Loading...
nl

zero-point-field

gast
gast jan 26 '08
Waar spiritualiteit en wetenschap samen komen:

http://www.momo-development.com/01lezen/leestafel/zeropointfield.htm
Delen:
es
es jan 27 '08
Hee, bedankt voor de link Gast!

Esther
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 27 '08
Dit stond alweer een hele tijd geleden ook op Merudi. Zie http://nlforum.merudi.net/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=32#Post32
gast
gast jan 27 '08
Ik wist al wel dat het hier al een keer gestaan heeft maar er zijn toch wel meer dingen die de revue al gepasseerd zijn en weer eens op duiken!

Maar Nims, vind je dit zelf niet een goede samenkomst van spiritualiteit en wetenschap?
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 27 '08
Jazeker vind ik het heel mooi. Enige jammere eraan vind ik dat je er niets meer over hoort, en het niet helemaal duidelijk is in hoeverre de theorie en praktijk ook met elkaar te mixen zijn. Het zero-point field is theoretisch prachtig, maar in praktijk hebben we er tot nu toe, niets mee gekunt. En dat vind ik erg jammer.
gast
gast jan 28 '08
Dat zeg jij! Ik denk dat het op een ander niveau werkzaam is dan op het al materialistische wat wij om ons heen hebben. Het is het nog niet gerealiseerde wat te beinvloeden is in het zero point field.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 28 '08
Inderdaad, daarom zei ik ook tot nu toe ;).
gast
gast jan 28 '08
Ik denk niet dat er ooit een toepassing voor gevonden kan worden om het te gebruiken op de manier die wij nu kennen. Dus niet parasiterend zoals we nu met fosiele brandstoffen ed doen. Het brengt in principe ook geen geld op want het is voor iedereen voorhandig. Dus zal er niet zo veel rugbaarheid aan gegeven worden ookal weten ze hoe het werkt.
es
es jan 28 '08
Daar kunnen we zelf dan toch mee aan de slag? Misschien een beetje naief, maar als de onderzoeksresultaten bekend zijn, en we er zelf induiken komen we misschien op leuke toepassingen.
Als het mogelijk is om bijvoorbeeld jezelf te verplaatsen over lange afstanden hoeven we geen vliegtickets meer te kopen om de andere kant van de wereld te bezoeken als toerist.
Okee, ik zei al, beetje naief! :)
gast
gast jan 28 '08
Dat zou inderdaad leuk zijn Es. Kan ik toch nog mee met de wandeling ;)
Moeten we alleen wel eerst van onze vastgeroeste "werkelijkheid" af.
ome willem
ome willem jan 28 '08
Jammer dat in deze tijd alles om tijd draait, tijd kost geld en als je nu eens in het nu gaat leven, zonder enig benul van tijd zul je zien dat geld (equivalent aan tijdsuitbetaling) minder belangrijk wordt en ervaar je zelf dat je energie zult gaan zien.

Tenminste dat is mijn ervaring met het fenomeen Zero point field.
es
es jan 29 '08
Dat zou ik graag willen, Willem, maar met een kind dat om half 9 op school moet zijn leef ik erg op de klok. Maar voor de rest doe ik mijn best. :))

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki