Loading...
nl

Is het nodig

Evelyn Maureen
Evelyn Maureen nov 12 '07
Om mensen bewust te maken wat er met de aarde gebeurd?

Ik maak me namelijk wel zorgen om de aarde.

Zoveel mensen, afval, de opwarming van de aarde, Bush die een 3e wereldoorlog wil http://www.nu.nl/news/1277650/23/Bush_waarschuwt_voor_Derde_Wereldoorlog.html

De oorlogen en ziekten in Afrika, hongersnood.

En ik kan er dan met m'n hoofd echt niet bij dat er mensen zijn die zeggen 'wie dan leeft wie dan zorgt'. Met toevoeging dat we ons niet zo druk moeten maken om straks, maar om het nu..

Maar waarom doen mensen er dan zo weinig aan?!
De makkelijke dingen oke. spaarlampje, groene stroom.. Maar de échte verandering... zie ik niet. Minder auto's op de weg? Nee. Minder afval? nee, Hoe lang duurt het voor mensen echt in gaan zien dat we er méér aan moeten doen dan alleen dat, dat we nu al drastisch moeten veranderen voor de nieuwe generaties later?

In 2050 verbruiken we zoveel energie dat er een 2e aarde nodig zou zijn voor de grondstoffen? Hoe kan het mogelijk zijn dat de de hele aarde 'verbruikt' hebben? Waarom staat niemand daar bij stil schrikt er van en doet er wat aan?
Delen:
Thomas A
Thomas A nov 12 '07
Het is niet zo dat niemand er bij stil staat Evelyn.

Wat jij hieronder beschrijft, is het wel dat ik mij absoluut niet thuis voel en daar schaam ik mij helemaal niets voor.
Speciaal in deze tijd dat iedereen overal ter wereld alles van elkaar kan weten, is dit onbegrijpelijk. Toen ik mijn ogen dichthield, had ik er trouwens een stuk minder last van.

Een beetje heb ik het voor mij zelf opgelost, door wat ik zelf doe zo goed mogelijk te doen.............

Ga eens googlen naar Marcel Messing. Er zijn ook video bestandjes van hem te vinden; dacht ook bij you tube.

Thomas
Evelyn Maureen
Evelyn Maureen nov 12 '07
Ik doe ook zo goed mogelijk wat ik kan, we zijn drastisch gaan consuminderen. we scheiden afval, hebben geen auto, wassen met de hand af, kleding hangt aan de waslijn. We zijn milieubewust in huis, spaarlampen, oplaadbare batterijen, onbewerkt hout in huis ipv gebeitste meubels. We kopen veel 2e hands.. alles eigenlijk behalve onder en beddegoed.

Nee, ik begrijp je wel. Dat had ik eerder veel erger dan nu, al komt het nu wel sterker terug. Ik voel me wel thuis op de aarde, maar niet tussen de (volwassen) mensen, kinderen en dieren gaat prima, maar volwassenen.. Waar ze zich zorgen om maken, daar maak ik me helemaal niet druk om. En mijn gedachten komen in hun beleving niet voor..

Daar heb ik het wel eens moeilijk mee. Alsof ik de enige ben in mijn omgeving die zich bezighoud met deze dingen.. Is iedereen dan tegenwoordig zo 'op zichzelf'? Wil niemand meer iets delen, behalve de nieuwste modetips en waar je de leukste sinterklascadeautjes kan kan kopen? En meteen pronken voor hoeveel je sinterklaascadeautkes doet. Hoe meer en hoe duurder hoe beter. Waar zijn die voornemens om te consuminderen? milieubewuster te zijn? Terwijl iedereen maar blijft kopen en afval produceert..
Anne
Anne nov 12 '07
Mensen willen het nieuweste van het nieuwste het beste van het beste omdat ze dan denken dat ze beter zijn dan iemand anders....
Dat is vreemd dat is raar maar het is een soort mens eigen van veel mensen wel ja...Er is altijd strijd...
Evelyn Maureen
Evelyn Maureen nov 13 '07
Zit wat in, maar ik vind het zo nutteloos..

Toen dat wereldwijde festival was, is iedereen opeens in to milieubewust.

En met december voor de deur, is alles weer zoals het was.
koop dit, koop dat, koop nog meer met korting bij besteding vanaf... Koop nu betaal later.

Ze zeggen 'spaar het milieu' en aan de andere kant 'blijf consumeren, geld geld geld'...
jo
jo nov 13 '07
ik kan me er ook boos over maken maar wat doe je eraan als bij jezelf te beginnen maar dan nog wat heeft dat voor zin alleen al de vliegtuigen die er per dag opsteigen hoeveel stoten die wel niet uit!? daar kunnen wij niet tegen op.. en die ontzettend grote schoorstenen met die rook dat is niks vergeleken wat wij thuis doen ook al zou iedereen in nederland milieubewster gaan worden dat heeft nog geen nut tegenover al die vliegtuigen.
Evelyn Maureen
Evelyn Maureen nov 13 '07
Nee inderdaad maar probeer dat maar wijs te maken.

Dat het niet alleen ligt aan je afval scheiden enz. Maar dat de knop cunsuméééren naar consuminderen moet.
inneke
inneke nov 13 '07
Maar de economie moet groeien! En wij moeten produceren en presteren zodat we consumeren...
Het milieubewuste laagje is niet meer dan dat: een laagje vernis om te doen alsof we met z'n allen goed bezig zijn.
Toch blijven doen wat je kunt, dat is het enige wat we tenminste kunnen doen.
Evelyn Maureen
Evelyn Maureen dec 6 '07
Nou de Sint heeft dit jaar weer meer uit gegeven dan vorig jaar...

Nederland we mogen trots zijn op onze economie. En ondertussen iedereen maar klagen, we hebben het zo krap, zo weinig tijd, alles word duurder.. Ja DUH tuurlijk word alles duurder, jullie kopen het toch wel!

Sorry moet even gal spugen. Gisteren Sinterklaas gevierd met ' niet begrijpers' .
Thomas A
Thomas A dec 7 '07
Leef in deze wereld, maar wees er niet van...........
Anne
Anne dec 9 '07
goed gezegd thomas :)
Evelyn Maureen
Evelyn Maureen dec 9 '07
Het is waar wat ze zeggen

Om niemand anders te zijn dan uzelf,
in een wereld die dag en nacht zijn best doet om van u iemand anders te maken,
moet u het zwaarste gevecht leveren dat ooit heeft bestaan, en de strijd nooit opgeven

E.E. Cummings
Renco
Renco dec 9 '07
De wereld is aan het veranderen, dat hebben wij allemaal ontdekt en merken we met de dag meer en meer. Velen zeggen dat dit de oorzaak is van de mens, zelf denk ik dat het niet door de mens zelf komt. Misschien wel een beetje. Maar het grootste is gewoon de natuur die zijn gang aan het gaan is, ook al zijn wij zelf de natuur, wij kunnen het nog steeds niet verhelpen.
Waar wij nu in terecht zijn gekomen is een spiraal die hard naar benede draait richting de ondergang en er voorlopig niet meer uit zal komen. Ooit zullen we weer net zoal hard omhoog gaan richting de goed kant. Maar dat duurt nog wel even. Daarvoor zullen grote dingen gebeuren die deze wereld zullen veranderen. Zelf denk ik dat de gehele mensheid zal uitsterven en alles weer overnieuw zal beginnen, want dit kan toch nog niet het einde zijn?
Wat er nu aan zit te komen is jaren en nog eens honderde jaren geleden al begonnen. Een soort van golf dit telkes op en neer gaat, het gaat goed en dan wee het gaat slecht. Er zal weer een 2de ijstijd komen. Hoe dat ken ik wel vertellen, maar boeit hiervoor nog niet. Maar op het laatst, we zullen allemaal weer terug komen, misschien niet zoals je er nu uitziet, maar je komt ooit terug, want het einde is nog niet nabij.

~Renco
Anne
Anne dec 10 '07
''''we zullen allemaal weer terug komen, misschien niet zoals je er nu uitziet, maar je komt ooit terug, want het einde is nog niet nabij.''''
;)

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki