Loading...
nl

een oude droom

gast
gast feb 11 '08
Karin misschien weet jij wat de betekenis is van oude dromen die ik nooit vergeten ben.

1ste droom: voor zover ik weet woonde ik nog thuis bij mijn ouders toen ik deze droom had. Ik weet niet meer precies wanneer het was maar het voelde zo echt dat ik de hele dag een vreemd gevoel in mijn lijf heb gehad.
Ik droomde nl dat er allemaal pingpong balletjes uit mijn mond kwamen. Ik voelde dat ze vanuit mijn maagstreek door mijn slokdarm/keel/mond naar buiten kwamen. Het voelde zo levensecht en had af en toe het idee dat ik wakker was maar dit was niet zo want ik kon me verder niet bewegen. Wat de aanleiding ervan was, of het begin van deze droom weet ik niet, alleen dit deel is in mijn geheugen gegrift.

de 2de droom die ik meer dan eens droomde ging over een zwart renpaard dat telkens voorop lag in een race maar vlak voor het eind over de kop sloeg.

De dromen zijn van zeker 10/15 jaar geleden. Ben benieuwd wat ze kunnen betekenen en waarom ik ze nu nog kan herinneren.

Anderen mogen hier natuurlijk ook op reageren :)
Delen:
admin
admin feb 11 '08
Natuurlijk sylvia, ik zal er eens induiken.
Maareh....je gelooft het niet, mijn rug gaat nu redelijk en dat was een prima reden voor het griepvirus om mij te grazen te nemen.
Ik voel me een wrak
:S
gast
gast feb 11 '08
Doe rustig aan en ziek goed uit, Karin. Anders blijf je kwakkelen. Die droom kan nog wel even wachten hij is toch al oud ;)
gast
gast feb 21 '08
Karin, ik durf het bijna niet te vragen, maar uh.........zou je het willen doen als je er tijd voor hebt.
admin
admin feb 21 '08
Goed dat je hem even omhoog hebt geschopt :)
Natuurlijk!
admin
admin feb 25 '08
Hallo Sylvia,

Wat er aan de hand is weet ik niet, maar het lukt gewoon niet.
Ik schreef al naar Inneke, ik ben net een bommetje, al weken en af en toe gaat het een dag beter, maar dat is steeds maar even.
Ik had me voorgenomen om voorlopig even hier weg te blijven en als afsluiting jouw droom te verklaren.
Ik moet gewoon even weg hier, ik reageer als een stier op een rode vlag en dat is nou niet echt bevorderlijk voor de sfeer hier.
Ook vraag ik me af, of ik in zo´n mood jouw droom wel moet doen, ik denk van niet namelijk.
Ik weet het, beloofd is beloofd, en toch kan ik me niet aan deze belofte houden, jij verwacht dat ik jouw droom oprecht en met de juiste intenties interpreteer en ik vrees dat ik hem afraffel en dat ik het niet de aandacht geef die het verdient.

Dus mijn oprecht excuus aan jou.
Het is geen kwestie van niet willen maar gewoon niet kunnen op dit moment.
Debiorah
Debiorah feb 25 '08
Och Karin wat vervelend voor je dat je je nu zo voelt. Maar zoals alles zal er een reden voor zijn en is het voor jou misschien beter om even tot jezelf te komen. Als je dit zo voelt laat je dan niet tegenhouden! Ik wil je alle liefde en steun sturen! Ook wil ik het best even van je overnemen al zal ik niet beweren dat mijn droomverklaringen net zo sterk zijn als die van jou. Ik gebruik er een boek bij en probeer het zo te interpreteren. Nou als je dit wilt geef je maar een gil!
En als gast het goed vind natuurlijk! ;)
admin
admin feb 25 '08
Dat is lief gezegd Deborah.
gast
gast feb 25 '08
Hé Karin, die droom is lang niet zo belangrijk als jij bent hoor! Dus voel je niet schuldig of wat ook want dat kun je er zo te horen ook niet nog eens bij hebben.
Het teveel aan hooi op je vork geeft je hooikoorts en een hernia zo te horen ;)
Doe even rustig aan en blijf naar jezelf luisteren.

Deborah als je het wilt mag je het van mij doen hoor :)
gast
gast jul 1 '08
Even weer een schopje. Karin, Debiorah of iemand anders......
admin
admin aug 23 '08
Hij schoot me weer te binnen Sylvia, die schop dan...auw!
Ik ga dit weekend even lekker in jouw droom duiken.
Mijn lief gaat voetballen kijken, ik kan dat helaas niet ben zeeeer allergisch voor dit spelletje smile
Dromen uitleggen is voor mij echt een rustpuntje, door de dromen uit te pluizen vallen voor mijzelf soms ook veel dubbeltjes op zijn plek.
gast
gast aug 23 '08
Haha, het duurt even maar dan toch heeft het schopje effect wink
Moet je me toch ook nog een ander dingentje uitleggen Karin; je lief, woont hij nu bij jou? Want jullie waren toch uitelkaar? Of heb ik het helemaal verkeerd begrepen. (oké het is off-topic maar het is mijn eigen topic. Antwoord mag ook via PM als je dat liever wilt)
Ondertussen ben ik poepie nieusgierig wat je uit mijn droom haalt.
admin
admin aug 23 '08
We zijn inderdaad gescheiden en wonen apart, soms is hij bij mij en soms ben ik bij hem. Doordat we ons ieder af en toe kunnen terug trekken is er weer ruimte voor verandering gekomen. De liefde tussen ons is heel sterk en we willen erg graag toch samen blijven.
We hebben een zware tijd achter de rug, heel zwaar, toch hebben we samen de kracht gevonden om aan te pakken wat nodig was.
Niemand, ook ik niet had verwacht dat wij de kracht zouden hebben om hieruit te komen, toch is het ons gelukt en daar ben ik erg blij mee. Het kan dus wel veranderen, je moet het alleen wel allebei willen en doen.
gast
gast aug 23 '08
Mooi Karin, en vooral dat laatste zinnetje is de meest belangrijke, en telt voor alles.
admin
admin aug 24 '08
De droom van de pingpongballetjes,

Je keel en je onderbuik staan voor emoties, dat er pingpongballetjes uit je mond komen kan er op duidden dat je iets op je lever hebt of had wat eruit moest. Ballen staan symbool voor geconcentreerde energie, psychische energie. Maar je was ook verlamd in je droom dat kan erop duiden dat het heel moeilijk voor jou was op dat momente om succesvol te handelen of een besluit te nemen.
In het kort zie ik het zo, toen jij die droom had is er een periode geweest waarin je enorm veel energie bent kwijtgeraakt, je hebt met ingehouden emoties gelopen en hebt deze niet geuit. Dit heeft jou enorm veel energie gekost.

Het paard,

Een zwart paard staat symbool voor elementaire levenskracht, kan eventueel een voorbode van de dood zijn of duiden op onheil of psychische krachten.
Een race waarbij jij niet de deelnemer bent en alleen toeschouwer duidt erop dat je in het waakbestaan zonder inzet niet het succes kan behalen dat anderen wel halen. We komen niet allemaal als winnaar uit de bus.
Zoals ik deze droom interpreteer: Soms kun je je ergens enorm voor inzetten, je ziel en zaligheid in een project stoppen, maar ondanks alle inzet en energie en alle goede intenties kun je toch over de kop gaan. In deze droom ben jij niet het paard, maar wellicht iemand waar jij veel mee hebt/had.

Je hebt niet zo heel veel info dus dit is wat ik er op dit moment van kan maken. Ik hoop dat je er wat mee kan.
gast
gast aug 24 '08
Bedankt Karin. Het waren oude dromen die dus eigenlijk bij nader inzien langer geleden zijn dan ik in eerste instantie dacht. Want volgens mij was ik een jaar of 18/19. En van die energie kan goed kloppen want ik had letterlijk ook energie tekort omdat ik toen een hele lage HB had (bloedarmoede). En wat je in die andere droom zegt klinkt ook wel als iets dat bij die tijd hoorde.
Nogmaals bedankt voor je uitleg, je bent een schat smile
admin
admin aug 25 '08
Ja das waar! laugh
Stardust
Stardust sep 11 '08
Gast

Nieuw hier dus hoi

Dat renpaard staat voor de race of teveel stress waarmee je leefde. Het dier is je lichaam, dat het niet langer aankon.
Het breekt je op in die balletjes.
Dan kom je ten val. Dat dwingt je tot bezinning.

Groetjes
gast
gast sep 18 '08
Dank je wel Stardust.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki