Loading...
nl

Droom over 24-12-2012

Anne
Anne okt 22 '07
Vanacht heb ik gedroomd.
Omdat ik al een jaar bijna elke dag 22:22 zie staan op de klok heb ik deze droom gedroomd. Omdat dit de betekenis zou zijn werd in me droom gezegd;

12-12-2012 einde van de mayakalender is fout werd er gezegd het moet 24-12-2012 zijn.
Het ging over 24-12-2012. Die dag. Ik dacht nog in me droom wat heeft 22:22 nou met 24-12-2012 te maken ik zie geen enkel verband met de cijfers. Maar daar zat het niet in werd in me droomd gezegd 22:22 staat voor 24-12-2012 werd er gezegd.
Ik zag een stuk van die dag. En die dag is echt vreslijk, het is een raare dag vreemd angstig alles tegelijk heel veel zwart zag ik.

Ik zit al heel de dag met deze droom en voel me al heel de dag er een beetje vreemd bij.
Misschien heeft iemand er wat op te zegen :)
Groetjes aNNe
Delen:
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 22 '07
Vreemde droom. De Maya kalender is afgelopen op 28-10-2011 dus niet 12-12-12. Wat er op 24-12 (kerstnacht) gebeurd dat weet ik niet. In mijn ogen zou dat dus meer dan een jaar laten zijn dan het echte einde. Zouden dat misschien de overblijfselen van na de acensie zijn? Misschien is het dan echt over en uit en loopt de laatste periode van 28-10-2011 tot 24-12-2012. Ik weet het niet.
dragon
dragon okt 22 '07
Hoi Anne,

wat een vreemde droom.
Weet je ook wie tegen je sprak in je droom?

Ik ga eens rondsnuffelen... kijken of ik wat meer kan vinden over 24/12/12 of 22:22.
Rot dat je een angstige droom had. Ik kan me voorstellen dat je je raar voelt.

nou, mocht ik wat kunnen vinden, dan hoor je van me!!

Liefs Dragon
dragon
dragon okt 22 '07
Nou, na ff snel kijken op internet, wel de datum 24/12/12 gevonden als het einde der tijden en als het einde van de Mayakalender, maar volgens mij is er op dit forum ook al gezegd dat verschillende bronnen verschillende data aangeven voor het einde van de Mayakalender....

Verder nog niets gevonden over 22:22 ivm 24/12/12.

Haha, het is nu 23:32!
LPChip
LPChip okt 23 '07
Ik meen ook dat het 24/12/2012 of 25/12/2012 was. Zeker niet eerder. Wel frapant dat dit ook kerst is.
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 23 '07
Ik vind deze data nog steeds de best onderbouwde data:
http://nlforum.merudi.net/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=13928#Post13928

Einde: 28-10-2011


Na 2011 (2012)

'De maya-kalender en de transformatie van het bewustzijn' (-Carl Johan Calleman). Geeft uitgebreide informatie over de maya kalender en leert dat ze ons kan helpen met het voorbereiden op een nieuw bewustzijnskader. Dit is wat we volgens dat mooie boek dan kunnen verwachten na 28 oktober 2011 en na het einde van 2012:

"Zoals we in de geschiedenis van de mensheid hebben gezien duurt het een zekere tijd tot een nieuw bewustszijnkader zich volledig kan manifesteren. Het is niet meer dan realistisch om te verwachten dat iets vergelijksbaar het geval zal zijn nadat het verlichte universele bewustzijnskader op de dag 13.13.13.13.13.13.13.13.13.13 Ahau (28 oktober 2011) uiteindelijk als een Hemel gevestigd zal zijn. Ook al verdwijnt door de inwerking van deze energie de status van de mens als marionet van de schepping, het lijkt onwaarschijnlijk dat dit onmiddelijk in stabiele vormen zijn beslag zal krijgen. Vandaar dat het jaar 2012 ook een periode zou kunnen zijn waarin veel mensen manieren zullen moeten vinden om zich aan het nieuwe kader van kosmische bewustzijn aan te passen. Op zijn minst zullen we ons aan moeten passen aan het feit dat iedereen om ons heen verlicht is en zullen we het volle vertrouwen moeten hebben dat een millenium van vrede, het Gouden Zonnentijdperk, nu eindelijk op aarde is verschenen. Dit betekend niet dat er een 'nieuwe cyclus' begint. Dit is het eindpunt van de cycli.

Doordat in de Universele Onderwereld het ego is gedood zullen de Hemelen een bewustzijn ondersteunen dat vrij is van innerlijke conflicten en geen externe conflicten veroorzaakt. In het bijzonder het jaar 2012 zal nodig zijn om deze verlichte staat in een aantal individuen die er niet volledig op voorbereid zijn post te laten vatten. Voor de uiteindelijke indaling van het verlichte bewustzijn van de Universele Onderwereld zullen de vieringen ter gelegenheid van de Venus-overgang op 6 juni 2012 van groot belang zijn. Zij zullen een uiting van dankbaarheid zijn aan de goddelijke kosmos, die ons zo ver heeft gebracht.

Zowel christelijke als maya-bronnen spreken van een einde van de dood aan het einde van de tijd, en oosterse tradities zeggen dat de verlichte staat zonder dood is. De oude tradities wijzen allemaal in de zelfde richting: naar een tijdloze, verlichte staat van kosmische bewustzijn. We kunnen ons dan met techt afvragen wie in een dergelijke staat behoefte heeft aan een kalender? De maya-kalender zal geëindigd zijn en het gebruik ervan zinloos geworden. De kalender is als een trap die onmiskenbaar is om ons naar de top te voeren, maar die zijn doel verliest nadat we daar zijn aangekomen. In het jaar 2011, op een punt waar alle Onderwerelden de tzolkin-energie 13 Ahau zullen hebben bereikt, zal het goddelijke proces van de schepping zijn voltooid. Wat de 'toekomst' zal zijn is niet met de mayakalender te voorspellen, omdat de golfbeweging van alle Onderwerelden ten einde zullen zijn gelopen. Het is de aard van de verlichte mens om volledig vrij te zijn om zo te leven als hij of zij zelf wil. Door deze vrijheid en door de bevrijding van het goddelijke plan is de verdere toekomst van de mensheid onmogelijk te voorspellen. We zullen volledig vrij zijn om onze eigen bestemming uit te stippelen. De mensheid zal in ware vrijheid, vreugde en leven."

bron: http://groups.msn.com/Nieuwetijd/na20112012.msnw
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 23 '07
Mayan Calendar: Why the Creation Cycles do not end December 21, 2012, but October 28, 2011
By Carl Johan Calleman


Over the decades much discussion has focussed on finding the exact correlation between the Mayan Long Count and the Gregorian calendar. Most researchers in the field have now come to agree that the so-called GMT correlation, placing the beginning of the Long Count 4 Ahau 8 Cumku on the Julian day 584 283, August 11, 3114 BC, is correct. This means by consequence that it will end on December 21, 2012 and most, such as Jose Arguelles, John Jenkins and Terence McKenna, who have taken an interest in the calendar of the Maya, have endorsed this date as the end of the current cycle.


I do not dispute that the GMT correlation for the Long Count with the Gregorian calendar is the correct one. And clearly, the Long Count is an approximately (within a year or so) correct reflection of the divine process of creation. There are however strong reasons to believe that the Mayan Long Count itself does not reflect the shifting energies of the divine creation cycles that we today are interested in exactly. What in this regard is most compelling is that the exact Long Count beginning date ultimately is calibrated based on the date of solar zenith in Izapa, which occurs on August 12. (Izapa is the ancient Mayan site in southern Mexico where the Long Count was first devised.)

This solar zenith day was since long, long before the Long Count was implemented, considered as the day of the year when �time began� and considered as a holy date in the location of Izapa. There is thus every reason to believe that the solar zenith was the reason the initial day in the Long Count, 4 Ahau 8 Cumku, was set on this day, although obviously the date of solar zenith in Izapa has nothing to do with the real beginning of the corresponding divine creation cycle. (But to change this date would have been considered as heresy. We may make the comparison with the date of Christmas, which was taken from old solstice celebrations, and has not been changed, despite the fact that few, if any, believes that Jesus was born then).

The end date of the Long Count falls on December 21, 2012 is thus just a necessary logical consequence of the beginning date chosen by the Izapans and not something that the Maya had intentionally targeted. The creation cycles described by the Maya, including the tzolkin, are fundamentally of a spiritual, non-astronomical, nature. Thus, any theory that implies that the Mayan Long Count would have been designed to reflect astronomical phenomena, be it the precession of the earth or a solar zenith, is a warning signal that its originator is off the mark. It should be obvious that if the Mayan calendar is a prophetic calendar describing cosmic energy cycles of a universal nature then the particular date at which the sun was in zenith in the particular location of Izapa is totally irrelevant for us who live today and must be considered as nothing but a result of a tradition too strong to be changed.

Another equally compelling reason why December 21, 2012 cannot be the true date of completion of creation is that this day is 4 Ahau in the tzolkin count. Since the Long Count consists of exactly 7200 tzolkin rounds then the true end of creation must fall on a day that is 13 Ahau in the tzolkin count so that the tzolkin rounds even out. If we want to find out what is the real date of ending of the creation cycles we must therefore look for a day around the year 2012, which is 13 Ahau in the tzolkin count. The inscriptions in Palenque, written about a thousand years later than the Long Count was devised in Izapa, seem to indicate that the date of relevance is October 28, 2011, which in fact is 13 Ahau in the tzolkin count.

The issue of the exact correlation between the creation cycles and physical time may not have been as critical in the age of the Maya as it is to us, since creation is currently operating at a 400 times higher frequency. A discrepancy of a year or so may have meant less earlier than it does to us who live today. If we make a mistake of 420 days in calibrating the end date of the creation cycles we will be totally out of phase with the rapidly evolving Galactic Creation Cycle where the Yin/Yang dualities in the cosmos are switched off and on every 360 days. These energy changes are what a spiritual calendar should reflect if it is to serve humanity in its current phase of evolution.

It should be said also that those who propose December 21, 2012 as an end date, such as Terence McKenna and John Jenkins, are basing their entire interpretations of the Mayan calendar on this particular date of ending, as if this was what the entire calendar was about. I feel however that what is most important for us to know today is the processes leading up to the completion of creation and the attainment of Cosmic Consciousness. This process is driven forward by the roller-coaster-like Galactic Creation Cycle, and for those seeking to understand this process and its many manifestations an exact calibration of this cycle is imperative. This is now available in calendar form.

Corrected durations of the Thirteen Heavens baktuns of the Long Count

Baktun no����(Corrected) Duration
1...............................3115-2721 BC
2...............................2721-2326
3...............................2326-1932
4...............................1932-1538
5...............................1538-1144
6...............................1144-749
7...............................749-355
8...............................355-AD 40
9...............................AD 40-434
10.............................434-829
11.............................829-1223
12.............................1223-1617
13.............................1617-2011

bron: http://www.experiencefestival.com/a/2012/id/1726
Anne
Anne okt 23 '07
hej dragon,
Ik heb zelf ook al gezocht op internet voor 22:22 maar kan bijna niks vinden. Alleen dat het een meestergetal is.
''22 = op het Nieuwe bouwen. Nieuwe Levens en een Nieuwe Wereld bouwen.''
Dit is wel apart als je bedenkt dat 24-12-2012 einde zou zijn. Uit mijn droom.

Nims ik weet verder ook niet wat die droom betekent of dat ik het serieus moet nemen of wat. Mijn gevoel zegt van wel.
Maar ik denk nog steeds aan die droom en zoek nog steeds een uitleg ervoor :P
dragon
dragon okt 26 '07
Hai Anne,

een einde is ook een nieuw begin, voor oud komt nieuw in de plaats.
Is het je gevoel die zegt dat je je droom serieus moet nemen, of twijfel je en waar komt die twijfel vandaan, van je gevoel of je verstand?
Jammer dat het nog zo lang duurt voordat het 24/12/12 is, het duurt nog wel even voordat je weet of het waar is ;).
Anne
Anne okt 26 '07
Hahah ja duurt nog wel even ja voordat ik kan zien of het waar is.
Maar mijn gevoel zegt dat ik die droom wel serieus moet nemen maar het is niet zo dat er iets gebeurt dat zichtbaar is of hoe moet ik het vertellen niet iedereen zal merken dat er iets gebeurt. Alleen sommige mensen zullen het voelen die er gevoelig voor zijn. Dat denk ik.
Groetjes aNNe
dragon
dragon okt 26 '07
Hai Anne,

nou ga op je gevoel af, zou ik zeggen!
En wie weet krijg je tzt nog wel meer dromen waarin het misschien iets duidelijker wordt.

Groetjes!
Anne
Anne okt 26 '07
Ja precies dat zou misschien wel kunnen nog meer dromen :)
Groetjes aNNe
Anne
Anne okt 27 '07
ik dacht net dat 12-2012 24 is :P
niet eens opgevallen
Dennis
Dennis okt 29 '07
Interessante droom! Ik wou dat ik die gedroomd had. Ik ben benieuwd naar die stem.. Als wie interpreteerde je die stem in je droom?
Anne
Anne nov 8 '07
die stem ...als ik daar aan denk dennis denk ik dat die stem van iets groots is iemand met veel macht wie precies hoe die eruit ziet geen idee het is een man.
Dennis
Dennis nov 8 '07
Hmm.. Apart is dat. Helaas word ik hier ook niet echt wijzer van. Ik heb ook wel is gedroomd over 'iets groots' maar dat was een symbool wat aan de hemel stond boven het plein vol met mensen waar ik ook bij stond. Ik dacht dat het god was in die droom. Die droom van jou, was die ook helderder en duidelijker dan andere dromen die je wel is hebt? Dat had ik wel in ieder geval.
Wendy's
Wendy's nov 8 '07
hebje niet over 24-11-2007 gedroomd!;) over die stormdag

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki