Loading...
nl

Git..

admin
admin dec 4 '07
Git
Git is met water doortrokken hout van de prehistorische apenboom dat door de druk van het zeewater werd samengedrukt en na stormen weer aan land spoelde. Het werd in de negentiende eeuw onder Koningin Victoria erg populair; zij droeg git uit Whitby, Yorkshire, ten teken van rouw om haar overleden echtgenoot Koning Albert.

Veel donkere basisstenen komen diep uit de planeet en hebben door hun vulkanische achtergrond een vurige kwaliteit. Git is daarentegen kalm, koel en in balans. Het is een rustige manier om "weer bij uzelf te komen". Wie git gebruikt, krijgt het gevoel dat hij onder de oude takken van een beschermende boom zit.

Herkennen en verzorgen

* Git is erg licht voor zijn afmetingen en kan soms wat lijken op plastic.
* Git kan statische elektriciteit afgeven als er overheen wort gewreven
* Onbehandeld git heeft een dof, satijnachtig oppervlak.
* In ruwe stukken git kunnen jaarringen, zoals bij een boom, te zien zijn.


Magische eigenschappen

* Komt uit de prehistorische bossen en laat ons verder kijken dan het hier en nu.
* Gepolijst git kan worden gebruikt bij waarzeggerij en voorspellingen.


Helende krachten

* Activeert energie in de ruggengraat.
* Verlicht depressieve gevoelens
* Kalmeert de geest
* Geeft een veilig gevoel.


Praktische toepassingen

* Als u wordt overspoelt door zorgen of te veel piekert, draag dan een stukje git onder uw middel (in een broekzak of op het lichaam) om het hele lichaam weer in balans te brengen.


Kernwoorden

* Stabiliteit
* Rust
* Perspectief.


Vergelijkbare stenen.

* Onyx is zwaarder dan git.
* Zwarte Toermalijn is getrommeld zwaarder en glaziger dan git.
* 'Parijs'-git is eigenlijk zwart glas.
Delen:
admin
admin dec 4 '07
Wat is git

Git is een koolachtige, gecarboniseerde zwarte substantie die 150 tot 180 miljoen jaar geleden is ontstaan. In die tijd lag het huidige Engeland bijna tegen de kust van Noord-Spanje aan, er was een redelijk smal water tussen de beide landen. De kusten waren bebost met de Araucaria araucana, een dennensoort. Op de bodem van de zee lag een sedimentlaag van diverse mineralen, o.a. ijzer. De bomen die door afkalving in zee terecht kwamen werden geimpregneerd met deze mineralen die normaliter niet in hout voorkomen. Ze werden erg zwaar en zonken in de sedimentlaag. Deze sedimentlaag groeide steeds meer aan ( lagen van 7 tot 10 meter dik ) waardoor er hoge druk en hoge temperaturen ontstonden. Dit veroorzaakte een vorm van kristallisatie en daardoor ontstond git. Hieronder ziet u een brok git.

Git wordt zowel in Engeland als in Spanje aan de westkust gevonden. Ook aan de kust van Polen zijn kleine velden git gevonden.
Git is extreem licht ( SM 1,3 tot 1,4 ), maar sieraden van git hebben merkwaardig genoeg een hele sterke uitstraling.


admin
admin dec 4 '07
Bovendien helpt Git bij het stimuleren van de opstijgende kundalini. Op de borstkas gelegd richt het de kundalinienergie naar het kruinchakra.

Ik ben benieuwd wat dit met mijn energie gaat doen, ga het vanavond eens uitvogelen..slik...dus Dragon als je toevallig vanuit je ooghoek weer iets zwarts voorbij ziet schieten dan weet je wat dat was....ha ha ha.
JulienMoorrees
JulienMoorrees dec 5 '07
Vandaar de uitdrukking Git Zwart :)komt dus hier vandaan.
admin
admin dec 5 '07
Dat durf ik niet te zeggen Nims, maar het zou heel goed mogelijk kunnen zijn.

Ik vind het in ieder geval een enorm fijn steentje, vanwege de veranderende energiën slaat mijn kundalini regelmatig zwaar op hol en de meest vervelende klacht die ik heb zijn zware hartkloppingen.
Ik ben helemaal gezond, met mijn harteke is niets mis.
Sinds gisteravond heb ik voor het eerst sinds weken geen last gehad, kan toeval zijn maar voorlopig blijft mijn steentje op mijn hart zitten.

Mocht jij interess hebben Debiorah, kan ik hem voor je bestellen.
Git is lastig te verkrijgen en ik heb iemand gevonden die stad en land afreist om mooie stenen en kristallen te vinden.
Laat maar wat weten mocht je interesse hebben.
Dit geldt natuurlijk niet alleen voor Debiorah, mocht er iemand anders zijn dan stuur maar een pm´etje.

Liefs,

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki