En niet van een positieve afloop uit kunnen gaan. ...al voorbereid zijn op het slechte dan overvalt je het iig niet.
En dit is nu precies hoe the "law of attraction" werkt. Zolang jij gefocussed bent op alle negatieve dingen, trek je deze negatieve dingen aan. Ze komen steeds weer op je pad, om dat je er enkel nog maar aan kunt denken. Wil je hier iets aan veranderen, dan zal je dus je focus moeten wijzigen. Visualiseer eens hoe je het echt zou willen, en wat voor jou jouw idealen zijn. Focus je daarop. Je zult snel zien, dat het dan precies zo zal gaan als jij wenst.
Daar raakte je me in eerste instantie direct in mijn gevoeligheid.
Dus maar even adem gehaald voor ik ging reageren ;).
Al heb ik inmiddels al meerdere reacties op papier gezet, ik kan de woorden even niet goed vinden, omdat het deels is waar het hier om draait en waar ik het topic om starte.
Het voelt nogal kwetsbaar.
Het is de dubbelheid in mezelf en waarschijnlijk het oordeel in mezelf wat me parten speelt.
Ik zie mezelf nl. als positief en vol levenslust, met kracht en wilskracht. Dat heeft me gebracht tot waar ik nu ben.
Maar soms bekruipt me een onveilig gevoel of kan een opmerking van iemand me raken. Het lijkt dan een soort glijdend iets te worden waarbij het me steeds minder lukt om positief te denken.
Uiteindelijk draait het er vaak om dat het me raakt in mijn waarde en bestaansrecht.
Ik vind dat moeilijk en lastig, die perioden voelen heftig.
Ik kan het accepteren en zeggen dat dit door mijn verleden komt, maar dat is niet wat ik wil.
En dat vind ik het moeilijke met jouw opmerking Nims, enerzijds raakt het me in dat ik negatief zou zijn. En dat ik het dus op mezelf af zou roepen.
Dat doet pijn en voelt machteloos aan.
Terwijl ik weet dat zo niet bedoelt is , maar het raakt me dus precies in dat pijnlijke stuk.
En ik begrijp dat niet van mezelf.
Het is pittig gevecht geweest om los te komen van mijn verleden en op die momenten lijkt het me weer in te halen.
In alles zie ik mijn eigen positiviteit en kracht. Om de dingen aan te gaan , om het naar het licht te brengen en vooral om mezelf een leven te geven. Mijn focus ligt mi juist wel op de positieve dingen en toch....
Waarom kan ik dat allemaal niet meer zien , op het moment dat ik mijn kwetsbaarheid laat zien en iemand geeft aan dat ik daar zelf iets in doe of dat het negatief gedrag is ?
Waarom tast het mijn waarde en bestaansrecht aan ?
Ik hoop dat er nog iets van te begrijpen is, het werd wat warrig in mijn hoofd. Wat emotie niet allemaal met je kan doen
En eerlijk twijfelde ik of ik het wel neer zou zetten, maar dat zou enkel weglopen voor mezelf zijn.
Dilani