Loading...
nl

ik voel me eenzaam

Charlie
Charlie nov 19 '07
Ja, ik ben er ook weer!! Lang weg geweest, veel gebeurd en nu heb ik even de tijd om jullie bij te praten. Ik heb eind april mijn tante verloren, die heeft namelijk na 3 jaar in een burn-out zelfmoord gepleegd. Dat was al een enorme klap voor ons allemaal en met name voor mijn moeder die 1 van haar twee zussen kwijt was. Maar dit is niet alles!! Tot overmaat van ramp is helaas op 42jarige leeftijd 1 oktober ook mijn moeder komen te overlijden. Ik ben dus momenteel helemaal de weg kwijt. Ik zit nu in een kliniek waar ze denken mij te kunnen helpen. Maar nu zit ik met het volgende: Ik zit namelijk al weer een tijdje aan de anti-depressiva en het ergste is dat ik alleen maar nog depressiever ben. Ze zijn namelijk hier bezig met een hoop onderzoeken met mijn medewerking, maar ik heb een vermoeden dat eruit gaat komen dat ik chronisch depressief ben. Heeft iemand tips of adviezen? Want ik zie momenteel door de bomen het bos niet echt meer goed!!

B.v.D.

Charlie
Delen:
admin
admin nov 19 '07
Charlie,

Je hebt enorm veel meegemaakt in hele korte tijd.
Jouw moeder is nog maar net overleden, geef jezelf tijd om dit te verwerken en de hulpverleners tijd om jou te helpen.
Het lijkt me vrij normaal dat je nu even de weg kwijt bent, het is ook wel erg veel hé?

Mijn tips(ben geen psychotherapeut), ga naar buiten(als dat kan)en ga dat bos maar eens in..
Geef jezelf de ruimte om te rouwen, luister veel naar je binnenste niet alleen naar de buitenwereld.
Ga schrijven als je dat helpt, of misschien heb jij wel andere manieren die je helpen je emoties even los te kunnen laten.
Misschien helpt het om hier te schrijven?
Er is altijd wel iemand die naar je luistert hier, misschien helpt dat in je gevoel van eenzaamheid.

Licht en liefde,
en een schouder om even tegen aan te leunen mocht je die nodig hebben
Thomas A
Thomas A nov 19 '07
Juist Charlie

De stilte opzoeken - dat kan in het bos zijn, precies - als nieuwe tijdskind zul je op weg kunnen naar je eigen liefdevolle innerlijk kind. Ik weet, dat kan ik gemakkelijk zeggen en mijn levens omstandigheden waren anders.
Maar velen hier weten waar jij je van hebt moeten vrijmaken en het lijkt wel even niet op te houden...........
Doe toch maar wel de weg naar jouw eigen liefde aangaan en geef iedereen die jou verstaat een hand......

liefs

Thomas
admin
admin nov 19 '07
Mijn boodschap is een boodschap van liefde,

mijn boodschap is een boodschap van vreugde,

misschien dat het je troost kan geven in tijden van

vertwijfeling,

misschien dat het je kan helpen jezelf te vinden.



Het zijn woorden die zich richten tot je hart,

niet tot je verstand, niet tot je ego.

Ik hoop dat het je kan helpen om je kern te vinden,

datgene binnenin je wat eeuwig en pure liefde is.



Ook als je denkt dat wat ik zeg onzin is,

dan nog zal er iets geraakt worden.

Misschien in je onderbewuste, misschien in je hart,

laat dit gedicht een klein lichtstraaltje zijn.




http://www.dirah.org/poezie.htm
es
es nov 19 '07
Charlie, ik weet niet wat ik moet zeggen, behalve sterkte.

esther
ome willem
ome willem nov 19 '07
Charie, heb vertrouwen,

Jouw engelen zijn mooier dan charlies angels
Lena
Lena nov 20 '07
Houvast aan jezelf, en vertrouw erop dat je je weg weer terugvindt.
Charlie
Charlie nov 20 '07
Nu maak ik het mee. Wil ik gister naar bed gaan na een hele dag depri en huilen. Kom ik op mijn kamer, krijg ik de ene paniek- angstaanval na de ander. Ik naar de nachtdienst toe, dokter gebeld. Die was dan ook om half 2 vannacht gekomen. Blijken het stress aanvallen te zijn, waardoor ik nu doodziek ben. Ging hij weg, heb ik een half uur boven de wc gehangen. Kun je zien wat stress met een mensenlichaam kan doen!!
inneke
inneke nov 20 '07
Ja, alle spanning moet er op een of andere manier uit.
Het is goed dat je lichaam alle opgekropte emoties en ervaringen eruit wil laten.

Veel sterkte en moed.
Inneke
Charlie
Charlie nov 20 '07
Ik weet nu waar het vandaan komt. Ik heb iets gedaan wat voor mezelf niet zo goed is. Nadat mijn moeder is overleden, heb ik de gave gekregen dat ik mensen kan helpen. Als er bijv. iets negatiefs bij iemand is, kan ik het negatieve weghalen door boodschappen door te geven en iemand te laten weten en te leiden in wat diegen moet doen. Hier ben ik afgelopen nacht zo ziek van geweest. Nu heb ik dit dus vanavond door gezet, het negatieve is nu weg, ik heb hier een groepsgenoot mee geholpen, maar voel mezelf nu weer doodziek. Wie weet hoe ik hier zelf mee kan omgaan??? HELP ME, AUB.

B.v.D.

in Licht en Liefde,

Charlie
inneke
inneke nov 20 '07
Charlie,

Jij moet anderen niet helpen, maar de energie gebruiken om jezelf te helen. En het is heel goed dat je hulp durft te vragen!
Vraag zoveel hulp als je nodig hebt om terug de kracht te vinden er te zijn voor jezelf. MAar hier zitten we maar op een forum, de communicatie is traag, fragmentarisch en indirect via woorden.
Communiceer met de mensen die er nu in je omgeving zijn om je te helpen. Hoe meer je communiceert met hen, hoe beter zij zullen kunnen aanvoelen en weten wat jij nodig hebt, hoe ze jou kunnen helpen.

Zet je voeten op de grond en adem en durf mensen te vertrouwen die er zijn om je te helpen terug bij jezelf te komen, ookal is hun hulp niet perfect, ookal zijn zij niet perfect. Al de rest wacht wel. Eerst jij in het hier en nu.
Thomas A
Thomas A nov 20 '07
Tja Charlie, heftig, dan moet je je leren afschermen en ook leren afstemmen. Deze materie moet je wel kunnen hanteren en het is natuurlijk prachtig wanneer je medium kunt zijn - die gave hebt - maar leren beheersen is ook een deel van het vermogen.
Even zo geen kort door de bocht advies, behalve dan naar gaan Googlen (en deze oproep dan). Er is veel over geschreven in elk geval

Thomas
LPChip
LPChip nov 20 '07
Het is belangrijk, dat wanneer je iemand er mee helpt, niet zijn negatieve gevoelens over te nemen. Dat betekend dat je ten alle tijden moet proberen objectief te zijn, of te durven in te grijpen wanneer het jou gaat overheersen.

Met magnetiseren kun je iemand z'n pijn weghalen, maar meestal neem je dan die pijn over. Dit kun je voorkomen door constant de negatieve energie van je af te slaan. Misschien is er ook iets voor wat jij kan om het van je af te slaan.

Ik weet wel dat je je buikchakra kan sluiten om geen gevoelens van anderen te voelen, maar wellicht blokkeer je daar gelijk je gave mee.
Charlie
Charlie nov 20 '07
Ik ben in elk geval heel dankbaar dat ik deze gave heb gekregen. Heel mooi om dit te kunnen en het te mogen gebruiken. Altijd al mensen willen helpen.
Lena
Lena nov 21 '07
Een hele mooie eigenschap Charlie mensen willen en kunnen helpen, ook een kostbaar bezit.
Heb je lieve mensen ook om je heen die voor je zorgen, nu het allemaal wat moeilijk gaat?Zorg zoals Inneke ook al zegt nu maar eerst voor jezelf, stress en paniek-aanvallen is echt een duidelijk teken dat het van nu af aan echt anders moet.Probeer tot rust te komen.
dragon
dragon nov 21 '07
Mee eens.... nu is het eerst even Charlie-time :)
Charlie
Charlie nov 21 '07
Ja, ik zou wel willen, maar het lijkt wel of ik puur geboren ben voor het ongeluk. Nee, ik heb alleen de groep om mij heen. Verder niet veel dierbaren. Alleen mijn zusje nog, maar ook die raak ik langzaam maar zeker kwijt. Ik ben op dit moment in een bodemloze put terecht gekomen. Ik weet gewoon niet meer waar ik het allemaal nog voor doe en hoe ik hier ooit op een goede manier uit moet komen.
jo
jo nov 21 '07
He Charlie

Leuk dat je er weer bent ik wens je heel veel sterkte in deze periode maar je komt er wel hoor!
Lena
Lena nov 22 '07
Het kost gewoon heel veel tijd,Charlie.
Probeer in gesprek te blijven, en verlies je gave niet uit het oog.
Debiorah
Debiorah nov 22 '07
Fijn dat je terug bent charlie, beetje late reactie maar toch, we hebben je gemist! Ik hoop dat je je weer thuis voelt op merudi.
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki