Loading...
nl

de schreeuw

dragon
dragon okt 7 '07
Hebben jullie dat ook wel eens, dat je weet dat je droomt.

soms wordt een normale droom steeds vreemder. Eerst snap ik het niet, totdat ik besef: oh jee, dit gaat een nachtmerrie worden. Ik probeer dan te schreeuwen om mezelf wakker te maken, maar het lukt vaak niet. Of ik word wakker met een hele droge keel, of (heel soms) ik word wakker en denk: wat was dat nou voor gek geluid en besef ik dat het mijn eigen stem was.

Dit gebeurt altijd bij dromen waarbij ik het gevoel heb dat iets me bedreigt, een donkere, kwade macht die mij wil vangen.
Delen:
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 7 '07
Nee gelukkig heb ik dat niet. Lijkt me erg angstaanjagend. Maar als je beseft dat je droomt, kun je dan niet in de droom jezelf veranderen? Of heb je dan geen conrtole over jezelf?
dragon
dragon okt 8 '07
Dat is een hele goede vraag!
Eigenlijk ben ik zo verlamd door angst dat ik nergens anders aan denk! In andere dromen kan ik wegvliegen als ik er zin in heb, of de omgeving van de droom veranderen. Maar als "dat ene" in mijn dromen verschijnt, dan kan ik niet zo veel meer.
Soms besluit ik gewoon dat ik wakker moet worden, zonder te schreeuwen en als ik er dan bijna ben, dan wordt ik teruggesleurd in mijn droom en hoor ik iets of iemand "nee" fluisteren.
Wel heel interessant wat je zegt. Wie weet is het mijn eigen angst die me tegenhoudt en moet ik die laten varen!

Wat een supervraag!
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 9 '07
Graag gedaan :)ik zou eens proberen de situatie over de droom terug te krijgen, tenslotte besef je je direct dat je droomt :).
admin
admin okt 9 '07
Ik kan mij al heel lang mijn dromen niet meer herinneren :'(
Ik probeer ´smorgens uit alle macht of ik nog iets weet en soms komt er een flard boven ..maar helaas.
Ik weet dat ik droom maar ze blijven niet hangen, dat vind ik echt heel jammer.
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 9 '07
Heb je ook een boekje naast je bed liggen om ze op te schrijven? Toen ik dat deed, bleek ik ineens wel in staat om ze te onthouden.
dragon
dragon okt 9 '07
 Origineel bericht van: NiMS
Graag gedaan :)ik zou eens proberen de situatie over de droom terug te krijgen, tenslotte besef je je direct dat je droomt :).


Nou, het gekke is juist, dat als ik me er bij neerleg (net als bij mijn uittredingen vroeger) ik er sneller vanaf ben. Het lijkt wel dat de "strijd" juist heftiger wordt als ik banger ben en me meer verzet. Maar me erbij neerleggen voelt zo tegennatuurlijk in zo'n angstige situatie, dat het niet in me opkomt er ook maar aan te denken.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki