Loading...
nl

Cursus Paranormale ontwikkeling

Debiorah
Debiorah jan 17 '08
Vanavond is het zover! Ik ga samen met mijn moeder een cursus paranormale ontwikkeling doen.

De cursus is 1 avond per week en duurt 8 weken.
In de cursus komen o.a. de volgende zaken aanbod:
Helderziendheid
Heldervoelendheid
Helderwetendheid
Helderhorendheid
Het Mediumschap
Magnetiseren
Psychometrie

De cursus wordt gegeven door Yvonne Baank, zij is paragnost en medium. Ik heb al met haar kennis mogen maken tijdens een paranormale avond. Ze heeft toen contact gehad met mijn opa en kon me hele rake dingen vertellen.

Ik heb er ontzettend veel zin in. :D
Het leek me leuk het een en ander met jullie te delen!
Delen:
Thomas A
Thomas A jan 17 '08
Ja Debiorah, mooi als je dit met ons wilt delen!
Anne
Anne jan 17 '08
Hej leuk voor je debiorah :)lijkt mij ook leuk om te doen.
liesanne
liesanne jan 17 '08
lijkt me bijzonder, Debiorah.
ik ben ook benieuwd naar je ervaringen hiermee...
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 17 '08
Heel leuk! Ik ben benieuwd wat je ervan opsteekt om te delen :).
proost
proost jan 17 '08
En wat als iemand iets ellendigs kwijt raakt en jij blijft er mee zitten? Het zesde zintuig is m.i. meer opgave dan gave.
Debiorah
Debiorah jan 17 '08
@Proost dat is maar hoe je het bekijkt, ik doe het vooral om dat wat nu nog meer een opgave is tot een gave te maken. :)

Nou vanavond hebben we de eerste kennismaking gehad.
Je kent het wel, even aan elkaar wennen en over veel paranormale dingen praten. Het was wel grappig dat ik met mijn moeder was en dat een ander meisje met haar vader was. Yvonne had dit nog nooit eerder meegemaakt.
Het is een gezellig clubje van 5 personen, naar mijn idee precies goed. Ik vind het in ieder geval een boeiende ervaring om zo open met elkaar te kunnen praten en delen over het paranormale. Ik heb ook een ontzettend goed gevoel bij Yvonne ze is heel open en hartelijk. En ja, haar helderheid is geweldig. Ik hoefde niet eens te vragen waar de wc was! Kreeg voordat ik het uit wilde spreken al antwoord. ;)

Als huiswerk hebben we opgekregen, 3 geleide meditaties te doen van elk n half uur. Bij een daarvan is het de bedoeling dat we naderhand onze ingevingen opschrijven. De resultaten hiervan gaan we bespreken, ben erg benieuwd!
Verder moeten we volgende week 3 foto's meenemen van mensen die nog in leven zijn, deze gaan we uitwisselen en voor elkaar lezen. Weer een hele nieuwe ervaring voor mij. Face to face.
Uiteindelijk gaan we ook foto's lezen van overleden mensen maar ook contact maken met overleden mensen zonder foto.

Wat mij ook erg interessant lijkt is het oefenen met telepathie en uittreden. Kortom ik ben razend enthousiast!

Tot zover mijn eerste belevenissen, heb je vragen stel ze gerust!
En anders binnenkort meer!
Lena
Lena jan 18 '08
Leuk om mee te kunnen lezen hier,wat jou ervaringen zijn op dit gebied
Debiorah
Debiorah jan 18 '08
Nou de eerste meditatie heb ik gedaan, pyramide power van Roy martina, een geleide meditatie.
Maar ik vond het moeilijk! :|

Ik kon me heel slecht concentreren op de meditatie, A:omdat het zo snel ging, van t een op t andere moment ben je transparant. en B:omdat ik zelf heel anders mediteer, op mijn eigen visualisaties.
Ik was er best wel door geschokt, ik dacht huh en nu? Als ik een eigen meditatie cd opzet, alleen muziek, ben ik zo weg. Nu kostte het echt veel moeite. :S

Maakt me een beetje in de war, iemand ervaringen, tips?!

Ohja we krijgen ook elke week een boodschap mee, spreuk of kaart.
Gister had ik de spreuk: Wie vandaag leeft, heeft morgen een fijne herinnering. Erg mooi en herinnerde mij eraan in het nu te leven. Ik ben weleens geneigd in de toekomst te leven.

Een de kaart: Buitenstaander. Ja, een buitenstaander ben ik altijd wel geweest, niet dat ik mij niet op mijn gemak voel maar mensen zijn dan soms niet te begrijpen. Ze kunnen mij het af en toe flink moelijk maken. Vaak denk ik dan waarom?
Volgens Yvonne heeft het te maken mijn spiritualiteit/paranormale. De ene mens houd daardoor afstand de andere mens wordt erdoor aangetrokken. LOA LOU?
Hoewel ik een buitenstaander ben van de maatschappij heb ik eigenlijk het gevoel dat het andersom is. Ik sta in licht, veel in nevel. En voel me nooit echt alleen.

Boeiend om zo tot inzichten te komen. :)
Lena
Lena jan 18 '08
Kan het ook zo zijn dat je thuis makkelijker kan ontspannen,dan toch nu zo voor het eerst met nieuwe mensen? Of maakt dat niet uit voor jou.En het feit dat je nu totaal iets anders moet gaan aanleren?

Heb geen ervaring met dit alles hoor!
Debiorah
Debiorah jan 18 '08
Nou ik heb de meditatie juist thuis gedaan. Daarom vond ik het ook vreemd. En ik denk ook dat het komt omdat het heel anders is dan de manier die ik zelf aangeleerd heb. Nouja, ik ga gewoon door proberen.
Een overdosis Meditatie zal ik niet zo snel krijgen. :)
inneke
inneke jan 19 '08
Mijn tip: als je voelt dat je de begeleiding niet kunt volgen, laat het dan los. Jouw ervaring is veel belangrijker dan dat je 'dwangmatig' luistert. je begint dan met je wil te sturen en dat is het tegenovergestelde van meditatie he. Zie het als een suggestie die je wel zult oppikken ookal volg je ze niet van A tot Z.
admin
admin jan 19 '08
Goed advies Inneke!

Leuk zo´n cursus Deborah.
Geweldig dat je met je moeder gaat! :)
Debiorah
Debiorah jan 19 '08
Dank voor de tip! :)
ik heb inderdaad ook het gevoel dat het tegen mijn meditatie ingaat. Maar we proberen het gewoon nog eens!

En ja ik vind het zelf ook erg leuk met mijn moeder!
Debiorah
Debiorah feb 15 '08
Het is al even geleden dat ik heb geschreven, eerlijk gezegd duurt het ook wel even voordat ik alle nieuwe indrukken heb verwerkt!
Toch wil ik nog even vertellen over mijn belevenissen.

Het fotolezen:
Fotolezen was voor mij niet nieuw maar ik merk wel dat het iedere keer toch weer een uitdaging is. Het is verbazingwekkend hoeveel rake dingen er over en weer gelezen worden. Iets heel nieuws wat ik heb gezien is dat je totaal overmand kan worden door de gevoelens van een ander. Normaal heb ik zelf al de neiging om niet aan een foto te beginnen als ik aanvoel dat het heftig is maar nu kan ik er niet meer onderuit, eigenlijk maar goed ook want op die manier blokkeer ik mijn eigen ontwikkeling! Net zoals vele hier op het forum wil ik blijven oefenen in het fotolezen en mijn medecursisten ook, dus kom maar op met die foto’s!

Kennismaking met mijn gids
De meditatie en visualisatie hebben een nieuw licht geschenen op mijn beleving van het paranormale. Ik heb via een geleide meditatie/visualisatie "tempel van heling" kennis mogen maken met mijn gids. Dit was uitermate boeiend en leuk! Het bleek mijn eerdere vermoedens over mijn connectie met Egypte te bevestigen. In de meditatie ontmoette ik een donkere vrouw met donker lang haar, het voelde alsof ik haar al jaren kende en de liefde die ik voelde was zo thuiskomen! Ik voelde een innige verbinding al kon ik niet plaatsen wie de vrouw was. Ik kreeg van haar een cadeau, een steen met een fossiel (ammoniet). Met mijn ontdekkingen aan de slag gegaan en wat bleek, de naam van de fossiel ammoniet was afgeleid van de Egyptische god Amon. Weer een diep gevoel van herkenning. Voor mij een hele bijzondere ontdekking en het sterkt mij enorm om te weten dat deze dame mijn gids is.

Psychometrie – lezen van voorwerpen
Hoewel fotolezen ook een vorm van psychometrie is had ik nog nooit eerder een voorwerp gelezen. Inmiddels heb ik het 1 keer gedaan, een ring gelezen. Ik moet zeggen dat ik het een stuk lastiger vond als het lezen van foto’s maar aan de andere kant het was ook mijn eerste keer en wederom denk ik dat het goed is om te blijven oefenen. Zelf lijkt het mij ook erg mooi om dit te kunnen want ik ben altijd erg nieuwsgierig naar de geschiedenis van voorwerpen. Denk bijvoorbeeld aan een erfstuk, een mooie manier om hier meer over te weten te komen.
Een mooi resultaat wat ik heb gekregen is informatie over mijn mysterieuze hanger die ik ook al eens op merudi had geplaatst. Arie heeft kunnen lezen dat de hanger symbool staat als sleutel tot iets. Hij komt uit het Italiaanse tirol en had te maken met een begrafenis en kerkhof.
Hoewel je kunt zeggen dat het nog niet heel specifiek was heb ik er toch een heel bijzonder gevoel over, bovendien is het meer info waar ik mijn zoektocht mee kan uitbreiden.

Contact maken met overledenen
Gister was de grote dag waarop wij middels een foto contact gingen leggen met overledenen. Ik had er enorm veel zin in omdat ik maar al te graag hoor hoe het met mijn geliefden gaat. Ik heb het als heel leuk ervaren omdat mijn opa en oma aanwezig waren en vooral mijn opa de humor erin hield. Het was eigenlijk een herinnering voor mij dat ik contact kan leggen als ik dat wil maar op de een of andere manier overstemt mijn ratio soms een beetje. Gister kon ik mijn opa en oma duidelijk horen, mijn opa vol grappen en grollen, mijn oma een tikkeltje belerend omdat ze het onzin vond dat iemand anders mij iets over haar moest vertellen. Ik hoor haar nu nog zeggen “als je iets wilt weten moet je het zelf maar vragen!” Dus ga ik hier de komende tijd weer mee bezig.
Zelf had ik een foto van een 15 jarig meisje dat was overleden aan een hersenbloeding. Ik stelde me in op haar maar kreeg geen boodschappen. Ik kon niks plaatsen en begon me heel vreemd te voelen. Ik begon te trillen, kreeg het erg warm, begon te zweten, mijn gezicht trok weg en ik deed raar met mijn ogen, kortom ik voelde me gewoon verschrikkelijk. Ik wist wel dat het mijn gevoel niet was maar ik was zo gefocused op het krijgen van boodschappen dat ik mij niet realiseerde dat mijn gevoel hetgeen was wat ik doorkreeg. Gelukkig wist Yvonne (medium) te vertellen dat ik voelde wat het meisje was overkomen, ik voelde haar energie in mij. Ik moet zeggen dat ik nogal overrompeld was door dit alles. Ik had dus wel contact maar niet zoals ik had verwacht en ik had ook nooit eerder zo heftig deze gevoelens gehad. Vanochtend was ik compleet gebroken en ik ben dus best benieuwd hoe het de volgende keer zal gaan wanneer ik contact leg met de overledenen!

Tot zover mijn belevenissen, heb je vragen stel ze gerust!
inneke
inneke feb 15 '08
Wauw! Zeg, ik zou nog eens graag mijn foto laten lezen maar moet het een zeer recente foto zijn om te zien waar iemand nu op dit moment staat?
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 15 '08
Hoe recenter hoe beter :).
inneke
inneke feb 15 '08
Mmm, dan moet ik nog eens poseren :/
Debiorah, als ik nog eens een foto heb die voor publicatie vatbaar is dan mag je oefenen met mijn foto
Debiorah
Debiorah feb 15 '08
Hartstikke leuk! Ik ben erg beniewd! :)
Lena
Lena feb 16 '08
Wat mij altijd bezig houdt is:Raak je alle indrukken en gevoel weer kwijt en gaat dit gemakkelijk?

Ik bedoel hiermee na een fototlezing ed
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske