Loading...
nl

communiceren met dieren

Ayasha
Ayasha aug 7 '06
Hallo,

Ik zoek iemand die wil communiceren met een moeilijke merrie voor me?
Delen:
Charlie
Charlie aug 7 '06
waar woon je dan??
Charlie
Charlie aug 7 '06
ik zag dat je in belgie woont, helaas, dan kan ik niet. ik woon in nederland, vandaar. suc6.

gr. carolyn
Ayasha
Ayasha aug 7 '06
carolyn: jij kan ook niet via foto communiceren? Na vandaag is het nogal met spoed. Of ik weet wat er scheeld, of ze moet weg, ze word gevaarlijk...
Debiorah
Debiorah aug 7 '06
Wat is er aan de hand met de merrie?
Voordat je haar wegdoet en hier enorm spijt van krijgt. Probeer er liever achter te komen wat er speelt.

[Kiss]Deborah
Kiwa
Kiwa aug 7 '06
Wat doet ze dan voor gevaarlijks?

Want sommige merries worden wat brutaler en agressiever als ze -hoe noem je dat, een periode waar ze veulens kan krijgen?)
Debiorah
Debiorah aug 7 '06
Je bedoeld hengstig! ;)
[Kiss]Deborah
Ayasha
Ayasha aug 7 '06
ze is niet hengstig.

Ze steigert, bokt, we zijn vandaag samen gevallen en ik vrees dat mijn enkel de eerste dagen niet meer voor 100% bruikbaar zal zijn. Ze slaat op hol, ze stopt gewoon niet, ze is vandaag tot 2x toe met haar neus tégen de palen van de buren opgelopen omdat ze niet wilde stoppen (hun palen zijn hoger als onze omheining)

Ik snap haar simpelweg niet. Ik wil weten waarom ze zo doet tijdens het rijden en ze op stal een waanzinnig lief paard is.

Debiora: Geloof mij dat ik daar kost wat het kost achter wil komen. Ik vind het een pracht van een paard, ze is lief enz, maar niet te rijden. Ik wil geen paard dat me de dood in jaagt. Ik heb ervaring met moeilijke paarden. Maar zij is gewoon extreem. Ze is krankzinnig tijdens het rijden :? De ene dag gaat ze super, de andere dag bid je elke seconde om asjeblì­eft te zorgen dat het goed af loopt. Geloof mij dat ik enorm om mijn dieren geef en het beste met hun voor heb, maar in dit geval, als ik niet weet wat er scheeld of er niets aan kan doen moet ik aan mijn eige veiligheid gaan denken...
Debiorah
Debiorah aug 7 '06
Hai Kath! Wat een nare situatie.

Snap dat je denkt om je veiligheid, zelf ben ik nooit zo voorzichtig geweest. Ik was altijd degene die graag de wilde paarden bereed. Heb als gevolg van mijn ovoorzichtigheid wel mn hele rug kapot gehad en weer moeten revalideren. Dus heb goeie hoop voor je enkel! :)

Hoelang heb je dit paard? En wanneer is haar gedrag zo veranderd of was het al zo?
En ken je de voorgeschiedenis van het paard?
Probeer alles eens goed op een rij te zetten en kijk of je iets kan ontdekken waardoor het gedrag veroorzaakt kan zijn.
Denk bijv. aan: veranderingen in omgeving, eten, mensen. Eventuele trauma's. heeft ze misschien lichamelijke klachten. Vertoond ze het gedrag overal of alleen op bepaalde plaatsen?

Misschien moet je wat extra tijd aan haar besteden en observeren om te ontdekken wat er met haar is. Ga anders eens met haar wandelen ipv rijden en kijk hoe ze reageerd.

[Kiss]Deborah
Ayasha
Ayasha aug 7 '06
met haar wandelen is onmogelijk omdat ze amper verkeersmak is, ze is veel te nerveus daar voor. :)
Ik ben ook altijd een ruiter geweest die graag wilde paarden reed maar zit nu met rugproblemen, hierdoor mì³est ik: rustiger doen of stoppen met rijden. Ik heb voor het eerste gekozen en ben hierdoor voorzichtiger moeten worden.
Ik denk dat de gemiddelde waaghals wel een beetje bang zou zijn wanneer hij of zij op dit paard zat. Je voelt je echt een lappepop op haar.
Debiorah
Debiorah aug 7 '06
Ja als ze al niet verkeersmak is en nerveus kan dat voor grote problemen zorgen. Als je haar echt graag wilt houden denk ik dat je toch echt tijd in haar moet steken. Haar complete vertrouwen winnen en haar sowieso verkeersmak maken. ALs ze nerveus is betekend het dat ze overal van kan schrikken en zolang dat zo blijft kan dat voor nare situaties zorgen. Door met haar te wandelen laat je haar aan jou wennen en aan de omgeving. Bovendien kan je beter haar met haar communiceren doordat je oogcontact kan maken. zo heb ik het ook vaak gedaan met jonge paarden. Je kan beginnen om met haar in de bak te oefenen. Leg balken neer en zet pionnen uit, leidt haar aan het halster mee en probeer haar langzaam aan te laten volgen zonder halster. Belangrijk is om contact met haar te houden en gerusteelend tegen haar te praten. ALs je het gevoel hebt dat ze je vertrouwd kan je het buiten gaan proberen, evt. eerst in een buitenbak.
Als het je lukt heb je een geweldige band met je dier. :)
????
???? aug 7 '06
Hoi Kath,

Wat een rot probleem. En dan vooral omdat je niet weet wat er aan de hand is.

Ik heb zelf een merrie gehad die op stal heel lief was (alleen wel wat kopschuw) maar met rijden ook heel moeilijk. Zodra je druk op haar zette ging ze in verzet. Bij mij viel het op zich nog wel mee, maar een ander meisje is in het ziekenhuis beland doordat ze achterover waren geklapt. (meisje heeft toen haar bekken gebroken)
Ik ben er nooit helemaal achter gekomen wat er aan de hand was.
Ik heb toen wel allerlei info gezocht over wat het zijn kon. Het kan zijn dat ze een tumor in de hersennen hebben, maar het kan ook een verkeerde samenstelling van het voer zijn. (Kalium/Calcium verhouding enzo) Er zijn mensen die dit uit kunnen zoeken met wiggelroede en bachbloesem enzo.
Ik zal eens kijken of ik er wat over kan vinden.
Volgens mij kunnen dierenartsen aan de hand van bloed onderzoek ook zien of de verhoudingen goed zijn, of dat er misschien ergens een ontsteking zit ofzo.

Wandelen gaat niet zeg je omdat ze te nerveus is.
Je zou natuurlijk ook een tijdje alleen kunnen longeren of haar in de wei zetten tot je uitgezocht heb wat er aan de hand is. Ik zou als ik jou was niet teveel mijn leven wagen want achterover klappen loopt meestal niet helemaal goed af.
(je zegt al dat je met haar gevallen bent. Was dit met steigeren?)

Succes en sterkte met je zoektocht.
Debiorah
Debiorah aug 7 '06
Goed punt silly. Had zelf ookal aan die tumor gedacht maar wilde niet gelijk zo negatief beginnen :S niet meteen van het ergste uitgaan d8 ik.
Maar van het voer zou ook een mogelijkheid zijn.
Hoop ook dat er snel een antwoord en oplossing komt.

[Kiss]Deborah
Ayasha
Ayasha aug 7 '06
ja we zijn gevallen door het steigeren. persoonlijk denk ik niet aan een tumor.
????
???? aug 7 '06
Het kan natuurlijk ook zijn dat jullie een communicatie stoornis hebben. Ben je wel duidelijk genoeg naar haar, of zet je misschien ook teveel druk op haar om te presteren?
Heb je haar al lang?

Hier een linkje naar iemand die praat met paarden:
http://www.pratenmetpaarden.nl/

En nog eentje die ik gevonden heb:
http://www.communiceren-met-dieren.nl/index.html
Ayasha
Ayasha jan 1 '70
helaas vragen zij er allemaal geld voor, en dit mag ik niet over maken van mijn moeder, zij geloofd er helemaal niet in en vind niet datik er mijn geld in mag stoppen. Ze controleert ook mijn rekeningen : Dus tenzij ik het zo uit de hand kan betalen (zeg maar) kan ik geen geld geven :";"1154990940
Charlie
Charlie aug 8 '06
hoi kath, heb je anders niet een duidelijke foto die je op het foto lezen zet?? ik kan het op zn minst proberen denk ik.

gr. carolyn

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki