Loading...
nl

Ervaring hiermee?

Mijzelf
Mijzelf dec 22 '05
Heeft iemand ook ervaringen met het volgende:

als ik iemand tegenkom, kan ik zijn karakter bepalen. Ook of iemand kwaad van zin heeft of niet.

Op het 1e personeelsuitje van mijn vriendin's werk, zag ik al haar collega's voor het eerst.

Zonder dat ik hun gesproken had, kon ik direct zeggen wat hun karakter is. En mijn vriendin stond er voorsteld van dat dit allemaal goed was.
(ik heb van zo'n 10 - 12 collega's hun karakter verteld)
Dit was binnen de eerste paar minuten toen we binnen kwamen.


Wie heeft dit ook? En wat moet/kan je er eigenlijk mee?

misschien is het geen gave, maar ik weet dat andere mensen in mijn omgeving dit niet kunnen.
Delen:
Riaction
Riaction dec 22 '05
Wouw dit lijkt een beetje op hele goeie mensen kennis.
Ik zelf heb dit ook. Niet zo goed als jij maar ik weet waar je over prat.

Mijn vraag aan jou: Ik heb het ook wel eens met vrienden die eigenlijk niet zo goed bij andere vrienden van mij passen en zij dan ook niet snappen wat ik met die persoon moet.

Maar ik weet van mij zelf dat die persoon juist een heel goed persoon is. Ondanks dat die persoon misschien van die rare trekjes heeft of dat niemand hem mag. Ik weet het gewoon dat het goed is.

Heb jij dat ook???

Ria
Mijzelf
Mijzelf dec 22 '05
ja ik ben mensen tegengekomen waarvan anderen zeggen dat het een slecht persoon is.

Toch zie ik in diegene soms een goed karakter.

Mijn gevoel over personen heeft mij nog nooit in de steek gelaten, gelukkig.

Ik kan ook zien of iemand snel ge-emotioneerd is (huilen ed) of dat ze snel aggresief worden. of juist stil zijn e.d.

heb jij dit ook?
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 8 '06
Hoi,

Ik heb dit ook heel erg. Ik hoef iemand maar 1x te zien en ik weet de meeste dingen al van deze persoon. Ook zie ik vaak de potentie (wat iemand kan bereiken) bij deze persoon. Als ik met iemand in contact kom en die staat ervoor open, probeer ik deze persoon altijd zelf de potentie die deze heeft te laten inzien, zodat deze hier ook naartoe kan groeien.

Ik weet ook of ik iemand kan vertrouwen, en of deze persoon te vertrouwen is (dat zijn 2 verschillende dingen).

Het rare is, dat ik het tot nog toe, nog nooit fout heb gehad.
Mijzelf
Mijzelf jan 8 '06
 Quote:
Origineel van nims:
Hoi,

Ik heb dit ook heel erg. Ik hoef iemand maar 1x te zien en ik weet de meeste dingen al van deze persoon. Ook zie ik vaak de potentie (wat iemand kan bereiken) bij deze persoon. Als ik met iemand in contact kom en die staat ervoor open, probeer ik deze persoon altijd zelf de potentie die deze heeft te laten inzien, zodat deze hier ook naartoe kan groeien.

Ik weet ook of ik iemand kan vertrouwen, en of deze persoon te vertrouwen is (dat zijn 2 verschillende dingen).

Het rare is, dat ik het tot nog toe, nog nooit fout heb gehad.
nee dat is het rare bij mij ook. tot nu toe nog nooit iets fout gehad.

maar het werkt alleen als ik de persoon in levende lijve zie.
via een foto lukt het me niet.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 9 '06
Via een foto lukt het mij ook meestal wel. Erg handig :).
sweet desire
sweet desire jan 11 '06
dus met al die mensenkennis en voorafgestemde gevoelens neem ik aan dat jullie nog nooit zijn teleurgesteld...
sweet desire
sweet desire jan 11 '06
dus met al die mensenkennis en voorafgestemde gevoelens neem ik aan dat jullie nog nooit zijn teleurgesteld...
Ayasha
Ayasha jan 17 '06
 Quote:
Origineel van sweet desire:
dus met al die mensenkennis en voorafgestemde gevoelens neem ik aan dat jullie nog nooit zijn teleurgesteld...
Ik denk dat je dan weer wat te hard van stapel loopt, het is niet omdat je iemand zijn karakter kent dat je ook precies weet hoe deze persoon reageert enzo (ehm hoe moet ik dat nou uitleggen). Het is niet omdat je de persoon kent dat ie je niet teleur kan stellen :)ook al ligt dat normaal gezien niet in zijn of haar karakter. (eh duidelijk zo? :?)
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 17 '06
Kath heeft helemaal gelijk. Uiteraard word ik wel eens verrast, maar dat is dan vaak omdat ik niet had verwacht dat iemand daar bijvoorbeeld al klaar voor was, of er nog juist niet klaar voor is.

Ik wordt nooit verrast door hoe iemand over bepaalde dingen echt denkt en hoe deze daar naar handeld. Ik ben echter niet iemand die altijd alles aan iedereen verteld, want wie ben ik, om daarover te oordelen?
Selma
Selma feb 7 '06
Hoi allemaal,

Mensen blijven nu eenmaal wonderbaarlijke wezens, dat veel mensen een feilloos gevoel blijken te hebben om andere mensen te doorgronden is op zich een mooie gave en de verrassingen die er ondanks deze gave zijn, is de mooie manier om scherp te blijven en niet alles als vaststaand en vanzelfsprekend aan te nemen.
Vele van jullie zullen de uitdrukking, "ruwe bolster, blanke pit" wel kennen.
Toch zijn er ook ruwe bolsters met een niet zo blanke pit.
De appel valt niet ver van de boom, zo zijn er ook appeltjes die mijlen ver van de boom rollen.
Ieder vogeltje zingt zoals die gebekt is en toch zingen veel vogeltjes een totaal ander en apart lied, al komen ze dan uit het zelfde gebekte nest.
Ja zeggen velen dat zijn de regels die de uitzondering bevestigen.
De invloeden van je nest, kunnen je inderdaad behoorlijk vormen en veel mensen gedragen zich er ook de rest van hun leven naar.
Ik ben er van overtuigd dat je echt een vrije keuze hebt, alleen is het niet altijd gemakkelijk om tegen de stroom in te zwemmen.
En dat uit een soort van gemakzucht veel mensen hun nest ook gebruiken als kapstok.
Tja zo ging dat nu eenmaal bij ons en ja mijn familie ziet dat niet graag.
Dat heeft ook te maken met een gevoel van niet buiten de groep te willen vallen.
Het chaotische verloop van dit stukje laat maar weereens zien dat op alle vragen antwoorden zijn en evenzovele antwoorden.
Ik vind het altijd heel boeiend om te horen waarom mensen dingen doen en gedaan hebben.
Ben heel leergierig en ik hoop dat tot mijn eindje te blijven ;).
Het zijn de rare kostgangers die het leven zo boeiend en kleurrijk maken.
Het inschatten/weten van iemands karakter is een mooie gave, het kan je inderdaad voor veel teleurstellingen behoeden.
Maar het zijn wel de teleurstellingen waarvan wij leren.
Ik zou niet graag mijn laatste misser hebben gemaakt, want zijn niet immers zij die zonder fouten zijn, dood?
En over de dood zijn weer heel andere vragen en gavens bekend.
Gaan we niet dood, maar gaan we door in een andere hoedanigheid, verruillen we het 1 voor het ander?
Gaat het licht uit, of gaat het licht aan?
Of is er misschien geeneens een aan/uit knopje?
Ik hoop dat voor iedereen het licht altijd mag schijnen, of dat nu hier is, in andere oorden, of in je hart.
De gave om andere mensen goed in te kunnen schatten wordt door vele mensen in alle lagen van de bevolking gebruikt, ten goede en ten kwade, want is het nietzo dat aan alle dingen 2 kanten zitten?
Blijf scherp, laat je verrassen en verbrand nooit de brug van vergeving achter je, want nmisschien moet je er zelf nog eens overheen.
Hopelijk heb ik als weegschaaltje de balans kunnen vinden in dit stukje, ben me er van bewust dat ik alles van 2 kanten bekijk en dat het ene antwoordt, weer een nieuwe vraag opwerpt.

Liefs, groetjes en fijne dag verders gewenst door, Selma.
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 8 '06
Zo selma, over uitdrukking gesproken :).

Dat zijn een hoop wijsheden in één post. Leuk dat je ons weer hebt gevonden :).
saskia
saskia mrt 29 '06
Goh wat komt dit bekend voor. Ik zie het al in een oogopslag en heb nooit fout gehad. zelfs een keer dat ik iemand zag en van te voren wist dat over 2 jaar hij mijn vriend zou worden. En inderdaad nu zijn we 9 maanden bij elkaar.
Kiwa
Kiwa aug 7 '06
Dat kan ik volgens mij ook, ik kan moeilijk hun karakter uitleggen en juist beschrijven, maar binnen in mij kan ik snel zien of ik die persoon mag of niet, vriendelijk of opvliegend is,.. .
mause
mause aug 7 '06
komt me erg bekent voor en moet zeggen dat ik er niet vaak naast zit. kan misschien wel ff duren, maar vroeg of laat komt het uit dat als ik een persoon niet "mag" hier ook iets mee aan de hand is. en vaak is het zo dat deze persoon zich dan anders voordoet dan dat hij/zij is. over het algemeen is het wel een makkelijk iets.
LPChip
LPChip aug 7 '06
Ja precies.

Wat ik me afvraag. Hebben jullie dit ook bij het lezen van iemand z'n tekst? bijvoorbeeld een post op het forum?

Ik heb dat namelijk wel.

Op een bepaalde manier kan ik door de naam waarmee iemand zich registreerd en de wijze waarop hij schrijft (woordkeuze en gebruik van leestekens) opmaken hoe iemand is: serieus, leuk, kwaadwillig, niet serieus, etc...

Vaak kan ik ook een inschatting maken van de leeftijd. Niet zo zeer een exact jaar, maar wel een indicatie. Bijv. tussen de 15 en 20 jaar.
mause
mause aug 8 '06
ja dat heb ik ook wel. maar moet vaak de persoon wel zien om dit te kunnen voelen. heb wel eens als ik een verhaal lees, dat het ene meer meer pakt als het ander, maar dat kan natuurlijk ook aan het verhaal liggen. maar wat leuk dat jij kunt voelen hoe iemand in elkaar steekt door dingen te lezen. vertel hoe zie je mij???????
Kiwa
Kiwa aug 8 '06
Ik kan ook een beetje zien hoe iemand is op het forum zonder hem te zien, maar net als fotolezen kan ik het gewoon niet uitleggen.
LPChip
LPChip aug 8 '06
Het is niet zo dat ik een compleet beeld krijg, maar er zijn bepaalde overeenkomsten tussen schrijfwijze waaruit je veel kan opmaken.

Bijvoorbeeld: Iemand die heel beleeft probeert te zijn, en vaak dure woorden gebruikt (voorbeeld: Er is een vraag waar ik mij geruime tijd mee bezig houdt.) vaak door een ouder persoon geschreven wordt. Door de beleefde toon kun je zien dat het om iemand gaat die graag gerespecteerd wordt en toch bescheiden over wil komen.

Ander voorbeeld: ey, kwil wete hoe je geeste moe zien.

Geen gebruik van hoofdletters, en redelijk opdringerig gesproken. Dit zijn vaak mensen in de leeftijd van 13-15 die in de puberteit zitten.

Ook het gebruik van smilies zegt veel over een persoon.
mause
mause aug 8 '06
ja dat is wel zo. daar kun je idd veel uit opmaken.
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki