moeten met de hondjes.
Te bedenken dat toen m'n pa nog gezond was dat we elkaar over en weer in de haren hadden, we hadden vaak meningsverschillen en zelfs een paar keer over echt ruzie.
En als ik die man dan in bed zie liggen dan denk ik bij mezelf dit heeft ie ook niet verdiend.
In ieder geval ben ik m'n verhaal nu even kwijt.
Bedankt voor het lezen van dit verhaal, het lucht op
en het heeft me even geholpen.
Reacties zijn welkom.