Loading...
nl

Ritalin....

admin
admin jan 31 '08
Nou de kogel is door de kerk...
Ik ben vanmiddag met Tony bij de kinderarts geweest om te bespreken of er wel of geen medicatie nodig is bij Tony.
Het leuke was, dat ze vrijwel onmiddelijk zei," oké ik ben kinderarts, maar eigenlijk ben ik helemaal geen fan van medicijnen voor kinderen..".
Helemaal in mijn straatje dus :)
Ik gaf aan wat mijn angsten waren (dank voor je uitgebreide info Deborah), maar dat ik toch had ingestemd met een afspraak omdat Tony zelf om medicijnen heeft gevraagd.
Hij wordt gek van zijn concentratieprobleem en wil daar enorm graag hulp bij.
Na een heel lang gesprek kwamen we toch bij die ritalin uit..
We hebben afgesproken dat hij gaat starten met een hele lage dosering, en dat we over 6 weken gaan bespreken of het echt iets is wat hem helpt en we ermee door kunnen gaan.
Het fijne was dat deze arts helemaal op Tony was gericht en het hele gesprek om hem heen liet draaien.
Hij werd er wel enorm zenuwachtig van en zat enorm te wiebelen en te springen op zijn stoel.
Begrijp me goed we hebben het eerst op allerlei andere manieren geprobeerd voor Tony, maar helaas dat werkte niet.
Hij dreigt nu te verzuipen op school en dat werkt zo in dat mannetje door, dat ik even geen andere mogelijkheden zie.
Ik zal jullie af en toe bijkletsen over de resultaten, mocht iemand van jullie het in de toekomst wellicht ook tegenkomen.

:'(
Delen:
Acheliah
Acheliah jan 31 '08
Er is ook een ander middel ipv ritalin alleen wordt dat niet vergoed. Het is jouw keuze. Weet wel dat ritalin een soort drugs is dat zelfs op scholen gedeald worden onder de kinderen.

Sterkte XXX D
admin
admin jan 31 '08
Dat is het hem nou juist Dinie, het is niet mijn beslissing, ik heb de beslissing toch een heel stuk bij Tony gelaten. Hij weet de voors en tegens.