Ik denk niet dat je zo overgevoelig bent, maar eerder dat je misschien een aantal factoren over het hoofd ziet. Ik heb zelf namelijk ook een tijd gehad dat ik erg moe was steeds, en maar niet begreep hoe dat toch steeds kon. Heb veel last gehad van mijn rug (nog wel, maar veel minder) met gevolg dat ik last kreeg van mijn schouders en nek.
Het bleek dat mijn houding niet goed was. Ik heb daarom op mijn werk een werkplek onderzoek laten doen, waardoor mijn stoel is ingesteld op mij en ik een aantal tips heb gehad. Daardoor heb ik thuis nu ook een andere stoel en let ik erg op mijn houding als ik ergens ga zittn. Zit ik niet lekker, pak ik een andere stoel of een kussentje ter ondersteuning.
Daarnaast merkte ik dat ik slecht sliep. Ik heb daarom eens kritisch gekeken naar mijn bed. Ik sliep vroeger op een dun matras op een harde ondergrond waardoor ik op gegeven moment zo slecht sliep dat ik dat heb aangepast. Ben toen overgegaan op een matras met binnenvering op een spiraal bodem. Zacht op zacht. Heb hier een tijd op gelegen, maar begon toch minder goed te slapen. Heb daarom het matras vervangen voor een goed dik matras. Sinds dien slaap ik beter, maar de laatste tijd merkte ik toch weer dat ik wat last kreeg van mijn rug. Bleek dus dat ik toch te zacht sliep. Ik heb daarom planken op de spiraal gelegd zodat deze niet zo ver door zakt. Sinds dien heb ik meer rust snachts waardoor ik overdag beter presteer.
(met uitzondering van dit warme weer dan :p )
Als snachts je spieren niet de rust krijgen, dan slaap je slecht, en hersteld je lichaam zich niet.
Ik ontdekte trouwens ook dat ik geneigd ben om op de rand van mijn kussen te slapen ipv midden erop, waardoor ik ook niet goed sliep.
kortom, kijk eens kritisch naar je omgeving (stoelen, bed, etc.) en kijk wat je kunt veranderen om het te verbeteren.