Loading...
nl

Maand van Inanna...loslaten...Boommaan.

admin
admin dec 4 '07

Inanna´s afdaling,

Inanna is de belangrijkste soemerische oergodin, zij heerst over de hemel en de aarde. Zij verlangt naar haar zuster, de godin van de onderwereld en haar schaduwkant. Bij haar afdaling moet zij telkens een stukje van haar identiteit opgeven, totdat zij naakt voor haar donkere zuster staat. Deze doodt haar en daarmee houdt de vruchtbaaheid op aarde op. De aardgod redt Inanna uit de onderwereld en laat haar herrijzen met behulp van het levenswater en genezende kruiden. Zij moet een plaatsvervanger naar de onderwereld sturen en kiest haar geliefde-Dumuzi-die voortaan een half jaar in de onderwereld verblijft. Dumuzi is de stervende en herrijzende jaargod.

De godin vertelt jou dat je eerst dingen moet loslaten om bij je innerlijke bron en intuïtie te kunnen komen. Ga de confrontatie aan met je schaduwkant en je zult herrijzen met nieuwe kennis en kracht.

Schaafstro/ Heermoes

Schaafstro is een levend fossiel en bestaat al 400 miljoen jaren en is met zijn skeletachtige structuur duidelijk een kruid van de grijsaard Saturnus. In de zomer lijken zij net miniatuur denneboompjes die eveneens bij Saturnus horen en met midwinter de huizen sieren als Saturnus als kerstman verschijnt. Schaafstro heeft geen bloemen maar plant zich via sporen voort die in de vochtige schoot van Moeder Aarde ontkiemen.

Schaafstro verbindt je met het verre verleden en geeft je een basis aan energie als je tot op het bot bent uitgeput.

Heelkracht,

Schaafstro is een machtig geneeskruid en vult vooral je basisenergie weer aan, bijvoorbeeld na een zwangerschap of als je een veilige basis mist. Het werkt reinigend op het bloed en de nieren en sterkt bindweefsel, huid, haren, botten, nagels en tanden. ook werkt het bloedstelpend en positief op de milt, helpt bij luchtwegklachten en koelt de zenuwen. het sterkt het immuunsysteem en volgens dominee Kneipp en kruidenvrouw Maria Treben helpt het kruid zelfs bij kanker(?).

Loslaten en energie opbouwen,

Deze maand is rusten en het aanvullen van je energiereserves het belangrijkst. Drink elke dag 1 tot 2 kopjes schaafstro-of hermoesthee om je basisenergie aan te vullen.
Ga onder een heerlijke oude Taxus zitten en voel hoe de energie van deze grootvaderlijke boom je tot rust laat komen, innerlijk en uiterlijk. Lees het volgende gedicht en stel je voor hoe je alles loslaat wat je belemmert, hoe je oude broze takken afwerpt en er een stabiele basis overblijft, waarmee je gesterkt de nieuwe cyclus in kunt gaan- straks als de winter over is.


Om los te laten is liefde nodig,

loslaten betekent niet dat het me niet meer uitmaakt,
het betekent dat ik het niet voor iemand anders kan doen.

loslaten betekent niet mijzelf afsluiten,
het is het besef dat ik een ander niet kan beheersen.

loslaten betekent machteloosheid toegeven,
wat betekent dat ik het resultaat niet in handen heb.

loslaten betekent niet in het middelpunt staan en alles beheersen,
maar anderen toestaan hun eigen weg te gaan.

loslaten betekent niet treiteren, schelden of ruzie maken,
maar zoeken naar eigen tekortkomingen en die verbeteren.

loslaten betekent niet alles naar eigen hand zetten,
maar elke dag nemen zoals hij komt.

loslaten is niet spijt hebben van het verleden,
maar erdoor groeien en leven in het hier en nu.

loslaten betekent niet oordelen,
maar de ander toestaan mens te zijn.

loslaten betekent niet ontkennen,
maar accepteren.

loslaten betekent niet zorgen voor,
maar geven om.

loslaten betekent minder vrezen en meer beminnen.

Delen:
Dilani
Dilani dec 4 '07
Oh Inanna....wat is dat toch een schitterend verhaal.

Heb er nog een hele mooie tarot legging....mooi tijdstip om die weer eens te leggen .

Txs voor de reminder Karin.
Lena
Lena dec 5 '07
Loslaten is niet makkelijk ;)maar mooi verteld Karin, is goed om weer is bij stil te staan!Zie het altijd als een belangrjke levens les.
inneke
inneke dec 5 '07
wauw dank je Karin voor dit zielevoedsel. Doet deugd!
dragon
dragon dec 5 '07
Dank je wel Karin!

Hop, gelijk even kijken waar Schaafstro te vinden is.
admin
admin dec 5 '07
Je zal meer succes hebben als je gaat kijken bij heermoes denk ik.
dragon
dragon dec 5 '07
oh, super, ga ik doen!
Debiorah
Debiorah dec 6 '07
Mooi mooi mooi :)
En nu weet ik ook gelijk waar ik heermoes voor kan gebruiken. Had al heel wat verzameld alleen nog verder niet mee bezig geweest. Leuk hoe anderen mij altijd weer een duwtje kunnen geven, bedankt!
admin
admin dec 6 '07
Ja leuk he Debiorah!
Vind ik ook zo leuk altijd, die duwtjes

Ik zal elke maand een kruidje bespreken hier, kruid van de maand dan hé?
Kunnen we samen thee leuten :)
Debiorah
Debiorah dec 6 '07
Ik vind het helemaal geweldig! ;)

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki