Loading...
nl

Energie volgens de Maya

Dilani
Dilani nov 15 '07
Ik kreeg vandaag de nieuwsbrief binnen met de komende energie van de Maya.

Deze wilde ik met jullie delen, omdat het iig voor mij heel herkenbaar is. Het geeft voor mij precies weer waar ik me in bevind, benieuwd of jullie het herkennen .

Gele Kasteel van Schenking
Wij bevinden ons in het Gele Kasteel van Schenking. Geel is de kleur van Opbloei. Na de grote transformatie van het Blauwe Kasteel is het nu tijd om de vruchten te gaan plukken en je giften te delen met de wereld. Rode Aarde Wavespell, Witte Hond Wavespell, Blauwe Nacht Wavespell en Gele Krijger Wavespell gaan allen over het vinden en volgen van jouw pad, jouw hart en jouw innerlijk. Het is het kasteel van opbloei, waarin je jezelf voorziet van de voorwaarden die specifiek voor jou nodig zijn om tot opbloei te komen. Dit is de rode lijn van deze 4 Wavespells. Rode Aarde Wavespell: schenk jezelf de tijd om je nieuw verworven kennis in je op te nemen maar houdt de focus op dat wat je te doen staat. Witte Hond Wavespell: wees gul en schenk de liefde die je in je hart houdt aan anderen. Zie wat je ervoor terug krijgt en hoe dit je voedt. Blauwe Nacht Wavespell: Geef je dromen een kans om waarheid te worden. Gele Krijger Wavespell:; strijd zo nodig voor jouw waarheid, schenk jezelf dat respect.



Momenteel bevinden we ons in de wavespell van de Rode Aarde .
Op 19 november start het wavespell van de Witte hond.

Voor wie het niet weet , de wavespells zijn een periode van 13 dagen, die de essentie van de beginzegel bij zich dragen.
Je zou het kunnen zien als een intentie. Volgens de Maya als je op de juiste dag de juiste energie gebruikt, helpt dat zeer zeker bij het manifesteren van je intentie.

Mij persoonlijk helpt het vooral bij het nadenken over wat voor mij het desbetreffende stukje inhoudt. Elke dag draagt een vraag bij zich, die je jezelf kan stellen en kan voelen wat het bij je doet.


Mocht iemand nog interesse hebben in wat de verschillende wavespells inhouden, dan wil ik ze er alsnog bijplaatsen, voor nu houd ik het even bij de energie die de komende periode inhoudt.

Liefs
Dilani
Delen:
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 15 '07
Ik ben geinteresseerd in de andere wavepells en eventueel een kalendertje per data wanneer ze lopen.
Dilani
Dilani nov 15 '07
De tekst is de geldende energie die voor die periode geldt, waar het dus in die periode van 13 dagen om draait.
Daarnaast kan je nog per dag een bepaalde energie en intentie hebben en de energie ( vraag ) van de dag die daarbij hoort.
Die plaats ik nu niet, dan zou het wel heel veel info in één keer worden, maar wel de energie van de wavespells.



Rode Aarde Wavespell
Wavespell di 6 nov tm zo 18 nov 2007.


Kunnen laten / aarde healing
Vertrouwen, Zich ontplooien, Synchroniciteit

De Aarde draait in een vaste baan om de zon en is niet zomaar van deze baan af te brengen. Dit geldt ook voor de Aarde Wavespell. Je doet wat je moet doen. Maar ook koppigheid kan deze 13 dagen in de weg zitten. Je kunt tegen mensen aanlopen die heel overtuigd zijn van hun eigen ideeën en hier koppig aan vast blijven houden. Misschien doe je dat zelf ook wel? Gebruik het absorberend vermogen van Moeder Aarde om deze koppigheid naar toe te laten stromen. De Aarde transformeert je wantrouwen naar vertrouwen en herinnert je aan je pad. Ook kunnen er uit het niets aardbevingen in je leven opduiken die grote verschuivingen veroorzaken in je werk of privé-situatie.



Witte Hond Wavespell
ma 19 november - za 1 december 2007


Eigen liefde
Hart, Liefhebben, Loyaliteit en trouw

Hond gaat over trouw en loyaliteit, over leiden en geleid worden. Waardoor laat jij je leiden en is dat wel goed voor je? Weiger je iets te zien om confrontaties te vermijden? Neem de leiding over je eigen leven en wees trouw aan je eigen idealen. Waar verlang je naar en wat maakt je blij? Trouw zijn aan jezelf vraagt soms om een duidelijk teken naar de ander. Laat je tanden eens zien. Het Mayawoord voor hond betekent ook voeten. Geef je voeten aandacht voordat je je teen stoot. Misschien heeft ‘voeten’ meer betrekking op ‘volgen’ of ‘met beide benen op de grond staan’. Hond gaat over de liefde van het hart. Heb moed en zet je hart open en laat de liefde binnen. Probeer eens te voelen hoeveel iefde jij in je hebt. Bedenk wat je daar allemaal mee wilt doen.





Blauwe Nacht Wavespell
zo 2 december - vrij 14 december 2007


Verkennen van de binnenwereld
Intuïtie, Dromen, Overvloed

Je kunt extra moe zijn deze dagen en vroeg naar bed willen. Geef daaraan toe, want het is Droomtijd! Schrijf je dromen op. Ook huisvestingzaken kunnen aan de orde komen. Geef het aandacht. Dit kan ook het huis in jezelf zijn. Voel je je thuis in en met jezelf?
In het rijk der dromen is er nooit sprake van tekorten. Angst voor tekort is het omgekeerde van overvloed. Opruimen en weggooien van overbodige spullen kan ruimte creëren, in je huis en in je geest. Laat je deze dagen niet verleiden om in angst te vervallen. De Wavespell daagt je uit! Heb vertrouwen.





Gele Krijger Wavespell
za 15 december - do 27 december 2007
Tot zich nemen
Onbevreesdheid, Vragen stellen, Intelligentie

Verleiding ligt op de loer in de vorm van mooie spullen, je wilt vooral glimmende voorwerpen hebben! Het is de krijger, de kraai en de gier in je die vooraan staan als er wat te halen valt. Laat je niet verleiden, maar stel vragen. Heb ik dat werkelijk nodig? Maakt dat me gelukkig? Verhelder je motivaties. Je kunt deze dagen ook wat in de war zijn omdat je alles bevraagt. Niets lijkt meer vanzelfsprekend. Wees onbevreesd, want het is best een bijzondere staat van zijn als niets zeker is. Geniet ervan en wees niet te serieus. Krijger gaat over vragen stellen om wijsheid te vergaren. Maar ook onbevreesd te zijn in de antwoorden die je kunt verwachten. Durf te luisteren.



Om een vb. te geven wat de geldende energie is voor vandaag en de vraag die je jezelf zou kunnen stellen....


Witte Planetaire Wereldoverbrugger
Donderdag 15 november 2007 ( dag 10)

Witte Wereldoverbrugger – Maakt de Dood Gelijk*


Opererend in het licht van de energie van vandaag zijn positieve aspecten: Loslaten, Vergeving, Bescheidenheid, Dood, Afsterving, Spirit, Voorouders, Openbaring, Sjamaan, Multidimensionele Transmutatie, Overgave, Eeuwig

Schaduw

Opererend in de schaduw van de energie van vandaag, zijn typische symptomen: Strijd en weerstand. Angst voor de dood. Angst om het oude te laten gaan. De behoefte voelen om het voor het zeggen te hebben, de controle vast te houden.

Transformatie

Om uit de schaduw te komen: Luister naar dat gedeelte van je dat roept om afsterving en transformatie. Ontvang de wijsheid ervan. Kijk uit naar nieuwe mensen, nieuwe ideeën en nieuwe richtingen. Vergeef en laat los.

De vraag bij vandaag is: Hoe perfectioneer ik wat ik doe?
admin
admin nov 15 '07
Nou die aardbevingen kloppen voor mij wel!
Dank je wel Dilani :)
Debiorah
Debiorah nov 15 '07
Super dat je dit met ons hebt willen delen! Ik vind het erg interresant. Leuk ook om dit naast mijn gevoelens en gedachtes te leggen!
Grunie
Grunie nov 15 '07
Superinteressant! Mooie teksten! Geven mij gelijk weer een handvat om over dingen na te denken (alsof ik dat al niet doe, hi,hi).
Dank je we!
dragon
dragon nov 15 '07
wat gaaf!

bedankt hoor!!!
ome willem
ome willem nov 17 '07
Deze is ook leuk, jouw geboorte energie volgend de kin kalender

http://www.1320em.nl/Kinkaartcentr.asp
inneke
inneke nov 17 '07
Ha, die heb ik gisteren toevallig ook nog eens laten trekken!
Lena
Lena nov 17 '07
Ben ook nieuwsgierig :P
Lena
Lena nov 17 '07
Dilani

Wat mooi om te delen! Ben wel wat overdonderd hoor!
Wijst me op dingen waar ik al over nadacht!
Dilani
Dilani nov 17 '07
Fijn dat het zo goed ontvangen wordt en jullie er wat mee kunnen.

Voor degene die het interesseert en wellicht op aanvulling van Willem er is ook een site.

http://www.indigo-coaching.nl

Hier kan je veel (gratis) dingen opvragen tav Maya en wat dat voor jou kan betekenen. Let wel indigo hanteerd een andere maya kalender dan bv de site van 1320em. Indigo gaat uit van de oudere oorspronkelijkere telling van de Maya's. Er kan dus enige verwarring zijn, maar kijk wat het beste bij je past.

Er zijn natuurlijk nog wel meer site's, maar deze geeft in het nl. de meeste persoonlijke info. Voor zover ik heb kunnen vinden dan .

@ lena...

Fijn dat het aansluit waar je nu mee bezig bent. Wellicht dat je het herkent de energie voor vandaag....



Gele Kristallen Ster

Gele Ster - Verfraait Elegantie *

Opererend in het licht van de energie van vandaag zijn positieve aspecten: Expansie, Wegwijzer, Harmonie, Tolerantie, Eigenliefde, Empathie, Helder standpunt, Groei-spurt, Innerlijk ontwaken

Schaduw

Opererend in de schaduw van de energie van vandaag, zijn typische symptomen: Twijfel aan jezelf, niet je eigen unieke talenten en vaardigheden waarderen. De lessen van disharmonie leren.

Transformatie

Om uit de schaduw te komen: Ontwikkel tolerantie en compassie voor jezelf en anderen. Eigenliefde is erg belangrijk in het verkrijgen van wijsheid. Laat disharmonie uit je leven wegsnoeien door Liefde. Geef eenvoudigweg uitdrukking aan jouw gekozen talenten en vaardigheden.

De vraag bij vandaag is: Hoe kan ik mezelf toewijden aan al wat leeft?
dragon
dragon nov 17 '07
Leuk die sites!

Nu ben ik alleen helemaal nieuwsgierig geworden door de opmerking "je behoort tot de familie die het geheim ontsluiten".

Welke families zijn er dan nog meer en welk geheim dan... :)
Dilani
Dilani nov 17 '07
Haha ...ja dat is de Maya, Dragon éénmaal erin verdiepen en je wordt er steeds verder in meegesleept. Zoveel te zien te leren te herkennen.

Er zijn 5 families

1. Kardinaalfamilie - zij initeren de schepping. Voor hen draait het erom zichzelf neer te zetten, volledig jezelf ontplooien.

2. Centraalfamilie - zij zijn de wegvoorbereiders. Voor hen draait het erom vooral naar hun hart te luisteren bij keuzes.

3. Signaalfamilie - zij ontsluiten het geheim. Voor hen gaat het er om de psyche van de mens te doorgronden.

4. Doorgangfamilie - zij openen de poorten. Voor hen gaat het erom volledige commitment aan dit leven en aarde te hebben. In de materie zakken en het ego ondergeschikt maken aan het hoger doel.

5. Polairfamilie - zij dragen de missie/ roeping uit. Voor hen draait het om het integreren van extremiteiten. Inzien en accepteren dat dit bij de schepping hoort.


Als extraatje voor Dragon dr nieuwsgierigheid ;)

De familie die het geheim ontsluit gaat het er vnl. om authentieke zelfexpressie vanuit diepe innerlijk harmonie. Dus gebruik maken van je eigen unieke talenten en vaardigheden om jezelf zo tot expressie te brengen.

Het is de moed hebben om het leven in zijn volle omvang tegemoet te treden en om JA te zeggen tegen de uitdagingen van het leven die je helpen grenzen te verleggen. ( ken je de tekst uitnodiging van Oriah Mountain Dreamer ? )

Dat wat je voor jezelf ontdekt, ontdek je ook voor anderen ( het zgn geheim dus ) .Hierin ligt jouw opdracht volgens de Maya.

Natuurlijk zijn er nog veel meer kenmerken , welke ik grappig vond bij jou ( inschatting hoor ) ...het ontdekken van het onbekende is de grootste drijfveer. Behoefte tot transformeren en heling voert de boventoon. Ongeduld gaat gepaard met een grote behoefte aan privacy ;)

Naar gelang je teken binnen deze fam. heb je dan weer een bepaalde taak. ( wat natuurlijk je nieuwsgierigheid alleen maar meer aanwakkert ....haha ).

Je kan er van alles mee bekijken , zielepad, ontwikkelingsfases, je gidsen, talenten , de functie van mensen in je leven..etc.

In ieder geval af en toe heerlijk verslavend.
dragon
dragon nov 18 '07
Dilani...SMAK! Dankjewel!

Goh, wat klopt dat allemaal zeg.
Ja, ik ben onbegrensd nieuwsgierig, haha!
Een antwoord levert alleen maar meer nieuwe vragen op. Soms vind ik dat frusterend, maar meestal geniet ik erg van de oneindigheid. Achter elk deurtje een nieuwe ontdekking en weer deurtjes :).
Je zat helemaal goed met je inschatting, hihi.

Wow, erg interessant!
Lena
Lena nov 18 '07
Dilani

Kan even niet beschrijven na het gelezen te hebben.Wat vandaag gebeurde en het hier weer terug te lezen wat bijzonder!!! Het raakt me.Ben net thuis na een dienst van 15.00-23.00uur,ik zag er wel een beetje tegenop maar had energie voor tien! :D

Gele Kristallen Ster

Gele Ster - Verfraait Elegantie *

Opererend in het licht van de energie van vandaag zijn positieve aspecten: Expansie, Wegwijzer, Harmonie, Tolerantie, Eigenliefde, Empathie, Helder standpunt, Groei-spurt, Innerlijk ontwaken

Schaduw

Opererend in de schaduw van de energie van vandaag, zijn typische symptomen: Twijfel aan jezelf, niet je eigen unieke talenten en vaardigheden waarderen. De lessen van disharmonie leren.

Transformatie

Om uit de schaduw te komen: Ontwikkel tolerantie en compassie voor jezelf en anderen. Eigenliefde is erg belangrijk in het verkrijgen van wijsheid. Laat disharmonie uit je leven wegsnoeien door Liefde. Geef eenvoudigweg uitdrukking aan jouw gekozen talenten en vaardigheden.
De vraag bij vandaag is: Hoe kan ik mezelf toewijden aan al wat leeft?

Hier wil ik graag aan werken!Dank je wel Dilani ben er erg blj mee.

Lieve groet
dragon
dragon nov 18 '07
Hey Dilani,

en tot welke familie behoor jij als ik zo vrij mag zijn....
Lena
Lena nov 19 '07
De familie die creatie initieren.Kinwaarde gele krijger,CIB?
weet niet wat die familie verder doet :D
Maar na het gelezen te hebben denk ik dat het wel aardig klopt.
admin
admin nov 19 '07
Ik heb mijn "kinkaart opgevraagd, dit kwam er uit :)

Karin Claassens Tzolkin Interpretatie
Vision Face B.V., Walgang 13, 1411 LL Naarden
t.: +31 (0) 35 6950000 e.: Centrale@1320EM.nl w.: http://www.1320EM.nl
CABAN Jouw kleur 'Rood'.


Je bent geboren op 8 augustus 1965. Jouw geboortedatum geeft je volgens de Tzolkin (de heilige Maya kalender) een kinwaarde van 77.
De 'dirigent' in je leven als gevolg van deze kinwaarde is rode aarde. (CABAN). De rode kleur van de aarde geeft aan dat je leven in het teken staat van nieuwe ideëen en ook een nieuwe start te maken. Je bent creatief. Je kunt impulsief zijn en je brengt zaken in beweging.

Jouw toon 'Twaalf'.
De dirigent van je leven staat op toon twaalf. Deze toon twaalf, ook wel kristallijne toon genoemd, is de toon van de transparantie. Je dient helderheid te creëren. De Tzolkin zegt onder andere het volgende over jouw toon twaalf: Je hebt de eigenschap om van één gegeven meerdere gezichtspunten te zien. Je bent daardoor een goede adviseur, vooral voor die personen die de hoop al hebben opgegeven. Op het moment dat je aan het woord bent dien je ervoor te zorgen dat je door je creativiteit en enthousiasme niet de rode draad van je betoog kwijtraakt. Blijf bij je intenties en maak dat wat je begonnen bent, af. Hierdoor bereik je stabiliteit en je zul je alle lof en zegeningen ontvangen die je maar kunt wensen.

Jouw zonneteken 'Aarde'.
Het zonneteken aarde orchestreert je leven vanuit de kracht van je alertheid. Andere kwaliteiten die dit zonneteken jou geeft zijn: De koers bepalen, gevoel voor synchroniciteit te ervaren, aardkracht en gecentreerdheid. Het leven is een paradox. De schaduwzijde van het zonneteken aarde is niet in het hier en nu zijn, te snel met oordelen klaar staan, te overdrijven en te veel in dromen en visioenen leven. De Tzolkin zegt het volgende over je zonneteken: Je hebt revolutionaire ideeën en bent uitgesproken in je optreden. Je weet je eigen koers te bepalen. Je hebt toegang tot de bronnen van het hogere weten. Je wilt dit hogere weten, en hebt daarvoor de mogelijkheden, naar de aarde brengen. Je uitdaging is meer flexibel en geduldig te zijn. Je staat met je kracht van de volledigheid in het ‘Hier-en-Nu’. In het ‘Hier-en-Nu’ is waar je lichaam, geest en ziel één geheel vormen. Op dat moment zal alles zich als vanzelf ontvouwen, zonder moeite. Loop je tegen obstakels en weerstanden aan, kom er dan achter waar je met je gedachten bent. Je zit dan in het verleden of de toekomst, waardoor je je oriëntatie kwijt bent. Concentreer je volledig op het NU. Synchroniciteit is voor jou de sleutel. Richt al je zintuigen op dit fenomeen en integreer het in je leven. Laat je niet verleiden tot oordelen of tot het nemen van snelle conclusies. Stel jezelf altijd de vraag waarom en wie je in bescherming wilt nemen. Je draagt de gehele kosmos in je. Je mag vrijelijk alle angsten loslaten. Jouw hart, het hart van Moeder Aarde en het hart van ‘Al-wat-is’ trillen in dezelfde frequentie. Hoe extreem deze ook is, volg altijd onbevreesd je eigen weg. Laat je leiden door alleen die dingen op te pakken die jou geen enkele moeite kosten. Ervaar op dat moment de extra handen die je gaan helpen. Op die manier help je ook andere mensen om hun eigen weg te vinden.

Jouw familie.
Je behoort tot de familie die 'de weg voorbereiden.'
liesanne
liesanne nov 19 '07
Ik heb de Kinkaart ook opgevraagd, interessant om te lezen en te herkennen..

groet, Liesanne
Pagina's: 1 2 3 4 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki