Loading...
nl

Ontspannenheid troef, de sleutel naar geluk

Caius
Caius okt 14 '07
De beste prestaties behaal je door ontspannen te zijn in je hoofd.
Je bent ontspannen, als je je nergens druk om maakt.
Kortom, maak je nergens druk om.
Dan ga je vanzelf leven in het nu en genieten van de meest simpele dingen om je heen.

Probeer het uit, het werkt.
Veel geluk allemaal!

Liefs,
Kay
(geschreven door Kay, op 14 oktober 2007)
Delen:
dragon
dragon okt 14 '07
Hoi Kay,

ben het helemaal met je eens!
Heb je tips voor mensen die zich niet goed kunnen ontspannen in hun hoofd? Altijd handig....
Anne
Anne okt 14 '07
Hej kay,
Je hebt gelijk als je alles in je hoofd op zei kan zetten en je hoofd helemaal leeg kan maken en je nergens druk om maakt dan behaal de beste prestaties klopt helemaal.
Het is alleen een kunst om dit te kunnen je hoofd leeg maken en je nergens druk om te maken bij mij lukt dit ene keer wel andere keer niet.
Caius
Caius okt 14 '07
Bedankt Anne en Dragon,

Dragon, die tips hou je, jullie tegoed van me.
Anne, ik heb me nu 3 dagen amper maar dan ook echt amper me geirriteerd of druk gemaakt.
En ik weet, als een soort klein wonder wat geluk is.
Ik weet wat ik wil in mijn leven:
Dit leven is een grote lange reis.
Geluk is niet een eindbestemming, maar een manier van reizen.

Ik werk nu 1 week bij Ballast Nedam als autocad tekenaar (bouwtechnisch tekenaar).
Ik ga me best doen, maar mocht het toch niet lukken, dan ga ik HBO psychologie studeren.
Het beroep mental coach zie ik helemaal zitten.
Ik heb het geluk gevonden en gun dit iedereen.
Daarnaast vind ik coaching erg leuk.
Maar goed als het autocad tekenen goed bevalt, heb je best kans dat ik dat blijf doen.
De toekomst zal het uitwijzen.

Goh nooit gedacht, een half jaar geleden zwaar depresief en aan de medicijnen ( wat ik maar 2 maanden geslikt heb ).
Ik verlangde naar de dood en wilde niet aan de toekomst denken.
En nu als een soort wonder, zit ik vol toekomst plannen.

Kortom het gaat goed met me!!
Owja .. mijn hbo civiele techniek halen in de toekomst is ook nog een optie.
(al was het alleen maar om geen schul van 9 duizend euro te hebben)
Wendy's
Wendy's okt 14 '07
goed om te horen caius :D

hopen dat het je gaat lukken :)
maar als je iets echt wil kun je alles!!! :D
Caius
Caius okt 14 '07
ja idd ..klopt helemaal
geld voor iedereen ...je kan alles wat je wilt ....binnen de wetten van de natuur ofcourse :)
En Wendy ...het gaat lukken :)
Debiorah
Debiorah okt 14 '07
Goed om te horen dat je wereld weer vol mogelijkheden is, caius!
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 15 '07
Gefeliciteerd man! Echt tof dat je dit nu zo ervaart en met ons wilt delen.
admin
admin okt 15 '07
Toppie Caius! :)
dragon
dragon okt 15 '07
Hoi Kay,

wat geweldig voor je!
Zet hem op en je weet het...je bent niet alleen (met een knipoog naar Nims).

Zet hem op!

...genieten, leven, verwonderen, voelen, zijn, beleven...wow!!
Caius
Caius okt 15 '07
Bedankt voor jullie mooie reacties :)
LPChip
LPChip okt 22 '07
Gefeliciteerd Caius. :)

Om terug te komen op het onderwerp: ontspan voor een beter leven: Mee eens.

Ik heb gelukkig ook een aantal tips die helpen om je goed te kunnen ontspannen, en minder tot geen druk te hebben in je hoofd.

Ik zal beginnen met de allerbelangrijkste:

Goede nachtrust
Het is heel belangrijk om een goede nachtrust te hebben. Als je dag slecht begint, dan is de hele dag 3x zo moeilijk. Je gaat je haasten in je dagelijkse rit naar 't werk, en je hebt de hele dag die druk.

Onthou alleen dat wat nodig is
Veel dingen, ook ik je werk, kun je opschrijven of plannen. Als je dat doet, dan hoef je dat niet te onthouden, en kun je er makkelijker afstand van doen. Denk bijvoorbeeld aan een project waar je mee bezig bent. Je hebt daar werkzaamheden voor gedaan, maar op dit moment kun je er even niets aan doen. Toch weet je al wel hoe je het wilt gaan aanpakken. Schrijf dat op in een bestand bij dat project zodat je door het lezen van dat stukje tekst dezelfde gedachten weer krijgt, en laat het vervolgens los.

Bedenk, dat alles een reden heeft
Wanneer je je beseft dat alles gebeurd om een reden, zul je minder gauw geneigd zijn om negatief op een situatie te reageren, en daardoor ontspannender te kunnen zijn. Denk bijvoorbeeld aan een bumperklever op jouw bumper. Die bestuurder heeft gewoon haast. Laat hem er langs, en probleem opgelost.

Nog een speciaal voor het verkeer: afstand houden
Klinkt heel gek, maar door afstand te houden rijd je veel relaxter. Als je gewoon meerijd met het verkeer, zul je minder kans hebben op ongelukken, en je komt niet zo gek veel later aan op je bestemming (zeg maar 1 a 2 minuten op een gemiddelde afstand van 15 km binnen de bebouwde kom, of 30km buiten de bebouwde kom). Je hoeft je niet druk te maken als je weet dat je er toch wel komt. Bij de meeste bedrijven is het ook zo, dat als je later binnen komt, en je dan ook later doorwerkt, je geen problemen krijgt. Deze instelling zal het mogelijk maken relaxed in het verkeer deel te nemen.


De belangrijkste blijft nog steeds een goede nachtrust, want zonder die goede nachtrust lukken de anderen ook niet.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki