Loading...
nl

dromen over natuurrampen/ruimte

nikskeuh
nikskeuh dec 19 '07
Ik ga hier enkele dromen neerpennen die wel al enkele maanden/jaartjes oud zijn. Maar ik hoop dat iemand mij kan uitleggen waarom ik over veel natuurrampen droom en wat het verband van de droom kan betekenen..
Alvast bedankt! :)

Een halfjaar geleden heb ik een droom gehad waar ik toch veel over heb nagedacht. Het ging als volgt:

ik zit in spanje met mijn ouders, en we bevinden ons in een grote zaal (fzo) met allemaal mensen (toeristen en de plaatselijke bevolking van daar) omdat er erge natuurrampen gaande zijn. Mensen zijn in paniek.
(het gekke is dat ik deze zomer al eens naar spanje was geweest met de bus en dat een paar mensen van bij mij toen op die bus zaten ook in mijn droom voorkwamen).
Ik zeg tegen men pa dat ik naar buiten wil gaan, maar hij is zelf zo in paniek dat hij mij amper hoord dus ik ga gewoon naar buiten.
Mensen zijn aan het rennen van alle kanten, sommige lopen mij bijna omver, sommige slenteren gewoon en kijken heel erg verdrietig.
Opeens krijg ik kippenvel en een heel erg angstig gevoel (echt waar zo'n angst wens ik niemand toe)
Ik kijk achter mij (het is ook zwaar bewolkt, donkerblauwe-zwarte wolken) en ik zie een grote vloedgolf.
Ik sta daar alleen maar verstijfd :s.
Toen werd ik wakker.

Hier nog een voorbeeld van bijna een jaar geleden;

ik ben aan het wandelen in een mooi grasveld (zonder gaten of vuiligheid in welliswaar) dat omgeven word met bomen en struiken. Het begint hard te waaien en ik ben de weg kwijt. Ik kom een persoon tegen die er vriendelijk uit ziet maar die ik nog niet ken. Het is een oudere man met een buggy. Ik vraag of hij mij de weg kan aanwijzen, hij is echt heel vriendelijk en loopt zelfs een stuk met mij mee.
Ik hoor bliksem en als ik boven mij kijk zie ik overal bliksemschichten met blauwe tot donkerblauwe wolken vlak na dit moment ben ik plots op mijn kamer en kijk ik door het venster.
Het sneeuwd heel hard en ik kijk een beetje beter in de tuin terwijl ik jezus zie staan (?) die wordt een beetje bedolven onder de sneeuwvlokjes en op dat moment verdwijnt hij en komt maria in de plaats.
(jah ik weet dat het raar klinkt maar ik had dat dus echt gedroomd)
Het volgende moment ben ik weer ergens anders en schijnt de zon heel fel. Na dit moment lig ik te zonnebaden met een paar nichten van mij, ik voel en zie de zonnenstralen en geniet ervan. Ineens ben ik op mijn school met mijn vriendinnen.
Daarna werd ik wakker

Ik ga twee dromen beschrijven die ik in mijn kindertijd heb gehad maar die mij zeer helder zijn gebleven;

Ik sta buiten op de stoep vlak bij de lavendelstruiken, het is lent en het schemert (ochtend?avond- geen idee). Ik zie de maan, jupiter, venus, mercurius,.. en nog allemaal andere planeten (en ik zie ze ook even groot als de bijvoorbeeld hoe je nu de maan en zon kan waarnemen, zelfs nog groter). Ik roep mijn moeder om mee te kijken naar de mooie planeten. In een keer zie ik ze allemaal één voor één naar beneden vallen. Ze verdwijnen uit mijn gezichtsveld, ze zakken precies naar beneden maar raken de aarde niet.


De lucht is oranje-rood gekleurd, ik ben met mijn moeder op de vlucht in mijn dorp. Er vallen kometen op de aarde. We weten niet wat we moeten doen dan alleen maar vluchten en toekijken. Ik zie een hele grote komeet afkomen en ik word wakker op dat moment.

Dit waren ze zowat i.v.m. de natuurrampen.
Ik hoop dat iemand mij meer uitleg zou kunnen geven.
groetjes
nikskeuh
Delen:

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki