Loading...
nl

2012 geen utopie?

Ayasha
Ayasha jan 4 '08
Ik wil even een andere kant van 2012 belichten. Het zal al meer dan duidelijk zijn dat ik een eeuwige twijfelaar ben die niet zo overtuigd is van 2012 als "utopie"

Ik ben overduidelijk niet de enige! Ook Patrick Geryl, schrijver en onderzoeker, is het met me eens.
Het volledige artikel staat op http://patricia.poppe.googlepages.com/dewereldcatastrofeinhetjaar2012

Hier een korte inleiding:
 Quote:
Zowel de Maya's als de oude Egyptenaren - zo ontdekte de Belische onderzoeker Patrick Geryl - Verwachtten een enorme ramp in het jaar 2012. Beide volkeren, beweert Geryl, stammen af van de bevolking van Atlantis. In zijn nieuwe boek 'De Wereldcatastrofe in 2012' analyseert Geryl, deze voorspellingen en schetst hij het vermoedelijke verloop van deze angstwekkende gebeurtenis. "De aftelling naar het einde van onze technologisch hoogstaande beschaving gaat onverminderd verder..."

In mijn boek 'De Orion Profetie' kwam ik tot de wereldschokkende conclusie dat de aarde in het jaar 2012 door een reusachtige ramp zal worden geteisterd. De oorzaak; het magnetisch veld van de aarde gaat in één klap omdraaien, met een reusachtige aardkorstverschuiving tot gevolg. Bijna niemand zal dit overleven terwijl al onze kennis op enkele uren tijd volledig ten onder zal gaan...
Deze wetenschappelijke voorspellingen zijn afkomstig van de Maya's en de Oude Egyptenaren. Beide volkeren zijn regelrechte afstammelingen van de legendarische Atlantiërs, die een ongekend grote kennis van astronomie hadden. Zo berekenden zij de zondvloed die hun ondergang zou betekenen. Dit gegeven zette me op een speuttocht naar de achtergronden van hun berekeningen. Na jaren intensief zoekwerk ben ik er eindelijk in geslaagd de millenia oude codes van de Maya's en Oude Egyptenaren te 'kraken'.


werpt dit een ander licht op de zaak. Of heeft deze onderzoeker een stomme fout gemaakt? Wat denken jullie?
Delen:
sefewet
sefewet jan 4 '08
vergeet ook nog niet dat zonnevlam gedoe in 2012, maarja waarom kan bijv geen van beide dat vraag ik me af

ik bedoel kan het niet bijv tijdens de rampen of er net iets voor en dat er wat mensen bijv totaal veranderen en de rest hier blijft en dit allemaal gaat meemaken?

of kan ook dat er pas na de rampen een totaal andere wereld ontstaat waardoor alles toch uitkomt?

of kan het gewoon allemaal tegelijk?
of misschien niks?
gast
gast jan 4 '08
Kath, wat had je anders verwacht?
Ayasha
Ayasha jan 4 '08
gast ik verwacht niets van 2012 maar ik weet dat veel merudianen dat wel doen. Dus vanwaar die vraag? :)

sefewet voor mij kan alles. Ik vroeg me alleen af hoe merudianen hierover dachten. Waarom moeten er mensen hier blijven en andere weg gaan? Hoort dit alles er niet voor te staan dat íedereen een nieuwe kans krijgt? dat de mensheid een nieuwe kans krijgt? (als er een nieuwe kans gegeven word bedoel ik dus) want wie bepaalt wie slecht doet en wie goed doet?
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 5 '08
Als je er niets van verwacht, wat vind je dan zelf van het verhaal waar Patrick Geryl nu mee op de proppen komt?
Ayasha
Ayasha jan 5 '08
ikzelf vind dat het een mogelijkheid is die evenzeer overwogen mag worden, als dat de wereld in positieve zin zou veranderen. Je weet dat ik geen goeds maar ook geen slecht verwacht. Imo blijft de wereld gewoon draaien zoals ze nu doet met dezelfde mensen die eventueel wel stilstaan bij dingen maar een wonderbaarlijke verandering verwacht ik niet. Wel meer kennis maar dat is logisch. (meer wetenschappelijke kennis enz, gewoon evolutie) maar dit kan net zo goed.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 5 '08
Uit jouw samenvatting haal ik eigenlijk weinigs positief. Het draaien van de polen zou een wereldwijde natuurramp zijn, met daarin weer een ijstijd tot gevolg die de mensheid niet zal overleven (ooit eens een docu over op discovery gezien, wat er zou gebeuren als het magnetische veld zich zou omkeren). Daarbij zouden ook de dieren die vertrouwen op dit magnetische veld als ze al niet door de kou zijn overleden, ook sterven.

Dus ik vraag me af, wat voor jou een positieve verandering zou zijn. Voor mij is dit namelijk juist niet zo positief. Ik kan me ook niet voorstellen dat dit voor jou anders zou zijn.
gast
gast jan 5 '08
Dat er iets staat te gebeuren staat voor mij als een paal boven water. Hoe en wat er gaat gebeuren is voor mij net zo'n raadsel als voor jou. Al zou ik het weten wil het nog niet zeggen dat als ik het vertel dat je dat dan ook geloofd.
2012 kan het einde zijn van een droom/illusie waar we nu met zijn allen in zitten, maar het kan net zo goed iets anders zijn. Ik weet ook niet of we als mens zoals we nu zijn verder gaan in de evolutie of dat we vlinders blijken te worden en dus nu als rups leven. Maar het kan net zo goed zijn dat we weer tot het stof gereduseerd worden waaruit we ontstaan zijn. (sterrenstof)
Maar ik denk dat iedereen een kans krijgt om de waarheid te weten. En dat is niet de mijne maar je eigen waarheid die diep in jezelf aanwezig is.
Wendy's
Wendy's jan 5 '08
Meestal voorspel ik als er ongelukken of iets ergs gaat gebeuren. Bij de storm van 26 nov die er niet was, had ik geen gevoel bij.

Mijn gevoel voor 2012 valt wel mee, Ik heb er teksen over gelezen die mijn denken doen beinvloeden, maar mijn gevoel blijft hetzelfde.

Ik denk dat er wel iets gaat gebeuren. Iets met de zon.
Ik heb bij mijn dromen al beschreven over een zon die verging.. ik weet niet of dit over 2012 ging, of over de derde wereldoorlog. Ook weet ik niet of ik die letterlijk moet nemen.
Maar daar kom ik nog wel achter.! :)

Kan ook zijn dat de aarde op een andere manier om de zon heen gaat draaien.. nu ligt de noord en zuidpool schuin.. maar misschien ligt het over aantal jaren bij de evenaar, en ligt de evenaar weer schuin..
Phaser
Phaser jan 5 '08
 Origineel bericht van: NiMS
Uit jouw samenvatting haal ik eigenlijk weinigs positief. Het draaien van de polen zou een wereldwijde natuurramp zijn, met daarin weer een ijstijd tot gevolg die de mensheid niet zal overleven (ooit eens een docu over op discovery gezien, wat er zou gebeuren als het magnetische veld zich zou omkeren). Daarbij zouden ook de dieren die vertrouwen op dit magnetische veld als ze al niet door de kou zijn overleden, ook sterven.

Dus ik vraag me af, wat voor jou een positieve verandering zou zijn. Voor mij is dit namelijk juist niet zo positief. Ik kan me ook niet voorstellen dat dit voor jou anders zou zijn.


Ik denk niet dat het bedoeld was om als positieve verandering te zien. Eerder een andere 'mogelijkheid' die hier nog niet aangehaald was.

Nims; ik kreeg uit jouw boodschap de indruk dat je slechts wil geloven in iets dat positief is.
Ik denk dat het ook een optie is, ook al is het negatief.
Veel mensen geloven hier slechts in wat ze willen geloven en dit is vaak het meest positieve, of toch hetgeen voor hen het beste uitkomt.
admin
admin jan 5 '08
Worden jullie nou niet moe van dat eeuwige gebekvecht? :):)
Ayasha
Ayasha jan 5 '08
Karin; imo is dit een forum waarop het de bedoeling is dat er gediscusieert word. Iig dat dacht ik toch! ;)

gast 2012 kan alles zijn en ik wil dat net duidelijk maken, het hoeft niet per defenitie iets positief te zijn.

Nims; waar beweer ik dat ik dit als iets positief zie. Imo staat er bij dat ik een andere kant van 2012 wil belichten. Duidelijk maken dat dit evenzeer een optie kan zijn. Ook van mij de vraag waarom 2012 enkel positief kan zijn?
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 5 '08
 Origineel bericht van: Phaser

Ik denk niet dat het bedoeld was om als positieve verandering te zien. Eerder een andere 'mogelijkheid' die hier nog niet aangehaald was.

Nims; ik kreeg uit jouw boodschap de indruk dat je slechts wil geloven in iets dat positief is.
Ik denk dat het ook een optie is, ook al is het negatief.
Veel mensen geloven hier slechts in wat ze willen geloven en dit is vaak het meest positieve, of toch hetgeen voor hen het beste uitkomt.


Uit mijn boodschap kun je alleen maar mijn interpretatie van Kath haar text halen aangezien, want van dat positieve, dat is precies wat ik in haar text hebt gelezen:

 Origineel bericht van: kath
ikzelf vind dat het een mogelijkheid is die evenzeer overwogen mag worden, als dat de wereld in positieve zin zou veranderen.

Ik heb het niet over dat ik denk dat de wereld alleen maar positief zou veranderen, ik reageerde alleen maar op wat ik dacht dat kath bedoelde.

Wat ik wel weer opvallend vind, is dat je meteen reageert op dit onderwerp, vlak na het moment dat ik Kath een paar vragen stel, en je je aandacht direct weer op mij richt.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 5 '08
 Origineel bericht van: kath

Nims; waar beweer ik dat ik dit als iets positief zie. Imo staat er bij dat ik een andere kant van 2012 wil belichten. Duidelijk maken dat dit evenzeer een optie kan zijn. Ook van mij de vraag waarom 2012 enkel positief kan zijn?

Zoals ik net eerder aangaf, doordat jij deze zin in je eerdere reactie had zitten ikzelf vind dat het een mogelijkheid is die evenzeer overwogen mag worden, als dat de wereld in positieve zin zou veranderen. waarmee ik dacht dat jij de bovenstaande samenvatting als positief beschouwde.

Ik vind het heel nobel dat je een andere kant van 2012 wilt beschouwen, maar dan had ik voor de volledigheid de rest van de voorspellingen er ook bij genoemd:
-Meteoriet inslag op de aarde.
-3e wereld oorlog.
-Invasie door aliens.
-Het einde der tijden.
-De dood van de mensheid.
-De volgende evolutiefase van de mensheid.
-Het niet meer gebruiken van de tijd, waardoor jaartallen geen nut meer hebben (het eeuwige nu-moment).
-Het kantelen van de polen.
-Een nieuwe ijstijd.
-Het smelten van de polen = overstromingen = ark van noach verhaal.

En volgens mij zijn er nog wel meer te vinden. Waarom heb je alleen dit specifieke geval gemeld, en heb je geen anderen gemeld? Wat is nu precies het doel van dit topic? Volgens mij is hier niemand die een definitief beeld van 2012 heeft.
Ayasha
Ayasha jan 6 '08
Nims ik beschoude hget niet als positief, integendeel, ik wilde ook zien hoe mensen over de mogelijkheid dachten dat het ook negatief zou kunnen zijn. Hoe merudianen daar tegenover staan. Of ze daar ook rekening mee houden in hun 'hoop' op 2012. (hoop mag ik het wel noemen. Ik hoop ook dat het beter word)

Als we het dan toch hebben over dingen die opvallen NiMS. Valt het mij op dat je het wederom op Phaser hebt. Wat is het toch met jou en "jongens die bij mij horen"? Je weet vast wel over wie ik het nog allemaal heb ;)

Als je voor een seconde die verrekte jaloezie of wat het ook moet voorstellen aan de kant zette zag je dat Phaser reageert zoals elk ander normaal verstandig forum lid. Maar enkel omdat je weet dat het mijn vriend is reageer je zo. Het is niet omdat Phaser "bij mij hoort" dat hij daarmee het recht verloren is om hier vrij te zeggen wat hij wil. Het viel hem op dat ik het niet zo bedoelde (en hij kent me beter dan wie ook) dus hij wijst daar even op zodat de discussie niet op een stomme manier de verkeerde kant uit gaat ;)Hij verduidelijkt enkel en reageert dan pas op jouw bericht. Is dat zo'n zonde?
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 6 '08
Gezien de diverse verschillende voorspellingen over 2012 denk ik dat iedereen wel een beetje overal rekening mee aan het houden is.

Wel vind ik het opvallend dat jij nu reageert op het moment dat mij iets opvalt aan het gedrag van Phaser. Het enige wat ik doe is zeggen dat het me opviel. Ik heb er verder geen enkel oordeel over geuit, zodat Phaser gewoon kon uitleggen waarom hij dit steeds doet. Maar eigenlijk verwacht ik allang geen antwoord meer, omdat het mij ook is opgevallen, dat meneer meestal geen reactie meer geeft op het moment er kritische vragen worden gesteld. En ja, er zijn wel een aantal topics op dit forum terug te vinden, die dit onderbouwen. Ik vind dat verder geen enkel probleem, ik vind het alleen maar opvallend.

Daarnaast is het bij jaloezie altijd zo, dat je jaloers bent op iets dat je wilt hebben maar niet kunt krijgen. Als je serieus denkt dat ik jaloers zou zijn op iets dat Phaser heeft dan overschat je hem en jezelf. Je kan nu wel heel gewichtig doen over de jongens die bij jou horen (en dat zijn er welgeteld 2, waaronder Phaser), maar het zijn juist die jongens die op de één of andere manier, steeds iets aan jou moeten denken te bewijzen door met mij een confrontatie aan te gaan. Het interesseert me vrij weinig wat ze met jou uitspoken, echter mij als voetveeg en deurmat gebruiken, dat laat ik door niemand (en dus ook door jou) niet toe.

Ik vind het echt jammer dat je steeds weer probeert, de anderen hier op Merudi een lesje te leren, maar er zelf niet voor open staat om er iets van mee te pikken. Ik hoop alleen maar voor je, dat je weer wat van je zachte kant terug krijgt en je verbitterdheid laat varen. Niet alles kun je goedmaken met een ;).
Ayasha
Ayasha jan 6 '08
NiMS voor zover ik weet zijn het er al drie, alleenop dit forum al. ;)

En valt het je niet op dat je zelf steeds de confrontatie aan gaat?

Ik probeer niemand een lesje te leren hoor. Ik ben niet verbitterd. En zacht ben ik nooit geweest...Sorry dat ik je niet behandel als een pasgeboren baby. Imo denk ik dat je als volwassen man best wat kan hebben. Ik heb helemaal niets goed te maken dus daarvoor is die ;)niet bedoelt :+
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 6 '08
Ik wist allang dat ik de confrontatie aanga, maar die is echt niet voorbehouden aan enkel jouw mannelijke fans (waarvan ik de derde me niet zo voor de geest kan halen, en al helemaal niet buiten dit forum, waarmee ik enige confrontatie zou zijn aangegaan).

Ook vraag ik je nergens me te behandelen als een pasgeboren baby, dus cut the act. Dit is zo'n typische reactie waarmee je mij woorden in de mond legt die ik niet zeg.

Misschien is de vraag andersom nu wel eens rechtvaardig. Wat heb je toch steeds met (of tegen) mij?
Ayasha
Ayasha jan 6 '08
Ik heb helemaal niets tegen jou en voor zover ik weet nog minder mét jou! Ik zeg wat ik denk, wanneer ik het denk. Zou ik tegen eender wie doen ;)Maar als jij het perse persoonlijk wil zien go ahead, niet mijn probleem.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 6 '08
Volgens mij is het nog steeds zo, dat als iemand mijn naam (of nims) noemt, hij / zij echt tegen mij spreekt. Logisch dan toch, dat ik het persoonlijk zie? En niet jouw probleem, ala, maar noem dan ook niet mijn naam als je tegen iedereen hier wilt spreken.
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki