Loading...
nl

Muis is dood.....

admin
admin jan 19 '08
Oh nee! Waar ik al langer bang voor was is gebeurd.....
Een huis met 6 poezen en een lief klein hamstertje....

Dag lieve Muis we zullen je enorm missen, vooral je vriendinnetje Jessy. We weten dat je nu aan het rondracen bent met alle andere beestjes die ooit bij ons hebben gewoond, weet dat je altijd even mag komen "buurten"!
Delen:
inneke
inneke jan 19 '08
Och heere toch, innige deelneming.
Acheliah
Acheliah jan 19 '08
Gecondoleerd meissie Uhhhh (muissie)

XxX Dieneke
gast
gast jan 19 '08
Ah zielig. Als je nu de poezen door het huis ziet rennen weet je dat ze achter de muis aan zitten ;)
admin
admin jan 19 '08
Ja, dan kan ze ze terugpakken ;)
Want hoe vang je een hamstergeest...

Een geestige hamster.
gast
gast jan 19 '08
:)
Beschermengel
Beschermengel jan 19 '08

Ach wel zielig...maar wel leuk hoe je het schrijft!
Debiorah
Debiorah jan 19 '08
Ooh arme Jessy! Maar muis is in goede handen!
Is hij slachtoffer geworden?
admin
admin jan 19 '08
Ik prijs mezelf heel gelukkig dat ik heel goed met "doodgaan" kan omgaan. Ik zie doodgaan niet als het einde maar als een vervolg.
Goed je kunt niet fysiek bij de ander zijn, maar wel in geest.
Ik kan me herinneren hoe het was voor ik hier op aarde werd gekwakt, dat helpt mij enorm.
Ja ik zeg gekwakt omdat het zo heel lang heeft gevoeld, ik wilde helemaal niet terug, jammer dat ik me niet kan herinneren waarom ik dan toch ben gegaan, al heb ik wel een idee
Gene zijde voelt voor mij meer als thuis als deze mooie bol, ik weet dat muisje daar heel gelukkig is.
Waarom dan treuren? Ja gek hé, ik kan dat niet zo, ik kan wel verdriet voelen omdat ik die persoon of dat beestje niet meer kan knuffelen of aanraken. Maar ik weet dat ze niet weg zijn, dat ik nog steeds contact kan zoeken en ook hebben, en dat ik ze ooit weer in mijn armen kan sluiten.

Het is dat jij dat nu zegt en dat ik daarom dit vertel, je begrijpt dat ik dat niet vaak zeg, ik kan me voorstellen dat weinig mensen dit begrijpen en dat het veel verdriet los kan maken. Daarom houd ik dit normaal gesproken voor mezelf.

Dood is voor mij geen afscheid maar een tot ziens.
admin
admin jan 19 '08
Ja Deborah, sneu hé...
De poezen komen normaal nooit boven maar eentje heeft ontdekt hoe je de huiskamerdeur moet open wurmen. De hamsters (Thom heeft er ook een) staan ´s nachts op de badkamer vanwege de herrie die ze maken als ze gaan rondrennen.
De hamsters hebben grote hokken met een klein zijhokje wat je aan de kooi kan klikken, op de en of andere manier heeft Vlekje (dat is de dader) dat zijhokje los weten te krijgen en heeft zo Muis te pakken gekregen.
Gelukkig heeft jessy haar niet zelf gevonden, Tim (de oudste) had hem gevonden en in een doosje gedaan, is stiekem langs Jessy geslopen en in mijn oor gefluisterd of ik even in het doosje wilde kijken of hij nu echt haar hamster had gevonden.
1 blik was voldoende.

Jessy was natuurlijk erg verdrietig maar weet nu dat Muis in Zomerland is. Ik heb hele leuke voorleesboekjes over doodgaan voor kinderen, daar lees ik haar uit voor en hopelijk voelt ze zich gauw minder verdrietig.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 19 '08
Aah wat zielig. Maar ja, zo werkt de natuur. Hopenlijk is Jessy er weer snel overheen.
es
es jan 19 '08
Ach gossie, wat zielig, je hamstertje dood. Ik moest wel gniffelen om die geestige hamster die de katten terugpakt.
Ik herken wat je zegt over doodgaan, ervaar het ook zo. En ik heb ook wel eens gezien dat een van onze katten gepest werd door een lila bolletje dat boven haar hoofd zweefde, hihihi, ik ben nog steeds nieuwsgierig wie dat nou was.

Es
admin
admin jan 20 '08
Jessy heeft op haar eigen manier een soort afscheidsritueeltje gedaan. Ze heeft muis niet gezien, dat vond ik niet nodig.
Ze weet hoe een dood dier eruit ziet vanwege de twee katten die ik twee jaar geleden heb verloren. Ze kan zich Muis beter herinneren zoals ze was.
Gisteren heeft ze laat in de middag en nieuw hamstertje mogen uitzoeken. Ze heeft haar Twinkle genoemd. "Twinkle doet me aan de sterren denken", zei ze, " en dan denk ik ook altijd een beetje aan Muis", zei ze.
Dus ik denk dat het grootste verdriet geleden is en dat ze het een prima plekje kan geven.
Beschermengel
Beschermengel jan 20 '08

admin
admin jan 20 '08
Yes!

Het is je gelukt!!!!!!

:D
Beschermengel
Beschermengel jan 20 '08

Jaa!!! haha...het is alleen een muisje geworden...geen hamstertje, maar ja was goed bedoelt!
Beschermengel
Beschermengel jan 20 '08

Alsnog... ....de goeie

groetjes vanuit de dierenhemel
admin
admin jan 20 '08
Ha ha ha :D

ik zie haar al helemaal springen!

Social Services

Delen:

Netwerk

carina