Titel is duidelijk dus ben je niet geïnteresseerd, ga dan vooral niet dit verhaal lezen want dan ben je vrij nutteloos bezig (meer dan nutteloos tijdverdrijf kan ik het lezen van deze tekst sowieso niet noemen.)
07:15 gaat mijn eerste wekker af. Mijn nieuwe puppie schrikt zich helemaal te pletter omdat die nog nooit een wekker gehoord had (in vakanties gebruik ik mijn mobiel als wekker en dat toontje is ze dus wel gewoon) en kruipt helemaal tegen me aan. 'Aaaaw' *aait vertederd haar pup en sukkelt weer in slaap. Rond half acht gaat mijn wekkerradio dan af (pup schrikt zich weer te pletter want die had ze ook nog nooit gehoord, arm dier is alweer een paar hartstilstandjes rijker.)en oooh mijn god wat regende het! Echt zo ontzettend hard! Het kan niet anders jongens, het was een voorteken. Beslist! De weergoden vonden dat die arme studenten allemaal thuis moesten blijven tot de winter voorbij was! Maar helaas denkt school daar anders over. *eigenzinnige scholen ook altijd* anyhow dat ding loopt dus om de tien minuten af! Rond kwart voor acht hield ik het niet meer uit in bed ivm een 'blesure' die blijkbaar terug kan komen. (al vermoed ik niet dat dat hoort) en die doorstraalde naar mijn rug. Dus benen over het bed zwieren. Pup eerst even buiten laten en daarna me omkleden. En oooh zo hard hopen dat het niet meer zou regenen. Omdat eerste schooldagen nogal hectisch zijn hadden vriendin en ik een afspraak; geen regen aan de C blok, wel regen aan de deur van de polyvalente! (het is overigens aan de deur van de polyvalente geworden) Daarna naar onder wandelen en ik was verbazingwekkend genoeg helemaal wakker! Snel die achterdeur dichtknallen want ik raakte helemaal uit mijn humeur van die rotregen. Lekker Q-music op en meekwelen met de muziek (arm schoonzusje dat boven nog lag te slapen :d) wat gel in mijn krullen plakken. (oh-ho, tikkeltje spannend, ik ben deze vakantie in een gekke bui helemaal van look veranderd kwa haar, van steeds stijl haar naar mijn eigen krullen, en dat zijn er heel wat :D) en natuurlijk (ja Phaser begin al maar te lachen) make-up! (ja mascara en eyeliner ja, en wat oogschaduw )
en om kwart na acht richting school vertrekken! (ja uitgerekent vandaag besloot ik op tijd te zijn *zucht*) Daar aangekomen heel vrolijk mijn vrienden begroeten, mijn vriendin had ik nog gezien in de vakantie maar voor de rest van het groepje heb ik helaas niet veel tijd gehad. Het was alweer als vanouds en al snel waren we bezig over voortekens en 1ste-schooldags-ochtendavonturen. Dat gaat dan zo. Ieder verteld zijn verhaal. Zo was de enige jongen van het clubje wanhopig aan het hopen dat het een nachtmerrie was, was de broer van mijn vriendin al 'het is de eerste schooooldag vandaag, eerste schooooldag vandaag' naar onder gekomen, had even gewuift en weer naar boven gegaan, en is mijn broer me om 7 uur uit mijn bed komen rukken alla; 'Kaaaaaatthhh! Je mag weer naar schoooolll!!!' (waarop hij een teddybeer naar zijn hoofd kreeg, mazzel dat ik niet per ongeluk de pup genomen heb die er een gewoonte van gemaakt heeft om tussen mijn knuffels te gaan liggen) en had de andere vriendin simpelweg niet door dat ze haar wekker ook echt gezet had om wakker te worden waarop haar moeder haar met een glasje water gewekt heeft.
Volgens de goede gewoonten van onze school, houd onze dikke deur eerst een ellelange-toespraak-die-eigenlijk-niemand-boeit. Het komt er op neer dat onze school op RESPECT! (ja met hoofdletters) staat. En natuurlijk een dankwoordje..(herinner me alleen nog het stukje 'verwelkomen we de nieuwe derdejaars die een grote stap zetten (sure) naar het derde' en 2 buitenlandse studenten, een chinees en een japanner wiens namen niet uitgesproken werden en waarvan ik ook geen ide heb in welke klassen ze komen én dat er een recordaantal leerlingen was (612 verdeeld over 4 leerjaren). (wat wij niet gek vonden gezien het feit dat er zoveel gebuisde waren in het laatste jaar, geen wonder dat je aan een record zit. Je houd ze gewoon allemaal in school en je komt er vanzelf aan :D)
Daarna gaan ze over op de voorzitter van de klassenraden. (stel je even voor; een duffe typische voorbeeldige student die een tikkeltje overgewicht heeft omdat hij door al dat bankzitten en stoelzitten (leren en schoolgaan natuurlijk) niet kan sporten. Met niet al te veel sociale contacten waardoor zijn toespraken er met horten en stoten uit komt en met het aantal decibels dat de gemiddelde muis zou kunnen overstemmen met 2x piepen.
En dáárna roepen ze dan eindelijk de klasindeling af. Klein feitje is dat de overdekte bestaat uit materiaal waarop regen heel hard klinkt als er een stortbui valt (en die viel). Waardoor ze 'klachten kregen dat de achterste het niet hoorde) (duh, wij hoorde het amper omdat we te veel onderling aan het praten waren) dús werd de arme derdegraad (lees; 5de en 6de jaars) naar achter gestuurd en mocht de 2de graad naar voren komen.)
Goed. Om half tien (!!!!!) kwamen we zover dat ze aan 6dejaars toekwamen en natuurlijk word mijn richting als laatste afgeroepen. (Wáárom had ik niet gewoon rond 9 pas gegaan?! geen kat die me gemist zou hebben, en ook geen dikke deur)
Spannend! Uit ervaring weten we dat alle zitteblijvers in stw A bijgepropt worden. Toeval wil dat bij die zitteblijvers mijn bekende 'breedbeeldtelevisie' was uit mijn examendagboek daar En die wilde ik dus NIET bij me in de klas. Ook was ons (vriendin en mij) beloofd dat we weggehaald zouden worden bij Miss arrogant. (lang verhaal) we stonden bij ons 'oude klasje' (de klas die we van 1ste middelbaar tot 4de gehad hebben en waar we in het 5de plots uitgehaald werden) vol spanning én...Tadaaa!!!! Zowel breedbeeldtelevisie als miss arrogant zaten in de andere klas!
Jeeetje we waren bliiijj! (en wij niet alleen) voelde weer helemaal als van ouds. Gewoon lekker bij ons klaske!
Goed dan kennismaken. (houd niet van kennismakingen.) en dan middagpauze. Ook daar was alles weer zoals normaal. Het ging helemaal nergens over, zolang het nergens over gaat, gaat het goed.
Namiddag begonnen we al met uitleg over een voordracht (waar ik vandaag al lekker mee aan de slag ben mogen gaan, rustig beginnen. *zucht*) én geschiedenis. (met een leerkracht die mijn vriendin en mij van onze beste kant hebben gezien in een ruzie met Miss arrogant die hierboven beschreven staat, verweg de ergste die we dat hele jaar gehad hebben) en wat blijkt? De jongens van EM zitten voor geschiedenis bij ons! Ik hoop dat ze dat niet meer veranderen want dat is echt perfect!!!
Geslaagde eerste schooldag! Morgen Uitleg over ons GIP en dan kunnen we er helemaal tegen aan...Nu ik mijn klas weet heb ik geen probleem meer met een nieuw schooljaar! Word beslist leuk!
oh en voor het geval je toch dit nutteloze verhaal gelezen hebt en dus kostbare tijd verdaan hebt; eigen schuld, mijn verhalen zijn áltijd lang en ik waarschuwde op voorhand al dat het vrij nutteloos tijdverdrijf zou zijn om dit te lezen