Loading...
nl

Droom straaljager

Pisces
Pisces jan 7 '08
Hallo,

Ik heb een week geleden een droom gehad, waarvan ik nieuwsgierig ben naar de betekenis.

Er was van alles aan de hand, een sfeer van opschudding, misschien zelfs een soort van gevaar. Ik liep hier met mijn dochter door het landschap, waar allerlei mensen moe en uitgeput aan de kant zaten. Ze konden voor hun gevoel geen kant meer op en hadden misschien wel de moed opgegeven. Ik liep verder met mijn dochter door de modderachtige grond, maar had geen moeite om verder te gaan. We stapten langs iedereen heen. Ik keek naar boven en er was een bewolkte lucht, behalve op 1 stuk, dat was helemaal open. Er kwam een straaljager tevoorschijn, de kleur was blauw met wit. Deze stopte in het open stuk en draaide 180 graden om en bleef hangen. Het gaf een een bepaald gevoel van vrijheid, maar toch ook een vasthouden van het onbestendige gevoel wat hier heerste.

Dit was mijn droom, ik hoop dat iemand me verder kan helpen.

Alvast bedankt.

Groetjes,
HCJ.
Delen:
LPChip
LPChip jan 7 '08
In eerste instantie denk ik dat de straaljager omdraait en terugkijkt naar jou als een teken van: kom op joh, je kan het.

Het feit ook dat je geen moeite hebt, laat merken dat je zelf wel weet dat je het kan.

Je bent op de goede weg maar je hebt nog een weg te gaan.

Dat is wat ik opmaak uit je droom.
admin
admin jan 7 '08
Ik wil vanavond wel eens in je droom duiken.
Hoe meer zielen hoe duidelijker het hopelijk voor je word :)
Pisces
Pisces jan 7 '08
Er zit zeker een kern van waarheid in LP Chip. Bedankt !
Pisces
Pisces jan 7 '08
Thanks Karin,

Ben benieuwd naar je reactie.

Gr.,
HCJ
admin
admin jan 8 '08
Het spijt me HCJ maar ik krijg het niet voor elkaar.
Ligt niet aan de droom of aan jou hoor!
Ik voel me hier even helemaal niet op mijn plek gewoon.
admin
admin jan 9 '08
Daar doe ik het weer, weglopen als het even te moeilijk is...
Ik heb mezelf vanmorgen de spreekwoordelijke "schop onder mijn hol" verkocht. Ben lekker naar mijn stenenwinkeltje geweest en heb een prachtig boek gevonden, inleiding tot de droompsychologie.
Gelijk een fatsoenlijk aantekenboekje, want al die kladblaadjes werkt niet echt :)

Beloofd is beloofd, dat zeg ik ook altijd tegen mijn kinderen, dus dat geld dan ook voor mamma :$

Vanavond heb ik het wel klaar denk ik, ga nu lekker in het zonnetje zitten(binnen)en in mijn boek duiken met een flinke pot thee :)
Pisces
Pisces jan 9 '08
Geweldig Karin, succes en bedankt alvast ...
admin
admin jan 10 '08
Ik wil graag van je weten of je een vrouw of een man bent :)
Niet uit nieuwsgierigheid maar vanwege de uitleg van je droom.
Pisces
Pisces jan 10 '08
Een man
admin
admin jan 10 '08
 Quote:
Er was van alles aan de hand, een sfeer van opschudding, misschien zelfs een soort van gevaar. Ik liep hier met mijn dochter door het landschap, waar allerlei mensen moe en uitgeput aan de kant zaten. Ze konden voor hun gevoel geen kant meer op en hadden misschien wel de moed opgegeven. Ik liep verder met mijn dochter door de modderachtige grond, maar had geen moeite om verder te gaan. We stapten langs iedereen heen. Ik keek naar boven en er was een bewolkte lucht, behalve op 1 stuk, dat was helemaal open. Er kwam een straaljager tevoorschijn, de kleur was blauw met wit. Deze stopte in het open stuk en draaide 180 graden om en bleef hangen. Het gaf een een bepaald gevoel van vrijheid, maar toch ook een vasthouden van het onbestendige gevoel wat hier heerste.



