Hoi, even snel een berichtje. Ik ben een beetje afwezig geweest vanwege de drukte hier, maar wilde dit toch even kwijt vanwege de link met de nieuwetijdskinderen, etc.Menno is getest door de Eduniek, en alles wijst op ADD, met een paar lichte kenmerken richting autisme. We zijn doorverwezen naar de kinderpsychiater om hem verder te laten testen en de diagnose evt. te bevestigen. Qua intelligentie scoort hij overal tussen de 90 en de 128, een heel grillig beeld dus, met pieken bij taaldingen en een diep dal bij de doolhoven van 90, wat op zich nog mooi genoeg is natuurlijk. Wat zeur ik, hahaha. Maar het grillige beeld waar een min of meer rechte lijn zou moeten staan bevestigt dat ik dus geen slechte moeder ben, zoals mijn huisarts suggereerde, maar dat er dus echt wat aan de hand is. Gemiddeld iq is 122.
De vrouw die Menno getest had begon over medicijnen. Daar heb ik moeite mee, daar moet ik nog sterk over nadenken, maar zover is het voorlopig nog lang niet.
Waar ik wel benieuwd naar ben is jullie gedachten over dit, ivm de nieuwe tijd. Ik bedoel, hij zou gewoon zo maar een heel leuk nieuwetijds-jongetje kunnen zijn, en dan ga je dat behandelen en wegdrukken met medicijnen, terwijl dat misschien niet nodig hoeft te zijn. Dus daar ga ik nog over nadenken.
Okee, dat was het voor nu, ik ga mezelf alleen maar herhalen anders. Ik vind het wel heel dubbel trouwens. Ik ben blij dat mijn gevoel is bevestigd dat er dus echt wat is en dat we het gaan aanpakken. Aan de andere kant is er dus echt wat aan de hand en dat is natuurlijk niet leuk, je hebt liever een 'normaal' kind. (Maar wat is normaal??) Nou ja, jullie snappen me wel.