Loading...
nl

[ged] Mijn heilige muurtje

JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 27 '07
Hoe gaat het ermee?
Is een standaard vraag.
Goed en met jou?
Is mijn vaste antwoord.

Niemand die toch verder vraagt.
Hoewel soms gebeurt het toch,
Dan is er die ene die het probeert,
En moet ik weer iets gaan verzinnen.

Ik word dan gewoon boos en dat leidt weer af,
Daarna is de aandacht weer goed verslapt.
Niemand in mijn buurt,
En zo hoort het ook.

Wat ik voel dat gaat niemand wat aan,
Wat jij voelt interesseert me niets.
Je doet maar,
Ik doe maar.

Ik ben onverschillig,
En zelfs ook over dat,
Wat me vroeger iets deed,
Raakt me nu totaal niet meer.

Hoe dat zo gekomen is?
Pff wat zou het toch.
Niemand die me ermee kan helpen,
En zin heb ik er toch niet in.

Houdt eens op met die vragen,
Kap nou met die gedachten.
Je bent aan het vissen,
Maar niet in mijn vijver.

Alleen ik weet wat er op mijn bodem ligt.
Ga dus niet duiken,
Je zal niets vinden.
Je bent niet welkom.

Ik ben gewoon gefrustreerd,
Over mijn leven,
Over mijn vijver,
En vooral over jou.
Delen:
Thomas A
Thomas A sep 27 '07
Liefde en aandacht zal de situatie totaal ver-anderen fijn medemens............

Wist je dat onverschilligheid ook boosheid en dus getransformeerd verdriet is?

Thomaske
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 27 '07
Inderdaad. Onverschilligheid wordt volgens mij ook gedreven door de angst er iets aan te moeten doen, maar vooral er niets mee te willen doen. En dan vooral angst om zelf te moeten veranderen. De onverschilligheid is eigenlijk een mooie blindoek om jezelf achter te verstoppen.
Lena
Lena sep 27 '07
mooi nims, je hebt je eigen antwoorden.
magda10
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 27 '07
Wie zegt dat het mijn vragen waren :).
Lena
Lena sep 27 '07
Sorry, misschien teveel gedacht.
magda10
Ayasha
Ayasha sep 27 '07
Als ijs heet wordt en smelt kan het breken.....
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 28 '07
Tenzij het ijs bevroren is op een plek waar geen ijs hoort te zitten. Dan kan het maar beter smelten lijkt me.
Puc
Puc sep 28 '07
Het komt mij onwaarschijnlijk over dat dit niet een beetje autobiografisch is...

Accepteer je lot en baal er af en toe een beetje van...
Da's mijn insteek.
inneke
inneke sep 28 '07
:-) Foei Puc ;-)

Autobiografisch of niet, het is geschreven door iemand, dus zijn het zijn gedachten, zijn woorden, zijn aanvoelen. Vaak denken we exact te weten hoe iemand is, hoe iemand denkt en wat iemand voelt. Soms is daar wel iets van waar, maar we vermengen het met onze eigen 'onbewuste' gevoelens. We denken iets 'op te vangen' van een ander, maar vangen onze eigen emoties op. We gaan interpreteren, analyseren, kortom 'denken'. En dat denken wordt dan de waarheid voor ons. Projectie noemen ze dat ;-) Niemand ontkomt eraan dit af en toe, of vaak, te doen.

Een gedicht is iets persoonlijks, het schrijven op zich is waardevol voor de schrijver zelf . Wij kunnen het enkel lezen en voelen of het voor ons ook van waarde kan zijn.
Ayasha
Ayasha sep 28 '07
wie bepaalt waar ijs hoort te zitten en waar niet...Enkel de vijver zelf dunkt me.
admin
admin sep 28 '07
Ijs hoort in een mooi schaaltje met slagroom erop :)
inneke
inneke sep 28 '07
Nou, ik heb het graag extra romig, maar zonder slagroom. :D

Sorry hoor, ben aan het ijlen van de grieperigheid. :#heb wel eindelijk de smilys ontdekt!
Puc
Puc sep 28 '07
Hoi Inneke,
Respect voor de dichter en zijn gedicht. Het zeker veel waarde, maar ik herken mijzelf er totaal niet in hoor.
Ik was gewoon aan het vissen om achter de bron van deze inspiratie te komen.

De schijnbare projectie was eigenlijk meer mijn algemene levens visie. Ik neem het leven zoals het mij gegeven wordt. En daar mag je af en toe van balen.
Maar ik probeer dat tot een minimum te bepalen. Daar ben ik te luchthartig voor. Veel van wat ik hier schrijf mag je in gedachten met smiley's voorzien.

Grtz, Puc
Jeannette
Jeannette sep 28 '07
hoi nims,

Mooi gedicht hoor! Is het van jezelf?
Ik herken mijzelf er heel erg in van jaren geleden... in de periode dat ik nog heel depressief was.
Ik hoop niet dat jij je nu depressief voelt? (vandaar mijn vraag is het van jezelf?)
Het afstoten, niemand binnen willen laten, het onverschillige... alles is precies zoals ik het in die periode heb ervaren.

Jeannette
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 29 '07
Hoi Jeannette,

Bedankt voor je reactie. Ik heb het gedicht inderdaad zelf geschreven. Maar om je te beantwoorden, ik voel me niet depressief, in het geheel niet. Ik heb dit gedicht geschreven geinspireerd door een gesprek dat ik had met iemand dat ging over het niet onder ogen willen zien van zichzelf en daarom er alles aan deed (en doet) om dit ook maar niet te hoeven. Hij moet voor zichzelf bepalen of hij dat ook openbaar wil maken, hier op dit forum, daar ga ik niet over. Dus vandaar dat ik ook niet zoveel heb gezegd over de oorpsrong hiervan.

Toch zullen er meerdere mensen zich aangesproken voelen, en lijkt me ook heel logisch. Iedereen heeft wel eens een periode in het leven meegemaakt waarin diegene dacht dat onverschilligheid de oplossing was.

Goed dat je aangeeft dat onverschilligheid tot depressifiteit kan leiden. Lijkt me een goede waarschuwing voor diegene die zich door dit gedicht aangesproken voelden.

Het gedicht was enkel een signaal. Wie het ontvangt, en wat het doet kan ik enkel bang voor zijn.
inneke
inneke sep 29 '07
he Puc, ik zei niet dat jij in je berichtje projecteerde :)
inneke
inneke sep 29 '07
onverschilligheid leidt volgens mij niet rechtstreeks tot depressiviteit, maar is misschien wel een gemaskeerde vorm van een latente depressie...Inderdaad, in een tekst van iemand anders kun je vaak, als het goed is, stukjes herkennen van jezelf.Omdat we uit zoveel verschillende facetten bestaan...
Phaser
Phaser sep 29 '07
Ik heb met jou een gesprek gehad NiMS en kan me misschien wel vinden in een paar zaken maar dat is omdat je ze ook letterlijk zo zei in dat gesprek.

Maar om nu te zeggen dat ik depressief ben is het nogal vergezocht vind ik. ;)
Ayasha
Ayasha jan 1 '70
Dat vind ik nu inderdaad ook wel... Laten we even geen voorbarige conclusie's trekken.

Bezorgdheid enz is best, maar ik denk dat het vooral belangrijk is dat mensen eens leren zich niet met iedereen te bemoeien, het is niet omdat iemand niet tegen iedereen praat, dat ie tegen niemand praat. Vind het bijzonder jammer dat uitgerekent op dit forum iemand door 1 persoon, kennelijk 1 gesprek veroordeeld wordt tot zichzelf niet onder ogen willen zien en zelfs depressiviteit. Mensen waar zijn jullie mee bezig? :";"1191068958
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki