Loading...
nl

Boodschap van Kahlil

Helma
Helma jan 1 '08
Nu we iets hebben afgesloten en iets nieuws starten vandaag deel ik graag met jullie een hoofdstukje uit 'de Profeet' van Kahlil Gibran.

En een Sterrekundige zei: Meester, hoe is het met de tijd?
En hij antwoordde:
Je zou de tijd willen meten, de onmetelijke en onmeetbare.
Je zou je gedrag en zelfs de overleggingen van je geest willen richten naar uren en seizoenen.
Van de tijd zou je een rivier willen maken en, aan haar oever zittend, de stromingen gadeslaan.

Toch is het tijdeloze in je zich bewust van 's levens tijdeloosheid.
En weet dat gisteren slechts vandaag's herinnering en morgen vandaag's droom is.
En dat wat in je zingt en peinst, verwijlt nog steeds binnen de grenzen van dat eerste moment, dat de sterren door de ruimte verstrooide.
Wie van je heeft niet het gevoel dat zijn liefde grenzeloos is?
En toch wie voelt ook niet diezelfde liefde, al is zij grenzeloos, besloten liggen in het middelpunt van zijn leven en voorttrekken niet van liefde-gedachte naar liefde-gedachte, noch van liefde-daden naar liefde-daden?
En is ook niet de tijd evenals de liefde ongedeeld en zonder gang?
Maar zo je in je denken de tijd in seizoenen meten moet, laat dan ieder seizoen alle andere omsluiten.
En laat het heden het verleden vol herinneringen omhelzen en de toekomst vol verlangen.
Delen:
gast
gast jan 1 '08
Mooi hè
Helma
Helma jan 1 '08
ja, eg wel
Thomas A
Thomas A jan 1 '08
Ja en als je dit be-grijpt - en intergreert in je leven - dan hoef je amper nog iets te leren..............

Thomas
gast
gast jan 1 '08
Thomas ik weet niet of intergreren het juiste is zoals ik het zie is het zien ervan al voldoende.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki