Wat me op dit moment vooral interesseert is waarom zoveel mensen ADD/ADHD hebben en waarom de maatschappij hier zo'n moeite mee heeft.
Ik denk ook omdat deze tijd zoooo ontzettend snel is, veel kleuren, veel hobby's, weinig rust, elke dag afspreken, televisie, computers, zoveel mogelijk in zo weinig mogelijk tijd stoppen, geen wonder dat mensen overgeprikkelt raken, vroeger was dat echt veel anders vind ik. Als vrouw zijnde willen werken, kinderen, huishouden, sociaal, sporten, noem maar op, waar is de rust?
Ik wilniet zeggen dat dat voor iedereen de oorzaak kan zijn, maar het heeft er ook een beetje mee te maken.
Zelf ben ik gister begonnen met Ritalin, man wat een troep, heb opgefokt, hard pratend, jankend door het huis gelopen, mezelf afgezonderd, mezelf wijsgemaakt dat ik iedereen tot last ben.
Mijn vriend zei: Stop er maar mee en toen het tegen 21:00 was uitgewerkt voelde ik me weer mezelf en was zooo opgelucht.
Nu wil ik concerta proberen, want ik heb het echt nodig en dat afgestompte valt mee als het middel goed werkt, in ieder geval ben je niet meer zo afgeleid en kun je dingen afmaken ipv door het huis te vliegen als een wervelwind en je gezin tot last te zijn.
Maar als ik er ongelukkig van word of ik merk dat mijn spontaniteit of creativiteit drastisch afneemt dan bedankt ik ervoor nogmaals ik ben cht niet voor meds, maar het leven is zoveel makkelijker dan elke dag het gevecht tegen jezelf.
Mijn zoon wordt na de vakantie onderworpen aan het zorgteam op school op verdenking van adhd en mijn dochter zit al in de mallemolen op wat wij verdenken pdd-nos, ze gaat dinsdag naar het ziekenhuis voor haar motoriek en na de vakantie naar herlaarhof om te kijken hoever ze achter loopt sociaal/emotioneel en gaan ze haar prikkelverwerking testen, haar reuk is namelijk extreem.
Wie weet gaan de kids ook aan de medicijnen, liever niet, maar beter dat dan dat ze ook hun leven lang moeten knokken en tegen dingen aanlopen of naar speciaal onderwijs moeten, terwijl hun iq gemiddelt of zelfs erboven zit. Dan maar medicatie.