Loading...
nl

Droom over een eng huis waar het niet pluis was..

Anne
Anne mrt 4 '08
Vanacht droomde ik dat ik met mijn ouders en broertje in het buitenland was. We rijden rond en zochten een hotel om te slapen.
Toen kwamen we bij een heel groot huis wat al heel oud was.
Ik vond het maar een eng huis en het voelde niet goed het voelde heel slecht.
We gingen naar binnen. We keken wat rond in de hal en toen verscheen ineens de vrouw van wie dat huis was. Ze was zo eng ze zag er heel raar uit voor mijn ogen en ze voelde heel slecht aan. Mijn ouders en broertje leken er geen last van te hebben en deden heel aardig tegen die vrouw. Maar ik vond het huis en die vrouw slecht ze gaven me een slecht gevoel.
Toen gingen we uiteindelijk weg omdat het geen hotel was.
Mijn gedachten bleven maar bij dat enge huis en die enge vrouw. Een paar dagen later kwam ik erachter dat ik entiteiten mee had genomen uit dat huis en van die vrouw. Het waren hele slechte entiteiten.
Ik hoorde die entiteiten lachen in mijn droom en ik zag ze ook. Maar hoe ze er precies uitzagen weet ik niet meer.
Ze wilde dat ik dingen deed maar ik deed dat niet.

Iemand een idee wat deze droom betekent?
groetjes aNNe
Delen:
LPChip
LPChip mrt 4 '08
Het lijkt haast alsof je iets waarneemt wat anderen niet waar kunnen nemen, althans zo zie jij het.

Je bent daarbij bang dat iets jou kan overkomen waar je veel last van gaat krijgen.

Als ik dit vertaal naar normaal nederlands, dan krijg ik dit: Je hebt het gevoel alsof je er alleen voor staat, en je bent bang dat je daarbij moeilijke beslissingen moet maken waarbij je de concequenties niet kan overzien.

Mss zit ik er naast, maar dit is wat er in me op komt.
Anne
Anne mrt 5 '08
Dat dacht ik ook Lpchip...dat het lijkt alsof ik dingen waarneemt die anderen dus niet waarnemen.
En dat ik er een beetje bang van bent klopt ook wel.
Lena
Lena mrt 5 '08
Anne ervaar je ook wel leuke dingen?
Anne
Anne mrt 5 '08
@ Lena,

Mijn dromen zijn meestal niet zo leuk nee. Ze zijn nogal raar en ik kan me er dagen door kut voelen. Of ik word in paniek of angst wakker voor wat ik dan weer heb gedroomd.

Waarom deze vraag lena?
Groetjes aNne
Lena
Lena mrt 5 '08
Anne

Het was een ingeving een gevoel.
Mensen die een sterk ontwikkeld gevoelsleven hebben,staan ook wat alleen hierin,omdat je ziet dat andere mensen over bepaalde zaken helemaal niet nadenken uberhaupt.
Wat dromen betreft heb ik echt geen ervaring, ikzelf doe er ook helemaal niets mee.
Maar voor jou ligt dat heel anders.In jouw dromen komen zaken aan de orde die je tevens dwingen om er aandacht aan te schenken.
Zou graag zien dat je jezelf zo krachtig maakt dat ze je geen dagen rot laten voelen, maar dat jij de regie overneemt.
Als je heel sterk ontwikkeld bent in het overnemen van alle energie,lukt het je misschien ook wel om deze om te buigen naar een soort van afsluiting voor het negatieve.Je hebt al aangegeven dat je op je gevoel kan vertrouwen, en of dit nou nare of mooie ingevingen zijn, blijf op jezelf vertrouwen.En gelukkig dromen experts genoeg hier,zodat je, jouw eigen gevoel altijd kan blijven toetsen. :)
sarina
sarina mrt 5 '08
Hoi Anne, ik ben geen kei in droomverklaren, maar weet wel veel van entiteiten. (ik heb er zelf af en toe ook last van).

Entiteiten kunnen bij je komen omdat er iets is in jou wat ze kunnen versterken.... dat hebben ze nodig omdat ze zelf dat stukje ook willen uitwerken. Bijv. als je een twijfelaar bent kun je entiteiten aantrekken die zich lekker voelen bij twijfelen, ze kunnen namelijk bij een doortastend persoon niets 'halen' (want die twijfelen niet....).

Je zegt dat die vrouw en het huis jouw een slecht gevoel gaven maar je broer en ouders merkten niets... Jij hebt dus een goed ontwikkelde intuïtie, maar het kan moeilijk zijn daarin te geloven, zeker als je dierbaren minder intuïtief zijn...(Misschien moet je gewoon zeggen: Ik slaap hier niet want het voelt niet goed, dus...handelen, niet afwachten).

De vrouw en het huis laten je niet los, sterker nog, ze zijn niet meer in het buitenland maar lekker bij jou in het binnenland. Ze willen je vertellen wat je moet doen, maar gelukkig luister je er niet naar. Toch voel je je rot en bang, ook als je wakker bent...

Misschien wordt er aandacht gevraagd voor het feit dat je entiteiten bij je hebt (huis = je eigen lijf) maar dat je er door je angst geen raad mee weet. Weggaan helpt niet, immers ze blijven bij je. Ze lachen je uit en proberen je te vertellen wat je moet doen.

Het zou je kunnen helpen als je bedenkt waar je nou precies bang voor bent, want dat is misschien het stukje bij jou waar ze lekker iets kunnen 'halen'. Ben je bang voor boze geesten? Bedenk dan dat ze alleen maar boos kunnen doen als jij bang bent.... 'De mens lijdt het meest door het lijden dat hij vreest...' zo'n waar gezegde.

Wat bij mij erg goed werkte was het tekenen van een krachtsymbool in de lucht, en daarbij te zeggen: 'Ik ben groot en sterk..' (Je moet het positief formuleren, dus niet zeggen: Ik ben niet bang....) Ik heb ook wel eens gezegd: 'Rot op, ga naar het licht. Ik heb jullie niet meer nodig om te leren, en jullie mij niet meer....' Maar dat werkt alleen als je weet op welk stukje van jou ze 'kleven', dus als je echt iets van ze hebt geleerd....

Ik hoop dat dit je helpt. Echt niet bang zijn voor ze, want ze kunnen niks, noppes, nada als jij het niet (onbewust) toelaat. Groetjes, Sarina.
Anne
Anne mrt 6 '08
@ lena

''Het was een ingeving een gevoel.
Mensen die een sterk ontwikkeld gevoelsleven hebben,staan ook wat alleen hierin,omdat je ziet dat andere mensen over bepaalde zaken helemaal niet nadenken uberhaupt.''

Dat klopt, maar dat maakt me ook wel weer sterk. ;)

''Maar voor jou ligt dat heel anders.In jouw dromen komen zaken aan de orde die je tevens dwingen om er aandacht aan te schenken.
Zou graag zien dat je jezelf zo krachtig maakt dat ze je geen dagen rot laten voelen, maar dat jij de regie overneemt.''

Ja ik droom dingen en die zetten me echt aan het denken ik vraag me af waarom ik dat dan droom enzo
Ik zou mezelf ook graag krachtig zien dat ik de regie hebt over mijn dromen maar ik weet niet zo goed hoe dat kan.
Ik heb wel eens gehoord dat jezelf je dromen kan sturen maar hoe je dat moet doen weet ik niet.
Misschien heeft iemand een idee?
Anne
Anne mrt 6 '08
@ sarina

''Je zegt dat die vrouw en het huis jouw een slecht gevoel gaven maar je broer en ouders merkten niets... Jij hebt dus een goed ontwikkelde intuïtie, maar het kan moeilijk zijn daarin te geloven, zeker als je dierbaren minder intuïtief zijn...(Misschien moet je gewoon zeggen: Ik slaap hier niet want het voelt niet goed, dus...handelen, niet afwachten).''

Ja dat klopt mijn intuitie zegt me altijd dingen die ik moet doen, in het dagelijks leven is dat soms ook moeilijk zeker toen ik nog wat jonger was en me ouders nog voor me zorgde. Hun namen toen beslissingen voor mij omdat dat logisch is als je klein kind bent, maar ik wist altijd de beste beslissingen voor mezelf toen al omdat mijn intuitie dat zei. Soms was het een hele strijd mijn intuitie tegen me ouders. Je intuitie zegt altijd iets maar heel neutraal heel rustig eenmalig, en je ouders kunnen maar op je in blijven praten dus dat was wel moeilijk. Maar nu niet meer. :)

Ik weet ook wel dat ik moet handelen ;)en dat doe ik ook als mijn intuitie wat zegt maar dit was in een droom ik kan een droom toch niet sturen alles gebeurt zoals het gaat.

''Misschien wordt er aandacht gevraagd voor het feit dat je entiteiten bij je hebt (huis = je eigen lijf) maar dat je er door je angst geen raad mee weet. Weggaan helpt niet, immers ze blijven bij je. Ze lachen je uit en proberen je te vertellen wat je moet doen.''
Ik weet nu zeker dat ik geen entiteiten bij me hebt. Want ik zou het voelen en weten, omdat ik dat al eens heb meegemaakt.

Je vraagt waar ik bang voor ben. Ik ben wel bang voor geesten. Niet heel erg maar wel een klein beetje.
Ik denk namelijk ook dat ik ze wel kan zien als ik zou willen en daarom heb ik het soort van afgesloten voor mezelf omdat ik dat een beetje eng vind.
Ik kan wel aanwezigheid voelen en ook paar keer wat gezien en daardoor schrok ik.

''Wat bij mij erg goed werkte was het tekenen van een krachtsymbool in de lucht, en daarbij te zeggen: 'Ik ben groot en sterk..'''
Watvoor krachtsymbool?

groetjes aNNe
Lena
Lena mrt 6 '08
Als je bij Google dromen kunnen sturen intypt verschijnen er verschillende sites hierover,hoop dat je er wat mee kan. :)
sarina
sarina mrt 6 '08
Ik tekende dan een pentagram in de lucht. Ik (lijn 1) ben (lijn 2) groot (lijn 3) en (lijn 4) sterk (lijn 5) Het is wat lastig uit te leggen en ik weet ook niet hoe een plaatje hierbij moet voegen, maar waarschijnlijk weet je wel hoe een pentagram eruit ziet.
Ik kan me voorstellen dat je het eng vind om geesten te zien en te voelen, en daarvoor afsluiten is volgens mij wel goed. Maar als er entiteiten bij je zijn die jouw energie weghalen, is het wel goed om ze weg te sturen. Ik had het gevoel dat je droom een waarschuwing was om je ervan bewust te maken dat je deze entiteiten bij je hebt. Als het je niet lukt om ze weg te krijgen kun je proberen om iemand te zoeken die daarbij kan helpen, bijv. een energetisch genezer of zo. Sommige entiteiten zijn namelijk erg hardnekkig. Misschien werken ze bij jou geen 'angst' uit maar iets anders, of willen ze gewoon niet naar het licht... Maar je moet het wel serieus nemen, het is heel normaal dat entiteiten bij iemand zijn, maar als je er last van hebt (het waren 'slechte' entiteiten) dan kun je er maar beter vanaf komen....
sarina
sarina mrt 6 '08
Sorry, lees nu pas dat je schreef dat je zeker weet dat er geen entiteiten bij je hebt... Dat is fijn, dan kun je dat uitsluiten. Ik moet wel zeggen dat ik ze soms ook heb en het pas later begrijp. Bij mij voelen ze elke keer anders namelijk.
Anne
Anne mrt 6 '08
:)dankje lena ik zal eens kijken.
Anne
Anne mrt 6 '08
@ Sarina

Ik zal vertelle hoe ik denk hoe het zit.
ik ben bezig met een boek aan het lezen in dat boek staan oefeningen die je kunt doen om jezelf te beschermen voor gevoelens/indrukken van andere mensen om deze niet over te nemen. Hoogsensitiviteit.
Sinds ik die oefeningen doe krijg ik zulk soort dromen over entiteiten.
Ze proberen in mijn dromen toch nog bezit van mij kunnen nemen maar ik laat ze niet toe in mijn dromen. Ik word er wel een beetje schrikkerig en angstig van in me dromen maar ik laat ze niet toe. Het voelt in me dromen ook dat ik wat sterker ben omdat ik dus die oefeningen doe en daardoor lijken ze niet zo dicht bij me te kunnen komen.
sarina
sarina mrt 9 '08
Had je voor het lezen van het boek geen last van dromen over entiteiten? Je zou juist denken dat je het doen van oefeningen om jezelf af te sluiten je moet helpen, maar ik krijg de indruk dat je er juist meer last van hebt dan eerst. De reden waarom ik ben ingegaan op je droom is dat ik zelf ook wel eens entiteiten bij me heb. Ik droom er niet over of zo, maar ik voel me dan rot en energieloos. Daarom wilde ik je erover vertellen. Het is heel subtiel, omdat ze iets versterken dat van nature bij je hoort... Maar je wordt er niet vrolijk van, dat is nou juist het punt. Ik heb ook nooit het gevoel dat ze 'bezit' van me hebben genomen, dat laat ik gewoon niet toe, maar misschien waren mijn entiteiten niet zo 'kwaad' of zo...

Hooggevoeligheid hoeft overigens niets te maken te hebben met het oppikken van entiteiten. Bij hooggevoeligheid neem je energieeën en stemmingen op van anderen, dat hoeven geen entiteiten te zijn. Daarom blijf ik het toch raar vinden dat ze zo aandringen in je dromen, en dat je er soms dagen last van kan hebben...
Anne
Anne mrt 9 '08
Sarina,
Voor dat ik dat boek ging lezen had ik wel raare enge dromen, maar nooit over entiteiten.
Ik heb zo 3 dagen achter elkaar dromen gehad over entiteiten, Maar nu sinds een paar dagen droom ik niet meer over entiteiten. Het kan zo zijn door die oefeningen om jezelf aftesluiten, dat het eerst word versterkt en daarna pas gaat werken.

Ik weet als je een entiteit bij je hebt dat dat energie vreet en dat je jezelf heel naar voelt.

Hooggevoeligheid heeft te maken met energien op te pakken en stemmingen dit klopt zoals je het zegt, maar entiteiten bestaan ook uit energie, daardoor kan je ze ook oppakken.
sarina
sarina mrt 10 '08
Fijn voor je dat het nu beter gaat! Ik begrijp dat een entiteit ook energie is, en dus op te pakken. Ik wou alleen maar duidelijk maken dat entiteiten ook bij mensen kunnen komen die niet hooggevoelig zijn, dus dat hooggegevoeligheid geen voorwaarde is om entiteiten aan te trekken. Wel staan hooggevoelige mensen meer open, dus lopen ze meer risico als ze zich niet goed afsluiten......
gast
gast mrt 10 '08
Ooi wel eens aan gedacht dat die entiteiten uit je eigen energie voort kunnen komen?
sarina
sarina mrt 10 '08
Bij mijn dochters wel..... Nu hebben ze er geen last meer van. In de puberteit komt dat vaker voor dan bij jonge kinderen...
Anne
Anne mrt 11 '08
Ja dat klopt entiteiten kunnen ook bij mensen komen die niet hoogevoelig zijn.
Zoals je zelf al zegt ''Wel staan hooggevoelige mensen meer open, dus lopen ze meer risico als ze zich niet goed afsluiten...... ''
Dat is soms dan wel lastig want je voelt zoveel...
Heb jij nog last?
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki