Lieve Marjan,
Wat een gevoelige en directe gedichten. Daar word ik even stil van als ik ze lees. Ik voel het verdriet en de eenzaamheid door de regels heen naar binnen komen. Geef hem maar een extra knuffel van mij.
Liefs Jorine
Exact, Jorine, hij is eenzaam en verdrietig. En ik kan er als moeder niks aan doen. Dat voelt heel machteloos. Maar het vertrouwen dat hij zich sterker zal ontwikkelen, hebben we nog niet opgegeven.
Buiten gedichten, schrijft hij ook gevoelens van zich af.... En de krop in mijn keel zegt hoeveel verdriet er schuilt in mijn jongen ...
______________________________________________________________________________________________________________________________
lieve opa (L)
lieve opa je was de beste opa die er was ik vind het jammer dat je weg bent gegaan.
waarom heb je om zo laten staan? ik mis je heel erg ik wou dat ik met jou later van utrecht naar castricum zou fietsen dat was mijn droom.
je helpt met van alles als ik op reis ga of als ik ga fietsen ben ik altijd optijd terug.
lieve opa je was de beste op die er was. ik heb een container vol herrineringen aan je! zoals toen we van dat hof in castricum wij 2en samen gingen terug liepen richting oma en joun huis, praatten we over heel veel dingen. doordat ik zoveel herrineringen aan je heb. heb ik ook zoveel verdriet dat je wegbent.
waarom heb je oma zo alleen gelaten?
je sprak mama die donderdagmiddag nog toen klonk je nog gezond, en dan hoort mama die vrijdagochtend dat je een hartstilstand hebt gehad. je sprak ook nog ingrid aan de lijn die donderdagmiddag, 's nachts kwam oma binnen huilend en ingrid snapte er niks van, want je klonk nog zo gezond.
als je die val niet had gemaakt met je hoofd was je er nog geweest, dat vind ik zo jammer nu moet ik je missen ik zie je niet meer als ik bij oma ben, en je kan me nu niet meer ophalen van het castricummer station dat vind ik ook jammer. ik kan nu niet meer samen reizen met je.
lieve opa je was de beste opa die er was, je blijft voor eeuwig bij me ik wil je stem eens een keer horen ik mis je opa. steun oma alsjeblieft ik probeer zoveel maar niet alles lukt.
jan bijlenga 11-02-1934 geboren---16-03-'07 overleden aan hartstilstand opa je blijft echt voor eeuwig in mijn hart
jan bijlenga heeft bij groenlinks gewerkt