Loading...
nl

The story of my life.

Evelyn Maureen
Evelyn Maureen nov 2 '07

Geboren 28-03-1983 om 17.03 in Winterswijk.
Als 2e kind in het gezin, al is mijn oudere broer overleden voor zijn geboorte.
Na mij is er nog een broertje geboren.
Mijn moeder was niet heel stabiel, maar deed wel haar best. Mijn vader dronk toen al te veel en nu nog steeds. Met hem heb ik geen contact, dat is beter voor mij. Met mijn moeder gaat het sinds kort weer een stuk beter nu ze eindelijk een man heeft gevonden die haar vrij laat, haar begrijpt en er voor haar is. Mijn vader drinkt nog steeds is van een samenwoonrelatie naar een LAT-relatie gegaan omdat zijn vriendin niet tegen zijn drankgebruik en pessimisme kon. Mijn broertje woont nog bij de ex van m’n moeder. Hij overweegt om moslim te worden, hij voelt zich het meest thuis in de traditionele versie.. Dat botst een beetje met mijn geloof-gevoel. Maar we respecteren elkaars keuze, tot op zekere hoogte. Voor hem ben ik een vijand op straat maar hij zal me binnenlaten omdat ik zijn zus ben. Dat steekt, maar ’t is niet anders

Ik ben gedoopt op wens van mijn opa. (vaders kant) Mijn oma heb ik nooit gekend die heeft zelfmoord gepleegd toen mijn vader een jaar of 14 was.
Ze lijkt qua leven veel op mij. Ik heb haar als gids, van haar keuzes leer ik hoe ik het anders kan doen.
Maar ik heb niets met het R.K geloof, heb ook geen communie gedaan of het vormsel. Naar de kerk ben ik een paar keer geweest, maar dat is niet wat bij me hoort. Het voelt niet lekker om daar te zijn.
Peutertijd was niet veel bijzonders ik was wel heel druk, ondernemend en vroeg veel aandacht. Op de basisschool veranderde dat nadat ik misbruikt ben door een neef van m’n vader. Details doen er niet toe. Dat was in groep 3 ik was toen een jaar of 6- 7. Dit weet ook niemand op m’n man na.
Direct daarna veranderde veel dingen, ik werd bezocht door mijn oma. Ik heb haar gezien in het trapgat, ze droeg een witte jurk met grote roze bloemen. Ook al was ze overleden. Niet veel later kwamen er een uittreding. En die kwamen vaker. Ik kon er met niemand eigenlijk over praten. Mijn moeder die had het al druk met zichzelf en mijn broertje die moeilijk opvoedbaar was. Mijn vader die was of werken of dronken en dan viel er met hem niet te praten. Alleen over zijn eigen sores en hoe moeilijk hij het wel niet had. Hij maakte daar ons zelfs voor wakker.. ‘Ja en die kast is gemaakt door opa en vroeger bla bla bla’.
Ik deed er toen niets mee eigenlijk.
Daarna begon het gepest op school. Opgewacht buiten het schoolplein en uitgescholden worden voor Heks, lelijkerd enz enz. Ja over het hekszijn hadden ze toen gelijk, achteraf gezien, maar op dat moment deed het alleen maar pijn.
Op de middelbare school werd het niet veel beter. Nog steeds veel gepest. Al blinkte ik in de lesstof wel uit. Leren is niet moeilijk voor mij en wat ik weet vergeet ik ook niet meer. Maar vrienden had ik niet. Uiteindelijk heb ik dat ook maar opgegeven en ben gaan spijbelen. Lekker thuis, daar is het veilig.
Ik heb een hele stomme foute gemaakt door openlijke geweldpleging te doen met een buurjongen, Ik was toen 14. Daar heb ik m’n straf wel voor gekregen.
12 uur sociale vaardigheidstrainig, een ondertoezichtstelling en ik ben gaan wonen in een pleeggezin. Elke keer weer werd ik daar herinnert hoe ik bij hun kwam. ‘één weekendtas met kleren en spullen, met kapot ondergoed enz enz’ En iedere keer weer moest ik dankbaar zijn voor wat ik heb gekregen.
M’n pleegvader was alcoholist en maakte graag gebruik van het feit dat ik me daar helemaal niet thuis voelde, ik kon m’n ei niet kwijt, met niemand praten over wat ik meemaakte in m’n jeugd. Want ze waren van ‘de gemeente’ gingen ook naar de ‘kerk’ en dankten voor elke maaltijd. Hij heeft mij een tijdje sex. Misbruikt. Geschokt en vooral bang om geen huis meer te hebben liet ik het een tijdje toe. Want als ik daar niet meer kon wonen.. waar moest ik dan heen? Ontzettend naïef van me. Mijn pleegmoeder weet dit nog steeds niet al had ze wel vermoedens. Maar het rechtstreeks aan mij vragen heeft ze nooit gedaan.
Gelukkig leerde ik toen mijn man kennen. Het was voor ons beide een ‘Hij-zij is het!’ gevoel. En dat gevoel was zo sterk, dat we een tijdje onafscheidelijk zijn geweest. Hij heeft m’n pleegmoeder laten zien wat voor man hij had (sex.misbruik buiten beeld gelaten) dronken, nooit er voor haar zijn. Dat ze besloot van hem te scheiden. Ze heeft daarna 1x geprobeerd mijn man te verleiden. Een doodsteek voor mij. Gelukkig heb ik dat pas veel later gehoord, maar mijn gevoel loog er niet om. En nog steeds vind ik dat ontzettend oneervol, laag bij de grond.
Mijn pleegmoeder ging scheiden, mijn pleegbroertje bleef bij pleegvader, mijn oudere pleegzus ging met pleegmoeder en mij mee.
Maar ook in het nieuwe huis, ging het niet goed. Ik voelde dat ik daar niet hoorde, ik werd niet begrepen en ik kreeg geen mogelijkheid om eens alles vrijuit te vertellen zonder meteen commentaar enz te krijgen. Nee waardering was er niet echt ook al studeerde ik af aan het VBO met 6x een 8 en 1x een 7.
Ik sloot mezelf van ‘thuis’ af, bracht veel tijd door op m’n kamer met het lezen van boeken. Over van alles en nog wat. Ik had een pasje van de bieb op school en nam elke week een aantal nieuwe boeken mee om te verslinden… Dat werd saai genoemd en ‘niet leuk voor je vriendje’. Ik ging veel stappen, dronk veel te veel, maar had het altijd wel leuk. Ja tuurlijk ;)ik was niet thuis.
Toen ik 18 werd en mijn ondertoezichtstelling verliep heb ik meteen mijn spullen gepakt en ben vertrokken, naar mijn moeder. Maar daar was het ook niet je van het. Ik werkte 32 uur in de week als kok in een restaurant. Daarnaast ging ik nog 1 dag in de week naar school.
Januari 2002 werd de drang zo groot om te stoppen met de pil dat we dat ook gedaan hebben. We gingen samenwonen, trouwen. ’t Leven zat mee.
De mensen waren boos op mij, dat ik mijn pleegmoeder zo heb laten vallen terwijl ze altijd voor me klaar stond… Ik heb me er bij neergelegd. In 2004 zijn we verhuist naar Almere, maar dat liep helemaal uit de hand toen m’n schoonmoeder vond dat ik mijn kinderen verkeerd opvoedde. Ruzie gekregen en ik ben met de meisjes bij mijn vader gaan wonen. Voor 6 weken weer terug ‘in hell’. Hij dronk nog steeds veel te veel ondanks het verzoek dat niet te doen waar de meisjes bij zijn. Ik was even weer een bang kind . En dat was echt de druppel. Toen we eindelijk weer een huisje samen hadden in almere is het voor mij ook steeds moeilijker om weer contact te zoeken. Ik wil het niet meer eerlijk gezegd, ik kan er niet tegen dat iemand zo omgaat met z’n leven. En anderen daar zo mee beïnvloed.
In oktober 2004 verhuisten we naar lelystad, huren via makelaar, duur maar veilig dachten we, tot we er achter kwamen dat de hypotheek helemaal niet betaald werd en we eruit moesten. In mei 2005 verhuist naar Almere, waar Jillian geboren is, ik nog meer met mezelf bezig ging. Want ja, als je voorspellingen doet die uitkomen, wil je weten hoe dat kan.. IK verdiepte me in natuurmagie, hekserij, ben vaker gaan mediteren. Heb een tarotdeck gekocht, die me nooit in de steek laat, ben een altaartje gaan maken en langzaam aan begreep ik wat meer van mezelf. Onverwacht kregen we er toch nog een baby bij.. Niet de planning en ik heb ook heel sterk zitten twijfelen of we er wel goed aan deden. Eindelijk eens voor mezelf gekozen en toch volgehouden, de hele zwangerschap bezig geweest met verdedigen en spullen inpakken want ja we moesten ietsje groter gaan wonen. Vrienden lieten me ineens vallen, lieten niets meer van zich horen en waren zo aardig om Huisje gekocht in Lelystad. Zwangerschap ging goed. T was erg zwaar met 3 nog hele kleine kinderen maar ja doorzetten word beloond en ik heb de meest bijzondere bevalling gehad die ik me maar kon wensen. Intuïtief is ze geboren in het ziekenhuis zonder hulp van de verloskundige, met een paar aanwijzingen van m’n mannetje. Echt bijzonder, precies wat ik de hele zwangerschap dacht ‘ik kan het helemaal alleen ook, heb geen hulp nodig’.
Dat was 15 december vorig jaar.
Mijn man was toen 2 dagen thuis met wat ze dachten een burn-out.
Dat bleek een depressie te zijn die al ruim 2 jaar duurde.
Dat in combinatie met ernstige ADHD en een hernia, die de zenuwen zo verdrukt dat zijn onderlijf functie verliest. Was verrekte zwaar.
Hij begroef zich sinds 2005 in z'n werk, was bijna nooit thuis en als ie thuis was ging non stop de telefoon. De kinderen voedde ik alleen op. En in je eentje is dat bijna niet te doen, als ze bijzonder zijn. De verhuizingen die regelde ik, zowel op papier als het in en uitpakken. Hij moest werken...

Onze kraamverzorgende heeft thuisbegeleiding aangevraagd, want we waren best overbelast met 4 heel kleine kinderen. 4 kleine kinderen is geen probleem maar wel als er 2 continu aandacht vragen op alle mogelijk bedenkbare manieren. We kregen begeleiding bij de algemene opvoedingsperikelen, maar toen we dat traject door waren, was het niet voldoende. Ashley en Michelle staan nu op de lijst voor onderzoeken naar ADHD en (waarschijnlijk) PDD-NOS. Ik sta erg sceptisch tegenover bureau jeugdzorg, pleegzorg en OTS enz. Ik ben zelf een levend bewijs van de misstanden in de jeugdzorg. Net als mij man. En ik zie het als een streven om ze op alle mogelijke vlakken zo te ondersteunen dat medicatie nog heel lang niet nodig is. Ze een normaal zelfstandig leven kunnen leiden.
Ik probeer zoveel mogelijk balans te brengen, en dat is voor mij niet al te makkelijk. Ik heb nooit balans mee gekregen van thuis, of orde, of rust.
En mijn man is juist geen gezinsdrukte gewend, die is opgegroeid in een instelling.

Ik voel me nu in iedere geval een stuk completer dan eerst. Ik weet wat ik wil. Maar kan dat nog niet helemaal vorm geven. Ik probeer wat meer op m’n kracht en gevoel te werken. En mezelf te vormen tot degene die ik ben en graag wil zijn. Met alle kanten die bij mij horen. Ik heb een grote drang naar zelfexpressie in de vorm van zingen en schrijven. En ik probeer dat dan ook zo veel mogelijk te doen als ik daar tijd voor heb.
Delen:
admin
admin nov 2 '07
Nou Evelyn, jij hebt ook een flinke rugzak meegekregen.
Zo zie je maar dat je ondanks heel veel tegenslagen en veel verdriet toch je weg wel kan vinden, misschien wel juist daardoor.

liefs,
ome willem
ome willem nov 2 '07
Wow, Evelien, wat een ervaringen heb jij mogen meemaken.

Toch is mijn idee dat je als ziel voor zo'n leven hebt gekozen. Oude zielen willen meer ervaren...

Maar er zijn ook veel oude zielen die dit een soortgelijkproces hebben meegemaakt en als ervaringdeskundige kunnen en mogen helpen.

Mijn raad is zoek het ook eens in het alternatieve circuit.

Een homeopaat, paranormaal genezer of iets wat bij je past.
Check van te voren je ziektekostenverzekering welke aangesloten verenigingen van alternatieve geneeswijsen worden vergoed of voor een groot deel.
Kijk daarna naar behandelaars die zijn aangesloten bij die vereniging en welke goed voelt. Op deze manier kom je ook de juiste mensen op je pad tegen.

Heb je al iemand gevonden die niet wordt vergoed door je verzekering, vraag of ze de rekening willen sturen met als consult met omschrijving individueel coaching traject. Dan is het nog van de belasting aftrekbaar.

Ikzelf heb iemand gevonden die bij de http://www.vag.nu is aangesloten.
80% wordt vergoed. En das pas fijn :-)
ome willem
ome willem nov 2 '07
Nog ff gecheckt, de site van de vag is nu ff uit de lucht, misschien zijn ze weer foto's bij de behandelaars aan het zetten zoals ik had gevraagd....
Evelyn Maureen
Evelyn Maureen nov 2 '07
Moet toeval zijn maar hier in de straat woont een paranormaal genezer, die ook voetreflexologie enz doet.

Tot nu toe kan ik me aardig redden met op tijd mediteren, genoeg rust en sport. Maar ik merk wel dat ik m'n gevoeligheid en andere kleine handigheden beter wil onder controle wil houden. Soms kan ik het gewoon echt even niet hebben. Als ik alleen ben met de 4 kids en de energie die er hangt voelt niet lekker. Dan zou ik me eigenlijk moeten vermannen en de energie afkappen en de kids moeten sturen. Maar soms wil dat niet lukken en ben ik binnen een halve dag 'leeggezogen'.
Als ik dan niet kan mediteren 's avonds ben ik de volgende dag echt depri.

Maar mijn verleden heeft een heel groot voordeel, omdat ik buitenbeentje was en veel boeken heb gelezen weet ik ook veel. Ik leer snel en vergeet weinig. Ik ben al taalgevoelig maar kan ook heel makkelijk gedichten schrijven, verhalen tikken. Ik kan tijdens het lezen een duidelijk beeld van alles vormen, visualiseren is voor mij niet zo heel moeilijk. Ik heb heel veel mensen ontmoet. En iedereen wiens naam ik herinner daar koester ik een herinnering aan. En hoe kort sommige ontmoetingen ook waren, ik heb heel veel leuke ervaringen opgedaan in die tijd. Het word tijd om mezelf weer toe te staan te zijn zoals ik ben, zoals ik was vóór m'n pleeggezin. Niet klagen gewoon doen, doen waar ik me lekker bij voel, ook al is dat soms niet altijd even makkelijk.

Ik weet dat ik het kan en ik ga door tot het zoete eind. En als uitkomt wat ik voorspeld heb, komt er een grote innerlijke oppepper aan :)over een aantal jaar.
Anne
Anne nov 2 '07
Hej evelyn... wat een verhaal je hebt veel mee gemaakt ik kan me voorstellen dat je nooit tijd hebt gehad om jezelf te kunnen zijn.
Maar het is nooit te laat om jezelf te zijn :)
Watvoor voorspellingen heb je gedaan??
Groetjes aNNe
Evelyn Maureen
Evelyn Maureen nov 2 '07
Das nogal een persoonlijk verhaal, maar ik heb het verloop van een relatie voorspeld, hoe de man in kwestie zich zou veranderen ten opzichte van zijn familie en hoe dat nu uiteindelijk toch stuk loopt. En toen had ik de vrouw in kwestie slechts 1 keer ontmoet.

Ik had dat aan m'n man verteld, pas begin dit jaar begon het balletje weer te rollen en kwamen de meeste dingen overeen.

Een tijdsschatting (bijv, net na de zomer) gaan 'jantje en marietje' uit elkaar.

Ik heb dat dus niet bij mezelf, ik kan geen dingen van mezelf zien, ben ook blij dat ik dat niet hoef te weten van mezelf

Grunie
Grunie nov 3 '07
Nou zeg, jij hebt al veel meegemaakt! Hoe zwaar het ook is. Je weet je toch telkens overeind te houden. Buiten hetgeen je in je jeugd heb meegemaakt en buiten het feit dat je twee 'bijzondere' bijzondere kinderen hebt, is het opvoeden van 4 kleine kinderen die qua leeftijd zo dicht op elkaar zitten, al erg zwaar....Petje af hoor!
Enne, toeval bestaat volgens mij niet hoor!
Debiorah
Debiorah nov 3 '07
Bedankt dat je dit met ons hebt willen delen, ik hoop dan ook dat het je een beetje opluchting heeft gegeven om het te schrijven. Ik vind het echt super van je dat je door dit alles bent heengekomen en ik geloof dat je met deze kracht verder zult komen. Kortom mijn respect voor de manier waarop je in het leven staat en de dingen aanpakt!
inneke
inneke nov 3 '07
Respect Evelyn Maureen.
Je hebt veel op je boterham gekregen, maar je maakt van jezelf geen slachtoffer.
Evelyn Maureen
Evelyn Maureen nov 3 '07
Nee, en dat wil ik ook niet worden.

Sinds ik het boek 'onze ouders als levensles' heb gelezen, is mij heel veel duidelijk geworden.

Ik weet nu dat ik een snel leren cursus heb ipv een rustig leven.
En dat kan ik nu wel accepteren. Er zijn alleen heel veel mensen die je een slachtofferrol aanpraten. 'ach wat heb je het moeilijk'... Nee ik heb het niet moeilijk, ik leer veel.

En natuurlijk heb ik ook baaldagen, soms baalweken en dan heb ik een schop onder mn kont nodig en gaat het weer. Ik heb veel verwerkingstijd nodig en als ik die niet krijg, dan is het erg snel gedaan met de positieve houding en ben ik een regelrecht kreng, drijvend in zelfmedelijden, afgevend op de hele wereld.
liesanne
liesanne nov 7 '07
Ik lees: je leven Leiden. i.p.v. Lijden....
Ik lees ook: een enorme vechter


liefs Liesanne
dragon
dragon nov 9 '07
Hoi Evelyn Maureen,

ik ben laatst begonnen aan je verhaal, maar kon het niet helemaal af lezen.
Nu toch gedaan en &%**bliep&**% wat een heftig verhaal!
Petje af voor jou dat je dat hier hebt opgeschreven en ik hoop dat je er wat aan hebt gehad!

Go for it jonge mamma ;)!!
Evelyn Maureen
Evelyn Maureen dec 14 '07
Na de megadip van afgelopen weken, krabbelen we langzaam weer overeind.

Een aantal dieptepunten, maar zeker ook een paar *voor mij* extreme hoogtepunten.

De kogel is door de kerk, donderdag is er iemand van het Centrum Psychotrauma hulpverlening hier. MIjn dochter heeft therapie via hun, ik ga daar ook in intensieve therapie. Ik heb simpelweg geen ruimte meer om nieuwe dingen in op te slaan, door alle niet verwerkte dingetjes die in de loop der jaren op zolder zijn verstopt. Nu is de zolder zo vol dat het echt tijd word om hem op te ruimen en weer in te pakken met dingen die ik wil, tijd voor een transformatie...

Ik heb wel heel veel geleerd deze periode. Thnx to my books.
Voor mij is het heel belangrijk dingen te accepteren zoals ze zijn. Geen stappen overslaan in processen en het meest belangrijke.. open en eerlijk zijn over je gevoel. Maar dat is nog niet zo makkelijk. En dingen uiten. op een creatieve - spirituele manier. Ik heb nog niet een perfecte manier gevonden.. Tot die tijd zing ik mn longen uit mn lijf elke keer als het tegen gaat zitten. Het werkt. En een lekker wierookje om het gevoel te versterken als het lekker gaat. Ik mediteer weer elke avond voor het slapen gaan.. Krijg soms ook weer dromen, 't gaat de goede kant weer op :D

Wat voor mij heel bijzonder was, dat mijn Gidsen zijn gezien. Niet door mij maar door m'n mannetje die 5 personen om me heen zag staan.. Het idee, dat ik nooit alleen ben heeft me een heel stuk opgelift en sterker gemaakt. Ook al ben ik fysiek in m'n eentje. Eigenlijk ben ik met 5 extra..

Vanmorgen heb ik een boekje gekocht. Hoogsensitiviteit als levenskunst. Wat zei beschrijft, voel ik precies. Woord voor woord. Voor mij is het nu duidelijk dat ik in ieder geval HSP ben. Dat vraagstuk is uit de weg. Daar worstel ik al sinds 2004 mee. Wel, niet? Nee vast niet, ik ben gewoon niet goed :P;)nee ik ben het wel, maar wil het niet zijn. ik ben zo al afwijkend genoeg..

Dikke piep. Ik ben hsp en er blij mee :)
Ik heb nu in ieder geval een mooi groot handvat waar ik wat mee kan doen, dus dat doen we ook..
Grunie
Grunie dec 14 '07
Evelyn, wat goed allemaal! Hier ben je toch maar weer mooi uitgekropen! Fantastisch!
admin
admin dec 15 '07
Evelyn je bent een kei!
inneke
inneke dec 15 '07
En ik wilde zeggen: "keigoed Evelyn" :-)
Beschermengel
Beschermengel dec 15 '07


Nou! waardering hoor!
Evelyn Maureen
Evelyn Maureen dec 16 '07
Thnx allemaal!

Fijn om te horen :)
Evelyn Maureen
Evelyn Maureen dec 20 '07
Vanmorgen is ze geweest, lang gesprek gehad over de dingen waar ik tegen aan loop. Het schommelen van ' schijt aan de wereld ik kan alles' naar ' ik kan het allemaal niet, ik ben niet de moeite waard, niemand hoort mij'.

De haat liefde verhouding met m'n lijf. Ik heb een leuk lijf, maar het voelt niet als 'van mij'.

En een stukje over het verleden, wat er gebeurd is enz.

Maandag 14 januari heb ik m'n intakegesprek.
Daarna volgt een periode van wekelijks psychotherapie.

Ben wel een beetje leeg nu. Ook al was het een ' los' gesprek en hoefde ik er niets mee te doen als ik dat niet wil. Ik heb de stap gezet.. En nu is er leegte. Ben ook erg moe.

Tijd om even bij te tanken. Voor mezelf een aantal doelen te stellen en me daarop voor te bereiden..

Ik ben dus hard aan het werk :D
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki