Loading...
nl

flitsen zien

Wendy's
Wendy's mei 16 '07
Als ik ga slapen.. en ik heb het gevoel van aanwezigheid, dan zie ik meestal ineens een kei grote flits. Niet een kleintje, maar echt dat ALLES verlicht wordt!

Ik heb het al met me ogen open en dicht gehad..
Meestal is het er maar eentje, of twee achter elkaar.

Ik weet alleen niet wat dit is. Iemand een idee?
Delen:
LPChip
LPChip mei 16 '07
Ik heb hier nog niet eerder van gehoord, maar ik kan wel iets bedenken. (puur gokwerk hoor)

Misschien dat er entiteiten komen die via een andere dimensie een poort openen en dan hierkomen, en dat jij begint om dit te kunnen zien?
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 16 '07
Ik denk niet dat het openen van een poort naar een andere dimensie met een grote flits te maken heeft. Is het altijd als je gaat slapen? Want dan denk ik eerder dat het te maken heeft met het omzetten van de rust-toestand in je hersnenen. Sommigen ervaren dit alsof ze even naar beneden vallen, en jij kan ditzelfde ervaren als een flits. Ik denk dat het gevoel van aanwezigheid stomtoevallig hiermee samenvalt.
Wendy's
Wendy's mei 16 '07
Ik heb het pas 3x gehad.. dus niet elke keer als ik ga slapen.

maar als ik het vaker heb zal ik er is op letten :)of er aanwezigheid is..
Caius
Caius mei 16 '07
Hoi Wendy

Het was de zomer van 1999 (ik was toen 17), we gingen een aantal keer onder een lage spoorbrug zitten (plus minus 1,5 meter hoog), het was ons hang plekje.
Er gingen al geruchten, dat het een spookbrug was, maar daar geloofden we niet zo in.
In de verte omweerde het, ergens in een andere bergketen, dus zeker niet dichtbij ons.
We zaten daar met een man of 7 schat ik.
Die avond voelden wij ons niet op ons gemak. Toen het ging schemeren of daarna toen het donker was, hoorden we ritselgeluiden en andere geluiden.
Het leek alsof iemand ons daar in de gaten hield, maar vooral wilde iets ons daar weg hebben (dat gevoel had ik sterk en ik heb geleerd om naar mijn intuïtie te luisteren).

Een stel van ons werd angstig en ging weg.
Ik bleef met nog 2 andere zitten (echt zoiets van ja vreemde geluiden, maar dat zal wel een dier ofzo zijn en ik wilde me niet laten kennen), totdat de brug waar we onderzaten ineens in een gele flits (het geel van oude koplampen) egaal verlicht werd.
Het licht kwam niet uit 1 punt en alleen het bruggetje was verlicht met geel licht (het duurde hooguit 1 sec.).

We wezen met zijn drieën tegelijk met onze wijsvinger naar voren en verbaasd zeiden alle 3 hetzelfde: "Zag je dat?", omdat we alle 3 een andere kant uitkeken tijdens die flits wezen we alle 3 de andere kant op, de richting op waarnaar we keken op het moment van de flits. Wat we zagen, was alleen de tunnel in fel geel licht, daarbuiten zagen we helemaal niks.
Voor de flits en daarna kon je goed naar buiten kijken en zag je contouren van struiken/bomen. De hemel boven ons was helder en daarom was het niet zo donker buiten.

Het vreemde van die flits vond ik ook, dat het niet vanuit 1 punt kwam.
Als er met een lamp geflitst wordt, moet het uit 1 punt komen en dan zou je juist goed kunnen zien wat er buiten het bruggetje is, maar toen zag je alleen het bruggetje fel verlicht en daarbuiten was het ineens pikkedonker (op dat moment).
Je kon alleen tot het bruggetje kijken, daar buiten was niks te zien.
We zaten ongeveer in het midden van het bruggetje (die ongeveer 5 meter breed is).
We vonden het alle 3 heel vreemd en we waren totaal niet op ons gemak.
We besloten na ff verbaasd gezeten te hebben, te vertrekken.
Er was iets wat ons niet op het gemak stelde en ons kennelijk weg wilde hebben, maar wat dit was?
Ik weet zeker dat het geen grap is geweest, maar wat dan wel?

Deze vraag stelde ik aan een medium, zei gaf me het volgende antwoord:

"Bijzonder is dat jullie alledrie het licht waarnamen. Dat maakt het aannemelijk dat je niet aftunede op een sfeer in de astrale wereld, maar dat het licht aards-stoffelijk gezien daar inderdaad was.

Hebben jullie de brug onderzocht op eventuele bedrading voor een verlichting? Dit om inderdaad een grap uit te sluiten... Als dit echt uitgesloten is, zoek ik de verklaring inderdaad in de aanwezigheid van een of meerdere entiteiten.

Je gevoel bedriegt je niet en het gevoel dat een Hades geest (een lage, negatieve geest) je geeft, is onmiskenbaar. Het kan zijn dat een geest een aardse energie ontlading veroorzaakte om zijn ongenoegen te laten blijken over het feit dat jullie in 'zijn' ruimte waren. Geesten trekken namelijk altijd naar bijzondere gebouwen en plaatsen toe: kastelen, torens, bruggen, viaducten. Dit soort plaatsen heeft een bijzondere energielading. Geesten hebben bijvoorbeeld veel minder met moderne flats.
Het kan heel goed zijn dat een aantal geesten onder deze brug ook een hangplek heeft! Wellicht werd het hun wat te druk toen jullie er waren."

Verder heb ik ongeveer 1 a 2 jaar geleden in een periode ook last gehad van flitsen in mijn kamer vlak voor het slapen gaan.
1 keer zag ik mijn hele kamer verlicht in een witte flits... ik dacht heh ...het omweert niet?!
Verder nog een paar keer gehad toen ik in bed lag, vlak na het moment dat ik mijn ogen dicht had.
1 keer 2 flitsen vlak achter elkaar.
en een ander keer alleen 1 flits.
in totaal 4 avonden gehad (voor zover ik nog weet), verspreid in 2 a 3 weken tijd (ongeveer), daarna geen last meer van gehad.

Ik weet niet wat deze flitsen betekende, maar je bent iig niet de enigste.
Leuk je post te lezen, hopelijk heb je iets aan de mijne.

Groetjes,
Kay
Wendy's
Wendy's mei 16 '07
Woooouww.. wat een verhaal!

Wat je daar onder beschrijft komt sterk overeen met wat ik ook heb! :)

dat de hele kamer verlicht is, met een witte flits!!

en dan twee flitsen achter elkaar..

jammer dat je ook niet weet, wat deze flitsen beteken!!

maar volgensmij is het niet echt iets ergs
Caius
Caius mei 16 '07
De aller eerste keer vond ik het niet angstig of zow.
Ik was alleen verbaast.

2 keer in bed (me kamer was donker) was ik wel angstig met die flitsen.
Het is donker je ziet verder niks, als je kijkt, volgens mij durfde ik toen niet te kijken.
De angst kwam volgens mij puur uit het feit, dat het onbekend is en dat er zomaar zoiets vreemds gebeurd.
Verder zakte dit angstig gevoel snel weg.
Volgens mij is het niet iets kwaads ofzo, anders zou ik (en jij) dit vast wel gemerkt hebben.

De laaste keer dat ik de flits had... had toen ook me ogen dicht ... was ik totaal niet bang ... ik dacht ...heeej daar is de flits (eindelijk) weer ... het werd een beetje vertrouwd.

Ik ben niet bang voor die flits, wel nieuwsgierig wat het nou is!
Wendy's
Wendy's mei 16 '07
Jah.. ik wil ook weten wat het is!

ik vond het helemaal niet beangstigend ofzo.. maar juist fijn. kweetnie, vond het niet echt eng ofzo

ik had zoiets van: 'ow, wat raar die flits.. maarjah ga maar slapen'!
Caius
Caius mei 16 '07
"ik had zoiets van: 'ow, wat raar die flits.. maarjah ga maar slapen'!"
Dat had ik ook en ik viel daarna ook zo in slaap.(voor zover ik me kan herinneren)

Bij mij is het even plotseling verdwenen, als dat het kwam.

Hou me op de hoogte als je iets meer weet, zalk andersom ook doen.
(verder lees ik deze topic, als er wat nieuws geschreven is)
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 17 '07
Ik heb een keertje iets meegemaakt wat ik hier wel mee kan vergelijken. Dit is erg lang geleden. Ik geloof dat ik misschien 7 of 8 jaar oud was. Het was een donderdag avond in een schoolvakantie en mijn nichtje logeerde bij mij op de kamer. Zij sliep op een matras die naast mijn bed op de grond lag. Ik hing over het bed en mijn nichtje lag op haar bed. We waren gezellig aan het kletsen en keken een beetje voor ons uit. Onze bedden lagen tegen de muur aan en ineens begin de bovenkant van de plint op te lichten. Het was niet fel wit, maar een beetje fel geel. Het was een streep van licht die ontstond op de plint. Ik dacht eerst dat ik het niet goed zag, dus ik vroeg aan mijn nichtje: "Zag jij dat ook?", en ja ze zag het ook. We hebben nooit geweten wat het was.
LPChip
LPChip mei 18 '07
Wat jullie beschrijven als lichtflitsen met je ogen dicht, heb ik ook weleens gehad, maar dat is zoals Nims al eerder gezegd heeft een soort ontlading van energie naar je oogspieren.

Als je zo'n flits hebt, dan kun je dat ook zien. Meestal fel witte flits, met spikkeltjes erin. (ligt aan de intensiteit van de ontlading) Hoe meer spanning daar zit, des te feller de flits is, en kan lijden tot meer dan 1 flitsen.)

Ik denk ook dat entiteiten meer een geel licht zullen geven.
Wendy's
Wendy's mei 18 '07
Oke.. :)

ik heb het nu niet meer gehad.
khad nog wel van iemand gehoord dat het met 'energie' te maken had..
dragon
dragon nov 9 '07
Hai,

ik heb ooit een tijdje gehad dat ik gele flitsen zag, alles was dan opeens helemaal geel verlicht.

maar... ik weet ook verder niet wat het was. Iemand vroeg me of er epilepsie in de familie voorkwam....
Beschermengel
Beschermengel nov 10 '07
Hallo,

Nee volgens mij heeft dit niets met epilepsie te maken.

Ik zelf zie regelmatig de gele energie, als ik aan het kijken ben ( ook met ogen dicht kijken) dan komt (soms ) spontaan het gele licht ..het begint klein en word steeds groter ..mijn pupillen ( dat voel ik) worden ook groter..het gele licht word zo groot dat het mijn hele kamer verlicht, dan is het weer weg ..en komt weer spontaan..zo zie ik het achter elkaar soms wel 12 of meer keer achterelkaar..en dan is het ineens weer weg.
Dit heb ik al heel lang en met tussenpoze's komt het weer.

Een man heeft eens tegen mij gezegt ..dat het gele licht wat ik zie...overdrachten zijn ..kennis opdoen.

Beschermengel
Dennis
Dennis nov 19 '07
ik zie als ik ga slapen en heb mijn ogen dicht gewoon zwart. Maar echt 1x of 2x voordat ik zeg maar in slaap val en nog wakker ben wordt alles licht voor mn netvlies. Terwijl ik mijn ogen dicht heb. Echt fel wit. Ben benieuwd wat dat is.
es
es nov 21 '07
Ik heb dat ook, zowel de gele flitsen als af en toe het witte licht. Geen idee wat het is, ik denk altijd maar dat het iets is wat mijn hersenen doen, besteed er verder weinig aandacht aan.

esther
Beschermengel
Beschermengel nov 29 '07
Hallo Dennis,

Ik denk dat het van jezelf is ..je komt dan tussen waken en slapen..dan komen ook vaak de beelden en flitsen door..soms vaag soms helder. het kan ook een begin zijn van helderziendheid..let er maar is op...ga maar is kijken (met ogen dicht) als je net een beetje in slaap valt en je kunt wakker blijven dan krijg je vaak beelden door..zo kun je je ook afstemmen op personen ..en waar je dan vaak informatie bij krijgt.
Annemieke
Annemieke dec 23 '08
Dag allemaal ik ben helemaal 'nieuw'hier, en kwam jullie site tegen. Ik wilde graag reageren op de kwestie hier geplaatst.
Ten eerste; wat een 'verademing' om te lezen dat er meer mensen zijn met flisten en beelden. Ze komen uit het niets op, vooral voordat ik ga slapen. Ik 'zie' van alles....sommige beelden komen regelmatig terug.Ook flitsen.Sommige kan ik plaatsen, maar er zijn regelmatig terugkerende beelden van een Afrikaans dorp??
Geen idee waar het vandaan kokt, ben nooit in Afrika geweest, of heb er connectie s.
Ik heb zelf het gevoel dat ik wat 'helderziend' ben, doch ik durf dit nooit te zeggen.Het houd me wel uit mijn slaap, omdat ik gewoon de kans niet krijg om te slapen. Mijn overleden vader zie ik eigenlijk elke dag in flitsen..
Dank dat ik dit mocht delen..

gr Miekske
Helma
Helma dec 23 '08
Hoi Miekske,

Welkom hier! Misschien een optie om je voor te stellen in het passende topic? Leuk, dat je deze site gevonden hebt. Het lijkt mij, dat ook jij hier thuis hoort, uit je verhaal af te lezen.

Flitsen en beelden zie ik ook, maar meestal vanuit mijn ooghoek, of indirect, via ruiten en spiegels. Ik ben er niet bang voor, en laat ze maar. Ik weet dat het hier soms krioelt van de gidsen, of beelden, als je het zo noemen wilt.

Heel erg gek misschien, maar ik heb al mijn hele leven het vreemde gevoel dat ook ik een connectie heb met Afrika, en dan voornamelijk Zuid-Afrika. Jarenlang had ik de stellige overtuiging dat ik er familie had (vanuit mijn biologische moeder), maar na navraag kwam ik er onlangs achter dat er absoluut geen familiaire binding is met Zuid-Afrika!

Wel apart, dat je beelden ziet van een dorpje in Afrika. Kan het - net als bij mij misschien - ook zo zijn dat je als kind ooit beelden op tv zag, die indruk maakten? Of heb je echt het gevoel van binnenuit, zeg maar?

Wil je nog wat meer vertellen over je gevoel bij de beelden? Maakt het je onrustig, of juist blij?
Wendy's
Wendy's dec 23 '08
maybe beelden van je vorige leven???
Pagina's: 1 2 3 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie