Loading...
nl

Vrijheid

Lena
Lena jan 22 '08
Vrijheid hoe ervaar je dat?
Hoe pas je het toe in je leven?
Merk dat ik er wel over denk, maar ben benieuwd naar jullie kijk hierop!
Delen:
gast
gast jan 22 '08
Tsja, definieer vrijheid! Welke vrijheid wil je hebben? De uiterlijke die verbonden is met gevangenschap of die van de geest die de eenheid ervaard?
Voor mij zit er een heel groot verschil in deze twee vormen van vrijheid.
Ik geloof niet meer in de vrijheid die wij zogenaamd hebben in de uiterlijke wereld want dat is maar een schijn vertoning. Werkelijke vrijheid ervaar ik in mijn binnenste. Die is niet afhankelijk van anderen maar is er gewoon.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 22 '08
Of het zijn met een vrije wil, is dat ook vrijheid?

Voor iedereen heeft het woord nogal een verschillende betekenis. Wat voor de één "zonder oorlog" betekend, kan voor de ander zonder verplichtingen zijn.
admin
admin jan 23 '08
Ja, ik was er ook mee aan het puzzelen gisteren en ik kwam erachter dat het voor mij verschillende dingen betekent.
Dus ben er nog niet helemaal uit.

De vraag is wat betekent vrijheid voor jou.
Niet, wat is vrijheid.
Daar zit een groot verschil tussen toch?
Lena
Lena jan 23 '08
Karin zo bedoelde ik het ook maar het is lastig om het te verwoorden.

De vraag is wat betekent vrijheid voor jou.
Dit bedoelde ik inderdaad.
In je persoonlijk leven, werk, vriendschappen,familie enz enz
admin
admin jan 23 '08
In eerste instantie was mijn reactie,: zolang ik mezelf kan zijn ben ik vrij.
Maar eerlijk gezegd klopt dat niet, want ik kan immers altijd mezelf zijn, zou dat niet zo zijn, dan belemmer ikzelf mijn eigen vrijheid, dus dat antwoord is het niet.
Toch kan ik niet op een ander antwoord komen :)
Ik denk dat je zelfs in oorlog vrij kan zijn, voor mij zit vrijheid dus van binnen.
De onvrijheid aan de buitenkant wordt lastiger.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 24 '08
Voor mij betekend het, een volledige vrije wil te hebben, waardoor ik niet meer gebonden ben aan de causaliteit en door de tijd kan reizen. Dat is voor mij de volledige vrijheid.
Lena
Lena jan 30 '08
kunnen doen en laten wat je wil?
liesanne
liesanne jan 31 '08
vrijheid

vrij-zijn van dat wat vastzet....

er kunnen Zijn... zonder belemmeringen

en álles kunnen -laten zijn-

zoiets.....
Lena
Lena feb 1 '08
ben blij met je omschrijving liesanne!

heel treffend en ik kan hier wat mee!
weet zelf nog niet wat me nou zo dwars zit!
misschien het gestuur in deze maatschappij!
soms zo opstandig en dan maar weer berusten in.
Thomas A
Thomas A feb 1 '08
Prachtig Liesanne!!!!
liesanne
liesanne apr 15 '09
"Wie zegt: hier heerst vrijheid, liegt, want vrijheid heerst niet."

Erich Fried


citaten over vrijheid - http://www.citaten.net/search.asp?quote=vrijheid&page=1
Richie Richard
Richie Richard apr 16 '09
Zowiezo, de vrijheid die wij kennen, is niet 'echt'. Doordat wij gebonden zijn aan regels, o.a. de wet. Hebben wij eigenlijk nauwlijks het idee wat echt vrijheid is. Maar we voelen ons vrij.. Ik voel me vrij, dus.. ik denk dat, dat voor mij vrijheid is.

(De dieren weten wel wat vrijheid is, maar het is maar net hoe je het bekijkt)
Emuca
Emuca apr 16 '09
Zolang je je vrij voelt, ben je vrij.

Want door de hele maatschappij ben je niet vrij, dat kán gewoon niet. Het gaat volgens mij om wat jij ervaart.
gast
gast apr 16 '09
De geest is vrij, de ziel gebonden.
Guin
Guin apr 16 '09
voor mij is vrijheid iets wat ik nu pas ga ervaren, voor een deel. vrijheid door verlossing, vrijheid door kalmte en rust, als in meditatie. maar vrijheid is voor mij niet overal, de wereld van de mens heeft weinig vrijheid, het is maar net waar en met wie. ik ben bang dat de maatschappij vrijheid is vergeten, tijden geleden. dat het is kwijt geraakt. maar wat er eens was kan weer komen.
Helma
Helma apr 16 '09
Ik herken dat wel. Je zit in de auto, vast in de gordel, je staat vast in de file, je denkt na wat je op je werk gaat doen, want er wordt wel iets van je verwacht.
Vanmiddag zit ik vast aan de strijkplank, want de boel moet glad in de kast, vanavond een verantwoorde maaltijd, vanavond op tijd naar bed, morgen gaat de wekker weer, de dvd's moeten morgen terug naar de videotheek, zaterdag heb ik mezelf opgelegd dat ik mijn broers ga helpen met klussen bij mijn moeder, de slingers moeten nog van het plafond in de doos, vanavond moet ik thuiszijn, want er komt een cadeautje voor de jongste (zoveelste mobiel), de auto moet voor de keuring, de bankrekening moet uit het rooie blijven, enz.

En ik wil nog zoveel!
Helma
Helma apr 16 '09
Maar ondanks alles is er in mijn hart wel vrijheid.
admin
admin apr 16 '09
Ik ben blij met die laatste toevoeging, Helma. smile
Helma
Helma apr 16 '09
Ik ook, Hans! laugh

Al zat ik in een cel, met een klein raampje en tralies, als ik in mijn hart vrij ben, is het oke! (en hopelijk heb ik dan een laptop om met jullie te kletsen, lollll)
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki