Loading...
nl

droom over gasexplosie

linkie
linkie sep 16 '07
droom van vanacht:
Iedere keer dat ik wakker werd en weer ging slapen ging de droom verder.....of begon ergens halverwege opnieuw.

deel 1:
Ik ben in een huis met mijn ouders en zus.
Tegenover ons gaat gebouwd worden en het terein ligt braak. Ik ben aan het kijken naar her hijen van de hijpalen. Mijn zus zit in de tuin achter de computer, mijn moeder ligt op bed en mijn vader rommelt wat in huis.
Het hijen gaat heel raar, maar mijn bescheiden bouwkundige mening dan tenminste. Met een graafmachine worden de stalen buizen de grond in gedrukt, naar mijn idee heel onnauwkeurig, eigenlijk willekeurig, ik kan geen patroon ontdekken, en uiterst onvoorzichtig. Ik sta er echt verbaast naar te kijken.
Ik ben overigens in mijn slaapkamer op de tweede verdieping.
Tegen de gevel aan worden per huis nu ook extra palen de grond in gedrukt. Dit gaat met veel kracht en ik voel het huis schudden. het is vlak bij mijn zus, maar die was al weg en de computer ook, dus het zal wel aangekondigd zijn.
Om te weten waar de funderingspalen staan worden zwarte plaatjes geplaatst met een rood-witte markering erop.
Maar dat paaltje wil bij ons de grond niet in. Nee zegt mijn pa, dat kan niet want daar loopt een gasleiding.
De man van de funderingsoperatie schikt hiervan, dat was hem niet bekend. We gaan er met zn vieren kijken en zien dat idd de gasleiding geraakt is. Ik voel me zeer angstig op dit moment en zeg ren voor je leven en spring door de heg, maar rennen ging niet, net of ik verlamd ben ik kan alleen nog soort van strompelen. Mijn zus is bij me, mijn pa is naar binnen gegaan. We zijn nu 1,5 straat verderop en ik besef dat ik niet goed bezig ben, iedereen moet daar weg.
Mijn zus en ik kijken elkaar aan, zullen we teruggaan?
ik wordt wakker en ben onrustig. Dit was een zeerbeangstigende droom. Ik kalmeer wat en ga weer slapen.

deel2:
Deze begint bij de ontdekking van de gebroken gasleiding. Ik neem nu het heft in handen en vertel iedereen dat we maar twee minuten hebben om het huis te verlaten. Ik geef ieder een taak.
Mijn pa pakt belangrijke dingen van administratie en zet de auto voor, ik maak mn moeder wakker, vertel het haar, we pakken samen wat ondergoed en kleding. Mn zus pakt spullen voor haarzelf en haar vriend. Ik sluit het gas en de electra af, plakken een mobiel nummer op de ruit met briefje dat gas en electra is afgesloten. We rijden naar mijn huis 8 km verderop.

deel 3:
is hetzelfde als deel 2, alleen waren we de parkiet vergeten en gingen we met twee auto's weg.

deel 4:
we zijn in mijn huidige huis. Omdat ik geen logeerbed heb gaan we die kopen bij de leenbakker. We verbouwen de zolder voor mijn ouders. Ik neem een week vrij van mijn werk.
In die week knappen we een slaapkamer die nog niet af is op voor mn zus en haar vriend. Ookal is dit voor kort want ze krijgen gauw de sleutel van hun eigen huis hier dichtbij.
We zitten wat verslagen bijelkaar. Mn ouders weten niet wanneer ze terug kunnen en we vergewissen ons ervan dat die explosie echt niet zover komt. Er zitten verschillende barieres tussen, als een rivier en kleiner kanaal dus we zijn hier veilig.

deel 5:
Ik probeer de volledige droom te overzien.
Is er een explosie geweest?, nee maar ben beng dat ie kan zo kan gebeuren. Ik bedenk de situatie in mijn hoofd maar heb hem niet werkelijk gezien.
Ik ga het senario af dat bij alle huizen op die plek een gasleiding zit, dat ze allen geraakt zijn en dat een klap enorm moet zijn, net als bij de vuurwerkramp.
Herhaal de hele droom nog een keer en bekijk of ik de situatie goed heb aangepakt.....wat ben ik nog vergeten? De buren waarschuwen de volgende keer....ohja....

Ik wordt uiteindelijk wakker. Ik ben erg onrustig en best wel angstig dat ik mezelf zit zonder rede en echt zeer levendig heb kunnen voorstellen en laten beleven. Prent mezelf in dat het gewoon maar een nachtmerrie is dat ik veilig in mn bedje lig etc. Toch duurt het ong. 20 minuten voordat ik weer een beetje rustig ben geworden.

Ik heb daarna nog een paar uur lekker geslapen.
Delen:
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 16 '07
Het gevoel dat ik bij je droom krijg is het hebben van verschillende opties en mogelijkheden. De droom herhaalt zich ook, maar jij herhaalt jezelf niet. Je hebt immers geleerd van de vorige dromen en handelt ook kordaat. Eerst werd je nog overvallen door een "angstige en onbekende" situatie. Al vrij snel was de situatie bekend, en wist je er ook mee om te gaan. Ik zelf denk dat het te maken heeft met je persoonlijke groei en dat je in staat bent er steeds beter mee om te gaan. Was in het begin nog alles angstig en nieuw, begin je nu al zelf wat meer controle erover in handen te nemen, en ga jij daadwerkelijk andere mensen onderwijzen in jouw kennis en kunde.

Ben benieuwd of je denkt dat dit ook zo is.
linkie
linkie sep 17 '07
Ik voel aan veel dingen (en hoor het ook uit mijn omgeving) dat ik erg gegroeid ben afgelopen periode, maar ik merk ook dat ik op dit moment niet veel verder kom. Ik merk aan mezelf dat ik me afsluit voor dingen waarvan ik het achteraf zonde vind dat ik dat heb gedaan en snap niet goed waarom ik op de juiste momenten niet thuis geef. Misschien niet helemaal het goede woord maar heb in de loop der jaren zo'n enorme muur om mijn echte eigen ik gezet, ik denk dat ik die nu te snel probeer af te breken.

Misschien probeerde deze droom aan te geven dat ik een beetje geduld moet hebben. Het heeft me laten zien dat je soms meerdere stappen nodig hebt iets goed te kunnen handelen.
Het heeft me ook het vertrouwen gegeven dat ik veel meer situaties kan handelen dan ik denk, maar wel ieder stapje moet doorlopen en er geen 3 moet overslaan, omdat je anders niet verder komt.

Denk dus indd. dat deze droom te maken heeft met mijn persoonlijke groei, mede door de dromen die ik eromheen heb. Die wijzen allemaal op mijn eigen weg die ik momenteel maak.
iig, thanks nims voor deze reactie, ben er erg blij mee!
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 17 '07
Graag gedaan, en inderdaad klinkt het logisch. Nou weet ik ook vanaf eerste hand, welke veranderingen je hebt doorgemaakt ;)dus het was ook wat makkelijker voor mij om dit eruit te pikken.

p.s. schaam je niet voor je muur, hij zit er niet voor niets, en is niet persee nutteloos. Gebruik hem, tot wanneer hij nodig is. Ikzelf gebruik mijn muur nog regelmatig. Enige voordeel is, dat ik er wel de volledige controle over heb, en dus af kan doen wanneer ik dat wil. Het is voor mij geen belemmering meer, maar een werktuig.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki