Loading...
nl

droom over mijn vader

es
es feb 26 '08
Ik ben al een tijdje bezig met mijn overleden vader. Zijn geest hangt nog gedeeltelijk aan mij. Ik wil hem graag doorsturen, heb de tekst van de Hosanna Clearing, maar weet niet goed of ik die kan gebruiken.
Afgelopen nacht droomde ik over hem, en voor alle duidelijkheid, we hadden een zeilboot vroeger, waarmee we de zomervakanties weggingen, en de weekenden ook, als het lekker weer was.
Deze boot (een Dutch Dandy voor de liefhebbers), een lief stalen kajuitjachtje van 7,5 meter komt heel vaak voor in mijn dromen. Eerder die nacht ook al, ik was aan het zeilen, en mijn vader wees plekken aan waar de boot slijtage ging vertonen (het dek zakte door, onder andere).

Mijn droom: Ik liep langs een rivier, tussen Nederland en Duitsland (mijn vader was half-Duits). Een smalle, kalme rivier met donkergroen water, tussen hoge, met bomen begroeide bergen.
Ik kwam bij een soort grasveld, waar onze boot aangemeerd lag. Ik ging aan boord en trof mijn vader daar. Hij was enthousiast bezig en liet zien wat hij verzameld had. Hij had de boot helemaal volgestapeld met oude spullen, boeken over allerlei onderwerpen waarvan hij dacht dat het wel wat voor ons was (mijn man en ik). Allemaal oude spullen, gerafelde boeken enzo.
De boot lag diep door al die boeken, en zag er verwaarloosd uit.
Op een gegeven moment was mijn vader weg, overleden, en bleven wij zitten met de bende. Mijn man bleek met mijn tante (mijn vader's jongste zus) getrouwd te zijn in verband met haar geestelijke gezondheid of zoiets, mijn broer liep er ook rond, ik was de boot aan het leegruimen. Dat ging langzaam, want ik ging per boek bekijken of het wat voor ons was.

Daarna droomde ik weer van alles, zat nog met een hoop mensen in een soort kano in een woelige rivier. We hielden het maar net droog, haha, ik vond het wel leuk, sommige anderen waren een beetje paniekerig, maar ik hou erg van water en varen enzo. :)

Nou, dit was het. Ik ben heel benieuwd wat jullie te zeggen hebben over het deel van mijn vader en de volle boot.
Ik ga naar beneden, Mijntje roept me, en Menno nu ook! :)
Doeg!
Delen:
Vlinder
Vlinder feb 28 '08
Hai Es,

Het gevoel wat ik krijg bij het lezen van je droom is, dat je misschien zou kunnen kijken naar wat je zag toen je de boeken bekeek in je droom... zaten er woorden bij die een boodschap zouden kunnen inhouden...? Misschien een boodschap van je vader....

Ik hoop dat je hier iets mee kunt, het is maar een tip...maar wat een ander ook zegt... jij bent de enige die kan begrijpen wat de droom voor jou betekent...

Liefs Yvonne
es
es feb 29 '08
Hihi, dank je wel Yvonne, sorry dat ik lach, maar het waren boeken over de verzorging van honden en katten.
Ik begrijp inderdaad dat ik zelf de enige ben die het kan interpreteren.
Het voelt voor mij als het opruimen van oude resten emotie, en daar ben ik al jaren mee bezig. Heeft ook met mijn vader te maken. Maar die katten en honden kan ik verder niet plaatsen. Hij had ze in de boot gestopt met het idee dat hij het leuk vond, en misschien mijn broer en ik ook. We hebben wel een kat, maar die hond komen er niet in, hoe leuk ik ze ook vind. :)

Bedankt voor het meedenken!

Es

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki