Loading...
nl

Over Onmogelijkheden

JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 27 '07
Ik heb eens een verhaal gehoord over een eenvoudige Australische schapenboer, ene Cliff Young, die zich in 1988, op 61-jarige leeftijd, inschreef voor de beroemde 600-kilometer race tussen de Australische steden Sydney en Melbourne, Australia.

Vijf dagen zou de race duren en er werd mee gelopen door atleten van wereldfaam. Op de eerste dag kwam Cliff Young aan de start in zijn boerenoverall op de laarzen die hij ook altijd op zijn boerderij droeg. Tegenover de verbaasde journalisten legde hij uit dat hij nog nooit eerder aan enige hardloop-wedstrijd had meegedaan. Had hij dan getraind thuis? Nee. Was hij niet krankzinnig oud? Nee hoor, Cliff Young vond zichzelf fit.

Hij had geen manager en geen trainer. Iemand uit zijn vriendenkring had hem thuis aan het werk gezien en vastgesteld dat hij nogal wat uithoudings-vermogen had bij het terug vinden van zoek geraakte schapen. “Jij zou het goed doen in de marathon,” had die vriend gezegd. En daarom. Zo’n race leek Cliff wel lollig. Er werd inderdaad hard gelachen, vooral om Cliff’s loopstijl toen hij startte. Hij tilde zijn benen niet op en bewoog houterig. Thuis had hij geen televisie, naar wedstrijden had hij nooit gekeken, het wedstrijdprotocol zei hem niets. Ook het gebruikelijke schema van 18 lopen en 6 uur slapen kende hij niet.

Cliff onderscheidde zich echter van alle atleten voor hem en na hem doordat hij gewoon door ging. Hij liep wel rommelig en niet echt hard, maar hij hield alleen kort halt voor sanitaire stops.

Cliff verbijsterde de wereld door meer dan een dag van het wereldrecord op die afstand af te halen en aan de finish te komen met een extreme voorsprong op nummer twee.

Niemand had ooit zoiets voor mogelijk gehouden, maar er was een naïef mens voor nodig, iemand die zich niet liet beperken door al die bedachte onmogelijkheden, om het wonder gestalte te geven.
Delen:
admin
admin okt 27 '07
De meeste grenzen die we als mens hebben zijn de grenzen die we onszelf opleggen.
Zonder dat kunnen we zoveel meer, heel mooi verhaal Nims!
es
es okt 27 '07
Mooi verhaal!
Zo heb ik eens een toen 84-jarige altsaxofonist aan het werk gezien. Een Amerikaan, uitgenodigd door leraren op het Hilversums Conservatorium. Omdat Ben twee van die leraren kent konden wij er ook heen. Die man was beroemd vanwege zijn techniek, bekend van trompettisten, maar onmogelijk geacht voor saxofonisten. Hij wist dat niet, en was het gewoon gaan oefenen. Zoals hij zelf zei 'niemand had me verteld dat het moeilijk was'. Geweldig, 84 jaar was hij en hij kon op die toeter nog steeds dingen waar de rest van de wereld alleen maar van droomt, inclusief ik. :)
Al Gallodoro heet die man.
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 28 '07
Zo zie je maar :)als je maar wilt kan alles.
Dennis
Dennis okt 28 '07
Het is inderdaad een kwestie van in jezelf geloven en wilskracht hebben.
sefewet
sefewet okt 29 '07
dit verhaal ownt wel hahaha.
wat ik vaak zeg alles is mogelijk.
proost
proost jan 30 '08
Mooi verhaal van die Cliff, die de wereld verbaasd deed staan.
Volgens mij zijn we allemaal geroepen om talenten te ontdekken bij hen, die we kennen of ontmoeten, ook als zo'n talent niet voldoet aan de norm. Kinderen met talent zijn soms buitenbeentjes en die beentjes worden gekeurd, maar hoe?
Evelyn Maureen
Evelyn Maureen apr 2 '08
'Ze wist niet dat het onmogelijk was, dus deed ze het onmogelijke.'

Een citaat dat me erg aan het denken heeft gezet.
Erg van toepassing in dit topic :)

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki