Loading...
nl

Groeien van de ziel

Carina
Carina jul 6 '04
Hallo lieve mensen :)
Ik zit met een vraagstuk over mezelf.
Ik wil en kan ook vaker mensen helpen door ze te magnetiseren of door alleen maar te luisteren en eventueel ze te adviseren van wat ik van gene zijde of gewoon uit eigen intuitie doorkrijg.
Maar mijn probleem is, ik krijg daarna zo een goed gevoel hierover, ook van de complimentjes daarna, dat ik me weer schuldig ga voelen.Zo van je doet dit helemaal niet belangeloos, want je krijgt er toch een goed gevoel bij, of krijg hierdoor toch een bepaalde aandacht.
Ik heb dit wel eens vaker aan mensen voorgelegd maar dan krijg je zoiets van, ach stel je niet aan wie goed doet enz.
Maar toch voel ik me dan toch egoistisch op de een of andere manier.
Kan ik leren om dat los te laten of is dit mijn karakter? [wub]
lieve groetjes Carina
Delen:
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 7 '04
Hoi Carina, welkom op het forum! Over je vraag:

Dit is nu eenmaal hoe je bent. In onze maatschappij is het helaas een gewoonte geworden om egoistisch ingesteld te zijn. Echter hebben veel mensen hier volgens mij moeite mee. Wanneer ze dus iemand tegenkomen die totaal niet egoistisch is, dan uitten ze vaak hun enorme waardering hiervoor. Waarschijnlijk heeft dit ook iets met je opvoeding te maken hoe je erover voelt.

Hoe dan ook, van mij mag je er best van genieten :D. Uiteindelijk voel je je goed omdat je iemand anders hebt geholpen. Daarop mag je best trots zijn hoor!
Thomas A
Thomas A jul 19 '06
Beste Carina

Je mag terrecht een goed gevoel krijgen van het "er zijn" voor je medemens. Als het gaat om zingeving in ons bestaan in het hier, hoort het er zijn voor onze medemens praktisch boven aan. Je schuldgevoel lijkt mij erg aards en dat mag wel, maar laat het eens los als er weer zo een situatie is dat je je schuldig voelt en vraag dan eens aan jezelf "mag het zijn?" Jouw eigen antwoord is wat telt.
Jouw vraag laat zich niet goed met anderen overleggen. Het onderwerp ligt heel gevoelig en menigeen be-grijpt hier niets van. Wees zorgvuldig over wie jij in vertrouwen neemt.

Thomas

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki