Loading...
nl

vraag en antwoord

gast
gast jan 15 '08
Ik heb in één van de antwoorden die ik hier geschreven heb het gehad over vragen stellen aan het universum en het antwoord dat ik daaruit krijg. Nu wil ik hier een aantal kleine voorvallen die ik zelf heb meegemaakt vertellen. Ik ben benieuwd of anderen ook zulk soort ervaringen hebben gehad of nog steeds hebben.

Op een dag was ik onderweg van mijn werk naar huis. Het was een bewolkte dag en op een gegeven moment zag ik een Jacobsladder. (zonnestralen die door de wolken schijnen) In mezelf vroeg ik mij af of en hoe je het zou ervaren als je in die stralen op de grond bent. Een week later was ik te paard buiten aan het rijden en nadat we een viaduct gepasserd waren liepen we ineens in de warmte van de zon terwijl het een bewolkte dag was. Ik keek omhoog en zag dat de zon door een kiertje in de wolken ons bescheen. We liepen op dat moment dus in die Jacobsladder! Het antwoord op mijn vraag had ik dus gekregen.

Ik heb ook wel voorbeelden van heel praktische aard. Zo vroeg ik mij eens tijdens het dweilen af of de dweil ook los kon van de stok. Na zelf gekeken te hebben kon ik niet zien of dit mogelijk was. Na nog geen 5 minuten viel de dweil er spontaan af. Hij bleek dus weldegelijk afschroefbaar te zijn.

Je kunt dit natuurlijk altijd onder de noemer "toeval" plaatsen. Maar wat is toeval meer dan dat het je toe valt op dat moment.
Delen:
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 15 '08
Ik heb altijd een huis met een openhaar helemaal geweldig gevonden. En toen ik een huis wilde kopen, kwam ik er zowaar eentje tegen voor een zeer betaalbare prijs. Op de dag van bezichtiging was het eigenlijk nog niet eens zeker omdat de woning eigenlijk al verkocht was. Maar we werden niet afgebeld en gingen toch kijken. Direct waren we verkocht en hebben een bod uitgebracht. Toevallig kenden we de verkopende makelaar, dus die heeft ook ons goed geinformeerd in hoe we zouden moeten bieden ;). Na 2 dagen was ons bod geaccepteerd en hadden wij het huis. Toen bleek dus ook dat het huis al 2x eerder was verkocht, maar dat tot 2x toe het niet rond kwam. En nu is het van ons. Precies zoals wij het ook in gedachten hadden. Een tuin, een ligbad, een openhaard en een vaatwasser (ach ja, wat je al niet belangrijk vind in het leven ;)).
Lena
Lena jan 16 '08
Herken wat je schrijft gast,
mooi als je antwoord kijgt op je vraag al zal dat soms niet altijd gelijk zijn.
Geduld daarbij is ook een factor.
Heb ooit ervaren dat als dingen lastig zijn zoals een baan vinden, het een hele mooie ervaring is als die baan op dat moment ook komt ,en dan wel precies op tijd.
Voel me meer dankbaar dat het leven mij een uitkomst biedt, dan dat het puur toeval zou zijn.
Beschermengel
Beschermengel jan 16 '08


Maar lieve mensen...toeval bestaat niet!
Anne
Anne jan 16 '08
Precies dingen gebeuren niet zomaar...
gast
gast jan 16 '08
Dat wat je nodig hebt valt je toe. In die zin bestaat toeval wel degelijk alleen niet in de betekenis die wij er door de jaren heen aan gegeven hebben. Maar zo zijn er nog veel meer dingen te noemen waarvan we de werkelijke betekenis niet meer van kennen.

Mooi is het wel als je bepaalde verbanden gaat zien.
Lena
Lena jan 17 '08
 Origineel bericht van: gast
. Maar zo zijn er nog veel meer dingen te noemen waarvan we de werkelijke betekenis niet meer van kennen.


Zou je hier nog wat voorbeelden van kunnen geven?
gast
gast jan 17 '08
Tja welke zou ik als voorbeeld kunnen aandragen.
Het woord "heilig" bijvoorbeeld betekend feitelijk "heel".
Je zou dus kunnen zeggen dat iemand die hielig is heel is. Dus niet meer verdeeld door het dualisme. Dat het een erg beladen woord is hoef ik er niet bij te vertellen denk ik. Maar ik denk dat er meer mensen "heilig" zijn dan in de kronieken zijn vast gelegt. Want wie bepaald of iemand heel of tewel heilig is. Dat kan bijna alleen geconstateerd worden door iemand die dat zelf ook is. Want dat wat je zelf nog niet kent herken je ook niet in een ander. En iemand die heel/heilig is zal dit niet zelf aan de grote klok hangen.
Het heeft mijns inziens dus niets met religie te maken terwijl het een woord is dat wel geclaimd is door met name de kerk.
Lena
Lena jan 17 '08
:)

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki