Loading...
nl

The Law of UNattraction

JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 13 '07
The secret gaat eigenlijk over the Law Of Attraction (LOA). Toch is er echter een kant van deze "law" waar niet echt wordt over gesproken. Deze kant van deze wet is "the Law Of Unattraction" (LOU), in het Nederlands "de wet van de afstoting".

Waarom deze andere kant van de wet er is en hoe die werkt wil ik graag in dit bericht uitleggen. Om het juiste kader te scheppen wil ik eerst uitleggen wat de oorsprong is van deze beide wetten.

Deze wetten gaan uit van de grondslag dat je in je leven dat krijgt wat je nodig hebt. Vaak is er de misvatting dat je krijgt wat je wilt, als je de LOA toepast.

De reden dat je namelijk lang niet altijd krijgt wat je wilt, zit het in de manier hoe de LOA zijn focus legt. Door via de LOA je aandacht te richten op bepaalde zaken, "vergeet" je op dat moment namelijk alle zaken die je juist niet nodig hebt. Doordat je je aandacht hier niet op richt, ben je je er niet zo erg bewust van, en lijkt het alsof je alleen nog maar krijgt wat je wilt.

Toch weet iedereen die de LOA heeft toegepast, dat het lang niet altijd lukt. En dan kan je afvragen waarom nou juist een aantal dingen niet lukken waarvan je denkt dat ze voorbestemd zijn.

Helaas is dit stukje van de LOA nou precies datgene waar "The Secret" een secret van heeft gemaakt. Die zwijgt er namelijk over in alle talen. Waarom lukken een aantal zaken, die ik heel graag wil, toch vaak niet? Waarom gaat alles steeds mis, zelfs als ik the Secret (LOA) toepas, etc.

De kern van dit onderwerp is ‘het levenspad’. Wie je ook bent, wat je ook doet, zodra jij leeft, heb je een levenspad dat je bewandelt.

De intentie om iets te bereiken zal jouw pad in die richting doen verplaatsen. Tot zover is de LOA aan het werk, en het zal in die richting blijven gaan die je voor jezelf graag ziet.

De LOA heeft ook alleen maar invloed op jouw eigen levenspad. Het is een misvatting dat je de levenspaden van andere mensen verandert zodra jij voor jezelf de LOA toepast. Het enige dat er verandert, zijn jouw keuzes en jouw focus erop.

Echter wanneer je jouw levenspad een richting hebt uitgezet die jou niet meer geeft wat je nodig hebt grijpt de LOU in. Hij trekt de zaken aan die jou heel duidelijk laten merken dat je niet langer de gekozen richting hoeft op te gaan, omdat de bestemming die je eigenlijk voor ogen had, niet langer meer de jouwe is. Op die momenten moet je direct stoppen met het toepassen van LOA en kijken welke richting de LOU je uitstuurt. Dit is namelijk de daadwerkelijke richting die jou op dat moment voorbestemd is. Wanneer je namelijk doorgaat met het toepassen van LOA zal LOU steeds weer opnieuw ingrijpen, en steeds duidelijker laten weten dat het niet jouw weg is.

Heel kort gezegd, de LOA en LOU zijn de TomTom (GPS) op je levenspad. Ze zeggen je welke route je dient te rijden, en welke tussenhaltes je nog dient langs te gaan voordat je op je bestemming bent.

Het is dus heel belangrijk voor jezelf om je einddoel te weten, en de wetmatigheid de route te laten uitstippelen. Toch kun je deze wetmatigheid niet voor de gek houden, en krijg je altijd wat je nodig hebt.
Delen:
Debiorah
Debiorah okt 13 '07
Duidelijke info Nims, goed voor mensen om te weten. En ik denk dat het maar goed is dat de LOU er is. Want het belangrijkste is wat je nodig hebt en niet wat je wilt hebben.
Anne
Anne okt 13 '07
Ja klopt nims..maar ik denk dat het ook mee te maken heeft hoe goed je jezelf kent als je jezelf heel goed kent weet je precies wat je aankan hoe ver je kan gaan enzo dat komt eigenlijk opzelfde neer ;)
Grunie
Grunie okt 14 '07
Hé, ik had me er nog niet in verdiept, in 'The Secret' en LOA. Bewust nog niet. En je verwoordt voor mij precies waarom..... Gisteren bij rondom 10 ging het er over. De mensen kwamen er niet uit, waarschijnlijk omdat over dit stuk van het verhaal niet gesproken wordt.
Thanks!
annette222
annette222 okt 14 '07
Hoi, Hoi,

Ik snap hem denk ik wel. Mijn probleem is dat ik geen leuke vaste baan kan vinden. Heb er nu ongeveer 17 gehad. Mijn intentie was als ik maar een baan heb en kan rondkomen dan is het goed. Nu begrijp ik dat ik mijn toekomstige baan moet gaan combineren met cursussen/workshops om mijzelf te ontwikkelen, zodat ik eindelijk kan gaan doen wat ik altijd heb gewild maar niet heb gedurfd namelijk met mensen samenwerken of begeleiden hoe je het ook wilt noemen.
Heeft lang geduurd maar ik weet nu wat ik moet doen om mijn patroon te veranderen.

The Secret kan je tegenwoordig ook op DVD bestellen. Komt in november a.s. uit.

Warme groet,

Annette
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 15 '07
Ik heb the secret gelezen deze vakantie, en vond het echt het slechtste boek dat ik in tijden heb gelezen :).
Debiorah
Debiorah okt 15 '07
 Quote:
Ik heb the secret gelezen deze vakantie, en vond het echt het slechtste boek dat ik in tijden heb gelezen


Je bent niet de eerste die ik dat hoor zeggen. Ik heb nog niet echt de behoefte gehad het te lezen, voor mij was de essentie van de LOA me wel duidelijk. Misschien ook wel teveel opgeblazen, poeha. Wat maakte het voor jou een slecht boek nims?
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 15 '07
De quote hierboven lijkt me wel een belangrijke:
 Quote:
Toch weet iedereen die deze wet heeft toegepast, dat het lang niet altijd lukt, en dat iedereen zich afvraagt waarom nou juist die dingen niet lukken waarvan je denkt dat ze voorbestemd zijn.
Helaas is dit stukje van the LOA nou precies datgeen waar "de Secret" een secret van heeft gemaakt. Het zwijgt er namelijk over in alle talen.


En verder het gepoch waarop iedereen loopt te vertellen hoe goed ze er wel niet van geworden zijn. Ik vind het een bla bla boek waarin vooral de LOA wordt gepresenteerd om de "hebben, hebben, hebben" maatschappij te voeden, zonder de gedachte achter deze wet uit te leggen.
Debiorah
Debiorah okt 15 '07
Das een duidelijk antwoord, zo'n vermoeden had ik namelijk ook al!
inneke
inneke okt 15 '07
Je kunt geen esoterisch (boeken)winkeltje voorbij lopen of "The secret" ligt te pronken in de etalage...Eerlijk gezegd vind ik de film (boek heb ik niet gelezen) een enorme verarming van 'de wijsheid' die ze willen uitdragen. Onverantwoord ook voor veel mensen. En inderdaad, alle voorbeelden die ze aanhalen zijn materieel...het Amerikaanse cliché wordt bevestigd.

Blij te lezen dat er hier nog mensen zijn die kritisch staan tegenover deze hype.
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 15 '07
Ik wil geen afbreuk doen aan dit onderwerp ;)dus zullen we "the secret" er buiten laten :). Dit onderwerp heb ik juist geschreven om het totaal plaatje te scheppen. Iets waarvan ik het gevoel heb, dat dit hoognodig is. Positiviteit is prima, maar laat het niet ondergesneeuwd worden door de realiteit.
Dennis
Dennis nov 1 '07
Ik denk dat de LOA en de LOU elkaar wel in evenwicht houden.. Ik heb er ook mijn twijfels over in hoeverre je alles kan bereiken met de LOA.. Zoals hier al gezegd is, is het boek maar vooral de film ook erg overdreven gemaakt. The American Dream spat er gewoon uit. Ik denk dat het meer een kwestie is van jezelf kennen en goede keuzes weten te maken dan gewoon LOA te gebruiken.
ome willem
ome willem nov 5 '07
Ik mag ook spreken uit ervaring, echter ik ken de LOA via de creatiespiraal van Marinus Knoope, een mooi boek en 1989 al bekend gemaakt. http://www.decreatiespiraal.nl/index_creatiespiraal.php
Gelezen en ook toegepast, echter je krijgt wat je nodig hebt en ook niet meer zoals Nims al schreef.

De LOU grijpt ook echt in als je van je levenspad afraakt. Ik heb dat ook mogen ondervinden. En ja ik heb een shitperiode meegemaakt maar je komt er sterker uit terug en als je weer op je pad raakt En dan ben je zoveel sterker en wijzer als je weer in de positieve flow zit.
admin
admin nov 5 '07
Een shitperiode wil niet altijd zeggen dat je afgedwaalt bent, maar da´s mijn geloof.
Ik heb net als iedereen een hoop s**t in mijn leven gehad, toch was dit het beste (en dus mijn) pad, want hier is precies waar ik nu wil zijn. Dus shit kan soms bij de weg horen, in mijn beleving.
Dennis
Dennis nov 5 '07
Wat Karin zegt, je hebt ze nodig om sterker op je pad te staan denk ik. En sterker in het leven natuurlijk.
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 5 '07
Inderdaad. Soms heb je gewoon shit nodig.
inneke
inneke nov 6 '07
Je leert ervan, van de shit :-) en het is juist door die dingen dat je vaak het meeste groeit, al kun je dat achteraf pas zien...
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 22 '07
Vandaag de Paravisie van deze maand ontvangen, en tot mijn blijde verwachting (ik had al zo'n voorgevoel) is mijn artikel erin geplaatst op het prikbord. Helaas is mijn naam als Julien Morrees geschreven, maar goed, niets aan te doen.

Hebben jullie ook de paravisie? Check pagina 16 ;)
Grunie
Grunie nov 22 '07
Cool NiMS! Ik heb geen paravisie dus wellicht iets om op het forum te zetten (of staat het er al op?)
Puc
Puc nov 22 '07

Waar een 'mislukte' sollicitatie allemaal toe kan leiden... ;)

Nims, het was (vooralsnog) mijn pad niet en ben errug tevreden op mijn huidige pad. Thanx voor je sms.
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki