Loading...
nl

op de achtergrond

Mee
Mee aug 29 '07
edit:dit gaat te ver.
Delen:
Mee
Mee aug 29 '07
En daarom is het hele spirituele gedoe, klinkklare onzin.
Want niemand heeft door dat er iemand lid is die zwaar in de psychische problemen zit. Door mee te praten en te pamperen word zo iemand niet geholpen en zakt alleen maar verder af.

En wat ikben en ik hebben gedaan is verantwoordelijkheid nemen omdat andere het nalaten. Dat het ten kosten gaat van ons zelf, dat doet er niets toe. Dat er persoonlijke aanvallen komen, is onbelangrijk.
Er is iemand in nood en word gesteund in waanbeelden. Dat is wat hier is gebeurt. Hebben jullie dat totaal geen geweten, dat je met eeen woord of een schrijven iemand helemaal naar de knoppen kan helpen. Omdat je alle in een ivoren toren zitten en neerkijken en het denken allemaal beter te weten.
Nooit je eens afgevraagd of je het wel allemaal wist. NEE, iedereen is overtuigd van zichzelf hier. Ten volle. Dat jullie daar een ander kwaad mee doen, dat raakt jullie niet.
Maar als een ander daarvan zegt, moet hij of zij geband worden of monddood worden gemaakt, omdat jullie je eigen wereldje in stand willen houden ook gaat dat ten kosten van een medelid.

Dat is over lijken gaan. Niets meer of minder.
Ik zou me dood schamen als ik dit op me geweten had.
Thomas A
Thomas A aug 29 '07
En dan maar hopen Mee dat dit geopende topic mensen die betrokken zijn wel opend en naar binnen leert zien. Want als je heel goed kijkt dan zie je dat alle onbegrip van de mensen die betrokken zijn ook te maken heeft met een niet goede communicatie.
Tja en waar de grens ligt voor acceptatie? die drempel is sowieso voor een ieder anders. Vooralsnog hoef ik mij - hier althans - even niet te schamen en poog ik toch zeker anderen te bereiken, hoe onvermogend soms ook.

Voor hen die in de cliche komen met anderen; je hebt er hoe dan ook altijd je eigen deel in.

Als mensen niet meer naar mensen luisteren, dan wordt het oorlog.........

Thomas
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 29 '07
Sorry Mee, maar dit kan niet. Zoals ik ook al in mijn PM aangaf, je mag niet mensen neerhalen. Ik heb je bericht daarom ook aangepast. Als je een ander wilt helpen doe je dat niet door deze door het slijk heen te halen.
jo
jo aug 29 '07
 Origineel bericht van: Mee
Want niemand heeft door dat er iemand lid is die zwaar in de psychische problemen zit. Door mee te praten en te pamperen word zo iemand niet geholpen en zakt alleen maar verder af.

En wat ikben en ik hebben gedaan is verantwoordelijkheid nemen omdat andere het nalaten. Dat het ten kosten gaat van ons zelf, dat doet er niets toe. Dat er persoonlijke aanvallen komen, is onbelangrijk.
Er is iemand in nood en word gesteund in waanbeelden. Dat is wat hier is gebeurt. Hebben jullie dat totaal geen geweten, dat je met eeen woord of een schrijven iemand helemaal naar de knoppen kan helpen. Omdat je alle in een ivoren toren zitten en neerkijken en het denken allemaal beter te weten.
Nooit je eens afgevraagd of je het wel allemaal wist. NEE, iedereen is overtuigd van zichzelf hier. Ten volle. Dat jullie daar een ander kwaad mee doen, dat raakt jullie niet.
Maar als een ander daarvan zegt, moet hij of zij geband worden of monddood worden gemaakt, omdat jullie je eigen wereldje in stand willen houden ook gaat dat ten kosten van een medelid.

over vol van jezelf zijn en overtuigd zijn van jezelf gesproken
Ayasha
Ayasha aug 29 '07

Typisch gevalletje; de pot verwijt de ketel.....
Mee, no offence, maar ik vraag me echt af wat je op een forum als dit doet als je er toch zo erg op tegen bent.
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 29 '07
Misschien kun je beter nadenken over het feit dat Merudi op dit moment het enige is geweest dat het vertrouwen van deze persoon in kwestie niet heeft geschonden. Vergeet niet dat mensen hier wel hun levensverhaal durven te geven zonder veroordeeld te worden. Het onder ogen zien van de problemen is veel belangrijker dan het iemand afdwingen hulp te nemen. Merudi begint bij het onder ogen zien.

De hulp die je denkt te bieden doet me denken aan de slaventijd. Toen moesten de slaven dansen onder zweepslag omdat ze dan maar gelukkig waren, want ze dansten toch? Je kan hulp niet afdwingen, mensen moeten eerst kijken voordat ze hulp kunnen krijgen. Ze moeten er dus mee bezig zijn en het kunnen uitten. Dat is precies wat erop Merudi gebeurd. En hier kan het ook, en is veilig voor iedereen.

Voordat iedereen nu Mee gaat aanvallen (wat ze ook niet verdient heeft) is het misschien beter als dat ze reageert door te antwoorden op de laatste vraag:

Kath:
Mee, no offence, maar ik vraag me echt af wat je op een forum als dit doet als je er toch zo erg op tegen bent.
Ayasha
Ayasha aug 29 '07
Het was ook niet als aanval bedoelt NiMS. Was daar idd gewoon nieuwsgierig naar maar zie nu dat het wel beetje verkeerd kan overkomen. Dus Mee, met alle respect he. :)het was absoluut niet als aanval bedoelt.
Mee
Mee aug 29 '07
Als ik niet aangevallen wilt worden, dan houd ik mijn mond wel. Als ik mijn mond open doe, weet ik wat de consequenties zijn. Dus.... geen sorry, kijk naar jezelf, waarom je het ziet als een aanval.
Mee
Mee aug 29 '07

Dat wist ik niet, nu wel!!! Gelukkig maar.
LPChip
LPChip aug 29 '07

Dat is toch niet stangen he, mag ik hopen?
Ayasha
Ayasha aug 29 '07

dus ondanks alles, heb ook jij van dit forum geleerd. Zoveelste beter :)
Mee
Mee aug 29 '07
ja ik heb zeker veel geleerd. Wat ik ook heb geleerd is dat mensen liegen en alles doen om hun leugens in stand te houden. Ik krijg hier een smerige smaak van in mijn mond.
Val me aan op alles, maar kijk vooral naar jezelf. Ik ben niet bang om er voor uit te komen wat ik zeg of doe. Jij des te meer.

Leef verder in je leugen.

If you dont lie, you dont have to remeber anything.
jo
jo aug 29 '07
sorry Jo
Ayasha
Ayasha aug 29 '07
Dames is het zo verschrikkelijk moeilijk om op zijn minst een tikkeltje resectvol te blijven?

Overigens Mee, ben ik daar absoluut niet bang voor. Maar als jij vrolijker word van die gedachte... :)Daarbij ben ik de gelukkige eigenaresse van een geheugen vol gaten dus veel liegen kan ik niet ;)
jo
jo aug 29 '07
o is niet erg hoor kath ik weet al niet meer wat ik getypt heb! ;)

maar sorry voor dat bericht
Wendy's
Wendy's aug 29 '07
@ mee,

Wat is eigenlijk jou doel voor dit door jou aangemaakte topic??

(ik heb het eerste bericht niet gelezen, dus misschien dat het daar in stond).

Er is iemand in nood en word gesteund in waanbeelden. Dat is wat hier is gebeurt. Hebben jullie dat totaal geen geweten, dat je met eeen woord of een schrijven iemand helemaal naar de knoppen kan helpen. Omdat je alle in een ivoren toren zitten en neerkijken en het denken allemaal beter te weten .

Waarom gebruik je het woord allemaal? geld echt niet voor iedereen hier op het forum.
En natuurlijk weten de meeste hier dat andere kunnen worden beinvloed over wat je schrijft. Het zal heus niet zo zijn dat we denken dat we alles beter weten, anders zouden diegene hier wel weg zijn op het forum, omdat ze dan toch niks kunnen leren (alleen maar praatjes houden)! omdat ze het allemaal al weten.

dus daar ben ik het niet mee eens
Mee
Mee aug 30 '07
De reden voor deze topic, heeft nims verwijderd.Het waren PB van mij en nims. Waarin duidelijk word, hoe hij is, in PB als iemand een andere mening op na houd.

Ik heb ze op het forum geplaatst omdat ik graag eerlijk en open ben en ik er niet van hou om achter iemands rug te praten.
Het waren twee PB van mij en 1 van Nims.
Wat ik zeg of schrijf mag iedereen weten. Dus...... zal de oorzaak en reden ergens anders liggen.
Mee
Mee aug 30 '07
Er is iemand in nood en word gesteund in waanbeelden.

ALS IEMAND DIT NU EENS EERST GOED GAAT LEZEN EN PROBEERT TE BEGRIJPEN. DAN IS ER GEEN DISCUSSIE NODIG, MAAR JA....... allemaal tere zieltje,die alles naar zichzelf vertalen en denken dat ze aangevallen worden. Niet capabel genoeg en te weinig kennis van zaken om het geheel compleet te over zien.
Debiorah
Debiorah aug 30 '07
Ik ben blij dat jij jezelf wel capabel genoeg acht om over ieder ander te oordelen.
Pagina's: 1 2 Volgende
Discussie is gesloten

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske