Hoi Karin,
klopt helemaal, Menno heeft het met raketten en de ruimte en alles wat daarbij hoort. Momenteel gaat het alleen nog maar over Pokemon. Als je hem 's ochtends gedag zegt krijg je een verhaal over Picachu terug.

Klopt ook van het kunnen praten met Menno. Ik zat al te denken om hem zelf te laten beslissen over het medicijngebruik, mocht het zover komen. Hij begrijpt altijd heel veel en kan goede keuzes maken vind ik.
Ik wil mezelf ook laten testen, ik vind mezelf ook terug in alle punten op de SADD website. Maar eerst Menno.
En voor Debiorah:
Over wat je zegt over ontwikkeling, dat klopt helemaal, maar, hij is nu 7, leert nu de basis op school, en die moet wel goed binnenkomen. En blijven hangen, want daar moet hij het de rest van zijn leven mee doen. Als een pil daarmee zou helpen dan vind ik het dat waard. Hij moet kunnen lezen en schrijven, en zoals het er nu uitziet gaat het met een iq op dat gebied van 128 evengoed niet echt lukken.
Oh, brul beneden, ben zo terug. Mijntje kreeg haar speelgoedbak niet open.
Voor mijn gevoel is ADD ook wat anders als autisme, want Menno is voor het grootste gedeelte van de tijd wel gewoon 'hier', zeg maar, het zijn meer momenten dat hij er tussenuit piept in gedachten.
Nog even een beschrijving van Menno. Hij is 7 jaar oud, altijd een beetje een vreemd figuur geweest, heel lief, echt een schatje, heel eigenwijs, weet precies wat hij wil en hoe hij het wil hebben. Zit veel in zijn fantasiewereld, is met moeite 'erbij' te slepen. Wil dat alleen als hij iets leuk vindt. Spelen met andere kinderen is moeizaam. Zijn grote vriend is in mijn ogen ook een nieuwetijdskind, maar daar hoef ik met zijn moeder niet over te beginnen, haha. Ik probeer haar altijd wel op de positieve kanten van haar zoon te wijzen en van een andere kant te laten bekijken en dat werkt wel moet ik zeggen.
Hij heeft veel humor, we lachen wat af hier, hij is heel lief en zorgzaam voor Mijntje van 2, ze kunnen echt heel goed overweg samen.
Menno heeft lange antennes voor andere mensen, zie de verhalen over mijn vader, daar speelt Menno een grote rol in. Toen hij klein was gaf hij sommige mensen kleuren. Hijzelf was eerst geel, toen rood, mijn man is rood, ik ben blauw en mijn vader was grijs volgens hem.
Tjee, wat moet ik allemaal nog zeggen, Menno is gewoon een kind wat opvalt omdat hij zo lief en rustig is en teruggetrokken. Met twee kinderen uit zijn klas is het contact heel goed en is hij zichzelf. Voor de rest sluit hij zich af.
Okee, hier laat ik het even bij, wil je nog specifieke dingen weten hoor ik het wel.
Ik wil heel graag jouw informatie krijgen, heb je dat op papier, of doe je dat via pb of heb je een website oid? Ik hoor het wel.
Ik vind het geweldig dat jullie me hiermee zo helpen en met me van gedachten willen wisselen!!!!!!!!!
Een hele dikke knuffel!
Esther