Loading...
nl

vraagje over droom..

admin
admin dec 13 '07
Afgelopen nacht heb ik voor het eerst in jaren mijn droom onthouden en ik was benieuwd naar jullie interpretatie.

Ik was met de kinderen in een mooi land(onbekend) veel mooie huisjes waar we met zijn allen aan het spelen waren. Opeens was er paniek en kon ik in de verte tumult zien in de bossen, bomen en van alles vloog er door de lucht. Toen ik beter keek zag ik dat het monsterachtige dinosaurussen waren, slik.. Als een gek ben ik naar de huisjes terug gelopen en heb alles wat op slot kon op slot gedaan en de kinderen en anderen binnengesloten. iedereen beleef toch maar stiekum naar buiten glippen dus ik was erg druk bezig iedereen opnieuw te vangen en binnen te sluiten. Op een gegeven moment kwamen er mensen naar mij toe en ze vroegen waarom de dino´s bang voor mij waren..? Ik stak mijn handen uit en de dino´s gingen in hun achteruit, op de een of andere manier kwam er een soort kracht uit mijn handen waarmee ik de dino´s op afstand kon houden.

Het vreemde is dat ik de laatste weken steeds meer zie, en dan bedoel ik gezichten die voorbij komen als ik mijn ogen dicht doe in bed(niet in mijn slaap dus), niet alleen gezichten maar ook steden (hele mooie) en de meest prachtige gebouwen, prachtige beelden die ik helaas niet herken. Vreemde plaatsen en vreemde mensen, nooit eerder gezien. Nu herinner ik me sinds jaren dan ook ineens een droom, heel raar. De dromen van middagdutjes die weet ik altijd wel, dat is vrijwel altijd dezelfde droom, zelfde plek bedoel ik dan, maar een ander avontuur.
Ook heb ik sinds een aantal dagen een enorme hoofdpijn, ik heb al jaren last van hoofdpijn, maar deze is wel heel erg heftig. het is geen migraine want zo als de hoofdpijn opkomt kan hij ook weer weg zijn. De dokter kan niets lichamelijks vinden, ik ben helemaal gezond. ook heb ik nu al een aantal malen beelden gezien waarvan ik denk dat het over vorige levens gaat gezien.
Aangezien ik hier helemaal geen ervaring mee heb, wil ik graag aan jullie vragen of er misschien iemand is die dit ook mee maakt of heeft mee gemaakt.

Ik zeg er wel bij dat sinds afgelopen vrijdag mijn energieën echt mega op hol zijn geslagen, zo erg dat ik mij heb ziekgemeld, het is heel moeilijk te functioneren als je steeds in een "andere" wereld rondloopt.Enorme hoofdpijn, heel erg moe, heel onrustig, duizelig, en een overweldigend bliss gevoel afgewisseld met zwarte nachten en dan (volgens mij) de bijna constante stroom van beelden.. leg dat maar eens uit aan de controleur.. Aarden, aarden, ja ik weet het en doe erg mijn best mijn beide pootjes op de grond te houden, ben met hele aardse dingen bezig en vooral veel met stenen.
Wat me wel opvalt is dat dit allemaal begonnen is vlak na het mediteren met mijn nieuwe git steen.

Iemand enig idee?

Delen:
inneke
inneke dec 13 '07
Als ik het zo lees denk ik dat je weer in een volgende kundalinistroom zit. Heb er ondertussen al heel wat meer over gelezen..:-)

Ik had twee weken geleden mijn zoveelste 'crash', lees: "energieën die mega op hol" slagen en ineens kon ik het plaatsen, was ik er meer gerust in dat het voorbij zou gaan en dat het een noodzakelijke stap was in m'n proces. Vroeger dacht ik alleen maar dat ik de wereld niet aankan, geen stress kan verdragen etc en was ik bang dat het niet zou overgaan.

Ik denk Karin dat je jezelf inderdaad rust moet gunnen door je ziek te melden (zelfs al kom je niet tot rust), zodat je lichaam en geest hun werk kunnen doen. Mediteren is geen goed idee nu. Het proces gaat zo wel zijn gang, daar heeft het geen extra hulp bij nodig en het kan je 'toestand' nog verergeren. Veel wandelen, dansen, handenarbeid, dingen waarbij je niet te hard moet nadenken zoals idiote tv-series kijken... :-)
Dit zijn tips die ik heb opgepikt.
Beschermengel
Beschermengel dec 13 '07
De droom laat je al zien dat je meer krachten krijgt!

Dat je gemediteerd hebt met de git steen kan wijzen op schoonmaak..vandaar de hoofdpijn heb ikzelf n.l ook soms last van en mankeer niets)..je gaat daardoor helderder zien..dus meer zien ook in vorige levens ( heb ik ook)..soms als ik me ogen dicht doe en rustig ben..nou dan komen de beelden voorbij van lichtgidsen tot gewone plaatjes of huizen en gebouwen ja hele steden. echt van alles en nog wat..zo kun je je ook instellen op iemand of jezelf een vraag stellen..vaak krijg ik er antwoord op..of symbolisch laten ze je iets zien.

Dit is bij mij heel langzaam gegroeid hoor ..ieder keer weer iets meer ..ik hoor nu ook (soms )

Ik denk dat het bij jou ook zo is

Liefs Beschermengel
admin
admin dec 13 '07
@ inneke, ik mediteer maar heel zelden omdat ik elke keer na een meditatie dagen van slag ben, deze meditatie met de gitsteen was een spontane, daar bedoel ik mee dat ik niet bewust mediteer, vaak schiet ik terwijl ik met andere dingen bezig ben spontaan in meditatie, ik noem het liever dagdromen omdat ik dat er beter bij vind passen. Eigenlijk wel vreemd dat bewust mediteren niet echt goed lukt en dat de spontane wel lukken.
Misschien wil ik wel te snel en te veel, het liefste heb ik gewoon een korte periode van geestelijk heel hard werken en dan klaar zijn, helaas werkt het zo niet, zou er uberhaupt een einde aan het proces zijn?
Soms voelt het alsof hoe harder je aan jezelf werkt hoe meer werk er ligt. Als het ene verwerkt is, ligt de volgende ervaring al weer te wachten, zucht..
Goeie tips Inneke, allemaal aardse dingen, dingen die je op aarde houden. Fijn om ze weer even te herinneren.

@ Beschermengel,

Mooi hé al die beelden, antwoorden krijg ik (nog) niet, het horen herken ik wel, maar ik ben er nog niet helemaal uit of ik het me verbeeld of dat ik echt iets gehoord heb.
Aan de ene kant voelt het allemaal goed, vele mediums hebben mij verteld dat ik enorm paranormaal begaafd ben, heel leuk, maar tot nu toe had ik daar erg weinig van gemerkt.
Wel krijg ik regelmatig "seintjes" en inzichten waarvan ik denk dat ze vanuit de "bron" komen, ook heb ik wel eens contact gehad met overleden personen en boodschappen door mogen geven, maar dat is op 1 hand te tellen. Dus eerlijk gezegd had ik eigenlijk zelf het idee dat ze het toch mis hadden.
Nu weet ik niet of ik me blij of verdrietig moet voelen.
Het gooit mijn leven op het moment aardig overhoop en met alle aanstaande veranderingen komt dit wel op een erg moeilijk moment.
Ik ga over twee weken met mijn nieuwe baan beginnen en ben bang voor andere lichamelijke problemen waardoor ik misschien weer uitval. Aan de andere kant maak ik me misschien zorgen om dingen die helemaal niet gaan gebeuren. Ego...
Mijn partner en ik wonen al een jaar apart vanwege persoonlijke problemen en nu het langzaam aan beter gaat, gebeurt dit.
Aan de ene kant denk ik dat het een het ander niet kan uitsluiten, persoonlijke groei gaat niet zonder gevolgen, alleen wordt mijn bordje zo vol.

Wat fijn dat ik hier even kan leunen en mijn bordje meegedragen wordt.

Knuffel,

Karin.
Beschermengel
Beschermengel dec 13 '07
Hoi Karin,

Als je bewust mediteerd dan werk je te veel met je denken..en lukt het meestal niet ( heb ik ook ) vaak werkt gewoon spontaan even wegdutten het best.. dan als je beelden ziet kun je gaan kijken ( ben je toch bewust aan het zien )...zo doe ik het tegenwoordig ..dus niet gaan zitten wachten tot er beelden komen want dan komen ze gewoon niet, maar dat wist je al.

Of je blij of verdrietig er moet zijn..ik zou gewoon alles op me af laten komen...laat het gewoon komen zoals het komt . Kan ik misschien makkelijk zeggen..maar vaak als je je er tegenin zet dan werkt het toch niet.
Maak je geen zorgen ..alles komt op zijn pootjes terecht!

Je kunt wat je graag wilt visualiseren in het licht ( zoals jij het graag wilt)..daar ben ik n.l. ook mee bezig en zie al resultaat! echt waar. Piekeren en zorgen maken is negatief en kom je in een negatieve stroom terecht als je daar in blijft hangen word het alleen maar erger..Dus Karin...denk aan liefde vrede en licht en voel je ook zo ..je zult zien dat er dan verandering komt..dat trek je dan aan!

Liefs Beschermengel
Anne
Anne dec 13 '07
Karin,

Ik denk dat deze droom je wil laten zien dat je krachten hebt en dat ze nu sterker worden. Ik denk dat je het even zo zijn gang moet laten gaan. Ookal wil je dat zelf niet helemaal omdat je met werk zit enzo.

Het huis in je droom staat voor jezelf en je probeert iedereen binnen te houden ik denk je gedachtens om zo controle te hebben over je gedachtens maar ze proberen naar buiten te glippen....daar zal wel een reden voor zijn dat ze dat doen ik denk omdat je krachten dan kunnen ontwikkelen.

Voel je je nu kut door die droom??
Ik voel me nog steeds raar sinds die droom gister het is net of ik niet hier ben of dat ik zweef ofzo ik doe alles wel maar dringt niet door.

groetjes aNNe
inneke
inneke dec 13 '07
Ik wilden net nog zeggen (voordat ik het bericht van Bechermengel had gelezen) dat je mag ademen, accepteren, vertrouwen dat je erdoor komt.
Het is allemaal heel heftig waar je doorgaat, maar groeien gaat niet zonder slag of stoot. Vecht er niet tegen.
Dat hoort er allemaal bij als je je pad volgt.

Ik wens je mededogen en zachtheid voor jezelf.

Inneke
admin
admin dec 13 '07
@ Beschermengel,

Dank je voor je wijze raad, ik weet het allemaal wel maar af en toe is het heel fijn om weer even herinnert te worden, dank engeltje!

@ Anne,

Ja ik voel me nog heel zweverig, heb weer enorme koppijn en zie steeds weer die afschuwelijke koppen van die beesten voor me, getver wat een engerds zeg, het akeligste was dat mijn kinderen in die droom steeds weer naar buiten liepen en dan vooral mijn dochter. Die liep gewoon te lachen en te stralen terwijl die monsters vlak bij haar waren. Dat was een zware aanslag op mijn moedergevoel.

@ Inneke,

Nee ik vecht er niet tegen, ik laat het allemaal gebeuren, wat dat betreft heb ik wel veel vertrouwen, maar ook nog steeds dat piepstemmetje op de achtergrond dat het zo langzamerhand toch echt wel genoeg is geweest. Zou ik beter slapen zou het gevecht tegen dat stemmetje ook beter lukken. Dus overdag put ik mezelf op het moment maar uit zodat ik ´s avonds beter slaap, leek me een goed idee, alleen werkt het niet.
Stuiter de stuiter.

Wat een lieve wens Inneke, dank je wel.

Ik weet dat het goed komt, maar soms moet ik even van mij afschrijven.
inneke
inneke dec 13 '07
En dan besef ik dat ik met al m'n advies ook weer tegen mezelf aan het praten ben...:-)
Beschermengel
Beschermengel dec 13 '07
Graag gedaan hoor! ;)

Je bent een heel lief mensekind :)met je hart op de goede plaats ;)
es
es dec 13 '07
Ik kan je hier helaas niet mee helpen Karin, maar volgens mij zitten er wel bruikbare tips tussen de reacties hierboven.
Sterkte ermee!!
admin
admin dec 13 '07
Lief van je Es!
ik ben niet zielig hoor en wil ook niet zielig doen.
Moest het gewoon even kwijt, even leunen :)
Anne
Anne dec 13 '07
Hej karin,

Ik voel me ook nog zweverig ik ben net in de stad geweest ookal wilde ik niet echt maar ik ben toch maar gegaan ik dacht het is misschien even goed. iets anders. Maar het was heel raar voelde me vaag moe en niks drong tot me door. Ik heb laatste tijd ook veel hoofdpijn vooral als ik sochtends wakker word dan barst ik van de hoofdpijn door die dromen. Overdag voel ik het soms ineens aankomen dan moet ik echt wat inemen want anders voel ik me zo verrot.
admin
admin dec 13 '07
Hi hi, volgens mij heb ik de finimal fabriek al gekocht..
Gewone hoofdpijn vind ik niet zo erg, maar van deze ben ik erg misselijk en het lijkt of je hoofd gaat exploderen, zucht..dan neem ik dus echt een pijnstiller, het gekke is dat de pijn ook ineens weg kan zijn. Gewoon bonkend op het ene en weg op het andere moment.
Toch slik ik liever zo weinig mogelijk, het mot er toch uit denk ik dan maar.
En inderdaad sta ik er ook vaak mee op, men zegt altijd dat slaap hoofdpijn doet verdwijnen, maar daar ben ik het niet mee eens.
Anne
Anne dec 13 '07
haha dan heb ik de ibruprofen fabriek gekocht :Pze zijn ook zo mooi kleur...
Inderdaad het is ineens bonkende hoofdpijn en ineens is het weg.
Nou met slapen komt juist hoofdpijn van bij mij dan haha
Beschermengel
Beschermengel dec 13 '07

Wat jullie beschrijven ..die hoofdpijn daar heb ik ook veel last van ..kan ook ineens weg zijn en is altijd aan een kant ..rechts van mij en ook vaak achter mijn rechter oog.
Terwijl ik nooit hoofdpijn heb gehad..het is echt van de laatste tijd!
Als het niet anders kan neem ik ook een pijnstiller...ik ben er geen voorstander van maar soms is het niet uit te houden.

Het valt me op dat meer mensen er over klagen.

Beschermengel
Grunie
Grunie dec 13 '07
Ik kan alleen maar zeggen: vertrouw op jezelf, je krijgt dit omdat je het aankan, maar dat weet je zelf ook wel. Omarm het en koester het.
Anne
Anne dec 14 '07
Ja er zal wel een reden voor zijn ;)
admin
admin dec 15 '07
Ja, heel simpel, het licht van de liefde verspreiden :)
Ik wilde dat ik dat voor iedereen kon doen, al was het maar heel eventjes.
Mensen aanraken, het gevoel dat Evelyn beschreef, je hoeft het niet alleen te doen want je bent niet alleen.
Het licht is zo tastbaar, je hoeft alleen je hand maar uit te steken.
het is net of juist in deze donkere maand het licht extra hard schijnt.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki