Hoi Wendy
Het was de zomer van 1999 (ik was toen 17), we gingen een aantal keer onder een lage spoorbrug zitten (plus minus 1,5 meter hoog), het was ons hang plekje.
Er gingen al geruchten, dat het een spookbrug was, maar daar geloofden we niet zo in.
In de verte omweerde het, ergens in een andere bergketen, dus zeker niet dichtbij ons.
We zaten daar met een man of 7 schat ik.
Die avond voelden wij ons niet op ons gemak. Toen het ging schemeren of daarna toen het donker was, hoorden we ritselgeluiden en andere geluiden.
Het leek alsof iemand ons daar in de gaten hield, maar vooral wilde iets ons daar weg hebben (dat gevoel had ik sterk en ik heb geleerd om naar mijn intuïtie te luisteren).
Een stel van ons werd angstig en ging weg.
Ik bleef met nog 2 andere zitten (echt zoiets van ja vreemde geluiden, maar dat zal wel een dier ofzo zijn en ik wilde me niet laten kennen), totdat de brug waar we onderzaten ineens in een gele flits (het geel van oude koplampen) egaal verlicht werd.
Het licht kwam niet uit 1 punt en alleen het bruggetje was verlicht met geel licht (het duurde hooguit 1 sec.).
We wezen met zijn drieën tegelijk met onze wijsvinger naar voren en verbaasd zeiden alle 3 hetzelfde: "Zag je dat?", omdat we alle 3 een andere kant uitkeken tijdens die flits wezen we alle 3 de andere kant op, de richting op waarnaar we keken op het moment van de flits. Wat we zagen, was alleen de tunnel in fel geel licht, daarbuiten zagen we helemaal niks.
Voor de flits en daarna kon je goed naar buiten kijken en zag je contouren van struiken/bomen. De hemel boven ons was helder en daarom was het niet zo donker buiten.
Het vreemde van die flits vond ik ook, dat het niet vanuit 1 punt kwam.
Als er met een lamp geflitst wordt, moet het uit 1 punt komen en dan zou je juist goed kunnen zien wat er buiten het bruggetje is, maar toen zag je alleen het bruggetje fel verlicht en daarbuiten was het ineens pikkedonker (op dat moment).
Je kon alleen tot het bruggetje kijken, daar buiten was niks te zien.
We zaten ongeveer in het midden van het bruggetje (die ongeveer 5 meter breed is).
We vonden het alle 3 heel vreemd en we waren totaal niet op ons gemak.
We besloten na ff verbaasd gezeten te hebben, te vertrekken.
Er was iets wat ons niet op het gemak stelde en ons kennelijk weg wilde hebben, maar wat dit was?
Ik weet zeker dat het geen grap is geweest, maar wat dan wel?
Deze vraag stelde ik aan een medium, zei gaf me het volgende antwoord:
"Bijzonder is dat jullie alledrie het licht waarnamen. Dat maakt het aannemelijk dat je niet aftunede op een sfeer in de astrale wereld, maar dat het licht aards-stoffelijk gezien daar inderdaad was.
Hebben jullie de brug onderzocht op eventuele bedrading voor een verlichting? Dit om inderdaad een grap uit te sluiten... Als dit echt uitgesloten is, zoek ik de verklaring inderdaad in de aanwezigheid van een of meerdere entiteiten.
Je gevoel bedriegt je niet en het gevoel dat een Hades geest (een lage, negatieve geest) je geeft, is onmiskenbaar. Het kan zijn dat een geest een aardse energie ontlading veroorzaakte om zijn ongenoegen te laten blijken over het feit dat jullie in 'zijn' ruimte waren. Geesten trekken namelijk altijd naar bijzondere gebouwen en plaatsen toe: kastelen, torens, bruggen, viaducten. Dit soort plaatsen heeft een bijzondere energielading. Geesten hebben bijvoorbeeld veel minder met moderne flats.
Het kan heel goed zijn dat een aantal geesten onder deze brug ook een hangplek heeft! Wellicht werd het hun wat te druk toen jullie er waren."
Verder heb ik ongeveer 1 a 2 jaar geleden in een periode ook last gehad van flitsen in mijn kamer vlak voor het slapen gaan.
1 keer zag ik mijn hele kamer verlicht in een witte flits... ik dacht heh ...het omweert niet?!
Verder nog een paar keer gehad toen ik in bed lag, vlak na het moment dat ik mijn ogen dicht had.
1 keer 2 flitsen vlak achter elkaar.
en een ander keer alleen 1 flits.
in totaal 4 avonden gehad (voor zover ik nog weet), verspreid in 2 a 3 weken tijd (ongeveer), daarna geen last meer van gehad.
Ik weet niet wat deze flitsen betekende, maar je bent iig niet de enigste.
Leuk je post te lezen, hopelijk heb je iets aan de mijne.
Groetjes,
Kay