Loading...
nl

leuke nachtelijke ervaring

dragon
dragon nov 5 '07
Misschien past dit niet helemaal in het dromendagboek, maar het heeft wel met slaap te maken....

vannacht lag ik in bed. Ik sliep en kan me niet herinneren dat ik droomde. Ik werd me bewust van een geluid uit de "wakkere omgeving" en merkte dat ik het was! Ik was aan het lachen. op het moment dat ik dat besefte, merkte ik dat ik nog steeds sliep en me inderdaad erg vrolijk voelde, ook al wist ik niet waarom. Ik besloot nog een paar keer te lachen en ja hoor, het lukte! Terwijl mijn lichaam nog steeds sliep, hoorde ik duidelijk een lach uit mijn mond komen. Ik werd er nog vrolijker door. Dit duurde even en toen zakte ik (waarschijnlijk) weer weg in een algehele slaaptoestand. Ik werd namelijk vanochtend pas wakker.
Een hele leuke ervaring. Het is me wel eens eerder gebeurd, maar dit was lang geleden...
Delen:
admin
admin nov 5 '07
Heerlijk om zo wakker te worden.
dragon
dragon nov 5 '07
inderdaad erg leuk!
Ik vond het wel apart hoor, want ik sliep nog steeds, maar was wel volkomen bewust.....
Dennis
Dennis nov 5 '07
Hmm.. ik heb juist iets heel anders meegemaakt wat duidelijk minder was. Ik werd wakker in mijn slaap dacht ik.. Maar mijn lichaam sliep dus ook nog.. Ik was dus slaapverlamd. Nu weet ik wat het is maar toen niet en ik kon me niet meer bewegen. Dat was best beangstigend. Echt na een paar minuten kon ik me weer bewegen.
dragon
dragon nov 5 '07
Hoi Dennis,

ja, die ken ik ook hoor! Echt een vervelende ervaring. Ik heb wel gemerkt dat hoe harder ik me verzet, hoe vervelender het is. Op het moment dat ik denk "laat maar", dan is het ook over....
Dennis
Dennis nov 5 '07
Die is echt vervelend ja. Maar nu ik weet wat het is denk ik gewoon van o mijn lichaam slaapt maar mn geest is wakker. Laat ik maar weer gaan slapen. Heel maf eigenlijk maar dan is het ook niet meer vervelend.
ome willem
ome willem nov 5 '07
Heb ik ook al een paar jaar last van, eindelijk ook andere mensen die dit ervaren. Volgens mij is mijn ziel dan nog niet terug. (zal wel strafwerk hebbben boven :'() Of nog niet klaar met leuke ontmoetingen. Er is dan geen eenheid van lichaam geest en ziel, dus kan het voertuig van de ziel ook niet bewegen.
admin
admin nov 6 '07
Google eens Willem, je bent de enige echt niet en er is een heel natuurlijke verklaring voor :)
ome willem
ome willem nov 6 '07
Dit is wat ik heb gevonden en wat het meest bij me past. Daarna werden er wat minder prettige ervaringen beschreven maar dat heb ik niet ervaren en wil ik dus verder ook geen aandacht op vestigen.

Tijdens een Sleep Paralysis (slaapverlamming)

Tijdens een Sleep Paralysis die zich tijdens/na de nachtrust kan voordoen, ben je korte tijd niet in staat je lichaam te bewegen en iets te zeggen. De persoon in kwestie ervaart altijd een totale verlamming en soms een druk op de borst en een zinnenprikkelende activiteit.
Het fenomeen wordt ook wel (maar niet noodzakelijk) in verband gebracht met het voor- en nastadium van een uittreding. Je geest is dus klaarwakker, maar je lichaam lijkt niet te reageren. Het kan gepaard gaan aan onder andere het zien van intense beelden of het voelen van een (al dan niet dreigende) aanwezigheid in de kamer.

Sleep Paralysis kan intense gevoelens van angst oproepen, maar het is niet aangetoond dat het werkelijk schadelijk is. Na enige minuten keert namelijk het reactievermogen van het lichaam weer terug.
[bewerken]
Wat er mogelijk tegen helpt

Wat er mogelijk tegen helpt is het vermijden van stress, het voldoende bewegen en het bewaken van een regelmatige nachtrust. Op het moment zelf helpt het om kalm te blijven en te beseffen dat het reactievermogen van je lichaam vanzelf terugkeert. Probeer ondertussen je oogleden of je ledematen toch te bewegen. Ook kun je van te voren afspraken met je partner maken, dat als hij/zij merkt dat je er benauwd bij ligt, en onderdrukte geluiden maakt, hij/zij je aantikt om je uit de 'slaap ban' te halen.

Bijkomend effect

Besef wel dat de Sleep Paralysis een bijkomend effect van een zich aandienende uittreding of een terugkeer van een uittreding in je fysieke lichaam kan zijn. Misschien overbodig om nog eens te zeggen, maar uittredingen zijn de moeite waard om mee te maken en de klik met je stoffelijke lichaam komt vanzelf weer. Er is in dit geval sprake van een kleine overgangstijd van het astrale bewustzijn naar het stoffelijke bewustzijn en in deze tijd kan het zijn dat je lichaam even niet reageert.

dragon
dragon nov 6 '07
Hoi Ome Willem,

heb ik ook gehad en volgens mij had het inderdaad te maken met uittredingen. Ook minder prettige dingen erbij meegemaakt, maar dat heb ik al een keer beschreven.

Het beste is je volledig overgeven en dan is het zo weg (in mijn ervaring).

Gelukkig heb ik dat al een tijd niet gehad. ik bljf lekker lachen, dat is een stuk leuker!!!
admin
admin nov 6 '07
Toch niet allemaal "natuurlijke" verklaringen, ik moet echt leren verder te kijken dan mijn neus lang is :)
Grappig is wel dat dit fenomeen de "zittende heks" wordt genoemd, lol.
Meoi Aislin
Meoi Aislin nov 6 '07
Heey!!

heb ik ook gehad, net voordat ik wakker werd. Ik werd gewoon wakker van mijn eigen gelach:P
ome willem
ome willem nov 6 '07
Kan ook zo zijn dat je echt in je lichaam valt als je wakker wordt. Dat is wel een fijn gevoel. (voor mij dan)
Grunie
Grunie nov 6 '07
Als kind had ik dat vaak. Aan het einde van een droom, wanneer ik wakker begon te worden leek het vaak alsof ik naar beneden viel; op dat moment werd ik ook altijd wakker. Soort schrikreactie maar ik kan me geen angstgevoelens hiervoor herinneren. Nooit geassocieerd met....
jo
jo nov 7 '07
dit heb ik ook 1 keer gehad werd ook wakker en kon kijken maar niet bewegen en niet praten maag ik zag wel alles om mij heen in het donker? best eng maar later ook weer in slaap gevallen denk ik dat weet ik niet meer
dragon
dragon nov 7 '07
een val vind ik altijd schrikken. Nee hoor, ik houd het tegenwoordig gewoon bij lachen, hihihaha!

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki