Loading...
nl

geboeit in een eerste schooldag op zn Kath's?

Ayasha
Ayasha sep 3 '07
Titel is duidelijk dus ben je niet geïnteresseerd, ga dan vooral niet dit verhaal lezen want dan ben je vrij nutteloos bezig :D(meer dan nutteloos tijdverdrijf kan ik het lezen van deze tekst sowieso niet noemen.)

07:15 gaat mijn eerste wekker af. Mijn nieuwe puppie schrikt zich helemaal te pletter omdat die nog nooit een wekker gehoord had (in vakanties gebruik ik mijn mobiel als wekker en dat toontje is ze dus wel gewoon) en kruipt helemaal tegen me aan. 'Aaaaw' *aait vertederd haar pup en sukkelt weer in slaap. Rond half acht gaat mijn wekkerradio dan af (pup schrikt zich weer te pletter want die had ze ook nog nooit gehoord, arm dier is alweer een paar hartstilstandjes rijker.)en oooh mijn god wat regende het! Echt zo ontzettend hard! Het kan niet anders jongens, het was een voorteken. Beslist! De weergoden vonden dat die arme studenten allemaal thuis moesten blijven tot de winter voorbij was! Maar helaas denkt school daar anders over. *eigenzinnige scholen ook altijd* anyhow dat ding loopt dus om de tien minuten af! Rond kwart voor acht hield ik het niet meer uit in bed ivm een 'blesure' die blijkbaar terug kan komen. (al vermoed ik niet dat dat hoort) en die doorstraalde naar mijn rug. Dus benen over het bed zwieren. Pup eerst even buiten laten en daarna me omkleden. En oooh zo hard hopen dat het niet meer zou regenen. Omdat eerste schooldagen nogal hectisch zijn hadden vriendin en ik een afspraak; geen regen aan de C blok, wel regen aan de deur van de polyvalente! (het is overigens aan de deur van de polyvalente geworden) Daarna naar onder wandelen en ik was verbazingwekkend genoeg helemaal wakker! Snel die achterdeur dichtknallen want ik raakte helemaal uit mijn humeur van die rotregen. Lekker Q-music op en meekwelen met de muziek (arm schoonzusje dat boven nog lag te slapen :d) wat gel in mijn krullen plakken. (oh-ho, tikkeltje spannend, ik ben deze vakantie in een gekke bui helemaal van look veranderd kwa haar, van steeds stijl haar naar mijn eigen krullen, en dat zijn er heel wat :D) en natuurlijk (ja Phaser begin al maar te lachen) make-up! (ja mascara en eyeliner ja, en wat oogschaduw )

en om kwart na acht richting school vertrekken! (ja uitgerekent vandaag besloot ik op tijd te zijn *zucht*) Daar aangekomen heel vrolijk mijn vrienden begroeten, mijn vriendin had ik nog gezien in de vakantie maar voor de rest van het groepje heb ik helaas niet veel tijd gehad. Het was alweer als vanouds en al snel waren we bezig over voortekens en 1ste-schooldags-ochtendavonturen. Dat gaat dan zo. Ieder verteld zijn verhaal. Zo was de enige jongen van het clubje wanhopig aan het hopen dat het een nachtmerrie was, was de broer van mijn vriendin al 'het is de eerste schooooldag vandaag, eerste schooooldag vandaag' naar onder gekomen, had even gewuift en weer naar boven gegaan, en is mijn broer me om 7 uur uit mijn bed komen rukken alla; 'Kaaaaaatthhh! Je mag weer naar schoooolll!!!' (waarop hij een teddybeer naar zijn hoofd kreeg, mazzel dat ik niet per ongeluk de pup genomen heb die er een gewoonte van gemaakt heeft om tussen mijn knuffels te gaan liggen) en had de andere vriendin simpelweg niet door dat ze haar wekker ook echt gezet had om wakker te worden waarop haar moeder haar met een glasje water gewekt heeft.

Volgens de goede gewoonten van onze school, houd onze dikke deur eerst een ellelange-toespraak-die-eigenlijk-niemand-boeit. Het komt er op neer dat onze school op RESPECT! (ja met hoofdletters) staat. En natuurlijk een dankwoordje..(herinner me alleen nog het stukje 'verwelkomen we de nieuwe derdejaars die een grote stap zetten (sure) naar het derde' en 2 buitenlandse studenten, een chinees en een japanner wiens namen niet uitgesproken werden en waarvan ik ook geen ide heb in welke klassen ze komen én dat er een recordaantal leerlingen was (612 verdeeld over 4 leerjaren). (wat wij niet gek vonden gezien het feit dat er zoveel gebuisde waren in het laatste jaar, geen wonder dat je aan een record zit. Je houd ze gewoon allemaal in school en je komt er vanzelf aan :D)

Daarna gaan ze over op de voorzitter van de klassenraden. (stel je even voor; een duffe typische voorbeeldige student die een tikkeltje overgewicht heeft omdat hij door al dat bankzitten en stoelzitten (leren en schoolgaan natuurlijk) niet kan sporten. Met niet al te veel sociale contacten waardoor zijn toespraken er met horten en stoten uit komt en met het aantal decibels dat de gemiddelde muis zou kunnen overstemmen met 2x piepen.

En dáárna roepen ze dan eindelijk de klasindeling af. Klein feitje is dat de overdekte bestaat uit materiaal waarop regen heel hard klinkt als er een stortbui valt (en die viel). Waardoor ze 'klachten kregen dat de achterste het niet hoorde) (duh, wij hoorde het amper omdat we te veel onderling aan het praten waren) dús werd de arme derdegraad (lees; 5de en 6de jaars) naar achter gestuurd en mocht de 2de graad naar voren komen.)

Goed. Om half tien (!!!!!) kwamen we zover dat ze aan 6dejaars toekwamen en natuurlijk word mijn richting als laatste afgeroepen. (Wáárom had ik niet gewoon rond 9 pas gegaan?! geen kat die me gemist zou hebben, en ook geen dikke deur)

Spannend! Uit ervaring weten we dat alle zitteblijvers in stw A bijgepropt worden. Toeval wil dat bij die zitteblijvers mijn bekende 'breedbeeldtelevisie' was uit mijn examendagboek daar :DEn die wilde ik dus NIET bij me in de klas. Ook was ons (vriendin en mij) beloofd dat we weggehaald zouden worden bij Miss arrogant. (lang verhaal) we stonden bij ons 'oude klasje' (de klas die we van 1ste middelbaar tot 4de gehad hebben en waar we in het 5de plots uitgehaald werden) vol spanning én...Tadaaa!!!! Zowel breedbeeldtelevisie als miss arrogant zaten in de andere klas!

Jeeetje we waren bliiijj! (en wij niet alleen) voelde weer helemaal als van ouds. Gewoon lekker bij ons klaske!

Goed dan kennismaken. (houd niet van kennismakingen.) en dan middagpauze. Ook daar was alles weer zoals normaal. Het ging helemaal nergens over, zolang het nergens over gaat, gaat het goed.

Namiddag begonnen we al met uitleg over een voordracht (waar ik vandaag al lekker mee aan de slag ben mogen gaan, rustig beginnen. *zucht*) én geschiedenis. (met een leerkracht die mijn vriendin en mij van onze beste kant hebben gezien in een ruzie met Miss arrogant die hierboven beschreven staat, verweg de ergste die we dat hele jaar gehad hebben) en wat blijkt? De jongens van EM zitten voor geschiedenis bij ons! Ik hoop dat ze dat niet meer veranderen want dat is echt perfect!!! :D

Geslaagde eerste schooldag! Morgen Uitleg over ons GIP en dan kunnen we er helemaal tegen aan...Nu ik mijn klas weet heb ik geen probleem meer met een nieuw schooljaar! Word beslist leuk!

oh en voor het geval je toch dit nutteloze verhaal gelezen hebt en dus kostbare tijd verdaan hebt; eigen schuld, mijn verhalen zijn áltijd lang en ik waarschuwde op voorhand al dat het vrij nutteloos tijdverdrijf zou zijn om dit te lezen :D
Delen:
Grunie
Grunie sep 3 '07
Nou, Ik heb van deze nutteloze prietpraat genoten (tis voor mij al weer hééél lang geleden dat ik op school ben geweest).
Phaser
Phaser sep 3 '07
Ben blij voor je Kath, ik wist hoe veel je je zorgen maakte om Miss Arrogant en die dubbelzitters :)

Ach ja, leuk school jaar nu ennuh ik heb toch een half jaar voor u gedaan :P:P:P:P

Ennuh ik weet inderdaad verdomd goed hoe belangrijk uw heilige mascara, eyeliner, en nu dus ook oogschaduw zijn :D*grijnst
Ayasha
Ayasha sep 3 '07
grunie; god hoop datk dat ook ooit mag zeggen :D

Phaser; oogschaduw niet zo zeer :DDaar wil ik eventueel met heel veel overtuigingskracht nog wel van af zien :D(gut nu klink ik als een of ander poppeke :D)

oh btw. Voor de jongere meisjes onder ons;
Stortbuien & vloeibare eyeliner = geen succes ;)

edit; podlood zou ik evemin gebruiken ;)daarmee ist nog erger :D
Phaser
Phaser sep 3 '07
Kath gij geen barbie-popje? Laat me niet lachen ;):P

Neenee ff serieus, ik vind het nog wel grappig als er meisjes die wél barbie-popjes zijn naar het toilet lopen als (sorry voor mijn dialect) kiekes zonder kop, omdat hun make-up is uitgelopen....

We hebben donderdag en vrijdag ontmoetingsdagen met de klas en zitten ook een paar 'popjes' in... Leuk om te weten dat we bos-spel hebben... Ze gaan echt afzien :D
Ayasha
Ayasha sep 3 '07
bwahahah dat doe ik nog net niet :DEens erop ben ik vrij nonchalant en spring ik net zo goed het water in zonder er bij na te denken dat make-up (ook niet de beste) niet waterproof is in zo'n dingen. Maar omdat klasgenoten dat weten waarschuwen ze altijd ff van 'kath :Deyeliner :Y)' (typisch vermoed ik? :D) niemand die daar nog over valt :D
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 3 '07
Ik had al het vermoeden dat je daarom zo vroeg naar bed was :). En nee heb het verhaal nog niet gelezen, maar gaat nog wel gebeuren :).
Puc
Puc sep 3 '07
Zou je écht willen dat dit voor jou ook langgeleden is geweest???
WANNEER je dat ooit mag gaan zeggen, neem je die woorden echt wel terug.

Heerlijk luchtig zo'n schooldag, in tegenstelling tot de zware kost die wij werkenden dagelijks voor onze kiezen krijgen.

Hypotheken. Do-do-list. Een Baas. Verantwoordelijheden. Vergaderen. Kinderen kleden. Eten geven. Naar de oppas. De auto in. De sleutels om... In de file....
Het enige dat we op zo'n dag gemeen hebben is Q-music, maar ik neem aan dat jullie geen Jeroen van Inkel hebben in Belgique.

Geniet er maar van, while it lasts!
Ayasha
Ayasha sep 3 '07
Puc, ik heb dat al eerder gzegd tegen iemand, alles wat je niet zelf hoeft te doen is beter, het gras is altijd groener bij de buren. Studenten van nu hebben het heus niet zo gemakkelijk als ouderen allemaal denken. Vind het vreselijk denigrerend als oudere zo praten : Overigens ben ik niet van plan aan kinderen te beginnen dus das al 1 last minder.

Voor ons is dit ook 'zware kost' op het moment. Vind het zelfs een arrogant toontje hebben als mensen zo praten. Mijn broer wil toch niet meer terug naar school nu hij werkt.

wij hebben Deckers en ornelis ;)

NiMS; jep. Dat was de reden.
Phaser
Phaser sep 3 '07
Heb je gelijk in Puc maar deze zaken zou je niet aankunnen op een jongere leeftijd.

Ik ben blij dat ik stages heb waardoor ik weet hoe het is om te werken onder druk en een heel stricte technische reglementen.

Maar in het middelbaar of zelfs de eerste 2 jaar van de hogeschool gooide ik m'n pet naar alles...
Nu de laatste 2 jaren ben ik rijper geworden en ben ik ook véél beter geworden in wat ik doe.

En je hebt gelijk, veel mensen klagen ook over de middelbare school maar eenmaal in het hoger onderwijs beseffen ze dat de middelbare school een speeltuin was en dat het echte werk begint op de hogeschool.

Ik kan nu echter niet wachten om te beginnen werken. Nog een half jaar en ik ben er nu al klaar voor.

De rijpheid komt met de jaren, ook de verantwoordelijkheid en alles wat er bij moet komen. Op 2 jaar heb ik al die zaken geleerd dus er is voor iedereen hoop ;)
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 3 '07
Volgens mij zit klagen gewoon in onze genen ingebakken. Wat er ook gebeurd, er is altijd wel iets om over te klagen ;). Zo heerlijk dat er in de nieuwe wereld niets te klagen valt :D. Behalve dan dat het er zo verschrikkelijk heerlijk is. Goh ik hoor de klagers alweer zingen :).
Ayasha
Ayasha jan 1 '70
nieuwe wereld...Eerst zien dan geloven.

Phaser; k herken helaas in jou bericht hier hetzelfde toontje. :";"1188849579
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 3 '07
Geloof het nou maar :).
Phaser
Phaser sep 3 '07
Ik bedoel het niet denigrerend ofzo :)

Het enige wat ik wil zeggen is dat je als je op het einde van de rit kijkt, je inderdaad met verschillende zaken bent geconfronteerd die op dat moment zwaar waren.

En ik wou daarnet adhv mijn verhaal uitleggen dat je op elke leeftijdscategorie geconfronteerd wordt met zaken die je op dat moment raken of waar je het moeilijk mee hebt.

Wil het daarom zeggen dat die zaken achteraf stom waren of klein in vergelijking met nu? Ik denk het niet.

Ik zal een stom voorbeeld geven met cijfertjes.
Stel Jantje is jong en heeft qua verstand 60%.
Hij heeft een probleem dat 30% inneemt.

Jantje is ouder geworden en heeft nu 100% verstand.
Hij zit met een probleem van 50%.

Dat is meer dan de eerste keer, maar hij is ook verstandiger geworden. Wil dit zeggen dat zijn probleem vroeger minder waard was ? Neen, want het probleem is qua % evenveel als dat van vroeger.

Dat bedoel ik dus... niets slechts bedoeld, ik hoop dat dit duidelijker is...

Je groeit dus en je kan waarschijnlijk wel met meer omgaan maar je moet alles in de context zien.
@ Puc: Had jij die zaken kunnen doen toen je tiener was? ;)

Je kan geen zaken uit de context halen en vergelijken hoe jij ermee om zou gaan op dit moment.
Dat zijn appelen met peren vergelijken.
Ayasha
Ayasha sep 3 '07
NiMS sorry dat ik niet als een kip zonder kop alles geloof wat een stel doden voorspelt hebben. Dat weet je best dat ik absoluut niet in 2012 geloof, nog minder in de precieze datum. Verandering best, maar het nieuwe utopia? dacht niet.

Phaser; maar dat was niet wat Puc zei en wel waar jij hem gelijk in gaf. Kan er van doodvallen als mensen doen alsof het niks is terwijl het op dat moment wel degelijk zwaar is voor die mensen. De eerste die zegt als ik met mijn GIP bezig ben dat ik het makkelijk heb mag het in mijn plaats komen maken, zien wat ie er van zegt. Ik beweer toch ook niet dat zij het makkelijk hebben? : en zoveel ouderen zeggen dat, en niet eens de helft staat er bij stil dat het onderwijs ondertussen moeilijker geworden is en er meer verwacht word van de leerlingen (meer druk, niet zozeer moeilijkere leerstof)
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 3 '07
Ik denk dat nogal makkelijk is om achteraf te kijken hoe het was. Dat maakt het moment dat het gebeurd helemaal niet minder eng of minder spannend. Waarmee je het ook gaat vergelijken, je kan altijd wel iets ergers of minder ergs vinden. Is het dan nog zinvol om gebeurtenissen te gaan wegen? Ik vind dat iedere gebeurtenis even erg is zoals hij ervaren wordt. Dat is in mijn ogen de juiste meetstaaf. Als voorbeeld: Neem een baby dat zijn speeltje op de grond laat vallen en er niet bij kan. Dat is een wereldprobleem aangezien het bijna 85% van de belevingswereld van de baby inneemt. Ik denk dat het veel reeler is om te kijken in hoeverre een probleem de belevingswereld inneemt, en dat vergelijken. Daarom wordt een probleem van een paar jaar terug, net zo groot ervaren als een probleem van nu. Komt gewoon door het referentiekader. Ik vind het niet eerlijk als je het kader laat meegroeien, maar het probleem zelf niet. Snappie :).
Phaser
Phaser sep 3 '07
Dat bedoel ik dus met mijn percentueel gevalletje ;)

Ik had het gigantisch zwaar met mijn GIP en ik zou nu liever een moeilijk examen blokken dan mijn GIP af te moeten werken...

Puur qua leerstof wordt het natuurlijk altijd moeilijk.
Maar ga je aan een kindje dat wil leren lezen zeggen:
"Goh als je dit al moeilijk vind, dan kan je beter stoppen. "

Dit is exact wat er nu gezegd wordt alleen heb ik het uitvergroot.

Laat mensen groeien en ik heb me slecht uitgedrukt in m'n eerste post maar iedereen leert altijd moeilijkere zaken en men past zich daaraan aan.

Ik weet dat ik m'n middelbaar altijd tussen de 50 en 60% had zonder echt te studeren. Heb ik harder gestudeerd naar het einde toe ? Neen, maar ik heb wel geleerd beter te onthouden en daarin ben ik gegroeid. Dus voor mij was het even moeilijk, althans is de leerstof toch moeilijker naar het einde toe ;)

Dát bedoel ik Kath ;)
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 4 '07
Jups verhaaltje nu helemaal gelezen. Heel leuk geschreven! Erg fijn voor je, dat de ruziemakers dit jaar niet bij elkaar zitten.
Puc
Puc sep 4 '07
Niet denigregend of arrogant bedoeld. Echt voor 100% oprecht positief sentiment. Sorry als je van dat van dit oudje van amper 31 jaar zo opneemt.

Ik heb je stuk met een sentiment van verlangen naar de oude tijd gelezen. Iedere leeftijdsfase heeft zijn eigen leuke dingen en moeilijke dingen. Ik besef me volledig dat die zaken niet met elkaar te vergelijken zijn.

Op dát moment heb je te maken met die ervaringen. Meer voorbeeldjes. Als laatste gekozen worden met gym, was voor mij toen moeilijker, dan nu de stress van het halen van een onmogelijke deadline. Nu ik er bij nadenk...was het toen allemaal wel zo tof???

Overigens ben helemaal niet zo oud hoor. Ik ben nog in deze eeuw begonnen met mijn eerste baan.
Voor mijn gevoel kom ik net van de schoolbanken. De 7 jaar middelbare school 6 voortgezetonderwijs. Staan me nog vers in het geheugen.

Ik denk dus dat jou gras niet groener is dan dat van mij, maar dat je nu op exact hetzelfde grasveld speelt waar ik eerder speelde. ;)

Veel plezier morgen op je 2e dag.
admin
admin sep 4 '07
Leuk om te lezen kath, ik zag je puppie al helemaal stuiteren bij die wekker! :)
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420