Loading...
nl

solliciteren

Lena
Lena nov 2 '07
Wat heb ik toch veel geleerd in een paar maanden tijd!

Had nooit gedacht dat solliciteren op oudere leeftijd zo moeilijk zou zijn.
In het werkveld waar ik in werk is chronisch tekort aan personeel.
Na jaren stil te hebben gestaan, heb ik inmiddels een baan.poefff!!
Maar ik wilde veel en snel dacht even op een nieuwe opleiding te komen, en mezelf te verbeteren! Dit ging niet door dit speelde zich af op 1 oktober j.l
Vandaag gesolliciteerd op interne vacature die meer uren geeft, en helaas ik heb het niet gekregen.
Toch kan ik niet echt teleurgesteld zijn, jammmer dat wel, maar ik moet gewoon nog verder groeien dat besef ik nu wel.
Echt veranderen en mezelf geweld aan doen , nee dat is het me niet waard, ik wil ook graag gewoon magda blijven. Maar ga met goede moed weer verder en leer weer geduldig te zijn, en tevreden zijn met wie ik ben en vooral tevreden zijn met al waar ik voor leef.
Delen:
ome willem
ome willem nov 2 '07
Misschien mag je wel even genieten van een sabbatical,

Heb je daar bij stilgestaan?

Tenminste zo zie ik mijn ziektewet periode nu, en werken doe ik met veel plezier op de vrijwilligers centrale als jongerenconsulent. Het hoeft niet moeilijk, het mag gemakkelijk en als je rust neemt voor jezelf komt het toch allemaal goed.
Lena
Lena nov 2 '07
hallo ome willem

Lijkt me heerlijk heel veel vrije tijd alleen voor mij!!
Helaas is de realiteit iets anders.
Ik moet er nog wat jaartjes tegen aan.
Verder vetrouw ik er op dat het wel goed komt.
admin
admin nov 3 '07
Hoi Magda,

Het is inderdaad wat lastiger als je ouder wordt om een baan te vinden. ik ben zelf in januari begonnen met zoeken en heb geluk gehad. Toch duurde het nog tot juli . (exact aan het begin van de grote vacantie, hoe krijg ik het toch weer voor elkaar ).

Het zal mischien wel wat langer duren maar gebruik die extra tijd dan ook om goed uit te zoeken wat je nu écht leuk vind.
Lena
Lena nov 3 '07
Hoi Karin
He wat leuk gefeliciteerd!, het is in deze tijd niet altijd eenvoudig want de eisen zijn ook hoog.
Je slaat de spijker op z,n kop!!!!
Automatisch denk ik nog steeds dat ik in het werk waar ik vroeger in ben opgeleid het enig is wat ik nog kan.Hoewel ik in mei j.l weer begonnen ben zonder bijscholing ,dit erg zwaar was maar het zit gelukkig nog wel helemaal in me. Maar er is zo weinig tijd om iets uitgelegd te krijgen, en mijn colleaga.s werken zich ook het vuur uit de sloffen, en kunnen zich niet met mij extra bezighouden. Gelukkig kan ik inmiddels aardig zelfstandig mijn werk doen, en wil ook niet opgeven.
Je neemt jezelf ook weer mee in een eventuele nieuwe baan. Dus probeer gewoon maar verder te gaan, ik heb gelukkig een baan!
Debiorah
Debiorah nov 3 '07
Ik vind het soms echt dramatisch gesteld met de arbeidsmarkt. Ik heb in elk geval nog nergens een tekort aan personeel kunnen ontdekken. Zeker niet in de regio waar ik me bevind, fryslan... ;)
Als je ouder bent dan 19/20 dan is het heel moeilijk om een baan te vinden. Zelfs als je hier afgestudeerd bent is het nog moeilijk. Wat dat betreft moet hier in het noorden echt wat veranderen want ik wil hier eigenlijk niet weg.Nee, ik ben niet bekrompen, ik heb het hier naar mijn zin. De mensen van wie ik houd zijn hier en ik geniet van de open vlaktes land die we nog hebben. De moeilijkheid om hier een baan te vinden(met enigzins wat toekomstperspectief) heeft mij er mede toe aangezet om een studie te gaan volgen. Nu had ik nog de mogelijkheid.
Maar ik snap jullie zeker ookal ben ik 23. :)
admin
admin nov 3 '07
Jij hebt al heel veel wijsheid in je Deborah, daar hoef je echt geen "oudje" voor te zijn :)
Lena
Lena okt 20 '08
per 1 november stap ik in een nieuwe baan
heb moeite met loslaten maar in mijn huidige baan kreeg ik geen vaste uren erbij,ze werken liever met kleine contracten
deze week nog 2 diensten en dan zit het er op,wat zal ik mijn collega,s gaan missen
de nieuwe baan geeft meer zekerheid en waarschijnlijk een hoop rust en er ligt een nieuwe uitdaging in alhoewel ik die nog niet kan overzien
smile
gast
gast okt 20 '08
Gefeliciteerd Lena! Spannend hoor zo'n switch. Wat heb je gedaan en wat ga je nu doen?
marinet
marinet okt 20 '08
Lieve lena

Als een nieuwe baan je de zekerheden geeft die je zoekt is dat een rust die je zal vinden. Vanuit die rust zul je ook de uitdaging gaan overzien. En daar jouw eigen creatieve draai aan geven.

loslaten van je oude baan is dan ook meteen weer een nieuw perspectief. Oude mooie dingen worden mooie herinneringen die hun waarde behouden als je weer mag groeien iets nieuws.

Dat is mijn bescheiden gevoel. blush

Ik wens je veel plezier en succes in je nieuwe werk
Lena
Lena okt 20 '08
he die gast smile

na een hele tijd er tussen uit te zijn geweest had ik mijn oude beroep ziekenverzorgende weer opgepakt
ik werd bij mijn oude werkgever waar ik ooit als leerling was begonnen aangenomen eerst wat rondzwerven in de pool en later vast op een afdeling
deze afdeling is de pittigste en zeker niet de eenvoudigste om mee te beginnen,het is een zgn ambu afdeling waar mensen het eerst binnenkomen met wat dan ook
ja en als je er zo lang uit geweest bent,het was hardwerken,eigenlijk ben ik nu pas op m,n plek daar kan de afdeling goed aan heb het reuze naar m,n zin
toch moet ik verder want de uren waren niet genoeg en ja dan voor jezelf kiezen laughis een mooie levensles
nu kom ik in de groepsverzorging binnen een verzorgingshuis waarbij ik clienten overdag ga bezighouden met wat weet ik nog niet want ik ben a-creatief
de rede dat ik ben gekozen is toch mijn ervaring met......
mooi hoor dat zoiets gebeurd op het moment dat je weet dat het moet
wel heb ik moeite met loslaten had net het gevoel onderdeel van het team te zijn en nu begint het weer van voren af aan
maar goed ben dankbaar dat het zo mag zijn.....
Lena
Lena okt 20 '08
ha we hebben wel wat gemeen he dat loslaten..... winkje gevoel zit helemaal goed
maar je hebt helemaal gelijk rust in je bestaan is ook heel belangrijk en hoop dat het inzicht in die nieuwe baan dan ook komt
herinneringen jazeker ik krijg er weer wat bij
marinet
marinet okt 20 '08
smileLoslaten is ook zeker mijn thema deze dagen. Ik zag het vandaag ineens zo de natuur laat ook alles los om weer opnieuw te laten zien hoe mooi ze is. Eerst in de winter rust vinden dan weer starten in een nieuw seizoen waar weer een nieuwe uitdaging ligt. Terug komend bij jouw gevoel van loslaten is dat ook weer bijna rond. laugh
inneke
inneke okt 20 '08
ik doe mee- lekker in resonantie met de natuur smile

Proficiat Lena! Het is altijd spannend he zo'n nieuw begin. Zeker als het oude je nog niet de keel uithing. Maar dat is ook wel heel mooi, dat je met positieve gevoelens terug kunt blikken op de tijd die je er hebt gehad.
Lena
Lena okt 20 '08
Origineel bericht van: inneke
Zeker als het oude je nog niet de keel uithing.


weet je als het een beetje meezit wordt ik zelf ook een oudje laugh
Lena
Lena okt 20 '08
Origineel bericht van: marinet
smileTerug komend bij jouw gevoel van loslaten is dat ook weer bijna rond. laugh



ja en dan begint alles weer opnieuw smile
marinet
marinet okt 20 '08
Origineel bericht van: Lena10
Origineel bericht van: marinet
smileTerug komend bij jouw gevoel van loslaten is dat ook weer bijna rond. laugh



ja en dan begint alles weer opnieuw smile


yep the circle of live that's what it is. wink
Lena
Lena okt 21 '08
dank jullie wel voor jullie berichtjes heb in ieder geval geleerd om meer vertrouwen te hebben op wat gaat komen en zelf meer vertrouwen heb gekregen in wat ik doe smile
Thomas A
Thomas A okt 21 '08
He wat gaaf Lena. Het is je gegund hoor!!!
Lena
Lena okt 21 '08
wink
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki