Loading...
nl

[ged] Mis, Missen, Mist

JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 16 '07
Het is koud,
Weinig zon,
weinig warmte,
Ik mis je.

Mijn woorden vlogen op je af,
Maar ik miste je.
Jouw zonnestralen om me heen,
Maar je miste me.

Het is een kunst om de zon te laten stralen,
De winter is in zicht.
IJs op het water,
Pret in de sneeuw.

Een sneeuwbal naar je gezicht,
Mist je op een haar.
Het is mistig,
Zo zonder zon.

Wat je ook ziet en wat je ook doet,
Het is allemaal niet mis.
Teveel hooi op de vork en niets meer zien,
Wat jij toch allemaal in je leven mist....

We missen elkaar,
We missen het leven,
De mist voor de zon,
Dat kan ik als kiespijn missen.

Er is van alles mis met het leven,
Maar met ons is niets mis.
We hebben pret in de sneeuw,
En we vergeten de drukte.

Laten we niets meer missen,
De zon zoeken door de mist.
Alleen nog maar 1 doel,
Elkaar raken zonder te missen.
Delen:
liesanne
liesanne okt 16 '07
hallo Julien
"laten we niets meer missen" ik ervaar dat wel als een soort van levenskunst,een staat van welbevinden.Maar missen 'mag' m.i.ook: een uiting van liefde voor iemand,niets mis mee..

Is dit gedicht een uiting van iets wat momenteel speelt in jouw leven?

Iets anders:waar is 'de engel'? (of heb ik infomatie gemist?)Ik wilde juist iets voorleggen.Ik liet mijn zoon (9) een paar dagen geleden deze site zien en nadat ik wat uitleg gaf ging hij natuurlijk voor de plaatjes en stelde daar vragen over.Hij zag de engel en zei:vind die meneer zichzelf een engel?
(wat stellen kinderen toch goeie vragen...)Hierbij.

een warme groet,Liesanne
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 17 '07
 Origineel bericht van: liesanne
hallo Julien
"laten we niets meer missen" ik ervaar dat wel als een soort van levenskunst,een staat van welbevinden.Maar missen 'mag' m.i.ook: een uiting van liefde voor iemand,niets mis mee..

Dat was wel de strekking van het gedicht, de meerdere manieren waarop missen kan worden gebruikt. Je hebt het gevoel eruit dus meegekregen. Leuk!
 Origineel bericht van: liesanne

Is dit gedicht een uiting van iets wat momenteel speelt in jouw leven?

Niet speciaal op dit moment. Iedereen mist weleens wat in zijn/haar leven. Of met iedereen is wel eens wat mis. Of het is weleens mistig. Kortom, veel redenen waarom dit gedicht iedere dag weer van toepassing is. Ik besloot enkel om het gisteravond op te schrijven. Gezien de causaliteit is er altijd wel een oorzaak aan te wijzen ;).
 Origineel bericht van: liesanne

Iets anders:waar is 'de engel'? (of heb ik infomatie gemist?)Ik wilde juist iets voorleggen.Ik liet mijn zoon (9) een paar dagen geleden deze site zien en nadat ik wat uitleg gaf ging hij natuurlijk voor de plaatjes en stelde daar vragen over.Hij zag de engel en zei:vind die meneer zichzelf een engel?
(wat stellen kinderen toch goeie vragen...)Hierbij.

De engel is weer gevlogen en een bengeltje geworden ;). Zonder gein, als je wat langer hier rondloopt dan zul je merken dat ik nogal eens van icoon wissel. Ik doe dat om jullie allemaal voor de gek te houden zodat het steeds lijkt alsof er iemand anders reageert haha. Nee, zonder gein, ik verander gewoon steeds graag omdat ik op dat moment iets zoek wat past bij de stemming waar ik inzit. Wil je dus weten hoe het met me gaat, kijk dan naar mijn icoon en handtekening. Of vraag het gewoon natuurlijk :P, want ik zeg niet altijd wat ik doe, en doe niet altijd wat ik zeg, of soms vergeet ik het gewoon bij te werken :).

Over de 2e vraag ofdat ik denk dat ik een engel ben wil ik graag antwoorden dat ik denk een engelmens te zijn. Uiteraard hoef ik je niet uit te leggen wat het betekend, want daar is op deze site voldoende informatie te vinden :). Als je nog meer vragen hebt, stel ze gerust. Ik bijt niet (altijd :P).
liesanne
liesanne okt 23 '07
hoi Julien

vragen genoeg..informatie over engelmensen heb ik wel gevonden,maar (ook hier)ben ik geinteresseerd in jouw persoonlijke verhaal. Misschien staat het ergens waar ik het nog niet gevonden heb.

wat maakt dat je denkt een engelmens te zijn? hoe lang 'weet'je dat al? welke eigenschappen die een engelmens bezit gebruik jij bv op dit forum? -zijn zo wat eerste vragen..

groet Liesanne
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 27 '07
 Origineel bericht van: liesanne
hoi Julien

vragen genoeg..informatie over engelmensen heb ik wel gevonden,maar (ook hier)ben ik geinteresseerd in jouw persoonlijke verhaal. Misschien staat het ergens waar ik het nog niet gevonden heb.

Hoi Liesanne,

Bedankt voor je interesse. Mijn persoonlijk verhaal is niet echt verzameld opgeschreven hier, dus je zal het moeten doen met de losse berichten. Nou denk ik ook niet echt dat mensen echt geinteresseerd zijn in mijn persoonlijke verhaal, want zo boeiend is dat nou ook weer niet :).
 Origineel bericht van: liesanne

wat maakt dat je denkt een engelmens te zijn?

Dat zijn een aantal verschillende dingen. Vooral zijn het de eigenschappen die hier genoemd worden die ik vooral bij mezelf herken. Daarnaast ga ik af en toe naar spirituele arts die tijdens een sessie een ingeving kreeg en tegen me zei dat ik helemaal geen mens ben, maar op een engel leek. Toen ik haar uitlegde over de engelmens, kon ze eigenlijk alleen maar beamen dat ik dat ben.
 Origineel bericht van: liesanne

hoe lang 'weet'je dat al?

Ik denk nu ongeveer driekwart jaar.
 Origineel bericht van: liesanne

welke eigenschappen die een engelmens bezit gebruik jij bv op dit forum? -zijn zo wat eerste vragen..

Dat zijn er redelijk wat:
-Grote hoeveelheid energie tot hun beschikking
Zie mij late posts, de vele dingen die ik doe, en dat ik niet zoveel slaap :).

-Feilloze mensenkennis
Zie mijn fotolezingen

-Het veranderen / raken van mensen, door een simpele handeling
Vaak zeg ik dingen op een bepaalde manier, die bij de ontvanger erg effectief blijkt te zijn, en dan aankomt. Dit doe ik niet altijd bewust, maar als ik dan het effect soms zie, denk ik, hey daar is er weer eentje.

-Zij herkennen potentie
Als ik een fotolezing doe, zie ik vaak ook of deze persoon potentie heeft, en probeer deze als het kan ook te sturen / te wijzen op de potentie die ze/hij heeft.

-Direct contact met de Engelen in de geesteswereld
Zie de berichten op de site van Gabriel / Michael.

-Hebben een krachtig en ontwikkelde vleugelchakra
Er zijn hier verschillende forumleden die mijn "zielenkoppeling" hebben ervaren, dus die kunnen erover meepraten.

Groetjes Julien.
admin
admin okt 27 '07
Mijn gevoel zegt dat dit klopt, kijk maar naar wat voor mooie dingen je bereikt met dit forum, al de mensen die hier nooit vergeefs aankloppen. In het engels noemen ze zo iemand een Earthangel, google maar eens op dat woord.
Iemand die vanuit universele liefde naar zijn medemens kan kijken en vanuit die liefde ook handelt is in mijn ogen zeker een engel.
Er lopen hier veel engeltjes op dit forum.
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 31 '07
En zijn je vragen nu beantwoord Liesanne? Of heb je er nog meer?
liesanne
liesanne nov 1 '07
nog veeeeel meer vragen......


Maar bedankt voor je antwoorden. Egelmens, Mensengel... ik weet nog niet zo goed wat ik ermee moet.
Wat betreft de mensenkennis,ik ervaar jouw inbreng hier op het forum zeker als opmerkelijk.

Zelf heb ik in mijn leven ervaren dat er op juiste momenten soms mensen opdoken die iets waardevols deden of zeiden wat ik op dat moment juist nodig leek te hebben en ik noem die mensen dan ook mijn 'engelen' Het begrip Engelmens kende ik niet, met de informatie over hun funtie in de overgang naar 2012,daar heb ik eerlijk gezegd niets mee. Ik spreek natuurlijk vanuit mijn eigen referentiekader.Ik heb helemaal niets (meer)met voorspellingen.Dat heeft te maken met het feit dat mijn leven lange tijd negatief beinvloed is geweest door een "voorspelling" Hoe het allemaal zal gaan,ik weet het niet en ik geloof dat ik het ook niet hoef te weten... Ik kan/wil hier niet stellig over zijn. Op spiritueel gebied is er voor mij niets (helemaal) zeker.

Dat neemt niet weg dat ik heel veel goeds ervaar op dit forum.Echt bijzonder.De manier van communiceren hier spreekt me enorm aan en veel informatie sluit aan bij wat voor mij mijn innerlijke 'waarheid' is.

Nieuwe vragen.
Ik ben benieuwd hoe het werkt t.a.v. wat je verder zegt over 'zielenkoppeling',het contact met Engelen in de geesteswereld,het 'veranderen' van mensen.Ik las ergens dat je ook in staat bent om in dromen te verschijnen?

En: waarom zouden mensen niet geinteresseerd zijn in jouw persoonlijke verhaal? Ik ben dat wel hoor!

groet Liesanne :)
admin
admin nov 1 '07
Foute voorspellingen, ja die kun je lang met je meenemen.
Wat jammer dat dat jou is overkomen Liesanne.
liesanne
liesanne nov 5 '07
had je mijn vragen gezien,Julien?

Groet,Liesanne
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 5 '07
 Origineel bericht van: liesanne
Egelmens, Mensengel... ik weet nog niet zo goed wat ik ermee moet.

Er zit een belangrijk verschil tussen de Engelmens en Menselijke engels ;)zie http://www.merudi.net/cgi-bin/cl/index.p...20engelmens.htm
 Origineel bericht van: liesanne

Wat betreft de mensenkennis,ik ervaar jouw inbreng hier op het forum zeker als opmerkelijk.

Dank je.
 Origineel bericht van: liesanne

Dat neemt niet weg dat ik heel veel goeds ervaar op dit forum.Echt bijzonder.De manier van communiceren hier spreekt me enorm aan en veel informatie sluit aan bij wat voor mij mijn innerlijke 'waarheid' is.

Meer heb je toch ook niet nodig :)waar het ook vandaan komt, iedereen is op zoek naar een plek waar die zich thuisvoelt.
 Origineel bericht van: liesanne

Nieuwe vragen.
Ik ben benieuwd hoe het werkt t.a.v. wat je verder zegt over 'zielenkoppeling',

Hoe dat werkt. Ik open mijn vleugelchakra, strek hem uit, en zoek degene met wie ik contact wil maken op. Ik verbind dan mijn vleugelchakra met de persoon van de ander, en dat is het. Ik heb het al met een aantal personen gedaan (ook op dit forum) en de meesten hiervan kunnen beamen iets te merken (en veel meer dan dat). Volgens mij is het een verbinding op energetisch nivo, waarin het energielichaam van de persoon door mij wordt "beinvloed".
 Origineel bericht van: liesanne

het contact met Engelen in de geesteswereld,

Dat gebeurde bij mij via automatisch schrift. Ik had de enorme behoefte om teksten op te schrijven, en uiteindelijk zijn dat de bekende teksten die je hier op de website ziet staan.
 Origineel bericht van: liesanne

het 'veranderen' van mensen.

Dat doe ik door bepaalde dingen te zeggen of bepaalde dingen te doen.
 Origineel bericht van: liesanne

Ik las ergens dat je ook in staat bent om in dromen te verschijnen?

In theorie zou ik het moeten kunnen. Ik heb het echter nog niet bewust geprobeerd omdat ik nog niet zeker ben of ik dit wil. Iemand zou mij eens les geven, maar ik ben er nog niet helemaal uit.
 Origineel bericht van: liesanne

En: waarom zouden mensen niet geinteresseerd zijn in jouw persoonlijke verhaal? Ik ben dat wel hoor!

Geen idee. Misschien is het valse bescheidenheid of mijn onzekerheid. Ikzelf ken me al veel te goed, om er niet meer zo geinteresseerd te zijn :).
liesanne
liesanne nov 7 '07
Wat betreft het 'niet goed weten wat ik ermee moet' daarmee bedoel ik niet dat de informatie daarover mij niet duidelijk is,maar meer dat ik niet weet wat ik geloof of wil geloven...

Ik ben wel benieuwd naar een verhaal(je zegt: er werd iets bemerkt en veel meer dan dat) van een 'zielenkoppeling'of is dat iets heel persoonlijks?

groet Liesanne
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 7 '07
Ik zou wel een verhaal kunnen vertellen, maar er zijn meer mensen bij betrokken waarvan de meeste op dit forum ook rondlopen. Ik ga dus zonder hun toestemming niets plaatsen. Wel kan ik generaliserend vertellen wat de verschillende mensen hebben ervaren tijdens een zielenkoppeling. Ik wil wel graag vermelden dat deze koppelingen allemaal op afstand hebben plaatsgevonden, en er dus geen enkel fysiek contact was.

-Tintelingen in de nek / tussen de schouders.
-Lampen die aan en uit gaan knipperen.
-Entiteiten die ik wegjaag / wegstuur.
-Enorme fitheid en niet langer meer zo moe zijn.
-Enorm goed geslapen de volgende dag.
-Een diep contact waarin verschillende dingen worden uitgewisseld.
-Herinneringen uit vorige levens die naar boven komen.
-Pijntjes / kwaaltjes die worden weggenomen.
-Pijntjes en kwaaltjes die worden overgenomen.
-Direct voelen waar en op welke plek de ander "last" heeft.

Om er maar een paar te noemen. (De mensen van het forum die dit lezen, en het herkennen, mogen het uiteraard gewoon melden (graag zelfs) ik heb er in ieder geval geen bezwaar mee. Jullie weten wie jullie zijn ;)).
inneke
inneke nov 7 '07
Ik ben even niet helemaal mee Nims,

Ergens heb je gezegd geen ziel te hebben omdat je een engelmens denkt te zijn en engelmensen hebben geen ziel...Hoe kan je dan een zielenkoppeling maken?

Is hetgeen jij vermeldt geen energetische koppeling of uitwisseling? Of is een zielenkoppeling de naam die jij eraan geeft?

En dan ook, is de energie die door jou stroomt wel jouw energie (dus van jou). Doe jij het? Of stel je jezelf open als een kanaal voor deze universele energie? Waardoor je ego er eigenlijk niets mee te maken heeft?
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 8 '07
 Origineel bericht van: inneke
Ik ben even niet helemaal mee Nims,

Geeft niets, ik neem je wel even mee :).
 Origineel bericht van: inneke

Ergens heb je gezegd geen ziel te hebben omdat je een engelmens denkt te zijn en engelmensen hebben geen ziel...Hoe kan je dan een zielenkoppeling maken?

Dat is een hele goede vraag en ook dat vroeg ik me ook af. Eigenlijk komt het omdat de naam zielenkoppeling niet helemaal klopt. Het is een vleugelchakra koppeling. Maar ja, toen er voor het eerst het woord zielenkoppeling in beeld kwam had ik van vleugelchakra's en engelmensen nog nooit gehoord.
 Origineel bericht van: inneke

Is hetgeen jij vermeldt geen energetische koppeling of uitwisseling? Of is een zielenkoppeling de naam die jij eraan geeft?

Een energetische koppeling, maar ook uitwisseling. En inderdaad de naam zielenkoppeling is er al een hele tijd geleden door mij aan gegeven. Nu is het ook zo, dat een zielenkoppeling niet alleen is voorbehouden voor Engelmensen.
 Origineel bericht van: inneke

En dan ook, is de energie die door jou stroomt wel jouw energie (dus van jou). Doe jij het? Of stel je jezelf open als een kanaal voor deze universele energie?

Dit is de universele energie, het kost mij dus niets. Ik geef enkel door. Ik ben na afloop dus ook nooit moe of op oid.
 Origineel bericht van: inneke

Waardoor je ego er eigenlijk niets mee te maken heeft?

Die snap ik niet :). Mijn ego heeft er altijd wat mee te maken, aangezien ik het proces in gang zet, toch?
Lena
Lena nov 8 '07
Hoi Liesanne

Zoals je het hierboven omschrijft zo voel ik het ook!
Maar je geeft zelf al aan dat je niet weet wat je gelooft of wil geloven.Het mooie aan alles is, dat je al op zoek bent gegaan.
Ik weet ook niet of je op alles een antwoord zal krijgen.
Het gevoel wat ik bij een zielenkoppeling kijg, is dat het voor mij wel bestaat. Is het misschien ongeveer hetzelfde als je je heel sterk verbonden voelt met iemand. body and soul???of sla ik de plank nu echt mis!!
liesanne
liesanne nov 9 '07
hallo Magda en Julien

Ja,het op zoek zijn is oké.Vroeger dacht ik meer in zekerheden,nu is voor mij helemaal niets meer zeker.Ik wil nu vooral dingen onderzoeken...kijken of het bij mij past.Vandaar mijn vele vragen.Ik voel dat ik heel sceptisch blijf t.a.v.
bovenstaande informatie.
Het gekke is dat is ondanks het wantrouwen wat ik kan hebben ook heel heilig in dingen kan geloven.Maar door negatieve ervaringen ben ik er huiverig voor geworden en neem niet alles zo maar klakkeloos aan.

Ja, een zielenkoppeling, het zal best kunnen...
Maar wat maakt dat je kan zeggen een engelmens te zijn(wat maakt dat een spirituele arts dat kan zeggen),hoe weet je dat zo zeker?Wat maakt dat er allemaal voorspellingen gedaan kunnen worden...het gaat boven mijn pet,geloof ik.

liefs Liesanne
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 9 '07
Wat maakt dat je iets bent? Ik denk dat daar een aantal mogelijkheden voor zijn:
-Je vindt het zelf, en zo voelt het ook.
-Andere mensen vinden dat van jou.
-Je herkent eigenschappen in jezelf die overeenkomen met de definitie.
-Andere mensen herkennen ook die eigenschappen in jezelf die overeenkomen met de definitie.

Ik denk dat je eigenlijk alles kan zijn wat je wilt. Van binnen zijn we allemaal gelijk. Is het dan belangrijk dat iemand anders dat beaamt? Misschien is het wel prettig om de onzekerheid weg te nemen of je dit echt wel bent. Dat denk ik wel, maar is het nodig? Dat denk ik weer niet.

Wat ik me afvroeg Liesanne, waar ben je precies naar op zoek, als jij deze vragen stelt?
admin
admin nov 9 '07
Ik heb dezelfde vragen maar niet omdat ik op zoek ben.
Meer omdat ik wil begrijpen waarom jij dit van jezelf geloofd.
Ik denk wel dat mensen als engelen kunnen zijn, ik ben ze ook tegengekomen. Ik heb dat gevoel niet bij jou, daarbij heb ik dan ook nog de kanttekening dat de beschrijving van de engelmens door jou is geschreven. Het is dan niet zo moeilijk om eigenschappen te herkennen.

Begrijp me niet verkeerd, ik bedoel dit niet als kritiek.
Ik schrijf hier puur mijn gevoel op en mijn twijfels.

Waarom moet iemand op zoek zijn op het moment dat ze niet alles klakkeloos van je aannnemen Nims?
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 9 '07
 Origineel bericht van: Karin
Ik heb dezelfde vragen maar niet omdat ik op zoek ben.
Meer omdat ik wil begrijpen waarom jij dit van jezelf geloofd.
Ik denk wel dat mensen als engelen kunnen zijn, ik ben ze ook tegengekomen. Ik heb dat gevoel niet bij jou, daarbij heb ik dan ook nog de kanttekening dat de beschrijving van de engelmens door jou is geschreven. Het is dan niet zo moeilijk om eigenschappen te herkennen.

Ik snap dat je hier kanttekeningen bij hebt, en het is inderdaad erg makkelijk om het op mezelf te projecteren op mezelf. Maar er zijn hier een paar belangrijke zaken die ik eigenlijk aan jou wil vragen.

-Je spreekt over mensen die als engelen kunnen zijn, maar wat is jouw beeld hier precies van? Er zit namelijk een groot verschil tussen de engelmens, en mensen die als engelen kunnen zijn (Menselijke Engels). Ik vraag me daarom ook af, of je deze niet door elkaar haalt. Daarnaast vraag ik je ook of je een definitie van een Engel kunt geven, voor jou. Ik denk namelijk dat onze definities niet overeen komen, en dat hierdoor deze discussie is ontstaan. Als dit duidelijk is, kunnen we de eigenlijke vragen beantwoorden:
-Wie zijn / haar definitie is juist?
-Val ik als engelmens zeggende te zijn, onder één van deze definities?
 Origineel bericht van: Karin

Begrijp me niet verkeerd, ik bedoel dit niet als kritiek.
Ik schrijf hier puur mijn gevoel op en mijn twijfels.

Ik ervaar het ook niet als kritiek :)als je iets wilt begrijpen is het stellen van de juiste vragen, voldoende om het antwoord te vinden. Ik vertel je graag hoe ik het zie en hoe ik erover denk. Ik heb geen idee of ik het juist heb, maar ik kom graag achter zaken die niet kloppen in mijn verhaal. Dan kan ik weer verder op zoek naar de ultieme waarheid. Dus ga vooral door met "kritiek :P" geven.
 Origineel bericht van: Karin

Waarom moet iemand op zoek zijn op het moment dat ze niet alles klakkeloos van je aannnemen Nims?

Geen idee, dat is ook niet wat ik denk. Ik stelde de vraag aan liesanne (en niet aan jou) omdat ik het gevoel kreeg dat ze ergens naar op zoek is. Ik probeer daarom ook aan haar te vragen wat dit is. Ik heb daarvoor nog expliciet haar naam gezet om dit aan te geven. Dat jij (in dit geval) niet op zoek bent, weet ik en heb daarom ook niet jouw naam er neer gezet.

Daarnaast maakt het mij niet uit of iemand wel of niet alles klakkeloos van mij overneemt. Liever niet zelfs. Ik probeer juist de mensen te motiveren na te denken en te reageren zodat er een inhoudelijk en beargumenteerd gesprek plaatsvind.

Ik vraag me dus ook af, waarom je dit denkt karin?
Pagina's: 1 2 3 4 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki