Loading...
nl

Hulpvraag

Acheliah
Acheliah jan 22 '08
Hallo iedereen ik heb een vraag! Er is bij mij van het weekend een ruit ingegooid als wraak voor mijn aangifte denk ik zelf, iemand anders zegt dat P dat regeld vanuit de bajes. Ik denk dat dit nog niet klaar is en dat er meer gaat komen maar zeker weten doe ik het natuurlijk niet. Ik heb een gesprek met de wijkagent gehad en een ander huis in deze woonplaats zit er niet in. Aan de ene kant denk ik gewoon blijven en me niet weg laten jagen aan de andere kant denk ik ik ben hier weg. Een woning in een andere stad is niet zo makkelijk dus dat kan wel ff duren. Kijk op zich gaat het beter met mij dat wel maar ik wil dat dit zich ook oplost want nu zijn het sierstenen die binnen gegooid worden wat is het volgende. Kan iemand mij aub raad geven mijn dank is groot,

Liefs Dieneke
Delen:
admin
admin jan 23 '08
Ik heb wel een idee misschien.
De meeste woningcoorperaties doen enorm moeilijk over urgentieverklaringen.
Ik heb een kennis die in een vergelijkbare situatie zat, zij is (na honderden keren van het kastje naar de muur gestuurd te zijn) uiteindelijk bij de bischop in Den-Bosch beland en binnen twee weken had deze dame een prachtig huisje.
Misschien is er bij jou in de buurt ook een geestelijke via wie je wel gehoord word, vaak weten zij de weggetjes wel.
probeer het eens Dinie, nee heb je, ja kun je krijgen.

Ik heb zelf gisteren een brief gehad van de woningbouwvereniging dat in 2010 mijn huis plat gaat, dus ik moet ook op zoek :)

Sterkte meisje!
Acheliah
Acheliah jan 23 '08
Dank je meissie ik zal eens kijken Al ben ik niet zo bekend met de kerk.

Liefs Dieneke
gast
gast jan 23 '08
Woningruil hoeft niet persé in de zelfde gemeente. Misschien is er iemand die met je wil ruilen. OP marktplaats staan volgens mij ook dit soort advertenties.
gast
gast jan 23 '08
Karin, als jou huis door de gemeente gesloopt wordt moeten ze voor jou een andere optie hebben. Ze kunnen je er nooit zonder andere woning uitzetten volgens mij.
admin
admin jan 23 '08
Nee natuurlijk niet Gast, er worden hier nieuwe huizen voor terug gezet. Dus het zal een tijdelijk ergens anders wonen worden.
Als het tenminste niet te veel sores geeft qua school voor de kinderen en mijn werk. Ook zullen ze een vergoeding moeten geven voor eventuele verbouwingen en aanpassingen die bewoners zelf gemaakt hebben.
Zo heb ik bijvoorbeeld een open haard (ja Nims, ik ben ook een bofferd en grote fan van open haardvuur) en die wil ik terug of een vergoeding zodat ik eventueel een nieuwe kan laten maken in het nieuwe huis.
Nee, die sloophamer komt hier niet zomaar, ik wil eerst het naadje van de kous weten :)
es
es jan 23 '08
Dinie, ik heb misschien een idee de hele andere kant op. Geen idee wat je ervan vindt, maar misschien kan iemand iets met een energetische bescherming doen? Ik weet dat bij bijvoorbeeld Reiki met symbolen gewerkt wordt waarmee je iets of iemand kunt beschermen, en ik heb ook wel eens gehoord van monikken die je huis kunnen reinigen en beschermen. Boeddhistisch misschien, dat weet ik verder niet, maar wie weet is het een idee.

Es
Thomas A
Thomas A jan 23 '08
Daar zeg je iets wijs Es......... werkt sowiezo 2 kanten op, naar binnen én naar buiten............
Lena
Lena jan 23 '08
kun je via de huisarts niet een verklaring krijgen voor de gemeente?
Hebben jullie ook een adviesbureau voor vragen (gratis) zoiets als rechtshulp?
gast
gast jan 23 '08
Het klinkt wel een beetje als een herhaling van vorig jaar! Was je toen ook verhuisd of woon je nog steeds in het zelfde huis?
Acheliah
Acheliah jan 23 '08
Es ik zou niet weten hoe, Thomas mag ik vragen wat je bedoeld, lena10 ik zou het kunnen proberen en gast ja ik weet het het is een hele tijd rustig geweest maar dat komt omdat ikhet niet pikte dat Badboy mijn voordeur ingetrapt heeft en nu wordt er iets aan gedaan hij moet 15 feb voorkomen daarbij is er 5 keer of zoiets ingebroken en hadden wij een vermoeden dat hij er iets mee te maken had, en dat hebben we doorgegeven en dat zint Mijnheer Badboy niet. Zijn ex heeft trouwens beaamt dat hij het is geweest en dat heb ik doorgegeven aan de politie dus nu ben ik de verader nee hij is gewoon stom zo ist en niet anders.

Liefs Dieneke
gast
gast jan 23 '08
Hij zit toch in de gevangenis op dit moment?
Acheliah
Acheliah jan 23 '08
Rat P.G. wel maar Badboy N. E. Y zijn maatje niet die loopt gewoon rond.

Snappie En ja hij heeft weer een relatie met A.G. dus zus van P.G. dus je snapt wel dat hij in een goed blaadje wil komen bij P.G. want Badboy heeft 13 aangifte tegen P.G.gedaan dus om zijn eigen kop te redden moet hij wel. Ik hoop dat ik het zo goed opgeschreven heb.

Liefs Dieneke
gast
gast jan 23 '08
Vraag jezelf eens af waarom jij dit soort mensen aantrekt. Alles wat je aantrekt zit nl ook in jezelf. klinkt misschien heel hard maar om er vanaf te komen moet je dat deel van jezelf bloot zien te leggen. Dan pas kan het oplossen, eerder niet.
admin
admin jan 23 '08
Daar ben ik het niet helemaal mee eens.
Dinie kan veranderen en volgens mij doet ze dat ook al.
Maar door zelf te veranderen wil nog niet zeggen dat mensen geen ramen meer bij je in komen slaan vanuit een soort wraakactie.
gast
gast jan 23 '08
Als dat zo is hoeft ze dus ook geen actie te ondernemen aangaande deze voorvallen want dan lost het zich vanzelf op. Zolang er iets van emotie aan wordt gekoppeld houd ze het in stand en komt er dus ook geen eind aan. Alleen zij is degene die het los kan laten door er geen waarde meer aan te hechten. Alle reactie erop geeft voeding aan dat wat gaande is, of die nu "positief" is of "negatief". Het gaat erom dat zij de enige is die het kan stoppen, niemand anders.

Begrijp me niet verkeerd maar dader en slachtoffer zijn verbonden met elkaar en houden elkaar ook in stand.
admin
admin jan 23 '08
Ik denk dat Dinie wél actie moet ondernemen.
Ik bedoel te zeggen dat zij geen invloed heeft op de acties van een ander.
Soms is geen reactie geven ook voeding Gast, er zijn ook mensen die psychisch niet in orde zijn en/of geleerd hebben vanuit thuis dat je met geweld alles oplost.
In zo´n geval klopt jouw verhaal niet.
Ik begrijp je zeker niet verkeerd Gast, ik ben het er alleen niet mee eens.
Dus als ik je goed begrijp is slachtoffer dan ook dader?
Sorry hoor, misschien raakt het mij omdat ik het zelf ook meerdere malen heb meegemaakt.
Ik kan je verzekeren dat ik niets heb gedaan om zulk gedrag te triggeren, in enkele gevallen waren het complete vreemden voor mij.
Dader en slachtoffer zijn niet altijd verbonden, hoe vaak worden er niet mensen door volkomen vreemden vermoord? Waar zit die verbinding dan?

We hoeven het toch niet altijd eens te zijn? :)

Daarbij ga ik hier wel een beetje aan jou voorbij Dinie, jij vroeg om hulp en ik ga weer off-topic :)
admin
admin jan 23 '08
Het schiet me ineens te binnen.
Dinie zou je het via een blijf van mijn lijf huis niet kunnen proberen?
Jij hebt tenslotte met geweld te maken waardoor jij niet meer in je huis wil blijven. Zouden deze mensen je niet verder kunnen helpen? Of de mensen van jeugdzorg of maatschappelijk werk? Die zouden allemaal een goed woordje voor je kunnen doen bij een woningbouwvereniging.
gast
gast jan 23 '08
Sorrie Karin, maar ik denk toch dat je me verkeerd begrijpt. Maakt niet uit, we hoeven het zeker niet altijd met elkaar eens te zijn.
En ik denk dat het voor jouw, omdat je het zelf hebt meegemaakt, anders is dan voor iemand die er alleen van afstand naar kijkt.

Dader en slachtoffer hebben in zovere met elkaar te maken dat er geen slachtoffers kunnen zijn als er geen dader is en v.v.
Ik bedoel ook niet te zeggen dat Dinie helemaal geen actie moet ondernemen de actie die ze moet ondernemen moet op haar eigen leven gericht zijn en niet in het weglopen voor de angsten die ze heeft. Zolang die angst nog in haar leeft zal er altijd iemand zijn die het bevestigt. En nu is het een steen door een raam maar het kan net zo goed iets anders worden.
Het zijn nog steeds de zelfde angsten als vorig jaar alleen in een iets ander jasje. Dus zolang je slachtoffer blijft zal er een dader zijn.
Acheliah
Acheliah jan 24 '08
Dus gast wat moet ik dan doen volgens jouw want er zit wel een kleine waarheid in het verhaal. Doordat hun een reactie geven reageer ik weer en blijft het in stand ik moet gewoon leren hun te negeren en het naast me neer te leggen alleen kon ik die inbraken niet negeren. Vandaar dat ik het gedeeltelijk met je eens ben. Karin ook jouw versie is waar niet alles is je eigen schuld. Ik moet me iegen gaan richten op mijn eigen leven en hun dus compleet negeren en gast en karin ik neem jullie niets kwalijk hoor discuseer maar ik lees het wel als je me maar wel raad blijft geven vindt ik het best dikke kus Dieneke
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki