Loading...
nl

Nieuwe tijd, nieuwe kans. [Speculatie topic]

LPChip
LPChip nov 13 '07
Ik zat vandaag te denken aan wat er gebeuren gaat als 2012 inderdaad het jaar van de rampen wordt en een handje vol mensen overblijft.

Die mensen zullen zeer waarschijnlijk ergens ondergedoken zitten terwijl de rest van de mensen zichzelf vernietigd heeft en/of er een series van stormen de boel heeft plat gevaagd.

Bovenstaand is puur speculatie, dus ga in dit geval niet uit dat het zo gaat gebeuren, zelfs als meerdere mensen dit denken)

Goed, stel dat het inderdaad zo is, en jij bent een van die overgebleven mensen. Ik kan me dan voorstellen dat je om je heen kijkt, en er niets meer is. Alleen een puinhoop en mogelijk een paar mensen die het ook overleefd hebben.
--------

Nu de draai van het topic. Wat zou jij doen? Je hebt niets meer, alleen een aantal andere mensen en misschien hier en daar iets bruikbaars aan spullen tussen het afval.

Ik ben benieuwd wat jij zou doen. Let wel, gezien we een nieuwe start maken, en we het hier hebben over een uitdunning naar spirituele mensen, ben ik op zoek naar niet materialistische veranderingen.

Laat de discussie maar losbarsten! :)

Dus nog een keer om de discussie te starten: wat denk jij nodig te hebben om te kunnen overleven? Je mag ook vragen stellen zodat we daarover kunnen speculeren.
Delen:
ome willem
ome willem nov 13 '07
Mezelf, het geloof in jezelf, dat jij als god kunt creëren, En weet dat ook jij een kind van het licht bent is voldoende.

Verder geloof ik er niet zo in dat alleen spirituele mensen overleven. Ze zijn niet beter dan bijv een moeder in Mozambique die nu probeert te overleven op alle mogelijke manieren om haar 2 kinderen te onderhouden.

Wat is spiritualiteit in essentie lijkt me een leuker topic om me mee bezig te houden.
LPChip
LPChip nov 13 '07
Ik zou zeggen, open een nieuw topic. :)

Maar het gaat mij meer om het hypothetische vraagstuk: stel de wereld vergaat bijna, en je bent met een paar mensen overgebleven. Wat doe je om te overleven?
inneke
inneke nov 13 '07
Stelen, liegen en bedriegen om aan eten te geraken.
Het recht van de sterkste....

Graptje he
inneke
inneke nov 13 '07
Zou het kunnen (ik stel me de vraag) dat heel het 'geloof' dat enkel spirituele mensen (wat dat ook moge betekenen)de 'rampspoed' van 2012 zullen overleven gebaseerd is op angst. Ansgt omdat we niet weten wat er gaat gebeuren en we zo zelf fantastische verhalen creëren? Het verhaal van de 'uitverkorenen'...Het is een oud verhaal in een nieuw jasje. En zo hoogmoedig.

Sorry, maar dat is mijn gevoel. Ik krijg er gewoon de kriebels van.
Lena
Lena nov 13 '07
elkaar opeten! :P

Sorry beetje flauw
Lena
Lena nov 13 '07
Bedoel je dit echt serieus?

Kan iemand dit van tevoren al weten, wat zou je doen?

Maar goed even serieus, misschien in de voetsporen van Expedetie Robbinson? :/
ome willem
ome willem nov 13 '07
Mezelf niet druk maken en als het zover is, genieten van de diensten van de mensen die zich druk hebben gemaakt en alles in huis hebben gehaald en het toch niet hebben overleefd <:)
ome willem
ome willem nov 13 '07
 Origineel bericht van: LPChip
Ik zou zeggen, open een nieuw topic. :)



http://nlforum.merudi.net/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=19525#Post19525

bij deze maar meteen gedaan, zit me iets dwars!!
admin
admin nov 13 '07
Heeft er al iemand gedacht aan zelf groenten verbouwen?
(als dat mogelijk is dan) Simpel hutje bouwen, vuur maken...
Jaaaaa!!! expeditie Robinson geweeeeeldig! Wat zou ik daar enorm verschrikkelijk ontiegelijk graag aan meedoen.
sefewet
sefewet nov 13 '07
ik ga proberen alle oorlogen te stoppen en de mens laten zien wat er gebeurt met de wereld door al hun negatieve invloeden en wat ze doen en proberen laten in te zien dat je niet ver komt met haat en woede. en uiteindelijk met iedereen een nieuwe plek bouwen waar we kunnen leven samen met de natuur om ons heen en dat we die plek gaan beschermen en ook deze aarde tegen alle dreigingen. en niet in een plek gaan leven de sterksten overleven nee iedereen moet elkaar helpen, zwak of sterk. iedereen kan het verschil zijn tussen alles.
Dennis
Dennis nov 13 '07
Hieronder volgt een korte impressie van wat er tijdens die twaalf dagen na 21-12-2012 zou kunnen gebeuren. Deze informatie is ontleend aan het raadplegen van de Akasha kronieken (bron: "De Twaalf Dagen van Licht", Gary Bonnell). Of dit de werkelijkheid beschrijft, dat zullen we pas dan weten. Maar erover filosoferen en je erdoor laten facineren is al een leuke ervaring op zich. Ga mee op reis door de eerste dagen....van de nieuwe tijd.

Dag één

Gedurende de eerste dag gaan we de fysieke wereld heel anders zien. We zullen we verbaasd zijn als alles begint te stralen in de meest bijzondere kleuren. Het begint met elektrische apparatuur: hoe meer stroom er doorheen gaat, hoe eerder we die energie gaan zien als een gekleurde wolk om het snoer en om het apparaat. Maar even later beginnen ook niet-elektrische voorwerpen licht uit te stralen. Ook om mensen, dieren en planten begin je prachtige regenboog-effecten te zien. Met name bij mensen kunnen die kleuren zeer dynamisch zijn. Als men innerlijk nog met allerlei dingen worstelt, dan zul je dat aan de kleuren in de aura kunnen zien.

Dag twee en drie

Je begint te ontdekken dat gedachten zich willen gaan manifesteren. Alles wat je denkt krijgt effect. Als je bv. bij een bloem staat en je zou willen dat die eindelijk eens ging bloeien, dan zul je merken dat dat ook heel snel gaat gebeuren. Gedachten zijn altijd al krachten geweest en nu worden ze niet alleen zichtbaar als energie, maar gaan ze ook nog eens gevolgen krijgen. In feite is dat altijd al zo geweest, maar de invloed was op een dusdanig niveau, dat we dat nauwelijks merkten. Toch is dat niet nieuw: mensen kunnen al heel lang voorwerpen verplaatsen met hun gedachten, of iemand op afstand (bv. via een foto) genezen. En wat dacht je van voodoo? We zullen nu heel snel moeten afleren negatief te denken, want ten eerste kan iedereen dat aan je zien in je aura en ten tweede zal het onmiddelijk gevolgen gaan krijgen.

Heel veel mensen zullen tijdens deze twee dagen afhaken en de rest van de twaalf dagen grotendeels bewusteloos doormaken. Het zijn de mensen die leiden aan innerlijke conflicten. Zowel op het fysieke vlak als op het emotionele en sociale vlak wordt het steeds moeilijker. Er komt weerstand tegen het hele gebeuren, er komt angst en iets moet de schuld krijgen van die problemen. Het zijn de mensen die zich verschuilen achter regeltjes, de mensen die denken in termen als "voor wat, hoort wat", mensen die liefde niet zonder hormonen kunnen zien, mensen die altijd voorwaarden stellen, die nooit genoeg geld of goederen hebben, de mensen die snel naar de wapens grijpen als ze zich bedreigd voelen, mensen die geen fysiek contact durven maken, die bang zijn om zomaar te knuffelen, met wie dan ook.

Dag vier

De waarneming van de dimensionaliteit gaat veranderen. Gevoelens van strijden, twijfelen, oordelen en vergelijken gaan verdwijnen. Elke concentratie op de toekomst of het verleden zal leiden tot het besef van aanwezig zijn in het hier en nu.

Dag vijf

Je begint je te realiseren dat je oude leefwereld, datgene wat je altijd "realiteit" noemde, eigenlijk niet meer dan een droomwereld was. Je wordt je bewust van alle lagen van de manifeste werkelijkheid en hebt daarin geen beperking: ruimte zonder tijd en absolute vorm.

Aan het eind van deze dag zal je DNA door de nieuwe trillingsfrequentie in het etherische lichaam en het omringende plasma-veld beginnen te veranderen. Één van de effecten daarvan zal zijn dat je fysieke lichaam niet langer zal reageren op het genetisch geheugen. Ook zullen de zeven energiecentra's (je chakra's) het belangrijkste orgaanstelsel worden. Alle andere organen (behalve hart, longen en maag) zullen geleidelijk aan minder actief worden. De behoefte aan eten zal steeds minder worden, evenals de behoefte aan bewusteloze slaap.

Dag zes

Op deze dag zul je volop bezig zijn met het wennen aan al die veranderingen. Je gaat ontdekken dat je met je gedachten (je verbeelding, je creativiteit) een heleboel dingen kunt doen en dat je daar ook steeds minder middelen voor nodig bent. Je gedachten drukken zich uit als materie en daarmee klaar je de meeste klussen. Een grenzeloze wereld gaat voor je open....

Dag zeven

Je zintuigelijke waarnemingen gaan verschuiven naar een intuïtieve helderziendheid. Een ongekende sensatie ontstaat wanneer je ervaart dat de fragmenten van alle zielen van vroegere, huidige en toekomstige incarnaties zich verenigen tot één wezen. Er ontstaat een perfecte combinatie van lichaam, denken en geest.

Dag acht en negen

Op deze dagen zal een groep mensen die nog steeds bij hun volle bewustzijn is en een verlangen ervaart om behulpzaam te zijn, aan het werk gaan om de inmiddels bewusteloos geworden mensen te gaan helpen. Hun intentie is bijzonder zuiver en dient maar één doel: zoveel mogelijk zielen uit hun conflict halen en alsnog bij dit proces betrekken, voordat die twaalf dagen om zijn. Daarnaast zullen deze mensen in staat zijn om vrijwel elke ziekte te genezen.

Dag tien

Diegenen die in het begin bewusteloos zijn geraakt, zullen nu geleidelijk aan beginnen te ontwaken. Ze zullen boos en verward zijn als ze ontdekken dat er zoveel is veranderd en dat zelf niet hebben meegemaakt. Ze zullen verklaringen eisen en daarnaast proberen hun oude leven en denkpatronen weer op te pakken. Maar dat zal erg moeilijk worden in een wereld die zo ingrijpend is veranderd en waarin eigenlijk alleen nog maar ruimte is voor liefde, mededogen en voor hen onbegrijpelijke creëerende vermogens.

Dag elf

Op deze dag zul je je bewust zijn van je uiteindelijke missie en wat er allemaal mogelijk is voor de mensheid. Je zult een begin gaan maken met het verwerkelijken van die missie.

Dag twaalf

Een gedenkwaardige feestdag: we stappen definitief over van het oude vissentijdperk naar het watermantijdperk. Hoera: eindelijk bevrijd van die beperkende 3D-wereld!

aldus: http://www.uitdetijd.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=14&Itemid=14


Ik denk juist dat het voor 2012 wat minder is misschien.. langzaamaan. Maar dat het daarna alleen maar beter wordt!
liesanne
liesanne nov 13 '07
Nou,ik denk dat ik er niet bij zal zijn , aangezien ik vast niet bij de spiritueel sterkeren behoor, net zo min als ik ooit tot de úitverkorenen behoorde.. Waar ik dan wel uithang: Joost mag het weten....

Hè,ik heb het stadium bereikt dat ik erom kan lachen... lucky me. :)
Dennis
Dennis nov 13 '07
Haha.. wie zegt er dat dit werkelijk gebeurd?
Het is maar een ideetje van iemand geweest ;)
En wie zegt er dat je niet bij die groep hoort?
Dat weet je pas als het zover is..
liesanne
liesanne nov 13 '07
zoals je zegt, een "idee" van iemand..

dit was een van mìjn grapjes,hahaha

groet liesanne <:)
Mimi*
Mimi* nov 13 '07
Ik hou van expeditie robinson! Als na 2012 betekent dat je op een prachtig eiland zit en moet survivalen! No problemo! Dan mag dat van mij morgen al beginnen!

Ach en als ik dat stukje lees.. Ik weet niet meer wat ik moet geloven. Als ik er over na ga denken heeft eigenlijk school helemaal geen zin meer.:P Alles gaat toch veranderen!
Dennis
Dennis nov 13 '07
 Origineel bericht van: liesanne
zoals je zegt, een "idee" van iemand..

dit was een van mìjn grapjes,hahaha

groet liesanne <:)


Haha ok dan snap ik um ;)
Dennis
Dennis nov 13 '07
 Origineel bericht van: Mimi*
Ik hou van expeditie robinson! Als na 2012 betekent dat je op een prachtig eiland zit en moet survivalen! No problemo! Dan mag dat van mij morgen al beginnen!

Ach en als ik dat stukje lees.. Ik weet niet meer wat ik moet geloven. Als ik er over na ga denken heeft eigenlijk school helemaal geen zin meer.:P Alles gaat toch veranderen!


Dat is niet zeker gezegd hoor ;)Zijn alleen maar theorieen over!
Maar ik hoop eigenlijk van wel. Ik hou van verandering.
LPChip
LPChip nov 13 '07
Ik vind dat een mooi stukje tekst Dennis, al vraag ik me wel af of dat werkelijk pas na de datum van verandering plaats vind, en niet al ervoor waarbij de 10e dag de datum van verandering is.
es
es nov 14 '07
Oh boy, haha, geen idee. Ik geloof dat ik maar vast ga oefenen in het gebruiken van reiki om mijn lichaam te voeden! LOL!!
Pagina's: 1 2 3 4 5 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki