Afgelopen week is er iets gebeurt waar ik niet zo goed raad mee weet.
Normaal gesproken bespreek ik met mijn kinderen geen paranormale of spirituele zaken, wel als ze vragen hebben, maar dat gebeurt niet zo vaak.
Mijn dochter Jessy kan helen met haar handjes, dat wist ik al en heb ik geloof ik ook al eens geschreven hier.
Afgelopen week heeft ze mij verteld dat ze soms dingen weet, hoe dat dat gebeurt snapt ze ook niet maar dat het gebeurt is wel zeker. Sinds ze mij dat verteld heeft is ze enorm verdrietig, ze kan me niet vertellen waarom, maar vandaag is het zo erg dat ik haar maar thuis heb gehouden.
Gisteravond heb ik tot een uur of half tien met haar zitten praten en geprobeert erachter te komen waar ze zo bedroefd om is, heb haar uitgelegd dat ze soms ook verdriet van anderen kan voelen en hoe je uit kan vogelen of het je eigen verdriet of dat van een ander is. Ook heb ik haar proberen uit te leggen hoe ze zichzelf af kan schermen en heb ik haar zelf in het licht gezet.
Ik hoopte dat ze zich vanochtend beter zou voelen, maar toen ik haar wakker maakte zag ik dikke rode oogjes en ja hoor.. daar waren de tranen weer.
Ik ben me helemaal suf aan het lezen over hoe ik dit zo goed en voorzichtig mogelijk aan kan pakken, maar weet het even niet.
Ik heb haar ook verteld dat veel mensen zich in december somber voelen door het gebrek aan licht, buitenlucht, vitamines. Misschien heeft ze daar wel last van al vind ik haar daar wel erg jong voor.
Ze vraagt nu om zwarte tourmalijn, maar eigenlijk zou ik toch wel graag willen weten of het iets is wat zij oppikt van anderen of dat het toch iets van haarzelf is.
Het lastige is bij kinderen dat als ze nog klein zijn, ze zo´n moeite hebben met het beschrijven van gevoelens.
Ik kom dus niet veel verder dan veel knuffelen en troosten.
Omdat zij op school vier jaar geleden een heel nare ervaring heeft gehad op sexueel gebied is dit ook iets dat sirene´s in mijn hoofd laat afgaan.
Wie o wie kan mij verder helpen met haar te helpen.
Op dit soort momenten heb ik extra moeite met de maatschappij zoals die nu is. Op dit soort momenten wil ik er zijn voor mijn kinderen, helaas zal ik op pad moeten om brood op de plank te verdienen. Hoort erbij, ik heb geen keus, toch voelt het helemaal verkeerd.