Loading...
nl

Merudi Awards

JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 15 '07
Hierover heb ik even zitten nadenken, maar het leek me wel leuk om Merudi-awards uit te delen voor Websites / Boeken / Winkels / ... waarvan we vinden dat deze echt bijdragen aan het helpen van de nieuwe wereld. Uiteraard moeten we een paar richtlijnen bedenken waarin we kunnen vaststellen dat iets een Merudi award krijgt. Een vast plekje op de site, lijkt het me ook een goed idee hiervoor.

Een award mag de andere site / winkel / schrijver ook voor zichzelf gebruiken om reclame mee te maken, dat ze een award heeft gekregen.

Wat vinden jullie van het idee?
Delen:
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 15 '07
Misschien willen jullie meteen ook nadenken over de criteria? Graag jullie suggesties :).

Ik zal zelf een klein opzetje doen:

-Duidelijke indeling.
-Netjes en opgeruimd uiterlijk.
-Gegeven informatie vooral over de nieuwe wereld.
-Geen commerciele achterliggende gedachte.
-Behandeld / Benaderd de mens met respect.
-Niet te zweverig.
-Meer dan 50 pagina's met informatie.
-Nodigt de bezoeker uit tot nadenken.
-Komt in grote lijnen overeen / Is aanvulling op, de Merudi gedachte.
-Heeft de persoonlijke ontwikkeling als belangrijk onderdeel.
-Bezit over voldoende eigen werk, en is geen "kopieer machine".
-Niet alleen maar een forum, maar moet meer zijn.

Nog meer iedeen? Of andere iedeen? Of iedeen hierboven waarvan je vindt dat ze niet goed zijn?
Ayasha
Ayasha okt 15 '07
NiMS no offence, maar vind je dat niet een beetje ver gaan?
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 15 '07
Te ver in welk opzicht?
admin
admin okt 15 '07
Persoonlijk vind ik het geen goed idee, omdat ik eigenlijk niet vind dat ik "gemachtigd" ben om een ander op zijn of haar bijdrage te beoordelen.
Dan ga ik toch voor het voorstel van Debiorah, dan lever ikzelf mijn bijdrage aan het een beetje mooier maken van de wereld, volgens mij is daar meer behoefte aan dan aan awards.
Debiorah
Debiorah okt 15 '07
Ik vind het idee opzich wel leuk, de uitvoering is inderdaad een tweede. Ik vind dit ook vrij moeilijk. Want ik zie merudi hoewel opzichzelf staand ook als een doorgeefluik, een samenkomst van informatie en mensen. Wat mij betreft zouden de awards dus kunnen dienen om een netwerk groter te maken, in contact brengen.Misschien is het dan beter om er een soort webring van te maken?

Deze criteria vind ik vrij goed:
-Overzichtelijke indeling.
-Gegeven informatie over de nieuwe wereld en spiritualiteit.
-Geen commerciele achterliggende gedachte.
-Behandeld / Benaderd de mens met respect.
-Komt in grote lijnen overeen / Is aanvulling op, de Merudi gedachte.
-Nodigt de bezoeker uit tot nadenken.

Deze criteria heb ik bepaalde vraagtekens bij:
-Niet te zweverig. Wat is zweverig?
-Meer dan 50 pagina's met informatie. Ook een kleine site kan heel veel toe te voegen hebben.
-Heeft de persoonlijke ontwikkeling als belangrijk onderdeel. Waarom?
-Bezit over voldoende eigen werk, en is geen "kopieer machine". Sommige informatie is goed voor iedereen om door te geven, dus waarom moet het eigen werk zijn?
-Niet alleen maar een forum, maar moet meer zijn. Is forum dan een voorwaarde?
Caius
Caius okt 15 '07
Ik vind het een leuk idee, maar ik twijfel aan de nut en een goede uitvoering ervan.
dragon
dragon okt 15 '07
Hai Nims,

lijkt me wel leuk. Waarom niet de merudianen laten stemmen op een aantal voorgestelde kanditaten, of was dat de bedoeling ook?

Criteria, oef lastig, is toch ook wel een kwestie van persoonlijke voorkeuren en smaak.
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 17 '07
Het is geen verkiezing voor personsen dragon, maar een soort van Merudi waardering uiting naar anderen toe. Het was ook maar een wild idee, vandaar deze stemming. Ik hoop dus ook op meer stemmen en vooral meer meningen, reacties.

Ik heb veel iedeen, maar ze zijn lang niet allemaal even sterk.
linkie
linkie okt 17 '07
Ik denk dat je bij het in het leven roepen van een award, wellicht deels onbedoeld een soort basisregels creeert van wat merudi is, en dat lijkt mij niet zo'n goed plan.
Hiermee bedoel ik dat er aan een bepaalde groep mensen bepaalde merken of zienswijze worden geplakt en daar ben ik niet zo voor.

denk aan bijv. de gabber en zn austrailian en nikies,
terwijl reebok en cavello eigenlijk net zo goed waren.
Bij merudi wordt het zoals ik net nu intrepeteer dan een bepaald boek "aangeprezen" terwijl een ander boek wellicht net zo goed een theorie uiteenzet.

Ik denk niet dat er reclame nodig is op deze manier. Persoonlijk zou ik dan meer gaan voor een soort openbare digitale blibliotheek waar men een boek of site kan voordragen en een cijfer kan geven of een recentie kan achterlaten over een boek/site.

tot zover mijn persoonlijke mening.
dragon
dragon okt 21 '07
Hai Nims,

sorry voor de verwarring, ik doelde ook niet op personen, maar mikte meer op wat linkie voorstelt. hihi!
LPChip
LPChip okt 22 '07
Ik vind het een leuk idee, maar ik ben wel eens dat er goed gekeken moet worden naar het concept zelf. Hoe meer richtlijnen of regels je stelt, des te slechter het z'n doel treft.

Je moet een site juist een waardering geven omdat het iets kan toevoegen in iemands leven, niet omdat er een bepaald soort content op staat, want wanneer er regels zijn, is het makkelijk om jouw site aan te passen voor zo'n award, om er vervolgens reclame mee te maken, zo van: kijk eens, ik heb deze award gekregen, dus ik ben goed.

De award moet een soort van beloning zijn die je niet verwacht te krijgen. Pas dan zal het een toegevoegde waarde hebben.

Een mooi voorbeeld is het zogenaamde "Cadeautje voor iemand's verjaardag". Je kent dat wel, je gaat naar een verjaardag en je geeft iemand een cadeautje. Het is zo standaard dat die ander niet echt meer op zal kijken van dat cadeautje. Geef je datzelfde cadeautje op een andere dag als hij/zij niet jarig is, zelfs als het wel voor zijn/haar verjaardag bestemt is, maar het bijv. 2 maanden eerder/later is, dan komt dat gebaar heel anders over.
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 31 '07
Ik vind het idee dat het een kadootje is wel een goed idee. Misschien moeten we het geen award noemen, maar de Merudi-Opsteker oid. Iets waarmee we gewoon een persoon / website / idee willen waarderen, gewoon omdat we het een super tof idee vinden.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki