Loading...
nl

Hele lijf in de kundalini-knoop

admin
admin feb 7 '08
Een week of zo geleden had ik in een bericht vermeld dat ik last had van mijn rug.
Ik heb twee dagen rust genomen, maar echt weg was het niet.
Na weer een paar dagen ging steeds meer vast zitten en afgelopen dinsdag was het echt helemaal mis.
Ik had zelf het vermoeden dat mijn Kundalini-energie helemaal vastliep, maar ben toch netjes naar de huisarts gegaan om eventuele andere oorzaken uit te sluiten.
De dokter heeft mijn rug nagekeken vanmorgen en zei gelijk (ik heb echt geluk met zo´n huisarts!) " kind je energie lijnen zijn helemaal geblokkeerd en de energiebanen naast je ruggegraat waar de Kundalini doorstroomt zijn zo hard als beton!"
Ik heb totaal geen reflexen meer, en op werkelijk elke spier in mijn lijf staat spanning. Mijn kaken doen zeer van het tandenknarsen, werkelijk alles doet mee en op sommige momenten gaan mijn armen spontane yogabewegingen maken :|
Ik ben bekend met dit fenomeen maar als het je overkomt sta je toch wel even heel raar te kijken.
En het doet echt pijn, of iemand met hete messen in mijn rug staat te porren!
Van de huisart heb ik een briefje voor een accupuncturist om een afspraak te maken.
Mijn gevoel zegt me dat dit niet genoeg is, dat het tijd is om iemand te vinden die mij verder kan "onderwijzen" en die mij handvaten kan bieden om een en ander op een betere manier het hoofd te kunnen bieden.
Heel lang heb ik gedacht dat ik dit alleen moet ondervinden, nu heb ik dat gevoel helemaal niet meer en wil ik echt de diepte van de Kundalini ingaan.
Ik heb via de site Kundalini en spirituele crisis een tel.nr gevonden van een mevrouw die ik gebeld heb. Helaas had ze nu geen tijd, maar gelukkig mag ik haar vanavond terugbellen.
Mocht er hier iemand zijn die mij verder kan helpen met het vinden van een goede deskundige die mij verder kan helpen zou een tip meer dan welkom zijn!
Ik ben nu niet in staat om te werken en ik vrees dat dit vaker gaat gebeuren zolang ik hier niet uit kom.
Het verhaal je lijf vraagt om rust kan hier best waar zijn, maar er is meer nodig dan alleen rust.
Ik moet blokkades op gaan ruimen, leren hoe ik mijn energie beter kan laten stromen, leren hoe ik mijn balans onder controle moet houden en ga zo maar door.
Eten en drinken is momenteel een ramp, Kundalini bepaalt wat goed is voor mij en niet ik, zo kun je een enorm lekkere maaltijd neerzetten, maar als het op dat moment niet de ingredienten heeft die je lijf wil en nodig heeft dan krijg ik geen hap door mijn keel...met als gevolg dat mijn duurzame gespaarde kilo´s weer als sneeuw voor de zon verdwijnen.
Het enige waar ik niet beroerd of misselijk van word is fruit en groene salades.
Op zijn tijd is dat best lekker, maar niet dagen achter elkaar.
Dus nu moet ik ook maar uit zien te vogelen wat madam Kundalini nu wel of niet wil :S

En ik dacht nog wel dat ik zo goed bezig was...
Ik begrijp hier echt niets van :)
Heb al mijn eigen tips en adviezen al uitgeprobeerd en niets werkt....
Delen:
inneke
inneke feb 7 '08
Wat bij mij heel erg helpt is zoveel mogelijk wandelen in de natuur. Ik voel dan de energie altijd terug doorstromen en m'n lichaam verzachten. M'n hoofd wordt dan ook veel helderder en ik voel dan wat ik nodig heb.
Ik denk dat je lichaam 'vraagt' om zuiver voedsel, veel water...het helpt niet om je te forceren dingen naar binnen te werken die je lichaam niet verdraagt.
Ook niet te veel voor de pc zitten...
En idd, deskundige hulp is zeker zinvol want deze energie is geen watje he ;)
Geef jezelf de tijd en het vertrouwen dat het goedkomt en dat je hierdoor moet/mag gaan. Succes en sterkte x
admin
admin feb 7 '08
Wandelen helpt bij mij normaal ook altijd Inneke.
Dit keer helaas niet en heb er al flink wat kilometers opzitten deze week (auto kaduuk :D)
Het eten forceer ik niet, en ik begrijp net als jij dat wat je lijf vraagt vaak ook nodig is, maar nu eet ik veel te weinig en dat gaat op den duur ten koste van mijn weerstand.
Ook ben ik wat minder achter de pc gaan zitten, ik weet dat energie via de pc kan overgedragen worden dus hier ben ik wel wat voorzichtiger mee, maar het zou best minder kunnen.

Nee, geen watje :)

Dank voor de tips Inneke en het meedenken.
gast
gast feb 7 '08
Probeer zoveel mogelijk negatieve gedachten uit je hoofd te houden. Als die opkomen kijk er naar en laat het voor wat het is, doe er verder niets mee. Tobben over wat dan ook zorgt alleen maar voor meer verstopping.
Wat bof jij trouwens met zo'n huisarts. Accupunctuur moet je zien als ondersteuning (net als ritalin), als er geen daadwerkelijke verandering in jou zelf optreed zal het steeds weer terug komen. Die verandering is ws vooral in je denken nodig daar is het ontstaan van alles. Je rugpijn en de ophoping van energie is een symptoom, een eindmanifestatie zou ik maar zeggen. Maar dat weet je denk ik wel en is het voor jou belangrijk om te weten wat het veroorzaakt heeft. Zoek daarin niet te veel naar uiterlijke vormen maar naar processen.
Hoop dat je iemand vind die je verder kan helpen daarin.
Lena
Lena feb 7 '08
Lijkt dat het uit je onderbewuste komt Karin, je moet wat opruimen inderdaad.
Abnormale spierspanning kan heel vervelend zijn.
Ontspanning is inderdaad de sleutel.
inneke
inneke feb 7 '08
Mijne franc valt dat het wandelen bij mij ervoor zorgt dat ik stop met tobben en in m'n lijf kom.
Je slaat de bal heel raak Gast.
gast
gast feb 7 '08
Soms kom je dingen tegen die op het juiste moment maar soms niet geheel op de juiste plaats vallen. Zo kreeg ik van iemand een tip over de kathara healing en wat schetst mijn verbazing; dit gaat dus over de kandalini energie.
Karin ik geef deze tip door aan jou want ik denk dat die ook voor jou bedoeld is: http://kathara.nl/ (dit is een site die ik erover gevonden heb op internet. Er zijn er nog meer maar meest in het engels, gewoon even googlen)
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Grunie
Grunie feb 7 '08
Karin, ik kan je niet echt helpen want ik ben niet bekend met deze energie maar er kwam wel iets in mij op.

Is het misschien zo dat je lichaam juist een beschermend systeem in werking stelt door die blokkades op te werpen?? Dat anders de kundalini energie dingen 'kapot maakt'.

Enfin, veel sterkte
Beschermengel
Beschermengel feb 7 '08

Ik heb daar ongeveer 9 jaar geleden ook zo'n last van gehad, ik kon op een gegeven moment niets meer, ik zat helemaal vast
Ik moest 1 week plat op bed blijven liggen en kreeg fisiotherapie thuis..maar niets hielp.

Ik ben (na 3 weken tobben) gaan bidden echt vurig bidden..ik kreeg na nog c.a. 5 weken zo gelopen te hebben een droom een gevoelsdroom, ik was in een ruimte met heel veel mensen en een spreker, ik zat voorovergebogen (van de pijn ook in mijn droom!) de man kwam naar mij toe ( het was een donkere man met een rode trui) hij legde zonder wat te zeggen zijn hand op mijn rug...en wat ik toen voelde! zuiver liefde! stroomde door mijn lichaam, ik werd wakker en voelde de energie nog steeds.

Het heeft 4 dagen nog geduurt de pijn,, elke dag werd het iestjes minder en uiteindelijk was het helemaal weg!
Ik heb er nooit geen last meer van gehad.

Misschien kun je ook om hulp vragen uit de andere wereld.
Je vragen worden gehoord!

Liefs Beschermengel
admin
admin feb 8 '08
Ha meiden :)

Dank voor de tips.
het tobben herken ik, daar ben ik erg goed in :D
Misschien ligt de fout in het feit dat ik niet de bossen ben ingedoken maar wandelingetjes door de wijk heb gemaakt (tussen de huizen en naar de winkels).
Midden in de bossen wandelen heeft een ander effect als tussen de huizen of langs de weg lopen, das waar.
Maar goed het tobben zou ik los kunnen laten, daar kan ik mee beginnen, maar hoe doe je dat dan met opruimen?
Waar begin je? wat moet er weg? Ik heb echt geen idee.

Hele mooie site Gast! Echt waar, het zijn voor mij wel allemaal lastige en moeilijke woorden helaas, taaie stof :)
Ik baal wel eens dat er eigenlijk zo weinig over kundalini is geschreven in het nederlands. het is toch een heel bekend fenomeen en al jaren oud, erg jammer.
Ik bedoel maar, zelfs mijn huisarts accepteert het feit en leest ook materiaal dat ik naar hem doorstuur.

Misschien kan dat ook Grunie, ik heb geleerd dat Kundalini zelf een "beschermend" systeem is en dat de blokkades uit oud zeer voortkomen en die dan de energiestroom blokkeren, maar misschien kan het ook anders werken ja.
Het rare is dat de energiestroom eerst altijd heel koud voelde en nu opeens is het errug warm, pfff..

Het is niet de eerste keer Beschermengel, de vorige keer was het wel een stuk minder heftig en ben ik vol met pillen gestopt door de arts van het ziekenhuis.

Gisteravond wilde ik die dame bellen van die site van kundalini en spirituele crisis. Het lukte me maar niet, iedere keer als ik de telefoon wilde pakken voelde ik een enorme weerzin.
Dat deed me besluiten om niet te bellen, ik ging ervan uit dat als ik dat voelde ik beter niet kon bellen.
Nu heb ik daar een beetje een dubbel gevoel bij, was het ego die me stuk wil laten lopen of was het echt intuïtie...

Ik heb wel een hele fijne droom gehad vannacht, ik kan me de droom niet herinneren, maar ik werd wakker met een heel fijn gevoel, wat ik me kan herinneren is dat er iemand bij me is geweest waar ik enorm veel liefde voor voel en die ik al enorm lang niet heb gezien of gevoeld, jammer dat ik me niets kan herinneren.

Fijn dat jullie er Zijn :)

inneke
inneke feb 8 '08
Hey Karin,

Misschien was die dame niet de juiste persoon?
En inderdaad, wandelen in de wijk (functioneel) is iets anders dan uitwaaien in de natuur.
Wanneer het tobben stopt en er ruimte komt in je geest, dienen zich vanzelf de dingen aan die aandacht vragen en vaak moet je dan niet eens 'werken' aan het 'opruimen'. Ruimte maken ipv erachter zoeken en peuteren. Dat is mijn ervaring dan.

Koester maar lekker het fijne gevoel van je droom.

dada
admin
admin feb 8 '08
Ja ruimte maken en stilte zoeken.
Na het schrijven van mijn verhaal zojuist had ik het gevoel dat Thomas op mijn schouder stond te tikken :)
De stilte opzoeken waar hij zoveel over schrijft, misschien moet ik wat minder eigenwijs zijn en gewoon eens gaan luisteren...
admin
admin feb 8 '08
Kundalini-energie oorzaak van hooggevoeligheidsklachten?
door Sylvia van Zoeren
Als we mediteren, of ons bezig houden met spiritualiteit (dat kan ook bidden zijn) openen we de chakra's. Dat gaat vanzelf. We verbinden ons door ons te ontspannen en eenpuntig geconcentreerd te zijn, we verbinden ons met de energie om ons heen en zetten onze eigen kanalen open, meestal zonder het te weten. Je hiervan bewust worden kan een belangrijke stap zijn in je ontwikkeling, want het betekent dat je leert te begrijpen dat je eigen energie iets is dat je kunt leren beheren door je te ontspannen en zo te laten stromen. Zodra we iets aanspannen, zetten we iets vast en wordt iets een lading in ons lijf. Onze chakra’s vertalen dan de emoties door bijvoorbeeld heesheid/schor zijn (keel), een drukkend/pijnlijk gevoel (borst), misselijkheid/verkramptheid (maag), darmproblemen of seksuele belemmeringen (buik) en instabiliteit (wortelchakra). Duizeligheid, hoofdpijn, slecht zien en verwardheid uiten zich als we het voorhoofdchakra en het kruinchakra vastzetten en de energie daar niet mooi kan doorstromen. Onze chakra's zijn de energieverbindingen met de universele energie die om ons heen is. Ze zorgen voor de opname van energie in de aura en het lichaam. Ook geven ze energie af. Tevens zijn ze een soort harde schijf voor herinneringen, emoties en ervaringen uit het verleden.
De chakra's kunnen gesloten zijn, of continu open blijven staan. Ze kunnen te veel en te weinig functioneren. Het meest wenselijk is het dat ze evenwichtig geopend zijn en elkaar ondersteunen zodat de energie mooi evenwichtig langs en door de chakra's stroomt. Elk chakra vertegenwoordigt klieren en organen in ons lijf en staat voor een ontwikkelingsfase. De zeven hoofdchakra's hebben elk ongeveer zeven jaar nodig om zich te ontwikkelen. Hierna kan men volgens kenners deze ontwikkeling nog eens dunnetjes overdoen, als de zogenaamde midlifecrisis.
Kundalini is ons innerlijk vuur, een stroom innerlijke energie die op gang komt nadat we ons hebben ontwikkeld. Dat is althans volgens de traditie de bedoeling. In het Oosten beoefenen yogi's meditatie om zichzelf te zuiveren om de Kundalini te laten stromen en zo gelukzaligheid te bereiken.
Echter, door het spirituele ontwaken in het Westen komt bij veel Westerlingen de Kundalini op gang zonder dat ze het weten en – belangrijker - zonder er op voorbereid te zijn. Kundalini stroomt door de chakra's omhoog. In de kruinchakra verenigt ze de chakra-energie en de op- en neergaande energiestromen Ida en Pingala, vrouwelijke en mannelijke energie, om daar uiteindelijk te zorgen voor een verbonden gevoel, dat gelukzaligheid teweegbrengt. Dit verschijnsel wordt in yogaboeken ook wel de ‘levensfontein’ genoemd. In Oosterse termen heet dit ‘verlichting’.
Omdat de Kundalini bij veel mensen te vroeg gaat stromen (doordat we ons bijvoorbeeld meer en meer bezig houden met veel spirituele zaken zoals Tai-chi, Reiki, yoga, meditatie en healing of door een grote schok, een trauma- of ongeluk of drugs/alcoholmisbruik), beweegt deze energiestroom zich door onze chakra's terwijl we ze nog niet helemaal hebben gezuiverd van alle emotionele ladingen.
Het gevolg is dat we verschijnselen kunnen ontwikkelen van depressies, angstgevoelens en hyperventilatie tot burn-out verschijnselen. Sinds kort wordt in de literatuur ook gesproken over de symptomen van hoog sensitieve personen.
Wanneer er te veel emotionele ladingen in de chakra's vastzitten als Kundalini gaat stromen kunnen sommige mensen zelfs verschijnselen vertonen die veel weg hebben van psychiatrische ziektebeelden als depersonalisatieverschijnselen, derealisatieverschijnselen en hallucinaties: het zien en horen van zaken die er niet zijn. Gelukkig gebeurt dat niet vaak. Maar huisartsen zullen in dat geval medicatie willen voorschrijven volgens bepaalde protocollen omdat ze een zware depressie vermoeden of een begin van een psychose. Gek genoeg weten veel patiënten zelf vaak heel goed dat ze niet ‘gek’ zijn, en pleiten (meestal vruchteloos) voor een andere behandeling. Ze beleven weliswaar de vervelende verschijnselen op een diep niveau, maar raken er niet geheel door overspoeld. Omdat er niet genoeg kennis is over de Kundalini wordt hier jammer genoeg niet voldoende aandacht aan besteed. In het beste geval wordt iemand naar een haptonoom gestuurd of een Mensendieck- of Cesartherapeut om iets aan ademhaling en houding te doen. Aan yoga wordt meestal niet gedacht, laat staan aan het werken met de chakra's. Gelukkig vinden steeds meer mensen zelf de niet-reguliere therapeut die zich bezig houdt met aura en chakra-kennis.
De meeste mensen die aan spirituele ontwikkeling doen zullen op den duur waarschijnlijk verschijnselen ontwikkelen die variëren van helderziendheid tot heldervoelendheid en helderhorendheid. Het ligt ook in de lijn van de verwachting, gezien de ontwikkeling van de mens. In deze tijd zullen steeds meer mensen gevoeligheid ontwikkelen, zowel vrouwen als mannen. Er worden ook steeds meer gevoelige kinderen geboren.
De transformerende en bevrijdende Kundalini energie kan gaan stromen door louter alleen bij een ander te zijn bij wie de energie flink stroomt. Dat is de reden dat Yogi's op zoek gaan naar een Goeroe, ze voelen hun energie in beweging komen als ze bij de ander in de buurt zijn. Ze zoeken voortdurend de transformatie op. Ook sterke energieplekken in de aarde kunnen onze energie in beweging brengen, een reden voor pelgrims om voettochten te maken via of naar leylijnen in de aarde waar vaak kerken, heilige bronnen en kapelletjes zijn ontstaan.
De Kundalini ruimt in de chakra's, dus ook de hoger gelegen chakra's, rommel op en maakt ruim baan voor ‘heldere’ ervaringen, intuïtieve ontwikkeling en uiteindelijke verlichting.
Gek genoeg heb ik in de praktijk ontdekt, en ook zelf ervaren, dat ervaringen als helder zien/weten etc. en visionaire ervaringen soms op zijn sterkst zijn als de Kundalini ongeleid stroomt, dat wil zeggen met een schok op gang is gekomen, bijvoorbeeld na een trauma. Degene om wie het gaat kan dan bijvoorbeeld heel heldere nachten hebben met visioenen of heldere dromen. Tegelijk kan iemand sterke lichamelijke ongemakken gaan ervaren omdat blokkades in de chakra's worden "weggebrand" door Kundalini. Deze ongemakken kunnen bestaan uit sterke angst, paniekaanvallen, hyperventilatie en onbegrepen heldere ervaringen.

Als deze persoon inzicht in deze energie krijgt, wordt het mogelijk de energie te leiden, te beheren. En de betreffende verschijnselen verdwijnen, of worden beter beheersbaar. Dat kan door zachte energieoefeningen, body- en mind oefeningen, maar ook door assertiviteitstraining en Rationeel Emotieve Training (RET). Overtuigingen die belemmeren worden namelijk ook in de chakra's vastgehouden.
De Kundalini laat zich het best beheren via ademhalingsoefeningen en het zuiveren van de chakra's en de aura. Ook yogaoefeningen waarin de chakra's op een lijn worden gezet via de zogenaamde asana's (rek- en strekoefeningen) kunnen de energie geleiden zodat ze geen te sterke verschijnselen oproept.
In De Praktijk worden manieren gegeven om de energie via de chakra's te geleiden op een zachte/liefdevolle manier. De kracht van de gedachten (visualisatie) en adem spelen hierbij een belangrijke rol.
Samenvattend: De Kundalini stroomt omhoog langs een centraal energiekanaal (Sushumna) langs de rugwervels. Meestal ligt deze Kundalini energie onder de rug te rusten, in een omgekeerde acht (lemniscaat). Ze wordt volgens de traditie afgebeeld als een opgerolde slang.
Als we geen fysieke of psychische trauma's kennen, niet op ons stuitje gevallen zijn, geen drugs hebben misbruikt of alcohol, dan blijft deze energiestroom rusten of in een eigen tempo omhoog bewegen tot de boven elkaar gelegen chakra's zelf aangeven dat de weg vrij is. De Kundalini stroomt namelijk vanzelf via de chakra's omhoog. Volgens sommigen transformeert ze de chakra's volgens een bepaald patroon dat zich meebeweegt met de ontwikkelingspsychologie zoals wij die in het Westen kennen.
Elke zeven jaar staat een chakra centraal en aan het eind van zeven keer zeven jaar gaan we de weg nog eens, maar dan korter, om te transformeren wat is blijven liggen of onderontwikkeld is. Dat is althans mijn mening. Met onze midlife crisis komen we dus in een transformatieproces, door velen onder ons ervaren als een echte crisis die uiteindelijk bevrijding veroorzaakt. En zo hoort het ook te gaan. Kundalini transformeert op zijn tijd wat nodig is, geduld is hier dus noodzakelijk. Onze spirituele ontwikkeling gaat echter wel eens sneller dan de organische ontwikkeling van de chakra's en dat kan in dit licht dus ook voor ongemak zorgen. Daar liggen burnout, hyperventilatie en hooggevoeligheidsklachten op de loer. Als we dit herkennen, kunnen we er op inspelen en het ongemak verzachten.
In ons lichaam stromen energiestromen, energiebanen, die er net als bij bomen voor zorgen dat het lichaam genoeg voeding en energie krijgt om te kunnen groeien en zich te verankeren. In ons lichaam stromen twee energiestromen: de mannelijke energiestroom heet Pingala. Deze stroomt rechts van de ruggengraat van boven naar beneden.
Pingala is traditioneel de manifesterende stroom.
Links stroomt van beneden naar boven de aarde-energie. Dit is Ida, de vrouwelijke energie. Het is de bevrijdende stroom energie. Ida en Pingala stromen in een cirkelende beweging langs de chakra's.
Bij meditaties kun je je concentreren op het centrum in je hoofd. Ik noem deze plek - net als vele anderen - de kristallen kamer. Als beide stromen na de transformatie door Kundalini van de chakra's vrij kunnen stromen, voelen we ons gelukkig en verbonden, de mannelijke en vrouwelijke energie zijn met elkaar verbonden, in evenwicht gebracht. Dualiteit is dan opgeheven. Ook ons lichaam is dan in balans, want de chakra's vertegenwoordigen elk verschillende lichaamsorganen en klieren. Dit is de zoektocht van elke persoon die zich spiritueel ontwikkelt. Uiteindelijk willen we allemaal thuiskomen bij onszelf en ons veilig voelen in ons lichaam en de wereld om ons heen. We hebben dan ‘verlichting’ bereikt.

http://www.gevoeligheidalskracht.nl/
admin
admin feb 8 '08
 Quote:
Tegelijk kan iemand sterke lichamelijke ongemakken gaan ervaren omdat blokkades in de chakra's worden "weggebrand" door Kundalini. Deze ongemakken kunnen bestaan uit sterke angst, paniekaanvallen, hyperventilatie en onbegrepen heldere ervaringen.

Dit is het!
liesanne
liesanne feb 8 '08
 Origineel bericht van: Karin

Mijn gevoel zegt me dat dit niet genoeg is, dat het tijd is om iemand te vinden die mij verder kan "onderwijzen" en die mij handvaten kan bieden om een en ander op een betere manier het hoofd te kunnen bieden.

Het leven geeft ons altijd de leraar die we op dat moment nodig hebben. Dat kan elke muskiet, elke pech, elk rood licht, elke vervelende chef, elke ziekte, elk verlies, elk moment van vreugde of droevenis, elke verslaving, elk stuk afval, elke ademhaling zijn.
Elk moment is de goeroe.

Joan Tollifsen
Thomas A
Thomas A feb 8 '08
Ja Joan en als we dat nu eens gaan begrijpen en onze eigen condities voorbij gezien kunnen worden.............
admin
admin feb 8 '08
Mooi gevonden Liesanne!
Echter...

Hoe kan een rood stoplicht of een berg afval mij vertellen hoe ik mijn chakra´s schoonmaak en eventueel op 1 lijn kan krijgen?
admin
admin feb 8 '08
Langzaam aan word de spanning iets minder, ben dubbele dosis magnesium aan het slikken (ontspanning spieren) en heb een flinke boswandeling gemaakt.
Ik heb ook bijna elke boom onderweg geknuffeld en ben op een gegeven moment tegen een boom in het zonnetje gaan zitten.
Wel jammer dat de kinderen hun kwebbel niet dicht konden houden
:)
Maar wel fijn dat we met zijn allen van het zonnetje konden genieten.
Thomas A
Thomas A feb 8 '08
Dank je Karin echt geweldig; http://www.gevoeligheidalskracht.nl/
admin
admin feb 9 '08
Toeval bestaat niet hé?
Deze site heb ik gisteren helemaal uitgeplozen.....!
Wat grappig dat jij de link nu juist neerzet.
Wat ben je toch een heerlijk mens Thomas!

Ik krijg nu iets meer grip op het hele "knoop"gebeuren.
Ben liters water gaan drinken, ik had het gevoel dat er een hoop
troep uit mijn lijf moest, nou dat heb ik vannacht geweten...
Ik zal de details besparen, de lakens hangen al aan de waslijn.
Voel me geradbraakt, maar heb wel het idee dat het goed is zo.
Ik heb veel gezocht en gelezen op het internet, ervaringen van anderen gelezen (weer!) en tips en adviezen gekregen.
Dit alles bevestigde weer het sterke gevoel dat ik niet alleen geestelijk maar ook lichamelijk aan de opruimerij moest.
Kundalini helpt rotzooi op te ruimen, maar het moet soms letterlijk je lijf uit.
De knopen en blokkades voelen minder pijnlijk, ik ben bewust door de pijn aan het heen ademen en niet meer aan het verzetten.
Het er gewoon laten zijn.
Van mijn moeder (yogalerares) heb ik goed leren ademen (ik doe het niet altijd) maar nu ben ik er echt bewust voor gaan zitten.
Ook gisteren bij de bomen ben ik heel bewust met mijn gedachten troep aan het "wegademen" geweest.
Ook de zon werkt mee, ik ben wel een echt "lichtmens".

Het meest moeilijke vind ik de acceptatie van het verleden.
Schaamte, schuldgevoel je kent het wel.
Het loslaten van de gedachte dat ik een slecht mens ben, dat is en word me nog steeds zo vaak in mijn schoenen geschoven (door mijn moeder). Altijd onder het mom van, ik maak maar een grapje,(niet toen ik klein was, toen was het vaak wel gemeend) toch klinkt dat weken door omdat dat zo verschrikkelijk zeer doet.
Deze week werd me dat heel duidelijk toen mij partner (ook weer onder het mom van een grapje) een opmerking maakte in dezelfde trant. Onmiddelijk kwamen weer die gedachten boven, je bent het niet waard, je bent een waardeloos mens.
Door al het verbale en lichamelijke geweld uit mijn verleden is het erg moeilijk om dat los te laten.
Ik weet dat het niet zo is, maar ego vind het heerlijk als iemand langs komt en weer zo´n snaar raakt.
Als ik mij slecht voel kan ik er immers niet zijn en heeft ego het hele "huis" en zit ik verstopt in de "kelder".
Letterlijk soms, omdat ik wegkruip als het te veel pijn doet.
Mijn partner heeft mij al meerdere malen uit kelders en zolders moeten wegtrekken.

Een tijd geleden zei iemand tegen mij dat ik het nodig heb dat mensen dat kleine beetje goedvoelen van mij bevestigen.
dat gaf mij een dubbel gevoel, immers dat ik mezelf leuk vind moet toch voldoende zijn?
Zo zou het wel moeten zijn.
Ik vermoed dat hier een enorme knoop zit.
Mijn verleden heeft veel voor mij heel erg moeilijk gemaakt en ik ben me daar heel erg bewust van.
Heel diep van binnen weet ik dat ik niet slecht ben en toch overvalt dat gevoel me nog veel te vaak.
Ik zeg er wel bij dat ik enorm streng ben voor mezelf.
Dus misschien moet ik mezelf een beetje meer loslaten.

Affijn ik ben weer eens enorm aan het rebbelen en waarschijnlijk heb ik straks weer spijt dat ik weer een stukje sluier heb opgelicht, dus ik ga dit gauw versturen.
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420