Hoi HCJ,

Je spreekt over een sfeer van opschudding waarin ook een gevoel van gevaar zat.

Dit wijst naar een conflict tussen jouw bewuste en onderbewuste.
Wellicht een conflict in het verleden waar je nog niet helemaal uit bent.

Al die mensen liggen moe en uitgeput aan de kant en kunnen niet meer verder.

Dit wijst naar al de verschillende aspecten in jou als persoon, meestal zijn dit de onbewuste, wensen, angsten, driften..

Jouw dochter staat voor het vrouwelijke aspect in jou, de eeuwige jeugd.

Modder ligt wel een beetje voor de hand, vraag jezelf eens af in welk opzicht jouw leven, jouw omstandigheden net een moeras zijn.
Het feit dat je weinig moeite hebt om door te kunnen lopen wijst erop dat je toch al aardig wat hindernissen hebt overwonnen.

Lucht is het oeroude symbool voor god of transcedentie, de open plek duid naar mijn mening op een doorbraak in jezelf.
ik kan het mis hebben maar tussen de regels die je schrijft proef ik dat je een minder leuke tijd achter de rug hebt en dat je op de een of andere manier een "doorbraak" hebt gehad.
Daardoor kun je makkelijk door de modder lopen, je bent er nog niet, gezien al die mensen aan de kant die nog niet verder kunnen. ( dat zegt niets over jou als persoon, we worstelen allemaal regelmatig in de modder).

De straaljager,
ja die is heel mooi, echt een prachtig symbool.

Bevrijding, loskomen, transcedentie.
Je komt dichter bij je authentieke zelf, je echte ik, je bent op weg om de zin van je leven te ontdekken.

Blauw en wit, de kleuren van de straaljager.
Blauw kan staan voor het universele of collectieve bewustzijn. Mogelijk vraagt deze droom je leven te baseren op intuïtieve inzichten die diep binnen in je aanwezig zijn.

Wit, de symboliek voor zuiverheid en onschuld, vrede, geluk en vreugde.


Als ik de boeken dichtklap en in mijn eigen gevoel duik, dan denk ik dat dit echt een mooie boodschap voor je is.
Je hebt een zware/pittige tijd achter de rug, maar de eerste stappen naar heling (je innerlijke zelf) heb je gezet.
Ook denk ik dat de straaljager symbool staat voor de krachten die om ons allen heenhangen en die hier duidelijk laten zien dat ze je willen helpen en er beretrots op zijn dat je al zover bent gekomen, het blauw-witte doet me aan Maria denken. Maar dat kan ook toeval zijn.

Oh enne, vanaf dat je de droom had geplaatst had ik al sterk het gevoel dat je een man was.
Ik durf nog niet altijd op mijn intuïtie te vertrouwen omdat ik er wel eens naast zit.
Dus voor mij weer een bevestiging om mijn gevoel/intuïtie meer te gaan vertrouwen. Dank hiervoor.

Mocht ik er met bepaalde dingen naast zitten wil je dat dan ook vertellen?
Ook voor mij is dit een leerproces, niet het interpreteren, maar het vertrouwen op gevoel.
Pisces
Pisces jan 10 '08
Hoi Karin,

De hele droom en een deel van de dingen die jij beschrijft zijn voor mij op deze manier helemaal uitvergroot. Dit is een mooie bevestiging voor mij en ik ben je daar dankbaar voor.

Alles wat je beschreven hebt, dat klopt, geen twijfel over mogelijk.

Nu ik je uitleg overdenk heeft de blauw-witte straaljager inderdaad te maken met de krachten die om ons heen zijn. Dus uiteindelijk de kracht die je uit je innerlijk haalt met behulp van... Deze kwam uit het bewolkte deel... maar door de stap die er is gekomen, liet hij zichzelf zien, in het open, heldere deel en draaide om. Dus door hernieuwde inzichten, kracht en omgaan met het 'conflict uit het verleden' staat hij er nu klaar om de rest van de wolken te verdrijven !

Wat een geweldig verhaal, erg bedankt voor de moeite die je ervoor hebt genomen.

Vriendelijke groet,

HCJ
admin
admin jan 10 '08
Graag gedaan! :)
Ik ben blij dat het klopt, voor jou, maar ook voor mezelf.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki