Loading...
nl

Mensen aanvoelen...

Anne
Anne mrt 4 '07
Mensen aanvoelen...
Precies weten wat ze voelen...hoe ze zich voelen of ze ergens mee zitten...kortom iemand door en door kennen.

Ik heb 2jaar lang een relatie gehad met mijn ex. Ik kende hem echt door en door hij kon niks voor mij achterhouden want dan wist ik dat hij wat achterhielt..Ik wist precies wanneer er iets met hem was. Ik voelde hem altijd aan als ik bij hem was en als hij niet zo blij was voelde ik dat meteen al na 1minuut en dan kon ik mezelf ook niet blij voelen. Ik wist meerdermalen van te voren als hem iets zou gebeuren ,om het ervoor al tegen hem te zegen dat dat zou gebeuren.
Het komt misschien ook omdat we heel close waren hij voelde mij ook precies aan.

Ik denk hoe closer je met iemand bent des te beter kan je in detail beschrijven als die gene iets te wachten staat of het gevoel van die gene in detail te kunnen beschrijven.
Ik vind het in ieder geval een apart iets dat het zomaar kan mensen aanvoelen...
Delen:
IkBen
IkBen mrt 4 '07
Anne .. om ieder mens hangt een energieveld, de aura. Als mensen dicht bij elkaar komen, raken of overlappen de aura's elkaar en daardoor kan emotionele en gevoelsmatige informatie worden uitgewisseld. Het is ook het kontakt tussen aura's die mensen het ogenblikkelijke gevoel geeft dat het klikt of niet, bij een eerste ontmoeting.

Kunst is wel dat men naar de eigen intuïtie moet luisteren om het te herkennen.
Debiorah
Debiorah mrt 4 '07
Ik snap wat je bedoeld Anne, ook ik heb dit heel veel met mijn vriend. Ookal wil hij niet zeggen dat hij ergens mee zit. Ik heb het zelfs zo sterk met hem dat we op kilometers afstand elkaar aanvoelen.
Dat van die aura's is ongetwijfeld waar, maar niet iedereen is idd in staat het ook goed te voelen.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 5 '07
 Quote:
Origineel van IkBen:
Anne .. om ieder mens hangt een energieveld, de aura. Als mensen dicht bij elkaar komen, raken of overlappen de aura's elkaar en daardoor kan emotionele en gevoelsmatige informatie worden uitgewisseld. Het is ook het kontakt tussen aura's die mensen het ogenblikkelijke gevoel geeft dat het klikt of niet, bij een eerste ontmoeting.

Kunst is wel dat men naar de eigen intuïtie moet luisteren om het te herkennen.
Dit klopt helemaal. Toch hoef je niet fysiek dicht bij elkaar te zijn om elkaar feiloos te kunnen aanvoelen en kennen. Ik heb dit met een paar goede vriendinnen van me, die ik enkel via msn spreek. Toch kan ik feilloos aanvoelen of er iets is, en of ik iets kan betekenen. Soms lukt dit zelfs als er duizenden kilometers afstand tussen zit.
Anne
Anne mrt 5 '07
Ja precies dat van die aura's wist ik wel dat je die dan kan voelen als je bij iemand bent.
En dat je dan ook zo kan weten van te voren of je iemand mag of niet of het klikt ja en nee als je iemand voor het eerst ziet.
Maar hoe zit het dan als je niet dicht bij elkaar bent en dus kilometers van elkaar af hoe kan je dan iemand aanvoelen en weten hoe het met iemand gaat?
Als je iemand aan de telefoon hebt en dus zo contact heb dan zou ik zegen dat je dat zou kunnen opmaken uit iemands stem.
Maar wat als je geen contact hebt en het wel weet dat iemand niet goed voelt of er iets mee is...hoe is dat te verklaren?
Puc
Puc mrt 5 '07
Het principe lijkt mij simpel. Tijd en ruimte hebben geen betekenis op spiritueel gebied. Hoe het precies werkt kan ik niet uitleggen...Daar moet je Einstein voor hebben!

Bij fotolezen speelt tijd en ruimte toch ook geen rol. Je zou je kunnen afvragen of je bij het lezen van een foto informatie binnenkrijg (via een gids of anders) of dat je je juist intiutief naar de essentie van die persoon verplaatst en daar zelf de informatie ophaalt. M.a.w. is er een centrale tijd/plaats waar juist die informatie vandaan komt?

Zo zou het ook kunnen werken met band tussen mensen. Je hoeft geen voorwerp te hebben om je te kunnen focussen op een persoon. Personen die ik zeer goed ken, haal ik mij 'denkbeeldig' voor de geest. Dat werk prima. Bij vreemden is een foto als anker wel handig of zelfs noodzakelijk.

Foto uit verschillende momenten van je leven leveren een andere lezing op. Zou het uitmaken of je de informatie uit een foto van enkele maanden, jaren of zelfs eeuwen haalt? Is de informatie altijd beschikbaar?

Anne, sorry jouw gevoelsmatige onderwerp van mij meer een technische reactie krijgt. ;)Ik merk dat verschillende mensen hier een verschillende insteek hebben. Grappig. IkBen lijkt er ook een van de techniek te zijn. (Ik-)Ben je toevallig wetenschappelijk-analytisch 'opgevoed'?
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 5 '07
Iedere ziel is verbonden met een andere ziel. Het is enkel een kwestie van afstemming om de juiste communicatie te vinden. Een foto is een ideaal middel om iemands geest te kunnen terugvinden. De communicatie vind plaats als een denk-proces van de bron. Heb jij je ooit wel eens afgevraagd hoe je kunt denken? Dat jij zelf een gedachte ergens naartoe kan vormen, een gebeurtenis erbij halen of zelfs terug kan gaan in de tijd door te denken aan een herinnering? Dit denkproces is precies hetgeen de communicatie mogelijk maakt. Veel mensen hoor je wel eens zeggen, verbeeld ik het me allemaal, of ben ik niet zelf degene die het (be)denkt? Je gedachten zijn de enige manier om met je bewustzijn te communiceren. Als jij je iets niet bedenkt, kun je ook niet handelen. Denk ik.
Dennis
Dennis nov 1 '07
Ik denk dat je gelijk hebt Nims. Ik had nog een vraag trouwens over fotolezen.. Wat wel in dit onderwerp past. Hoe gaan jullie te werk als jullie foto's lezen? Kijken jullie gewoon in de ogen van diegene en voelen dan alles? Of sluit je je ogen en kijk je wat voor een beeld er komt of wat er allemaal in je op komt? Ik ben hier namelijk wel nieuwsgierig naar.

Gr Dennis
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 1 '07
Ik houdt mijn ogen altijd open, maar kijk niet alleen in de ogen van die persoon. Ik kijk naar de hele uitstraling. De ogen zijn meer mijn focus punt om de persoon "te vinden". Ik krijg dan vanzelf dingen door. Dat gebeurt doormiddel van "herkenning". Ik herken dan bepaalde eigenschappen bij die persoon.
dragon
dragon nov 1 '07
Hai jongens en meisjes,

mag ik het nu even omdraaien?

Wat als je mensen heel goed aanvoelt, maar je er even geen zin in hebt? Ik bedoel, hoe sluit je je af?
Mensen en stemmingen aanvoelen heb ik altijd al gehad, maar niet bewust. Soms word ik er door overvallen en heb ik in eerste instantie niet door dat ik iets van iemand anders voel.

Is niet altijd handig....
Debiorah
Debiorah nov 1 '07
Bekend probleem Dragon, ik herken het. Ik ben me inmiddels wel meer bewust geworden van wanneer ik dingen overneem maar weet ook dat ik het niet altijd kan voorkomen. Tegenwoordig voel ik vaak als soort waarschuwing een druk boven op mijn hoofd. Op dat moment ga ik me beschermen door ademhalingsoefeningen, aarden en visualisaties. Bij mij komt het voort uit HSP, ik denk dat dit ook bij jou het geval kan zijn. Misschien is het een tip om boeken hierover te lezen, ik heb de volgende gelezen: Hoogsensitiviteit als kracht,Carolina Bont.
Overlevingsgids voor hoog sensitive personen, Ted Zeff
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 1 '07
Moet je je buikchakra sluiten. Dan voel je het niet meer.
admin
admin nov 1 '07
In mijn beleving werkt dat niet altijd Nims, bij sommigen is de gevoeligheid zo groot dat er meer voor nodig is.
En gevoelens van anderen die je onbewust oppikt raak je ook niet zo een, twee drie weer kwijt.
Je kunt je zonnevlecht wel afschermen maar de onrust kan blijven hangen.
Goed aarden is heel belangrijk, vergeet niet als je de ongewenste ballast kwijt bent, jezelf weer te vullen met "schone" energie.
Daarna jezelf omhullen met wit licht.

Emoties komen niet alleen via de zonnevlecht binnen.
Geen wijsheid uit een boek, maar eigen ervaring.
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 1 '07
Dat klopt, maar het is wel zo dat de aanwas van prikkels een stuk minder is, dus voor de meeste mensen een "werkbare" situatie. Uiteraard zijn er ook bijzondere, gevoeligere mensen die hier anders mee moeten leren omgaan. Toch is het voor de eerste hap, erg bruikbaar, heb ik ervaren.
admin
admin nov 1 '07
Dat is waar Nims.
Maar jij weet niet wie wel en wie niet supergevoelig is, en dan bedoel ik eigenlijk niet alleen de mensen hier maar ook de voorbijgaande gasten.
Zouden zij merken dat alleen je zonnevlecht afsluiten niet afdoende is, dan zouden zij aan zichzelf of de methode kunnen gaan twijfelen, terwijl ze eigenlijk prima bezig zijn maar alleen iets meer hulp nodig hebben.

Daarom schreef ik dat op, niet om je te verbeteren hoor :)
Het is bedoelt als aanvulling op jouw verhaal, wat een prima verhaal is.
admin
admin nov 1 '07
Getver wat klink ik hier belerend zeg
Zo bedoel ik het niet Nims.
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 1 '07
 Origineel bericht van: Karin

Maar jij weet niet wie wel en wie niet supergevoelig is, en dan bedoel ik eigenlijk niet alleen de mensen hier maar ook de voorbijgaande gasten.


Toevallig weet ik dat soort dingen wel ;)maar voor de rest heb je helemaal gelijk, want veel weten het niet. Ik weet dat je niet beleerd, en ook al zou je dat wel doen, is het ook niet erg. Ik doe het tenslotte zelf ook nogal makkelijk :).
dragon
dragon nov 1 '07
Hai Debiorah, bedankt voor de tip. Ik ga gelijk de boeken zoeken!
HSP zou inderdaad goed kunnen.

En Karin en Nims, niet zomaar gaan discussieren zonder mij, ik wil ook meedoen ;).

Hoe aarden jullie en hoe sluiten jullie je buikchakra af? Dat laatste weet ik namelijk niet.

Aarden doe ik door me voor te stellen dat ik groter word, van voeten naar hoofd, stukje bij beetje. Daarna laat ik mijn voeten door de grond gaan en leg ik een ankertje in het centrum van de aarde. Daarna adem ik energie van boven en beneden in en neem ik mijn plaats in de ruimte waar ik zit in.

Als ik al moe ben, vind ik het een stuk moeilijker om te doen.

Maar goed, om even bij de topic te blijven. Kunnen jullie ook de energie van ruimtes voelen, kamers, huizen, ed?

Groetjes!!
admin
admin nov 1 '07
Lol Dragon, jij mag meedoen hoor, leuk!

Aarden, ik doe het veel te weinig maar mijn manier is de volgende,
Ik visualiseer wortels vanuit mijn stuitchakra en mijn voeten, die laat ik diep de aarde in kruipen en "zie" hoe de rotzooi de aarde in wordt gezogen en vernietigd in de kern. Ik visualiseer die vernietiging erbij omdat ik geen rommel in de aarde wil achterlaten. Terwijl ik dat doe laat ik vanuit mijn kruinchakra schone energie stromen in de plekken die leeggelopen zijn en vul mijn hele lijf met schone waterbubbels (zo visualiseer ik schone energie). Als je heel erg moe bent en geen energie om te aarden, ga dan gewoon eens lekker tegen een boom aanzitten, de energie van de boom zal je automatisch aarden.

Chakra´s sluit ik nooit af behalve mijn kruinchakra, dat doe ik door een lotus boven mijn hoofd te visualiseren.

Ja, ik kan energieën voelen in een huis of een kamer.
dragon
dragon nov 1 '07
dankje!

He, tegen een boom aanzitten!
Goh, dat deed ik vroeger altijd. Ik had een lievelingsboom waar ik veel tijd in doorbracht en waar ik me heerlijk voelde!

Enne, heb jij geleerd om energie te voelen of kon je dat altijd al?

Sorry hoor, ik ben vreeeselijk nieuwsgierig. Meestal is een antwoord een nieuwe vraag voor mij.....
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki